| 
 
	
		| Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |  
		| Autor(ka) | Zpráva |  
		| Romana Kostalova 
 
 
 Založen(a): 26.11.2013
 Příspěvky: 20
 Město: České Budějovice
 
 | 
			
				|  Zaslal(a): 05. 12. 2013 14:22:32    Předmět: 2013/2014- Zprávy z praxe- MŠ T.G.Masaryka, Č.B.- Romana K. |   |  
				| 
 |  
				| 25.11. 17 dětí, věk 5- 6 let
 Cíl: Povzbudit děti k zamýšlení se nad tím, jakým způsobem a proč mezi sebou komunikujeme
 
 Plánovaná časová dotace
 Úvod: seznámení se s tím, jakým způsobem a proč  lidé mezi sebou komunikují - 5min.
 Motivace: po přečtení příběhu Nemocnice pro panenky- str. 9-10 děti navést k vymýšlení otázek
 Tvorba otázek:  5 min
 Diskuze: 10min.
 Uzavření a reflexe: 10min.
 
 Skutečná časová dotace
 Úvod:  seznámení se s myšlenkou a myší Lenkou
 Motivace: přečtení Příběhu Nemocnice pro panenky- str. 9-10
 Tvorba otázek :
 Co, kdo je panenka? Je Kulíšek panenka?Jak se potkal Saša s Kulíškem? Jask může člověka napadnout vyrobit hračku? 10min
 Odpovědi na otázky: diskuze 20min.
 Uzavření a reflexe- nakreslení své ,,panenky“(nejmilejší hračky): 10min.
 
 Seznámili jsme se, co to znamená mít myšlenku, kdo jí může mít a když ji má, tak přivítáme, když nám jí sdělí. Také jsme kladli důraz na to, aby se děti nechaly navzájem mluvit(kolující plyš.Lenka) a dokončit myšlenku během odpovědí a diskuze nad otázkami. V kolektivu 17 dětí to byla docela fuška, takže většinou mluvily ty děti, které namají problém mluvit. Na další den si děti měly přinést svou hračku, kterou si každý po skončení diskuze nakreslil s tím, že ji na dalším setkání porovnáme se skutečnou. Přiznávám, že skutečnou časovou dotaci jsem během vedení dětí nestíhala registrovat.
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Romana Kostalova 
 
 
 Založen(a): 26.11.2013
 Příspěvky: 20
 Město: České Budějovice
 
 | 
			
				|  Zaslal(a): 05. 12. 2013 14:36:53    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| 27.11. 17 dětí, věk 5-6 let
 Cíl: Ověřit si, zda děti pochopily principy diskuze nad myšlenkou- otázkou
 
 Plánovaná časová dotace
 Úvod: zopakování si principů dialogu 5min
 Motivace: přinesená hračka  a porovnání s obrázkem(pouze děti, které chtějí obrázek ukázat ostatním)10min
 Tvorba otázek: 5min
 Diskuze: 15min
 Uzavření a reflexe: 5min
 
 Skutečná časová dotace
 Úvod: připomněli jsme si pravidlo, že mluví jen ten, kdo má myšlenku(myš Lenku)a tu myšlenku se snažit mít s ohledem na téma diskuze
 Motivace: porovnali jsme hračku s obrázkem
 Tvorba otázek a odpovědí:20 min- položila jsem ledoboreckou otázku ,,Je nás teď opravdu dvakrát tolik?“, jak tvrdí vypravěč příběhu. Tímto jsme dospěli k otázce, jestli můžeme do počtu lidí zahrnout i hračky, pak se krátce řešilo kdo je to člověk a na závěr jaké by to bylo, být chvíli svojí hračkou. Na to přišly celkem vtipné odpovědi, např.že by to bylo fajn, celý den ležet na gauči.
 Uzavření a reflexe: děti se snažily, aby mluvil jen ten, kdo se přihlásil o slovo, ale někteří odbíhaly od tématu, jak jsem uvedla, na otázku někteří  docela vtipně  reagovaly, myslím, že vůbec tento styl povídání je pro ně nezvyklý,  že se povídá o tom, co je zajímá a ještě k tomu,  je dovoleno popustit uzdu své fantazii……
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Romana Kostalova 
 
 
 Založen(a): 26.11.2013
 Příspěvky: 20
 Město: České Budějovice
 
 | 
			
				|  Zaslal(a): 16. 12. 2013 21:14:37    Předmět: 2013/2014- Zprávy z praxe- MŠ T.G.Masaryka, Č.B.- Romana K. |   |  
				| 
 |  
				| 16.12. 13 dětí, věk 5-6 let
 Cíl:  diskuze na téma porušování pravidel
 Plánovaná časová dotace
 Úvod: jakými způsoby lidé porušují pravidla a co z toho vše plyne- 5min.
 Motivace: přečtení příběhu o neposlušném klukovi, z knížky ,, Povídejme si děti“ od J.Čapka
 Tvorba otázek:  5 min
 Diskuze: 10min.
 Uzavření a reflexe: 10min.
 
 Skutečná časová dotace
 Úvod: otázka - proč je důležité dodržovat pravidla - 10min
 Motivace: přečtení příběhu o neposlušném klukovi – 5min
 Otázky a odpovědi: 30min
 Uzavření a reflexe: 10min
 
 Dnes se zapojili i děti, které se při prvních povídáních moc nevyjadřovaly. Daří se celkem i to, že si moc neskáčou do hovoru i to, což je podle me docela posun, držet se tématu. Myslím, že příště vyzkouším předávat slovo bez myšky. Děti přišly na to, že když se porušují pravidla, může to uškodit nejen jim samým, ale že můžou uškodit kamarádům a dokonce i zvířecím kamarádům. Toto téma je opravdu moc zaujalo. Po půl hodině jsem musela naše povídání ukončit a bylo vidět, že by překvapivě  vydržely i mnohem déle.
 
 Naposledy upravil Romana Kostalova dne 02. 01. 2014 17:55:59, celkově upraveno 1 krát.
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Romana Kostalova 
 
 
 Založen(a): 26.11.2013
 Příspěvky: 20
 Město: České Budějovice
 
 | 
			
				|  Zaslal(a): 02. 01. 2014 17:51:51    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| 19.12. 12 dětí, věk 5-6 let
 Cíl: navést děti k myšlence, že oproti očekávání, se můžou situace v životě z různých důvodů měnit
 
 Plánovaná časová dotace
 Úvod: zdůvodnění si, proč budeme povídat o tomto tématu 5min
 Motivace: přečtení příběhu z knížky J. Čapka – Povídejme si děti – O vánocích, které se nekonaly - 10min
 Tvorba otázek:  5min
 Diskuze:  15min
 Uzavření a reflexe: 5min
 
 Skutečná časová dotace
 Úvod: přečetli jsme příběh
 Motivace: přicházející vánoční čas, na který se děti moc těší, ale co kdyby to vypadalo jinak, než na co jsou děti zvyklé……5min
 Tvorba otázek a odpovědí: 30 min - po přečtení příběhu, jsem dětem pokládala otázky, jakým způsobem se u nich doma chystají na vánoce, jestli si myslí, že předvánoční čas probíhá  všude stejně, jak by se cítily, kdyby se vánoce nekonaly, vymýšlely různé důvody, které by mohly zabránit přípravám a oslavám, tak, jak jsme zvyklí, zajímavá reakce dětí byla na otázku, jestli si dovedou představit, že by se nenarodil Ježíš, kvůli kterému vánoce, a co by se dělo….
 Uzavření a reflexe: 10 min - vzhledem k aktuálnosti tohoto tématu a k tomu, že děti se opravdu na vánoce těší, zapojovaly se i méně komunikativní děti, i když jejich příspěvek mnohokrát nekorespondoval s tím, o čem jsme povídali.
 
 Naposledy upravil Romana Kostalova dne 03. 02. 2014 16:48:09, celkově upraveno 2 krát.
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Romana Kostalova 
 
 
 Založen(a): 26.11.2013
 Příspěvky: 20
 Město: České Budějovice
 
 | 
			
				|  Zaslal(a): 02. 01. 2014 17:53:48    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| 20.12. 13 dětí, věk 5-6 let
 Cíl: vymyslet dárek mamince a tatínkovi pod stromeček, který by jim udělal radost
 
 Plánovaná časová dotace
 Úvod:  5 min
 Motivace: přečtení příběhu z knížky J. Čapka – Povídejme si děti – Vánoční povídání báby Povídajdy….10 min
 Tvorba otázek: 5 min
 Diskuze: 15 min
 Uzavření a reflexe: 5 min
 
 Skutečná časová dotace
 Úvod: přečetli jsme příběh - 5 min
 Motivace: 5 min - co by se stalo,jak by se chovali dospělí, kdyby dostali dárky, které  patří dětem
 Tvorba otázek a odpovědí: 30 min - tento příběh je opravdu pobavil, vymýšlely další situace, ve kterých by bylo zajímavé vidět dospělé, jak se chovají
 Uzavření a reflexe: 15 min - v závěru příběhu se píše, že dárek, který je úplně zadarmo, je radost, to motivovalo děti zase k dalšímu vymýšlení dárků, které se nedají koupit. jako radost, láska, pohlazení, úsměv, táta s mámou…..
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Romana Kostalova 
 
 
 Založen(a): 26.11.2013
 Příspěvky: 20
 Město: České Budějovice
 
 | 
			
				|  Zaslal(a): 27. 01. 2014 19:33:30    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| 27.1. 16 dětí, věk 5-6 let
 Cíl: přivést děti k zamyšlení se nad tím, proč chodíme do  školy
 
 Plánovaná časová dotace
 Úvod:  5min
 Motivace: přečtení příběhu z knížky J. Čapka – Povídejme si děti – O klukovi, který se nechtěl učit – 2 min
 Tvorba otázek: 5min
 Diskuze: 15min
 Uzavření a reflexe: 5min
 
 Skutečná časová dotace
 Úvod: přečetli jsme příběh 2 min
 Motivace: předškoláci byli pobídnuti k vyprávění  jejich čerstvých zážitků ze zápisu do školy kamarádům, na které tato zkušenost teprve čeká – 10min
 Tvorba otázek a odpovědí: dětem jsem musela klást otázky sama, neboť se jim do vymýšlení moc nechtělo, ale povídání je celkem bavilo, nejméně polovina dětí se aktivně podílela . Co to znamená být hloupý - pro někoho, protože mu tak říká kamarád, občas maminka, někdo je zase hloupý, když rozbije hrnek, pověděli jsme si o tom, co je být hloupý když něco neumím protože nechci a nebo proto, že to ještě neumím…..25min
 Uzavření a reflexe: pověděli jsme si, že neznamená, když je někdo malý a něco ještě nedovede, že to neznamená, že je hloupý a že se mu budeme proto smát, že i já ač jsem dospělá spoustu věcí neumím, že dospělí stejně jako děti si sami občas také připadají hloupě z různých důvodů a celé povídání jsme uzavřeli dohodou, když se někomu  něco nepříjemného stane,nebo něco pokazí, nebudeme se mu posmívat – 10min
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Romana Kostalova 
 
 
 Založen(a): 26.11.2013
 Příspěvky: 20
 Město: České Budějovice
 
 | 
			
				|  Zaslal(a): 31. 01. 2014 10:02:03    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| 28.1. 17 dětí, věk 5-6 let
 Cíl: povzbudit děti, aby se nebály obhájovat svůj názor i když bude v rozporu s názorem druhého
 
 Plánovaná časová dotace
 Úvod:  5min
 Motivace: přečtení příběhu z knížky J. Čapka – Povídejme si děti –Hraní -  2min
 Tvorba otázek: 5min
 Diskuze: 15min
 Uzavření a reflexe: 20min
 
 Skutečná časová dotace
 Úvod: přečetli jsme příběh -  2 min
 Motivace: děti jsem povzbudila k myšlence z příběhu nad tím, jak a s čím si můžou hrát děti např. v Africe, Číně, Indii……. - 5min
 Tvorba otázek : nabízela  jsem různé příklady lidsk. konání a děti se měly vyjádřit, jestli to či ono považují za hru a měly vysvětlit své stanovisko – 15min
 
 
 Uzavření a reflexe: děti byly  na závěr rozděleny do 3 skupin, každá  skupina dostala jednu věc(myš Lenku, míč a kostku s domečkem a zvířátky, na kterém trénujeme orientaci) a měla vymyslet a říct pravidla hry. Dvěma skup. se to celkem podařilo, na závěr jsme si jednu z her vyzkoušeli - 30min
 Co se mi vůbec nedaří a zatím to moc nemůžu aplikovat je to, přivést děti k rozporuplným myšlenkám, okamžitě se nechají zvyklat, je to asi věkem a tím, že nejsou zvyklé samostatně uvažovat a raději se drží  instantních návodů, kterými je zahrnujeme(např. když za mnou dítě přijde s tím, že chce čůrat, tak si s otázkou ,,co s tím uděláme“ vůbec neví rady)
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Romana Kostalova 
 
 
 Založen(a): 26.11.2013
 Příspěvky: 20
 Město: České Budějovice
 
 | 
			
				|  Zaslal(a): 07. 02. 2014 19:40:14    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| 30.1. 18 dětí, věk 5-6 let
 Cíl: pokusit se správně formulovat  nesouhlas
 
 Plánovaná časová dotace
 Úvod:  5min
 Motivace: připomenutí si naší třídní dohody ohledně řešení konfliktů-  2min
 Tvorba otázek: 5min
 Diskuze: 15min
 Uzavření a reflexe: 10min
 
 Skutečná časová dotace
 Úvod: přečetli jsme příběh o dětech, které se hádaly až došlo na fyzickou potyčku -  2 min
 Motivace: s dětmi jsme si připomněli  některé konflikty v naší třídě, kdy se někdo nemohl s někým dohodnout   - 5min
 Tvorba otázek : ptala jsem se dětí, co si myslí že by mohlo být  příčinou  konfliktů, jestli např. to, že si každý chce hrát podle svého, nebo nepochopení úmyslu, děti potom zkoušely vymýšlet důvody samy – 10min
 Uzavření a reflexe: připomněli jsme si opět důležitost pravidel, která je třeba dodržovat ve všech lidských činnostech, co vadí jednomu, nemusí vadit druhým, jsme každý jiný, když se nám nelíbí jednání kamaráda nemusíme se bát mu to říct a hlavně se konflikty mezi lidmi neřeší ručně – 20min
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Romana Kostalova 
 
 
 Založen(a): 26.11.2013
 Příspěvky: 20
 Město: České Budějovice
 
 | 
			
				|  Zaslal(a): 17. 02. 2014 19:37:12    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| 17.2. 16 dětí, věk 5-6 let
 Cíl: přivést děti k zamyšlení se nad tím, jak se  můžeme nechat zmást smysly
 Plánovaná časová dotace
 Úvod:  5min
 Motivace: přečtení příběhu-  2min
 Tvorba otázek: 5min
 Diskuze: 15min
 Uzavření a reflexe: 10min
 
 Skutečná časová dotace
 Úvod: pověděli jsme si o zážitcích dětí z jarních prázdnin-  10 min
 
 Motivace: přečetli jsme příběh z mé oblíbené knížky, kde se lidé v Africe baví vyprávěním nemožných příběhů- 2 min
 
 Tvorba otázek : děti neuvěřitelné příběhy zaujaly a technicky řešily možnosti uskutečnění záměrů panů z příběhu, potom jsem navedla děti  kladením různých  otázek tomu, že ne vždy co vnímáme našimi smysly, může být všemi shodně interpretováno, prožito a pochopeno – 20min
 
 
 Uzavření a reflexe: zahráli jsme si hry, tu na slepou bábu  při jednom předchozím filozofování děti vymyslely, s menší úpravou se hodila k našemu tématu, poznávaly se zavázanýma očima kamaráda pohmatem, další hra u stolků, kde podle návodu vyzkoušely nakreslit vše se zavřenýma očima – 15 min
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Romana Kostalova 
 
 
 Založen(a): 26.11.2013
 Příspěvky: 20
 Město: České Budějovice
 
 | 
			
				|  Zaslal(a): 19. 02. 2014 17:30:32    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| 18.2. 14 dětí, věk 5-6 let
 Cíl: rozvinout dětskou fantazii
 
 Plánovaná časová dotace
 Úvod:  5min
 Motivace: přečtení příběhu z knihy J. Čapka ,, Příběh“ -  10min
 Tvorba otázek: 5min
 Diskuze: 15min
 Uzavření a reflexe: 10min
 
 Skutečná časová dotace
 Úvod: pověděli jsme si co nás čeká, na co se mají děti připravit – 5 min
 Motivace: přečetli jsme ,, Příběh“ a pověděli jsme si kdo to je spisovatel a co dělá – 10min
 Tvorba otázek : děti po přečtení velice živě reagovaly na děj příběhu, na to, jak maminka  potrestala svého nezbedného synka rákoskou, ten ji přelstil tím, že se vycpal tak, aby ho nářez nebolel, to se dětem moc líbilo, připojovaly své zkušenosti proč, kdy, kde, jak a kdo od rodičů dostal, potom se děti rozdělily do skupinek po třech a čtyřech, vybraly si nějakou věc, hračku, postavu ve třídě , o kterých vymýšlely příběh, vznikly 4 příběhy, které máme zapsané – 20min
 
 Uzavření a reflexe: na závěr jsme si příběhy přečetli a děti je doplnily obrázky, velká motivace napříště je pro děti výroba knížky z jejich příběhů a to, jak budeme vymýšlet její název(o tom budeme hlasovat )– 10min
 
  |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Romana Kostalova 
 
 
 Založen(a): 26.11.2013
 Příspěvky: 20
 Město: České Budějovice
 
 | 
			
				|  Zaslal(a): 11. 05. 2014 13:38:48    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| 23. 4. 17 dětí, 5-6 let
 
 Plánovaná časová dotace
 Úvod:  5min
 Motivace: přečtení příběhu z knihy Opravdu velké otázky o životě, vesmíru…   -  2min
 Tvorba otázek a diskuze : 20 min
 Uzavření a reflexe: 20min
 
 Skutečná časová dotace
 Úvod: přečetli jsme příběh -  2 min
 Motivace: připomněli jsme si, že tento den se slaví jako Den Země.. – 5 min
 Tvorba otázek a diskuze : zvolila jsem tento motivační příběh, který dětem nabízí zamyšlení se nad tím, jak Země mohla vzniknout, příběh nabídl možnosti Božího stvoření nebo velkým třeskem a postupnou evolucí tak, jak ji předkládají vědecké teorie , ty děti , které se do našeho povídání zapojily, se přikláněly k teorii evoluce, představa Boha je pro ně příliž abstraktní, což je adekvátní jejich věku, ale i teorie vzniku člověka z opice,  jim připadala nemožná – 20 min
 Uzavření a reflexe:  většina dětí si s  tímto tématem neví vůbec rady, možná, že se k tomuto tématu nebo podobnému ještě vrátíme někdy v dalších diskuzích….
 
 Naposledy upravil Romana Kostalova dne 11. 05. 2014 13:40:46, celkově upraveno 1 krát.
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Romana Kostalova 
 
 
 Založen(a): 26.11.2013
 Příspěvky: 20
 Město: České Budějovice
 
 | 
			
				|  Zaslal(a): 11. 05. 2014 13:39:49    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| 25. 4. 16 dětí, předškoláci
 
 Plánovaná časová dotace
 Úvod a motivace:  přečtení příběhu Dlouhý zobák a jiné nadávky   -  5min
 Tvorba otázek a diskuze : 20 min
 Uzavření a reflexe: 20min
 
 Skutečná časová dotace
 Úvod a motivace: přečetli jsme příběh -  2 min
 Tvorba otázek a diskuze : po přečtení  příběhu, ve kterém vyznívalo hlavní téma  to, že se někdy dostáváme do situací, kdy nás někdo bez příčiny slovně napadá, myslím, děti moc zajímalo, takže se hlavně řešily situace, kdy se dětem stalo něco podobného a zkoušeli jsme vymýšlet jak bysme měli nebo mohli reagovat – 20 min
 
 Uzavření a reflexe: přestože jsem se domnívala, že je toto téma dětem blízké, byla jsem překvapená, že děti samostatně nebyly schopné domyslet , jak se v různých situacích  zachovat, možná je to tím, že ještě namají dostatek vlastních zkušeností  - 10 min
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Romana Kostalova 
 
 
 Založen(a): 26.11.2013
 Příspěvky: 20
 Město: České Budějovice
 
 | 
			
				|  Zaslal(a): 17. 05. 2014 13:07:24    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| 15.5. 16 dětí, předškoláci
 Cíl: obsahem příběhu děti navést k podobnostem z jejich života
 
 Plánovaná časová dotace
 Úvod a motivace:  přečtení příběhu Lev Kazimír-  5 min
 Tvorba otázek a diskuze : 20 min
 Uzavření a reflexe: 20 min
 
 Skutečná časová dotace
 Úvod a motivace: přečetli jsme příběh -  5 min
 Tvorba otázek a diskuze : k tomuto tématu mě přivedla ranní situace, kdy se při skupinové práci dvě holčičky spikly proti třetí, ta si s jejich chováním nevěděla rady a protože je to častý problém konkrétně tohoto dítěte, nevím jestli to zase byla moje chyba nebo nevědomost, ale zdálo se mi, že děti v těchto příbězích nejsou schopny samy najít podobnosti s jejich problémy, proto jsem je musela docela ,,polopatycky“ navádět k tomu co asi Kazimír prožíval a jestli se jim to už také někdy stalo a když, tak jak s tím naložily -20 min
 
 Uzavření a reflexe: opět jsem využila našeho týdenního tématu o hmyzu spojeného s návštěvou Objevária – mraveniště a použila jsem podobnost důležitosti spolupráci mravenců s podobností  a důležitostí spolupráce v lidském společenství – 10 min
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Romana Kostalova 
 
 
 Založen(a): 26.11.2013
 Příspěvky: 20
 Město: České Budějovice
 
 | 
			
				|  Zaslal(a): 07. 06. 2014 20:37:27    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| 2.6. 17 dětí, předškoláci
 Cíl: uvědomit si různost povah lidí
 Plánovaná časová dotace
 Úvod a motivace:  přečtení příběhu - Nemocnice pro panenky-  5min
 Tvorba otázek a diskuze : 20 min
 Uzavření a reflexe: 20min
 
 Skutečná časová dotace
 
 Úvod a motivace: přečetli jsme příběh -  2 min
 Tvorba otázek a diskuze po přečtení vyvstala diskuse o chlapečkovi, který měl panenku,děti  zvláště kluci byli pobaveni tím, že si kluk může hrát s panenkami, vymýšlení otázek je stále nad jejich síly, takže je většinou musím pokládat já, otázka – jestli je možné, že se všem všechno líbí stejně, většina moc nedomýšlela, chápou, že ano, ale proč už nejsou schopni říct -20 min
 
 Uzavření a reflexe: – 10 min
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Romana Kostalova 
 
 
 Založen(a): 26.11.2013
 Příspěvky: 20
 Město: České Budějovice
 
 | 
			
				|  Zaslal(a): 07. 06. 2014 20:39:18    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| 3.6. 17 dětí, předškoláci
 Cíl: uvědomit si, že z toho, jak se člověk tváří, nemůžeme soudit, jaký je
 Plánovaná časová dotace
 Úvod a motivace:  fotografie dětí z jejich raného dětství-   10 min
 Tvorba otázek a diskuze : 20 min
 Uzavření a reflexe: 20 min
 
 Skutečná časová dotace
 
 Úvod a motivace: prohlížení fotografíí – 25 min
 Tvorba otázek a diskuze: nad fotkami jsme zkoušeli hádat, co si asi zrovna které mimino nebo děcko myslí, co za emoce prožívá a co všechno mohou znamenat různé výrazy v lidských tvářích-20 min
 
 Uzavření a reflexe: vše se může ve skutečnosti jevit jinak, než se zdá, krásně oblečený a na pohled sympatický člověk, může být ve své pravé podobě zlý a nepřátelský – 10 min
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Romana Kostalova 
 
 
 Založen(a): 26.11.2013
 Příspěvky: 20
 Město: České Budějovice
 
 | 
			
				|  Zaslal(a): 07. 06. 2014 20:41:04    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| 4.6. 17 dětí, předškoláci
 Cíl: definovat, kdo je to kamarád
 Plánovaná časová dotace
 Úvod a motivace:  příběh – Tom jde do školy-   10 min
 Tvorba otázek a diskuze : 20 min
 Uzavření a reflexe: 20 min
 
 Skutečná časová dotace
 
 Úvod a motivace: přečtení příběhu - 5 min
 Tvorba otázek a diskuze: na otázky zda mají kamaráda a jaký je, někteří odpověděli a popisovali jak vypadá, někteří povahové vlastnosti, otázka proč mají rádi svého kamaráda odpovídali povahovými vlastnostmi, ty jsme potom dále zkoušeli domýšlet, kamaráda by nechtěli ani proměňovat ani vyměnit -30 min
 
 Uzavření a reflexe: děti zkoušely vymýšlet překvapení pro jejich kamarády – 10 min
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Romana Kostalova 
 
 
 Založen(a): 26.11.2013
 Příspěvky: 20
 Město: České Budějovice
 
 | 
			
				|  Zaslal(a): 07. 06. 2014 20:42:15    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| 5.6. 16 dětí, předškoláci
 Cíl: prodiskutovat téma strach, který máme pociťujeme občas všichni
 Plánovaná časová dotace
 Úvod a motivace:  příběh – Honzík a obrovský strach-   10 min
 Tvorba otázek a diskuze : 20 min
 Uzavření a reflexe: 20 min
 
 Skutečná časová dotace
 
 Úvod a motivace: přečtení příběhu - 5 min
 Tvorba otázek a diskuze: na otázky, opět vycházející ode mne, zda se děti teď v současné době nebo dříve něčeho bály, docela rozpovídaly, některé příběhy nás hodně pobavily -25 min
 
 Uzavření a reflexe:děti měly za úkol, pokusit se nakreslit svoji příhodu se strachem– 15 min
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Romana Kostalova 
 
 
 Založen(a): 26.11.2013
 Příspěvky: 20
 Město: České Budějovice
 
 | 
			
				|  Zaslal(a): 21. 06. 2014 16:20:07    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| 16.6. 16 dětí, předškoláci
 Cíl: promyslet jaké emoce může člověk prožívat
 Plánovaná časová dotace
 Úvod a motivace:  ukázka obrázků z Feuersteinových instrumentů – EMOCE, s lidmi různě se tvářících-   10 min
 Tvorba otázek a diskuze : 20 min
 Uzavření a reflexe: 20 min
 
 Skutečná časová dotace
 Úvod a motivace: seznámení se s obrázky - 30 min
 Tvorba otázek a diskuze: pověděly jsme si, co to jsou emoce, jaké druhy emocí můžeme prožívat, děti se během prohlížení obrázků snažily určit, co lidé na nich mohou prožívat, rozvinula se velké diskuse na toto téma, neboť děti okamžitě napadaly jejich vlastní zkušenosti a prožité situace, kam mohly probírané emoce zařazovat
 Uzavření a reflexe: děti ve dvojicích vymyslely příběh, měly na výběr ze 4 zákl. emocí – radost, strach, smutek a vztek a ostatní hádaly, co za emoci předvádí– 25 min
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Romana Kostalova 
 
 
 Založen(a): 26.11.2013
 Příspěvky: 20
 Město: České Budějovice
 
 | 
			
				|  Zaslal(a): 21. 06. 2014 16:21:23    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| 18.6. 17 dětí, předškoláci
 Cíl: prodiskutovat úmysly lidí dotýkat se navzájem
 
 Plánovaná časová dotace
 Úvod a motivace:  ukázka obrázků z Feuersteinových instrumentů – EMOCE, s lidmi různě se tvářících-   10 min
 Tvorba otázek a diskuze : 20 min
 Uzavření a reflexe: 20 min
 
 Skutečná časová dotace
 Úvod a motivace: opět jsem použila FIE obrázky - 10 min
 Tvorba otázek a diskuze: pomocí obrázků Feuersteinových obrázků jsme si opět připomněli emoce, oproti předchozímu cíli, jsem ale s dětmi rozvinula diskuzi o tom, jaký dotyk či fyzický kontakt, mohl emoci způsobit, povídali jsme si i o dotecích, které jsou třeba myšleny jinak, než ten druhý pochopí, takže záleží na nastavení očekávání člověka a zkoušely jsme si vybavit situace u nás ve třídě -  30 min
 
 Uzavření a reflexe : děti zkusily nakreslit 2 situace, první kdy je dotýkání se v pořádku a druhý, kde to v pořádku není – 25 min
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Romana Kostalova 
 
 
 Založen(a): 26.11.2013
 Příspěvky: 20
 Město: České Budějovice
 
 | 
			
				|  Zaslal(a): 21. 06. 2014 16:22:50    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| 19.6. 17 dětí, předškoláci
 Cíl : promyslet situace v neznámém prostředí s cizími lidmi
 
 Plánovaná časová dotace
 Úvod a motivace:  připomenutí si těchto situací – 15 min
 Tvorba otázek a diskuze : 20 min
 Uzavření a reflexe: 20 min
 
 Skutečná časová dotace
 Úvod a motivace: navedla jsem děti k vyprávění nad otázkou, jestli si vzpomenou, když přišly poprvé někam, kde nikdy předtím nebyly a co si vybaví za vzpomínky - 10 min
 Tvorba otázek a diskuze: děti se rozpovídaly o svých zkušenostech a zážitcích, své emoční prožitky nejsou moc schopné popisovat, dá jim práci si vůbec situace vybavit – 30 min
 
 Uzavření a reflexe : kdo je pro nás vlastně cizí, jaké lidi, se kterými se potkáváme jsou cizí a s kým by mohly nebo naopak neměly mluvit, natož někam odcházet – 20 min
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		|  |  
  
	| 
 
 | Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
 Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
 Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
 Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
 
 |  |