Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2013/2014 ZPRÁVY Z PRAXE - ŠD Zborovská Tábor - Inka

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Jirina Simova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 12. 12. 2013 21:01:35    Předmět: 2013/2014 ZPRÁVY Z PRAXE - ŠD Zborovská Tábor - Inka Citovat

29.11.2013 - 1. hodina 13:00 - 14:00 hod.

Cílová skupina:
16 dětí (1.-3. třída)

Cíl setkání:
Vzájemné seznámení
Výtvarné ztvárnění sebe sama

Plánovaná struktura:
- představení/seznámení s podstatou schůzek (5 minut)
- výroba jmenovek (5 minut)
- kresba - vyjádření "Jaký jsem" nebo "Jaký bych chtěl být" (15 minut)
- diskuze o kresbách (30 minut)
- plán na příště/rozloučení (5 minut)

Skutečná struktura:
- představení/seznámení s podstatou schůzek (5 minut)
- výroba jmenovek (10 minut)
- kresba - vyjádření "Jaký jsem" nebo "Jaký bych chtěl být" (20 minut)
- diskuze o kresbách (20 minut)
- plán na příště/rozloučení (5 minut)

Co se podařilo?
Podařilo se mi všechny děti zaujmout a zapojit do činnosti.
Každý se snažil svoji osobu výtvarně co nejlépe vystihnout a poté si odpovědět na otázku: "Jaké vlastnosti má postavička na obrázku?"

Co se mi nepodařilo?
Myslím si, že hodina se v celku vydařila. Pozorovala jsem pouze, že děti měly problém udržet pozornost, pokud mluvil někdo jiný.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 19. 12. 2013 21:13:42    Předmět: Citovat

ok diky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jirina Simova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 28. 12. 2013 16:09:38    Předmět: Citovat

6.12.2013 - 1. hodina 13:00 - 14:00 hod.

Cílová skupina:
16 dětí (1.-3. třída)

Cíl setkání:
Diskutovat o významu slova „opravdický“
Popsat opravdickou věc

Plánovaná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Hra na „rozehřátí“: Slovní fotbal – 10 min
3) Čtení textu: Eliška – 1. kapitola – 10 min
4) Diskuze o významu slova „opravdický“ - 30 min
5) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Skutečná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 6 min
2) Hra na „rozehřátí“: Slovní fotbal – 18 min
3) Čtení textu: Eliška – 1. kapitola – 4 min
4) Diskuze o významu slova „opravdický“ - 20 min
5) Rozloučení/Plán na příště – 2 min

Použité otázky:
Jak se dá jinak říct, když je něco opravdické?
Jak bych popsala opravdickou věc?
Je opravdické jen to, co je živé a hýbe se?
Je opravdická jednička v žákovské knížce?

Co se podařilo?
Všechny děti se do diskuze zapojily a měly snahu definovat opravdickou věc. Postupně jsme došli k závěru, že opravdická věc nemusí být živá a nemusí se hýbat, což ze začátku děti tvrdily.

Co se mi nepodařilo?
Hodina byla velmi zajímavá, ale děti měly opět problém s udržením pozornosti, snažily se překřikovat. Po uplynutí cca 20 minut hovoru jejich pozornost hodně zeslábla, do diskuze se již zapojovalo jen pár jedinců.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jirina Simova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 29. 12. 2013 13:11:31    Předmět: Citovat

13.12.2013 - 1. hodina 13:00 - 14:00 hod.

Cílová skupina:
16 dětí (1.-3. třída)

Cíl: Vymyslíš nový konec pohádky?

Plánovaná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Hra na „rozehřátí“: Král ticha – 15 min
3) Stručné připomenutí závěru pohádky O Červené Karkulce – 5 min
4) Vymýšlení nového konce pohádky - 30 min
5) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Skutečná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Hra na „rozehřátí“: Král ticha – 15 min
3) Stručné připomenutí závěru pohádky O Červené Karkulce – 5 min
4) Vymýšlení nového konce pohádky - 20 min
5) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Co se podařilo?
Děti vymýšlení nového konce pohádky bavilo. Vymyslely verzi, která byla zcela odlišná od původní. Vlk zde byl „domácím mazlíčkem“ babičky, který spadl do studny a byl zachráněn myslivcem. Překvapilo mě, že některým dětem dělala zpočátku velký problém představa hodného vlka. Jeden z chlapců přiznal časté hraní počítačových her a agresivita byla v jeho verzích zakončení hodně znát. Ale v závěru hodiny byl i on s vymyšleným zakončením spokojený.

Co se mi nepodařilo?
Hodina byla velmi zajímavá, nápadů bylo hodně. Děti se snažily prosadit svoji verzi a to byl také důvod, proč měly opět tendenci se překřikovat. Ke konci hodiny některé děti odešly domů, což mělo vliv na koncentraci ostatních. Z toho důvodu jsem nenaplnila původně plánovanou časovou dotaci.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jirina Simova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 17. 01. 2014 18:22:25    Předmět: Citovat

10.1.2014 - 1. hodina 13:00 - 14:00 hod.

Cílová skupina:
8 dětí (1. třída )

Cíl: Rozlišit podstatné a nepodstatné věci
Plánovaná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Hra na „rozehřátí“: Všechno lítá, co peří má – 10 min
3) Jak chodím/jezdím do družiny? – 5 min
4) Hra: Kvůli čemu by se maminka cestou vrátila? – 20 min
5) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Skutečná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Hra na „rozehřátí“: Všechno lítá, co peří má – 10 min
3) Jak chodím/jezdím do družiny? – 5 min
4) Hra: Kvůli čemu by se maminka cestou vrátila? – 20 min
5) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Použité otázky:
Vrátila by se maminka, kdyby zapomněla....(sukni, vypnout vodu, moji aktovku, naušnice,......)?
Vadilo by to mamince nebo mě?
Je to důležitá věc?
Proč by jí/mě to vadilo?

Co se podařilo?
Děti zamýšlení na uvedené téma velmi bavilo. Ke konci schůzky už dokonce sami chtěly navrhovat, nad čím se zamyslet, co by bylo důležité a naopak. 45 minut byla vhodně zvolená časová dotace, jelikož jsem tentokrát měla k dispozici pouze žáky
1. tříd.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jirina Simova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 17. 01. 2014 19:04:46    Předmět: Citovat

17.1.2014 – 5. hodina 14:00 - 15:00 hod.

Cílová skupina:
14 dětí (1. - 3. třída)

Cíl: Zamyšlení dětí nad významem peněz

Plánovaná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Hra na „rozehřátí“: Tichá pošta – 10 min
3) Kresba: Co bych si koupil, kdybych měl hodně peněz? – 10 min
4) Diskuze nad kresbami – 30 min
5) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Skutečná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Hra na „rozehřátí“: Tichá pošta – 10 min
3) Kresba: Co bych si koupil, kdybych měl hodně peněz? – 10 min
4) Diskuze nad kresbami – 30 min
5) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Použité otázky:
Co bych dělal/co si koupil, kdybych měl hodně peněz?
Jsou peníze důležité?
Co si za peníze nelze koupit?

Co se podařilo?
Děti velmi rády kreslí, takže se s nadšením chopily pastelek a papíru. Byly velké rozdíly ve výsledcích, čímž se daly snadno porovnat nároky dětí (někomu by stačil papoušek, někomu bazén, jiný by chtěl Porsche). Jeden s chlapců, který většinou dost zlobí, mě svojí odpovědí hodně překvapil. Kdyby měl hodně peněz, přispěl by babičce a dědečkovi, aby se měli dobře. Ostatní řešili spíš materiální potřeby. Delší dobu trvalo, než děti definovaly, co se za peníze koupit nedá. Pojmy láska, přátelství a zdraví děti napadly až s menší nápovědou.

Co se mi nepodařilo?
U dětí přetrvává potřeba vykřikovat, ale oproti předchozím schůzkám došlo k viditelnému zlepšení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jirina Simova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 12. 02. 2014 19:15:30    Předmět: Citovat

24.1.2014 – 6. hodina 13:00 - 14:00 hod.

Cílová skupina:
14 dětí (1. - 3. třída)

Cíl: Diskuze na téma armáda

Plánovaná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Puzzle s vojenskou tématikou – 20 min
3) Diskuze na téma armáda – 30 min
5) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Skutečná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Puzzle s vojenskou tématikou – 30 min
3) Diskuze na téma armáda – 10 min
5) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Použité otázky:
Je armáda v naší zemi potřeba? Proč ano? Proč ne?
Myslíte si, že být profesionálním vojákem je náročné?
Je to podle Vás povolání náročné spíše fyzicky nebo psychicky?
Chtěli by jste být vojákem z povolání? Proč ano? Proč ne?

Co se podařilo?
I když byl ve skupince vyvážený poměr v počtu chlapců a dívek, téma všechny nadchlo. Všichni s velkým zaujetím skládali puzzle s vojenskou tématikou a zpočátku se zapojovali do diskuze na uvedené téma. Všichni chlapci ve skupince vyjádřili přání být v dospělosti profesionálním vojákem a diskutovali živěji než dívky. Jedna dívenka také projevila přání být vojákyní, ovšem pouze z důvodu, aby mohla poroučet Smile). Na armádu mají děti názory přiměřené věku. Nezanedbatelnou roli hraje také fakt, že toto povolání vykonává někdo z rodiny.

Co se mi nepodařilo?
Puzzle jsem zařadila na úvod hodiny pro navození atmosféry, což nebylo vhodné. Děti se po chvíli zcela zabraly do skládání a diskuze je postupně přestala zajímat. Z tohoto důvodu nebyla dodržena časová dotace. Poučení pro mě – zařazovat skládačky až po diskuzi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jirina Simova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 14. 02. 2014 20:36:28    Předmět: Citovat

14.2.2014 – 7. hodina 13:30 - 14:30 hod.

Cílová skupina:
16 dětí (1. - 3. třída)

Cíl: Děti se zamyslí nad tím, jestli jsou důležitá pravidla

Plánovaná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Hra na „rozehřátí“: Král ticha – 30 min
3) Diskuze na téma pravidla – 20 min
5) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Skutečná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Hra na „rozehřátí“: Král ticha – 30 min
3) Diskuze na téma pravidla – 20 min
5) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Použité otázky:
Jsou pravidla důležitá? Proč ano? Proč ne?
Vadí mi dodržovat pravidla?
Kdo určuje pravidla?
Co by se stalo, kdyby pravidla nebyla?

Co se podařilo?
Hra Král ticha děti velmi bavila a na ní jsme plynule navázali s plánovaným tématem "pravidla". Rozpoutala se velmi živá diskuze. Zřejmě vlivem hry Král ticha se děti tentokrát nepřekřikovaly a hovořil vždy jen ten, kdo měl myš Lenku. (To jsem brala jako svůj úspěch:-D) Svými názory mě děti překvapovaly. Že je možné hrát hry bez pravidel ale tvrdila pouze 1 holčička, čekala jsem, že tento názor bude sdílet více dětí. Všechny děti se shodly, že pravidla jsou důležitá.

Co se mi nepodařilo?
Myslím si, že dnešní hodina se povedla a dodrželi jsme i časovou dotaci.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jirina Simova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 21. 02. 2014 18:33:33    Předmět: Citovat

21.2.2014 – 8. hodina 13:20 - 14:15 hod.

Cílová skupina:
16 dětí (1. - 3. třída)

Cíl: Děti vedou diskuzi na téma strach

Plánovaná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Hra na „rozehřátí“: Najdi myš Lenku – 20 min
3) Diskuze na téma strach – 25 min
5) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Skutečná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Hra na „rozehřátí“: Najdi myš Lenku – 20 min
3) Diskuze na téma strach – 25 min
5) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Použité otázky:
Je normální se bát?
Je strach nebezpečný?
Je potřeba bát se?
Líbil by se Ti svět beze strachu?
Z čeho máš strach?
Dá se bránit proti strachu?
Jak poznáš, že máš strach?
Mohou mít strach i zvířata?

Co se podařilo?
Podařilo se dodržet plánovanou časovou dotaci a děti se čile vyjadřovaly ke všem uvedeným otázkám. Dnešní hodina se mi velmi líbila, děti udržely pozornost až do samého konce a bez vyzvání vykřikovaly už pouze dvě mladší děti.

Co se mi nepodařilo?
Myslím si, že dnešní hodina se vcelku povedla.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jirina Simova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 05. 03. 2014 21:39:22    Předmět: Citovat

28.2.2014 – 9. hodina 13:30 - 14:30 hod.

Cílová skupina:
16 dětí (1. - 3. třída)

Cíl: Diskuze na téma kamarád – I. část

Plánovaná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Hra: Ramsese – 10 min
3) Kresba nejlepšího kamaráda – 15 min
4) Diskuze nad obrázky – 15 min
5) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Skutečná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Hra: Ramsese – 10 min
3) Kresba nejlepšího kamaráda – 25 min
4) Diskuze nad obrázky – 15 min
5) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Použité otázky:
1) Proč jsi nakreslil/a svého kamaráda právě takto?
2) Co bys na něm změnil/a?
3) Jaké vlastnosti má mít správný kamarád?

Co se podařilo?
Děti velmi pěkně vykreslily charakteristické znaky „svého“ nejlepšího kamaráda a sestavily žebříček pro ně nejdůležitějších povahových vlastností.

Co se mi nepodařilo?
Děti se tak zabraly do kresby, že se nepodařilo dodržet časovou dotaci.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jirina Simova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 05. 03. 2014 21:56:02    Předmět: Citovat

5.3.2014 – 10. hodina 13:30 - 14:15 hod.

Cílová skupina:
16 dětí (1. - 3. třída)

Cíl: Diskuze na téma kamarád – II. část

Plánovaná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Hra: Na tichou poštu – 15 min
3) Diskuze na téma kamarád – 20 min
4) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Skutečná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Hra: Na tichou poštu – 15 min
3) Diskuze na téma kamarád – 20 min
4) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Použité otázky:
1) Jsou kamarádi pro život důležití? Proč ano/ne?
2) Záleží na tom, jak kamarád vypadá?
3) Musí se bavit (hrát si) pouze se mnou?
4) Zradil (zklamal) Tě někdy někdo, o kom sis myslel/a, že je Tvůj kamarád?
5) Musí mi kamarád půjčit všechno, co si vymyslím?

Co se podařilo?
Došli jsme společně k závěru, že je dobré mít svého kamaráda, na kterého se můžeme spolehnout, který nám poradí, pomůže, když to potřebujeme, můžeme se mu svěřit. Děti si velmi dobře uvědomily, že neméně důležité je dobře vycházet i s ostatními - chovat se k nim tak, jak by jsme chtěli, aby se chovali oni k nám. Jako zradu děti vnímaly většinou to, že jim kamarád nechtěl něco půjčit. Děti diskuze hodně bavila.

Co se mi nepodařilo?
Myslím si, že se zcela podařilo splnit cíl hodiny.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jirina Simova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 13. 03. 2014 19:57:38    Předmět: Citovat

12.3.2014 – 11. hodina 14:30 - 15:15 hod.

Cílová skupina:
16 dětí (1. - 3. třída)

Cíl: Děti vedou diskuzi na téma jména

Plánovaná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Hra na „rozehřátí“: Na elektrický proud – 15 min
3) Diskuze na téma jména – 20 min
4) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Skutečná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Hra na „rozehřátí“: Na elektrický proud – 15 min
3) Diskuze na téma jména – 20 min
4) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Použité otázky:
Víš, proč pro Tebe rodiče zvolili právě toto jméno?
Líbí se Ti Tvoje jméno?
Jak by ses chtěl/a jmenovat?
K čemu je dobré mít jméno?
Znáš slavnou osobnost, která má křestní jméno stejné jako Ty ?
Dá se jménem něco vyjádřit?

Co se podařilo?
Děti se musely zamyslet, proč obdržely své jméno. Někteří je „zdědili“ po rodičích, jedna holčička má dokonce jméno podle filmové hrdinky. Odpovědi dětí byly zajímavé, zejména co se týkalo představy o svém jméně. Cíl hodiny byl splněn a také časová dotace se mi podařila dodržet.

Co se mi nepodařilo?
Dětem se, k mému velkému překvapení, nepodařilo určit žádnou slavnou osobnost, která by nesla jejich křestní jméno. Jinak si myslím si, že se dnešní hodina vcelku povedla.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jirina Simova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 01. 04. 2014 18:17:15    Předmět: Citovat

14.3.2014 – 12. hodina 14:30 - 15:15 hod.

Cílová skupina:
16 dětí (1. - 3. třída)

Cíl: Zjistit, co si dětí představí pod pojmem stáří

Plánovaná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Hra na „rozehřátí“: „Oběšenec“ – 15 min
3) Diskuze na téma stáří – 20 min
4) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Skutečná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Hra na „rozehřátí“: „Oběšenec“ – 15 min
3) Diskuze na téma stáří – 20 min
4) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Použité otázky:
Co si představíš, když se řekne stáří?
Jak se ke starým lidem máme chovat vs. skutečně chováme?
Kde mohou staří lidé žít?

Co se podařilo?
Děti vyjmenovaly znaky stáří – viditelné (šedivé vlasy, scvrklá kůže, chůze o holi, absence zubů,....) i povahové (nervozita, možnost předávání zkušeností,...). Převládal pocit, že stáří = spousta nemocí, imobilita apod. Bohužel očima dětí není stáří prezentováno jako část života, ve které je také možné provozovat spoustu aktivit, ale spíše jako handicap. Bylo ale znát, že díky výchově doma i ve škole mají děti zcela jasno, že starým lidem se má pomáhat a proč (pustit sednout v autobusu, apod.). Všichni byli nuceni se zamyslet, jestli se vždy chovaly ke starým lidem správně a ohleduplně nebo jestli někdy pochybili. V tom případě jsme rozebrali konkrétní situaci a děti navrhovaly optimální chování.

Co se mi nepodařilo?
Vrátil se nám trochu nešvar vykřikování. Jako důvod vidím, že převážná většina dětí má dosud žijící prarodiče a tudíž chtěly své zážitky s nimi zužitkovat v daném tématu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jirina Simova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 01. 04. 2014 19:55:00    Předmět: Citovat

21.3.2014 – 13. hodina 13:30 - 14:15 hod.

Cílová skupina:
16 dětí (1. - 3. třída)

Cíl: Diskuze na téma jaro

Plánovaná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Hra na „rozehřátí“: „Gordický uzel“ – 15 min
3) Diskuze na téma jaro – 20 min
4) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Skutečná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Hra na „rozehřátí“: „Gordický uzel“ – 15 min
3) Diskuze na téma jaro – 20 min
4) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Použité otázky:
Co si představíš, když se řekne jaro?
Máš rád jaro? Proč?
Je dobře, že máme u nás jaro?
Proč se mění roční období a čas?

Co se podařilo?
Vzhledem ke krásnému, slunečnému počasí, se dnešní setkání uskutečnilo na školním hřišti. Při rozmotávání Gordického uzlu se děti příjemně unavily a lépe se jim pak diskutovalo. Společně jsme se zamýšlely například nad tím, jak by se náš život změnil, kdyby neexistovalo jaro.

Co se mi nepodařilo?
Nevýhodou setkání venku byla skutečnost, že děti postupně „odpadaly“ a o diskuzi mělo nakonec zájem pouze 8 dětí. Příští schůzku určitě realizuji ve třídě.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jirina Simova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 13. 04. 2014 14:56:36    Předmět: Citovat

28.3.2014 – 14. hodina 13:30 - 14:15 hod.

Cílová skupina:
16 dětí (1. - 3. třída)

Cíl: Zjistit rozdíl mezi lhaním a vymýšlením

Plánovaná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Hra na „rozehřátí“: „Tichá pošta“ – 15 min
3) Diskuze na téma Rozdíl mezi lhaním a vymýšlením – 20 min
4) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Skutečná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Hra na „rozehřátí“: „Tichá pošta“ – 15 min
3) Diskuze na téma Rozdíl mezi lhaním a vymýšlením – 20 min
4) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Použité otázky:
Může se lež vyplatit?
Co znamená, že lež má krátké nohy?
Co je lež a co vymýšlení?
Proč se nemá lhát?

Co se podařilo?
Po úvodní hře jsem dětem „představila“ slovo výmysl, jelikož posílané slovo málokdy došlo ve správném znění až na konec. Většinou děti špatně rozuměly, a tak si slovo domyslely nebo přímo vymyslely. Děti si také vzpomněly na pohádku o Ovečce, která pasáčkovi lhala a dělala si legraci, že se blíží vlk. Když se pak skutečně objevil, pasáček jí neuvěřil a vlk ovečku sežral. Všechny děti prolhanost odsoudily jako špatnou vlastnost, ale přiznaly, že i ony občas zalhaly.

Co se mi nepodařilo?
I když některým dětem (především mladším) zpočátku trochu dělalo problém správně odlišit lež a výmysl, myslím si, že cíl hodiny byl splněn.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jirina Simova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 02. 05. 2014 21:10:55    Předmět: Citovat

11.4.2014 – 15. hodina 13:30 - 14:15 hod.

Cílová skupina:
12 dětí (1. - 3. třída)

Cíl: Diskuze na téma Řeč těla

Plánovaná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Hra na „rozehřátí“: „Papírový ostrov“ – 15 min
3) Diskuze na téma Řeč těla – 20 min
4) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Skutečná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Hra na „rozehřátí“: „Papírový ostrov“ – 15 min
3) Diskuze na téma Řeč těla – 20 min
4) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Použité otázky:
Co znamená slovní spojení řeč těla?
Co je gesto a gestikulace?
Co můžeme sdělit gesty?
Kdy můžeme použít řeč těla?
Co znamená, když někdo pokrčí rameny, semkne rty, zdvihne obočí apod.?

Co se podařilo?
Všechny děti při diskuzi pochopily, co znamená řeč těla, i když zpočátku se jejich představy různily (např. se domnívaly, že řeč těla je břichomluvectví). Povedlo se zodpovědět všechny otázky a v závěru hodiny byli všichni schopni znázornit gesty mnou zadané situace.

Co se mi nepodařilo?
I přes veškerou snahu se dětem nepovedlo znázornit pomocí gest žádné přísloví. Přestože jim to zpočátku připadal velmi lehký úkol, po zadání si nevěděly rady.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jirina Simova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 08. 05. 2014 19:58:58    Předmět: Citovat

25.4.2014 – 16. hodina 13:30 - 14:15 hod.

Cílová skupina:
16 dětí (1. - 3. třída)

Cíl: Diskuze na téma Život ve tmě

Plánovaná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Hra na „rozehřátí“: „Stonožky“ – 15 min
3) Diskuze na téma Život ve tmě – 20 min
4) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Skutečná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Hra na „rozehřátí“: „Stonožky“ – 15 min
3) Diskuze na téma Život ve tmě – 20 min
4) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Použité otázky:
Jak myslíš, že se cítí nevidomí?
Jak se k nevidomým správně chovat?
Myslíš si, že chtějí litovat?
Co znamená slovo empatie?

Co se podařilo?
Podařilo se mi všechny děti zaujmout. Snažily se představit si život nevidomých a definovat pocity, které podle nich mají. Popisovali jsme běžné denní situace z pohledu člověka, který vidí a naopak je nevidomý. Všichni se shodli, že zcela jistě nevidomí nestojí o lítost. Musíme jim pomáhat, ale zároveň k nim přistupovat velmi citlivě.

Co se mi nepodařilo?
Cíl hodiny se podle mého názoru podařilo naplnit, pouze bylo potřeba vysvětlit slovo empatie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jirina Simova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 08. 05. 2014 20:27:21    Předmět: Citovat

2.5.2014 – 17. hodina 14:15 - 15:10 hod.

Cílová skupina:
16 dětí (1. - 3. třída)

Cíl: Diskuze na téma Moje kniha

Plánovaná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Hra na „rozehřátí“: „Hoď“ – 15 min
3) Diskuze na téma Moje kniha – 30 min
4) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Skutečná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Hra na „rozehřátí“: „Hoď“ – 15 min
3) Diskuze na téma Moje kniha – 30 min
4) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Použité otázky:
Víš, co je strom života?
Co je pro mě v životě důležité?
Jaký název by jsi dal/a své knize?

Co se podařilo?
Děti baví kreslit a něco vyrábět, proto byl pro ně námět dnešní hodiny velká výzva. Snažily se knihu, která by nejlépe vystihovala nejen je, ale celý jejich život, popsat a v základu načrtnout. Nejvíce je asi zaujal strom života (rodokmen rodiny). Jejich dalším úkolem pak bylo vysvětlit ostatním, proč by uvedenou věc, příběh, apod., do své knihy zařadili.

Co se mi nepodařilo?
Cíl hodiny i časovou dotaci se podařilo splnit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jirina Simova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 09. 05. 2014 19:17:01    Předmět: Citovat

9.5.2014 – 18. hodina 13:15 - 14:00 hod.

Cílová skupina:
16 dětí (1. - 3. třída)

Cíl: Diskuze na téma Bdění vs. snění (sny)

Plánovaná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Hra na „rozehřátí“: „Šibenice“ – 15 min
3) Diskuze na téma Bdění vs. snění (sny) – 20 min
4) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Skutečná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Hra na „rozehřátí“: „Šibenice“ – 15 min
3) Diskuze na téma Bdění vs. snění (sny) – 15 min
4) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Použité otázky:
Co je bdění? Co je snění?
Je sen a snění totéž?
Můžeš snít, když bdíš?

Co se podařilo?
Při úvodních otázkách děti nevěděly, co uvedené pojmy znamenají. Pouze jeden chlapec přesně vystihl snění na příkladu svého kamaráda (Může si při vyučovací hodině představovat, že je úspěšný policista). Poté už s diskuzí nebyl problém a děti se vyjadřovaly jak ke snům, tak ke snění a bdění.

Co se mi nepodařilo?
Cíl hodiny byl splněn, ale časovou dotaci jsem musela zkrátit. Děti vybrané téma nezaujalo tak, jak jsem si představovala.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jirina Simova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 19. 05. 2014 18:52:45    Předmět: Citovat

16.5.2014 – 19. hodina 12:45 - 13:30 hod.

Cílová skupina:
16 dětí (1. - 3. třída)

Cíl: Diskuze na téma Agresivita a šikana

Plánovaná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Hra na „rozehřátí“: „Kompot“ – 15 min
3) Diskuze na téma Agresivita a šikana – 20 min
4) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Skutečná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Hra na „rozehřátí“: „Kompot“ – 15 min
3) Diskuze na téma Agresivita a šikana – 20 min
4) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Použité otázky:
Co znamená, když se řekne agresivní?
Kde se můžeme setkat se šikanou?
Proč se někdo chová agresivně?
Proč mohou PC hry ovlivnit chování dětí a dospělých?

Co se podařilo?
Bylo znát, že už děti o této problematice slyšely a byly schopné vyjadřovat se k uvedeným pojmům. Nejvíce se diskuze rozproudila při otázce „Proč mohou PC hry ovlivnit chování dětí a dospělých?

Co se mi nepodařilo?
Cíl hodiny byl splněn i časová dotace byla dodržena.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jirina Simova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 29. 05. 2014 19:00:05    Předmět: Citovat

23.5.2014 – 20. hodina 13:30 - 14:15 hod.

Cílová skupina:
16 dětí (1. - 3. třída)

Cíl: Diskuze na téma Rodina

Plánovaná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Hra na „rozehřátí“: Na přání většiny – Slovní fotbal – 15 min
3) Diskuze na téma Rodina – 20 min
4) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Skutečná struktura:
1) Přivítání/Připomenutí minulé schůzky – 5 min
2) Hra na „rozehřátí“: Na přání většiny – Slovní fotbal – 15 min
3) Diskuze na téma Rodina – 20 min
4) Rozloučení/Plán na příště – 5 min

Použité otázky:
Co je to, když se řekne rodina a domov?
Proč říkáme nejbližší rodina?
Jaké pocity v Tobě vyvolává slovo rodina?
Kde žije dítě, které nemá rodiče?

Co se podařilo?
Rozproudila se velmi živá diskuze, děti definovaly pojmy rodina a rodinné vztahy. Většina z nich rodinu a domov spojuje s pocitem bezpečí, bezstarostného dětství. Domov berou jako jistotu, mají se kam vrátit. Diskutovali jsme také o rozdílu mezi domovem, dětským domovem a polepšovnou. Děti se zamyslely nad otázkou, kde žijí děti, které nemají rodiče.

Co se mi nepodařilo?
Cíl hodiny byl splněn, stejně tak i časová dotace.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign