Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2012/2013 - ZPRÁVY Z PRAXE - MŠ Chlum u T., Jana S., Magda

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> Mateřská škola
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Jana Sedláčková



Založen(a): 7.12.2013
Příspěvky: 13
Město: Chlum u Třeboně

PříspěvekZaslal(a): 13. 12. 2013 21:55:54    Předmět: 2012/2013 - ZPRÁVY Z PRAXE - MŠ Chlum u T., Jana S., Magda Citovat

27.11.2013 - 1 hodina v MŠ Chlum u Třeboně ,15 dětí

Cil:
seznámení dětí s pojmem filozofie a tím co budeme společně dělat

Plánovaná struktůra:
-----------------------
1, Úvod a seznámení - 5 min.
2, Přečtení pohádky o Červené Karkulce - 10 min.
3, Položení otázky a vysvětlení dalšího úkolu-5 min.
4, kreslení - 10 min.
5, diskuse na téma strach
6, závěr - rozloučení - 2min.

Skutečná struktůra:
----------------------
1, dětem jsme se představily, pověděli jsme si stručně, co je to filozofie, že si budeme povídat o různých věcech a pravidelně se setkávat jednou za týden - 5 min.

2, dětem jsme přečetly pohádku o Červené Karkulce. Děti jsme nechaly sedět či ležet na zemi nakoberci,a by měly pohodli. Celkem pozorně a vklidu pohádku poslouchaly - 8 minut

3,Po přečtení pohádky jsme s dětmi rozebraly téma strach a otázku, kdo se vpohádce nejvíce bojí. Upřesnily jsme si snimi ,že nakreslí jednu postavu, která se v pohádce podle nich nejvíce bojí. Pak děti šly ke stolečkům a kreslily. Mnoho dětí k postavě nakreslilo dům, stromy, houby.Jen Aďa nakreslila postavu Karkulky, jak bylo zadáno. 10 min.

4, pak jsme se sdětmi vrátily na koberec a děti se rozděly do skupin podle toho, koho namalovyly a pomalu jsme si povídaly na tém strach. Děti vysvětlíovyly proč nakreslily danou postavu.Otázky: Proč se nejvíce bála daná postava? Čeho se nejvice bojíš? Bojíš se lidí a proč? Co děláš, když se bojíš? Komu řekneš, že máš strach?
Zajímavé bylo, že jen jedno dítě chlapec David reagoval ,ž evlk se také bál, když padal do studny. Maruška uvedla ,že se bojí cikánky, protože jí mamka řekla, že nosí nemoci, Nejvíce se děti bály hadů?Na téma zda se bojí tmy a strašidel vznikla diskuse na otázku zda strašidla existují a jak to ví.Během povídání bylo nutné udržet pozornost dětí, proto jsme s nimi při otázce co dělají ,když mají strach vyvodily odpověď, že utíkají a nechaly je proběhnout po třídě. 30

6, na konec nám děti zazpívaly písničku o strašidle. - 4 minuty

Celkově bylo evidentní ,že ne všechny děti dokáží přemýšlet, ale většinu aktivita bavila. Pozornost dětí bylo nutné aktivovat napři. proběhnutím se, ale celkově dobře spolupracovaly.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 11. 02. 2014 17:20:47    Předmět: Citovat

4.12.2013 - 2 hodina MŠ Chlum u Třeboně 13 dětí

Cíl:
Uvědomit si co je přátelství, kamarádství a proč

Struktůra :
-----------
1, Úvod-3 min
2, Přečtení pohádky a zamšlení se - 10 min
3, Cvičení co to je kamarádství a přátelství, jak se projevuje - 25 min.
4, Nakreslení nejlepšího přítele/kamaráda 10 min.
5, Závěr - rozloučení

Skutečná struktůra:
----------------------
1, s dětmi jsme se přivítaly, dati nám samy řekly co budem dnes dělat, že si budeme povídat a kreslit - 3 min.

2, Dětem jsme přečetly pohádku, O pejskovi a kočičce. Děti při čtení reagovaly na různé pasáže smíchem. Opět jsme je nechaly seděti či ležet/jak chtěly/ na zemi na koberci - 10 min.

3, Po té jsme s dětmi začaly řešit, zda pejsek akočička byli kamarádi aproč.
Otázky: Proč jsou pejsek akočička kamarádi, jak seto projevuje? Proč si to myslíš? Můžou být zvířátka kamarádi? Máš ty kamaráda_ Jak to víš, že je to tvůj kamarád_ Co to je kamarádství a jak se projevuje? Co to znamená být kamarád a jaké vlastnosti by měl kamarád mít?

Děti se hned pustily do diskuse a povídaly, že mají doma nějaké zvířádko. David řekl ,že by zvíře nechtěl, musel by se o něj starat. Na to s e hned vyvinula diskuse na téma kamarádství azodpovědost, starost. Bylo zajímavé, jaké reakce na toto děti měly. Napři mám křečka rád, tak mu uklidím, dám mu najíst.Hlídám , aby náš pes neměl žízeň , mám ho rád.
Celkem byla vidět rozdílnost názorů nakamrádství u holek a chlapců. Dívkyx dávají v kamarádství výtznam, zda je kamarádka hezká, veselá ,zda se maminky kamarádí, jak chodí oblíkaná, učesaná. Chlapci spíše řešily, že je siný, umí se prát, jezdí sním na kole, je sním legrace.
Na rozdíl od děvčat se nám zdálo ,že chlapci mají kritérium pro kamarádství širší a pestřejsí.
Vyskyla se ná mtaké otázka, kdo nemůže být kamarád? Z povídání vyplynulo ,ž e kamár nemůže být zlý, někdo kdo nadává, bije ostatní, je lakomý. - 25 min.

4, Pak jsme měly opět pro děti připravené u stolečků papíry a pastelky a děti nám namalovaly svého nejlepšího kamaráda. Obrázky jsme pak směly vyvěsit na nástěnku - 15 min.

5, na závěr děti zazpívaly písničku Kočka leze dírou pes oknem

Celkově se dá říci ,že děti hodně spojují kamarádství s kladnými vlastnostmi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 11. 02. 2014 17:21:29    Předmět: Citovat

11.12.2013 3 hodina MŠ Chlum u Třeboně 14 dětí

Cíl: uvědomit si, co znamená mít rád
Struktůra:
-----------
1, Úvod: přivítání - 2 min
2, Přečtění pohádky - 10 min.
3, Kreslení toho, co mám nejvíce rád/a
4, Diskuse na téma co je to mít rád, co můžu mít rád - 25 min.
5, Závěr: rozloučení - 2 min.

Skutečná struktůra:
----------------------

1, Na začátek jsme dětem sdělily jakou pohádku si dnes přečteme, že budeme kreslit - 3 min.

2, Přečetly jsme dětem pohádku. Děti se pohdlně usadily na koberec. Většina ležela a poslouchala v klidu pohádku - 10 min.

3, Děti po přečtení pohádky došly ke stolečkům , kde měly připravené papíry a pastelky. Bylo jim sděleno , že mají nakreslit to, co mají nejraději. Při kreslení s námi děti diskutovaly, zda mohou nakreslit zvířátko, maminku, dům, auto či jídlo. - 15 min.

4, Děti se vrátily se svými obrázky na koberec a postupně ukazovaly, co nakreslily a říkaly, proč toto nakreslily.
Otázky: Proč máš toho člověka, věc či zvíře rád? Jak mu lásku projevuješ? Co děláš, když máš někoho - něco rád? Máš rád víc věcí či lidí? Jak to víš, že je máš rád? Má tebe někdo rád?
Mnoho dětí uvádělo , že mají rády rodiče, sourozence, prarodiče , kamarády.David 6 let uvedl , že nejraději má bratra, protože, když jdou spát a je tma, je s ním v pokojíčku. Danuška uvedla, že má radši maminku, než taťku, protože ten na ní hodně křičí.
Hodně dětí vyjadřuje lásku tím, že dávají dárky, pusinky, kytičky, půjčují svoje hračky, hrají si s ním a bydlí s ním.
Dívky často uváděly, že mají rády kytky, panenky, chlapci jízdu na kole, v autě.
Pak jsme zkoušely doplnit větu Mám tě rád jako....
Častá odpověď byla jídlo, peníze, sůl, diamanty, ale i kytičku, zvířátko-
25 min.

5, na závěr si děti chtěly zazpívat opět písničku , kterou znají ze školky o mamince a děťátku.- 3 min.

Je evidentní , že pro děti má láska pozitivní význam a spojují si jí s kladnými věcmi a pocity.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 11. 02. 2014 17:23:52    Předmět: Citovat

18.12.2013 4 hodina praxe v MŠ Chlum u Třeboně - předškolní třída

Cíl: uvědomit si, co opravdu znamenají vánoce

Struktůra:
------------

1, Úvod - 3 minuty
2, Přečtení příbehu u Ježíškovi - 10 min.
3, Dozdobění vánočního stromečku - 15 min
4, Povídání o vánocích azvycích - 20min.
5, Závěr - rozloučení 3 min.

Skutečná struktůra:
-----------------------

1, V úvodu js´me děti seznámily s tím, o čem si dnes budeme povídat a co si budeme číst. - 4 min.

2, Příběh děti poslouchaly, ale bylo vidět, že se špatně soustředí a povídají si. 10 min.

3, Po přečtení příběhu jsme šly ke stromečku, kde již byla pověšená světýlka. Děti na stromeček dávaly ozdoby z plastu a slámy. Povídaly si, jaké ozdoby mají doma a jaký stromeček a kdo ho doma zdobí. Bylo nutné dávat velký pozor, aby stromek neschodily- 15 min.

4, Děti se pohodlně posadily na zem u stromečku. Začaly jsme s nimi hovořit na téma, co pro ně znamenají vánoce. Hodně dětí odpovědělo, že dárky. Během hovoru se vyskytly otázky jako: Co nám vánoce přinesou? Jak slavíme vánoce?Co ti udělá o vánocích největší radost a proč? Jaké tradice doma dodržujete?
Hodně děti hovořily o dárcích, povídaly co si přejí pod stromeček.Pár dětí uvedlo, že nejvíce si přejou, aby na vánoce s nimi byl druhý rodič. Další děti se těšily, že přijede babička s dědou a budou s nimi na vánoce. Také se ukázalo, že mnoho rodin se o vánocích schází a slaví je společně.
Některé děti uvedly, že na vánoce se dívají napohádky a nic víc.
Ohledně tradic, děti moc informací neměly. Protože jsme s tím počítaly, měly jsme nakoupená jablka a každému dítěti jsme jablíčko rozkrojily a povídaly si o tom, co znamená hvězdička v rozkrojeném jablíčku. Také jsme na závěr měly připravené lodičky z ořechú se svíčkou a dětem jsme je poštěly v umyvadle. Některé děti uvedly, že se na vánoce nejvíce těší, protože budou všichni spolu doma.
Bylo zvláštní, jak děti velmi různě uvažují a jak často velmi konzumně rodiny vánoce pojímají.
Nakonec děti vyslovily svá největší přání mezi něž patřil bagr, panenka, ale i veselí, výlet s rodinou, hry s rodiči.-20. min.

5, Na závěr jsme si zazpívaly koledu a rozloučily se s tím, že po prázdninách se zase sejdeme u pohádky- 10 min.

Z celého sezení a povídání vyplynulo, že děti se sice těší hlavně na dárky, ale i na to, že se sejde celá rodina a budou spolu. A to je velmi nadějné.
Tradice moc rodiny nedrží.

Jana Sedláčková,Magda Pražáková
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 11. 02. 2014 17:24:45    Předmět: Citovat

8.1.2014, 5.hodina, MŠ Chlum u Třeboně - předškolní věk

Cíl: uvědomit si, co znamená být hezký či ošklivý
Pohádka: O ošklivém káčátku

Struktůra předmětu:
-----------------------
1, Úvod - 2 min.
2, Přečtení pohádky - 10 min.
3, Kreslení toho, co bylo v pohádce ošklivé či hezké - 15 min.
4, Cvičení - vysvětlit proč to či ono namalovaly jako ošklivé či hezké,25 min.
5, závěr - rozloučení, úklid, písnička - 8 min.

Skutečná struktůra:
-----------------------

1, V úvodu jsme se s dětmi přivítaly a řekly si, co budeme dnes dělat. 2 min.
2, Děti si kolem nás nakoberci našly pohodlnou poloho a v klidu si poslechly pohádku O ošklivém káčátku. 10 min.
3, Dětem byl zadán úkol nakreslit, co pro ně v pohádce bylo ošklivé a co hezké. Měly jsme pro ně u stolečků připravené pastelky a papír. Děti v celku v klidu kreslily. 15 min.
4, S obrázky jsme si s dětmi opět sedly nakoberec a postupně jsme hodnotily obrázky s tím, že děti nám říkaly, proč něco nakreslily jako hezké a něco jako ošklivé a diskutovaly jsme o tom. Otázky: Jaký je rozdíl mezi hezkým a ošklivým člověkem, zvířetem? Jaký je rozdíl mezi hezkým a ošklivým chováním_ apod.
Děti hodně v tomto věku dají na fyzickou krásu, se kterou spojují i kladné vlastnosti jako je milý, hodný a pod. 25 min
5, Na konec jsme uklidily , řekly jsme dětem jakou pohádku budeme číst za týden a pustily si společně písničku "Když se načančám"a děti tančily. 8 min.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 11. 02. 2014 17:25:17    Předmět: Citovat

15.1.2014 - 6. hodina, MŠ Chlum u Třeboně, předškolní věk

Cíl: Uvědomit si, jak jednám, když jsem sám a když jsem ve skupině
Pohádka: O Šrekovi

Struktůra:
------------
1, Úvod - přivítání - 2 min.
2, Přečtení pohádky - 10 min.
3, Kreslení - 20 min.
4, Cvičení - jak jsem se zapojil do společného kreslení a co jsem vyjádřil, když jsme kreslil za sebe a proč.
20 min
5, Závěr - rozloučení, úklid - 8 min

Skutečná struktůra:
-----------------------

1, Opět jsme se s dětmi přivítaly, děti nám řekly jakou pohádku budeme číst/věděly to od minulé hodiny/
2, Při čtení pohádky dnes děti trochu zlobily, ale daly se zvládnout.
3, U stolečků jsme měly přiravený velký papír, kde se děti musely dohodnou co z pohádky namalují, co je nejvíce zaujalo , kdo bude kreslit, a pod.
Když toto udělaly / celkem rychle/ dostaly každý svůj papír a nakreslily jednu věc, která je nejvíce v pohádce zaujala.

3. S vlastními obrázky a velkým obrázkem jsme se posadily na koberec, doprostřed daly společný obrázek a pak každý porovnával s tím , co namaloval sám a proč nechtěl či chtěl, aby se to namalovalo do společného obrázku.
Bylo evidentní, že v této skupině je dominantní dívka, která nakreslila Fionu, ostatní jí ač s nesouhlasem, ale poslechly. Diskutovaly jsme, zda se musí více ve skupině prosadit, jakou formou, . Bylo milé vidět, jak děti pomalu chápou, že nemusí vždy dělat, to co chtějí ostatní.
5, Na konec jsme uklidily pastelky a se souhlasem učitelky daly na nástěnku společný obrázek a řekly si, co budeme dělat příště.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 11. 02. 2014 17:25:45    Předmět: Citovat

22.1.2014-7. hodina, MŠ Chlum u Třeboně- předškolní děti

Cíl: Uvědomit si, co je slušné chování

Pohádka: O perníkové chaloupce

Struktůra:
------------

1, Úvod přivítání, sdělení co dnes budeme dělat - 5 min.
2, Přečtení pohádky - 10 min
3, Hra - 10 min.
4, Cvičení - co je slušné chování 20 min.
5, Závěr - rozloučení, úklid - 5 min

Skutečná struktůra:
-----------------------
1, S dětmi jsme se přivítaly a řekly , že dnes budeme hrát hru a o čem si budeme povídat - 4 min.

2, Děti při čtení pohádky dnes byly v klidu, poslouchaly. 12. min.

3, Děti udělaly kruh, do kterého Magda volně hodila zabalené bonbony, které jsme měly připravené na počet dětí. Ukolem bylo vzít si rychle bombon, aniž bychom jim sdělily, kolik si mohou vzít. Protože bombony se rozkutálely, děti začaly běhat a sbírat je.Bylo plno křiku, ale i pláče, protože někdo nesehnal žádný bonbon.
Nastala situace, že někdo měl 1 , někdo 2, ale jeden žák i 3 bonbony, jiné děti neměly žádný. 6 min

4, S bonbony v ruce jsme si sedly opět do kruhu a začaly si povídat, proč si někdo vzal více bonbonů. Na každého se nedostalo, když si někdo vzal více. Ptaly jsme se, zda někdo měl dva bonbony a zda někomu jeden dal. To jsme nazvaly slušným chováním. V pohádce jsme hledaly , kde Jeníček a Mařenka neměli slušné chování . např. nezeptali se Ježibaby, zda si smějí vzít perníček a loupali ho bez dovolení. Takto jsme si na příkladech ukazovaly slušné chování. Děti samy rychle dávaly příklady a byla to docela sranda. 25 min

5, Nakonec si děti bonbony rozdělily tak, aby každý měl každý jeden a snědly si je. Uklidily papírky do koše a řekly jsme si, co budeme číst za pohádku příště. 5 min.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 11. 02. 2014 17:26:16    Předmět: Citovat

29.1.2014 8. hodina, MŠ Chlum u Třeboně - přeškolní věk

Cíl: Uvědomit si důležitost toho, být poslušný

Pohádka: O Smolíčkovi

Struktůra:
------------
1, Úvod - přivítání - 2 min
2, Přečtení pohádky - 10 min.
3, Hra - 10 min.
4, Cvičení - co se stane, když nebudu poslušný/poslušná 20 min.
5, Závěr - zhodnocení toho co jsme si řekly, rozloučení, úklid 5 min.

Skutečná struktůra:
----------------------

1, S dětmi jsme se jako obvykle přivitaly a řekly jim, že po pohádce si zahrajeme na honěnou. - 2 min.

2, Při čtení pohádky bylo dnes rušno, děti byly neklidné, povídavé - 10 min.

3, S dětmi jsme společně hrály hru na honěnou, kdy já jsem byla Jezinka, Magda Jelen. Já jsme děti honila, pokud se chytily Jelena, nemohla jsem na ně. Děti , které jsme chytila, si sedly a čekaly, až postupně pochytám, ostatní děti. Bylo plno křiku a smíchu. - 10 min.

4, S dětmi jsme si opět sedly do kruhu na koberec ve třídě a povídaly si, co Smolíček udělal, že ho Jezinky chytly, co by se stalo , kdyby oni neposlechly např. Nesmíš otevírat cizím lidem, bavit se s cizími lidmi, musíš se rozhlížet na silnici, poslouchat paní učitelku, a pod. /Povídaly jsme si, co se stane, když neposlechnou.
Bylo zajímavé poslouchat, jak toto děti vnímají, vyšlo na světlo, jaké tresty v které rodině se dávají. Někde i výprasky.¨
Děti měly dobrý přehled o tom, co se smí, co se má. Při povídání byly hodně aktivní. - 25 min.

5, Na závěr jsme si s dětmi řekly společně na hlas" Já už budu poslouchat" a zatleskaly jsme si. Ještě jsme si řekly, co budëme dělat příště. 3 min.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Sedláčková



Založen(a): 7.12.2013
Příspěvky: 13
Město: Chlum u Třeboně

PříspěvekZaslal(a): 25. 02. 2014 20:15:55    Předmět: Filozofie pro děti v praxi Citovat

9. hodina - dne 5.2.2014, MŠ Chlum u Třeboně, předškolní děti

Pohádka: O Sněhurce

Cíl: uvědomit si, co je to žárlivost a zda je důležitá

Plánovaná struktůra:
-----------------------

1. Úvod: přivítání 3 min.
2. Přečtení pohádky - 10 min.
3. Kreslení - 15 min.
4. Cvičení : diskuse na dané téma s obrázky - 20 min.
5. Závěr: rozloučení a pověšení obrázků na nástěnku: 5 min.

Skutečná struktůra:
----------------------

1. s dětmi jsme se s Magdou společně přivítaly a řekly si, jakou pohádku dnes budeme číst. - 3 min.

2. Magda dětem přečetla pohádku. Dnes děti byly nepozorné, bylo nutné je napomínat. Opět jsme seděly ve třídě na koberci. 10 min.

3. S dětmi jsme šly k velkému zrcadlu ve třídě, kde jsme jim řekly, aby se dobře prohlédly a uvědomily si, co se jim na nich nejvíce líbí. Pak děti odešly ke stolečkům, kde měly připravené pastelky a papíry na kreslení a kreslily, co se jim na nich nejvíce líbí.
Byla z toho mezi nimi diskuse a bylo nutné je napomínat, aby kreslily a ne povídaly. 15 min.

4. S dětmi jsme se vrátily na koberec. Každé dítě mělo prostor, aby řeklo co a proč nakreslilo. Pak jsme diskutovaly na téma žárlivost, proč žárlí, na co, či na koho, zda je to nutné. Zda dokážou sami sebe pochválit, pochválit kamaráda.
Na konci diskuse jsme si řekly , že každý je něčím krásný, může to být fyzická krása, ale i hezká povaha, šikovnost, ale není dobré žárlit. Je potřeba si na sobě najít to, čím jsme ojedinělý.
Celkem jasně při diskusi vyplynulo, že děti více žárlí na mladší sourozence nežli na ty starší.

5. Se souhlasem paní učitelky jsme pověsily na nástěnku obrázky dětí a pak jsme se rozloučily.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Sedláčková



Založen(a): 7.12.2013
Příspěvky: 13
Město: Chlum u Třeboně

PříspěvekZaslal(a): 25. 02. 2014 20:41:45    Předmět: Filozofie pro děti v praxi Citovat

10. hodina- 12.2.2014. MŠ Chlum u Třeboně, předškolní děti

Pohádka: O Pinochiovi

Cíl: uvědomit si, co to je přirovnání a zda může ublížit

Plánovaná struktůra:
-----------------------
1. Úvod - přivítání, seznámení spohádkou - 3 min.
2. Přečtení pohádky- 10 min.
3. Kreslení - 10 min.
4. Cvičení na dané téma, diskuse, příklady - 20 min.
5. Závěr: rozloučení -2 min.

Skutečná struktůra:
-----------------------
1. S dětmi jsme se přivítaly, sedly si ve třídě na koberec a řekly jim , jakou pohádku dnes budeme číst. 3 min.

2. Při čtení pohádky děti poslouchaly a byly dnes klidnější nežli minule, některé si lehly a prostě v klidu poslouchaly.- 10 min.

3. Protože jsme měly sudý počet dětí - 10, nahodile jsme vytvořily dvojice a každý z dvojice měl nakŕeslit druhého kamaráda jako to, co mu nejvíce připomíná. Toto jsme ještě dětem vysvětlily, že to může být zvíře, strom , kytka, auto apod. Děti v klidu kreslily u stolečků, kde byly po dvou, aby se nerušily. 15 min.

4, S obrázky jsme si sedly na koberec , děti seděly po dvojících tak, jak kreslily. Pak každé vysvětlilo, jako co kamaráda nakreslilo a proč. Pak jsme dětem pokládaly otázky: Jak by se ti líbilo, kdybych tě přirovnala ke koni, kytce, praseti, princezně, zlé královně, hlíně, bleše apod.
Děti se smály, vybíraly jen to hezké. Na dotaz proč to či ono ne, vždy vítězila krása a kladnost postavy.
Na dotaz, zda jim přirovnání může ublížit uváděly, že ano, pokud to bude přirovnání k něčemu ošklivému. Na dotaz, zda může přirovnání udělat radost, zase většinou odpovídaly , že ano, pokud je to přirovnání k něčemu hezkému ahodnému
Na závěr jsme si řekly, že ošklivým přirovnáním je možné kamarádovi ublížit, proto je nutné vždy přemýšlet o tom, co říkáme.

Bylo celkem evidentní , že děti správné a nesprávné přirovnání spojují hlavně s krásou a kladností věci či postavy.- 25 min.

5. S dětmi jsme se rozloučily a řekly si, že se zase uvidíme za týden.- 2 min.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Sedláčková



Založen(a): 7.12.2013
Příspěvky: 13
Město: Chlum u Třeboně

PříspěvekZaslal(a): 05. 05. 2014 23:55:43    Předmět: Filosofie pro děti v praxi Citovat

3.3.2014 - 11 hodina, MŠ Chlum u Tř. předškolní děti
Příběh: Nemocnice pro panenky- 1. kapitola
Cíl: Uvědomit si důležitost své panenky

Plánovaná struktura:
-------------------------
1. Uvítání - 2 minuty
2. Přečtení příběhu - 10 min.
3. Kreslení nejmilejší hračky- 20 min.
4. Cvičení - diskuse s obrázky, které děti nakreslily- 20 min.
5. Závěr- rozloučení - 2. min.

Skutečná struktura:
-----------------------
1. S dětmi jsme se pozdravily a řekly si co dnes budeme číst za příběh-3 minuty
2. Magda dětem přečetla první kapitolu z knihy Nemocnice pro panenky. Děti v klidu seděyl na koberci a poslouchaly-8 MIN.
3. U stolečků měly děti připravené papíry a pastelky a kreslily svojí nejoblíbenější hračku. -20 min.
4. S děti jsme pak na koberci s obrázky jednotlivě hovořily o tom, co nakreslily a proč,jak dlouho hračku mají, kdo jim jí koupil a co pro ně znamená.-20 min.
Závěr: dětem jsme daly za úkol si na příští hodinu donést svojí nejoblíbenější hračku a rozloučili jsme se.3.min.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Sedláčková



Založen(a): 7.12.2013
Příspěvky: 13
Město: Chlum u Třeboně

PříspěvekZaslal(a): 06. 05. 2014 00:10:53    Předmět: Filozofie pro děti v praxi Citovat

10.3.2014-12. hodina, MŠ Chum u Třeboně, předškolní děti

Příběh: Nemocnice pro panenky - 2. kapitola
Cíl: Uvědomit si, co je správné

Plánovaná struktura:
-------------------------
1. Uvítání-2 min.
2. Čtení příběhu- 5 min.
3. Představení vlastní hračky-20 min
4, Cvičení - diskuse na téma, zda bylo správné se vracet pro panenku, mám právo být na někoho zlý-20 min.
5. Závěr: rozloučení-2 min.

Skutečná struktura:
----------------------

1.S dětmi jsme se jako obvykle pozdravily a posadily se na koberec do kruhu-3 min.
2. Magda přečetla 2 kapitolu z knihy Nemocnice pro panenky - 5 min.
3. Každé dítě si stouplo doprostřed kruhu se svojí hračkou a představilo jí ostatním. Děti se ptaly, proč má danou hračku ráda, kdo jí koupil, jak dlouho jí má, ale i kolik stála a proč jí někdo dostal. 20.min.
4. S dětmi jsme diskutovaly o příběhu, zda bylo správné, že se maminka vrátila pro hračku Sašovi, zda byl Saša zodpovědný, když zapomněl panenku doma.Děti většinou souhlasily, že se maminka vrátila, jen 3 děti uvedly, že se neměla vracet, protože přijde pak pozdě do práce.
Na téma, zda máme právo být na někoho zlý většinou uvedly,že ne.20 min.
5. Na konec jsme se s dětmi dohodly, že si na další hodinu opět mohou vzít oblíbenou hračku s sebou a rozloučiy se - 2 min.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Sedláčková



Založen(a): 7.12.2013
Příspěvky: 13
Město: Chlum u Třeboně

PříspěvekZaslal(a): 07. 05. 2014 19:45:39    Předmět: Filozofie pro děti v praxi Citovat

17.3.2014,13. hodina, MŠ Chlum u Třeboně, předškolní děti

Příběh: Nemocnice pro panenky
Cíl: Uvědomit si, že lhát je špatné

Plánovaná struktura:
------------------------
1. Uvítání - 2 min.
2. Čtení příběhu - 10 min.
3. Cvičení: povídání o příběhu - 30 min.
4. Hra- 10 min.
5. Závěr: rozloučení - 2 min.

Skutečná struktura:
-----------------------

1. Uvítání - děti k nám přiběhly , pozdravily jsme se a rozmístily se po koberci-2min.
2. Magda dětem přečetla 3 kapitolu z knihy Nemocnice pro panenky. Děti v klidu poslouchaly - 10 min.
3. Povídaly jsme si s dětmi o tom, co Saša udělal v příběhu špatně, zda je správné si půjčit cizí věc bez dovolení, zda to již někdy udělaly a proč. Děti většinou uváděly, že na cizí věci se nesahá, protože pak by dostaly. Měly jsme dojem ,že trest je jediný důvod , proč si děti nevezou cizí věc bez dovolení.25.min
4. S dětmi jsme hrály hru Cukr,káva, limonáda , čaj rum bum. Děti na startovací čáře postupně se přibližovaly k místu, kde jsme stála a zády k nim odřikala říkadlo.Pak jsem se otočila a ty co jsem viděla v pohybu jsem vyřadila. Děti se celkem u hry snažily švindlovat a hádat se.10.min.
5. S dětmi jsme se rozloučily a připomněly jim příští hodinu. 2 min.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Sedláčková



Založen(a): 7.12.2013
Příspěvky: 13
Město: Chlum u Třeboně

PříspěvekZaslal(a): 07. 05. 2014 20:01:29    Předmět: Filozofie pro děti v praxi Citovat

24.3.2014 14. hodina, MŠ Chlum u Třeboně, předškolní děti

Příběh: Nemocnice pro panenky
Cíl: Co to znamená být krásný

Plánovaná struktura:
------------------------
1. Uvítání - 2 min.
2. Čtení příběhu - 10 min.
3. Kreslení 15 min.
4. Cvičení - diskuse s obrázky o kráse - 20 min.
5. Závěr- 3 min.

Skutečná struktura:
-----------------------

1. Děti na nás čekaly již na koberci, pozdravily jsme se - 2.min
2. Magda dětem přečetla 4. kapitolu z knihy Nemocnice pro panenky.Dnes byly děti nepozorné. - 10 min.
3. U připravených stolečků, kde byly papíry a pastelky měly děti za úkol nakreslit jednu věc, která je pro něj nejkrásnější - i osobu. 15. min.
4, Každé dítě ostatním představilo svůj obrázek a uvedlo, proč je to či ono krásné. Ostatní děti se vyjadřovaly, zda i jim se obrázek líbí a musely uvést důvod proč.
Téma pro děti to bylo celkem těžké a celkově dnes byly nesoustředěné-15 min.
5.Na závěr nám děti zazpívaly písničku spi panenko spi a rozloučily jsme se. 8 min.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Sedláčková



Založen(a): 7.12.2013
Příspěvky: 13
Město: Chlum u Třeboně

PříspěvekZaslal(a): 07. 05. 2014 20:13:51    Předmět: Filozofie pro děti v praxi Citovat

31.3.2014, 15. hodina, MŠ Chlum u Třeboně, předškolní děti
Příběh: Nemocnice pro panenky
Cíl:Uvědomit si rozdíl mezi člověkem a hračkou

Plánovaná struktura:
------------------------

1.Uvítání - 2 min.
2. Čtení příběhu - 10 min.
3. Cvičení diskuse- 20. min.
4. Kreslení -nejmilejší osoby - 15. min.
5. Závěr pověšení obrázků na nástěnku a rozloučení- 8. min.

Skutečná struktura:
-----------------------

1. S dětmi jsme se pozdravily a posadily se do kruhu na koberci-2. min.
2. Magda dětem přečetla závěrečnou 5. kapitolu z knihy Nemocnice pro panenky-10.min.
3.S dětmi jsme hledaly rozdíly a společné věci mezi člověkem a panenkou.Děti měly celkem hodně nápadů např.člověk je živý na rozdíl od hračky, člověk chodí, jí, pláče, křičí, chodí na záchod apod..20. min.
4. Děti u připravených stolečků kreslily nejmilejší osobu. Většinou šlo o rodiče, sourozence a babičky.-15. min.
5. Výkresy jsme opět daly na nástěnku a rozloučily se -8. min.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Sedláčková



Založen(a): 7.12.2013
Příspěvky: 13
Město: Chlum u Třeboně

PříspěvekZaslal(a): 08. 06. 2014 19:10:43    Předmět: Filozofie pro děti v praxi Citovat

Dne 7.4.2014, 16. hodina, MŠ Chlum u Třeboně, předškolní děti

Příběh: O Mikešovi
Cíl: uvědomit si, jak si hrály děti dříve a dnes, porovnání

Plánovaná struktura:
------------------------
1, Uvítání 2 min.
2, Čtení příběhu - 10. min.
3, Cvičení - povídání o rozdílech, jak s hrají děti dnes a dříve, Co si myslí, že bylo lepší a proč.20 min.
4, Kreslení - 15 min.
5, Závěr - rozloučení a sdělní, co budeme dělat příště.3 min.

Skutečná struktura:
-----------------------
1, uvítání proběhlo v klidu, děti se usadily na koberec 3.min.
2,Magda dětem přečetla jeden příběh z knihy, kde se hovořilo o tom, jak si děti dříve hrály . 13 min.
3, S dětmi jsme si povídaly o hrách, které v příběhu byly, zda někdy pouštěly na jaře draky, co ony nejraději dělají, zda chodí ven, či sedí na počítači hrají hra. Dost dětí hovořilo o počítačových hrách.Nikdo z nich nikdy s rodinou nevyráběl píšťalku.20 min
4,Děti nám u připravených stolečků nakreslily svojí oblíbenou činnost - běhat venku, počítač. 20 min.
5, Děti uklidily pastelky, předaly nám obrázky, které jsme nakonec pověsily na nástěnku 10 min.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Sedláčková



Založen(a): 7.12.2013
Příspěvky: 13
Město: Chlum u Třeboně

PříspěvekZaslal(a): 08. 06. 2014 19:22:03    Předmět: Filozofie pro děti v praxi Citovat

Dne 14.4.2014, 17. hodina, MŠ Chlum u Třeboně, předškolní děti

Příběh: O Velikonocích, jak to bylo s Ježíšem
Cíl: Uvědomit si, proč se slaví velikonoce a jak se slaví

Plánovaná struktura:
------------------------
1, Přivítání - 2. min.
2, Přečtení příběhu staženého z internetu o velikonocích.10. min.
3, Kreslení_ kreslení kraslic 15. min.
4. Cvičení - povídání o velikonocích 20 min.
5,Závěr: 2 min.

Skutečná struktura:
-----------------------
1, s dětmi jsme se přivítaly jako obvykle a sdělily jsme jim program dnešní hodiny 5. min.
2, Magda dětem přečetla biblický příběh o Ježíškovi, děti byly neklidné a nepozorné-15.min
3, u stolečků měly děti připravená vyfouknutá vajíčka a temperové barvy a vytvářely kraslice 20. min.
4, s dětmi jsme diskutovaly na téma proč se vlastně slaví velikonoce, co znamenají a jak je slaví ony doma.Většina uvedla ,že nabarví vajíčka, mamka upeče beránka mazanec a přijdou návštěvy. V pondělí koledovat chodily jen 3 kluci. 22. min.
5. děti se vzaly svoje kraslice domů a rozloučily jsme se 2 min.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Sedláčková



Založen(a): 7.12.2013
Příspěvky: 13
Město: Chlum u Třeboně

PříspěvekZaslal(a): 08. 06. 2014 20:40:38    Předmět: Filozofie pro děti v praxi Citovat

Dne 28.4.2014, 18. hodina, MŠ Chlum u Třeboně

Příběh:O Mikešovi
Cíl: Uvědomit si, jak žila rodina dříve a dnes

Plánovaná struktura:
------------------------
1, Uvítání : 2. min.
2, Čtení příběhu - 10. min.
3, Cvičení : diskuse o rodině 20 min.
4, Hra - 10.min.
5, Závěr: rozloučení

Skutečná struktura:
------------------------
1. s dětmi jsme se přivítaly a usadily se na koberec 3. min
2, Magda dětem přečetla další z příběhů O Mikešovi, děti dnes byly klidné 11. min.
3, s dětmi jsme si povídaly, jak žijí doma, co s rodiči dělají, zda jim doma pomáhají s čím a proč, jak to bylo dříve, co musely děti dělat a jak pomáhat . Děti hovořily o výletech, jen 2 děti uváděly, že mají domácí¨zvířata a mezi jejich povinnost patří je nakrmit. Je evidentní ,že dnešní rodiny žijí dosti hekticky.20. min¨
4, S dětmi jsme hrály hru, kdy každé dítě předvádělo nějakou práci a my jsme hádaly o co se jedná 20. min.
5,s dětmi jsme se rozloučily 2. min.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Sedláčková



Založen(a): 7.12.2013
Příspěvky: 13
Město: Chlum u Třeboně

PříspěvekZaslal(a): 08. 06. 2014 20:51:08    Předmět: Filozofie pro děti v praxi Citovat

Dne 5.5.2014, 19. hodina, MŠ Chlum u Třeboně, předškolní děti

Příběh: O Mikešovi
Cíl: uvědomit si ,že mít zvířátko je zodpovědnost a co to znamená

Plánovaná struktura:
------------------------
1, Uvítání: 2 min.
2, Četba příběhu: 10. min.
3, Kreslení: společný obrázek 15. min
4, Cvičení na téma zodpovědnost za mé zvířátko 20. min.
5, Závěr: rozloučení 2 min.

Skutečná struktura:
-----------------------
1, s dětmi jsme se pozdravily, připravily si na zem velký papír a pohodlně se usadily 5. min.
2, Magda dětem přečetla příběh, i dnes byly děti klidné a poslouchaly- 12. min.
3, s dětmi jsme na papír Já a Magda nakreslily kočku, děti dokreslily co potřebuje,aby byla spokojená,co jí, s čím si hraje apod. 15. min.
4, s dětmi jsme si povídaly, že mit doma zvířátko je sice prima zábava, ale je nutné se o ně i postarat, dát mu najíst.Děti většinou doma nějaké zvířátko měly a povídaly jak s rodiči se o ně stara Pojem zodpovědnost jsme nakonec shrnuly a zdálo se ,že to děti pochopily.Některé děti se prostě nestaraly, ani nevěděly co jejich křeček vlastně jí.20. min
5, s dětmi jsme se rozloučil
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Sedláčková



Založen(a): 7.12.2013
Příspěvky: 13
Město: Chlum u Třeboně

PříspěvekZaslal(a): 08. 06. 2014 21:18:39    Předmět: Filozofie pro děti v praxi Citovat

Dne 12.5.2014, 20. hodina, MŠ Chlum u Třeboně, předškolní děti

Příběh: O jabloňce a ořechu
Cíl: uvědomit si, jak se cítím ve skupině, zda jsem jiný a proč

Plánovaná struktura:
-----------------------
1, Uvítání: 2 min.
2, Čtení příběhu: 10. min
3, Cvičení : porovnání rozdílů mezi jablkem a ořechem co je na nich dobrého 8. min.
4, Kreslení : 10. min.
5, Cvičení 2.:proč jsi nakreslil daný obrázek, + hra s ořechy a povídání na téma jak se cítím nejlíp
6. Závěr: rozloučení a rozdání sladkostí: 10. min.

Skutečná struktura:
-----------------------
1, s dětmi jsme se uvítaly a posadily se na koberec 2. min.
2, Magda přečetla dětem pohádku, v klidu poslouchaly 8. min.
3, dětem jsme rozdaly každému jablko a ořech a povídaly jsme si jaký je mezi nimi rozdíl - jablko je měkké, sladké, ořech je tvrdý, ale má dobré jádro apod. 15. min.
4, děti měl za úkol nakreslit, co by chtěly být zda sladké jablko, které se rychle kazí, či tvrdý ořech s dobrým jádrem 10. min.
5. děti ukázaly obrázek a uvedly, proč ho nakreslily Pak jsme na zem vysypaly pytlík ořechu a povídaly si o tom, co vytvořily, skupina, dvojice, trojice, osamocení.Děti povídaly, kde by se cítily nejraději, zda u více oříšků , či zda sami. Jen jeden chlapec uvedl ,že je rád sám, chodí venku a dívá se . Většinou chtěly kluci být v partě, děvčata upřednostňovala dvojici, nejvíce trojice.Povídaly jsem o rozdílu být sám a osamocen 23.min.
6. nakonec jsme dětem nechaly jablíčko a ořech a rozdaly jim přinesené bonbony s tím ,že naše povídání je u konce.7.min.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> Mateřská škola Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign