Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2013/2014 - ZPRÁVY Z PRAXE - ŠD Vltava - Jana, Pavla

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 11. 11. 2013 21:38:32    Předmět: 2013/2014 - ZPRÁVY Z PRAXE - ŠD Vltava - Jana, Pavla Citovat

Ahoj, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2013/2014 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
P.Wölflová,J.Taflířov



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 02. 12. 2013 14:43:48    Předmět: 2013/2014- Zprávy z praxe ŠD- Vltava, Pavla W., Jana T. Citovat

27.11.2013 1. setkání
Školní družina Vltava
2. třída (18 dětí)

Cíl setkání:
seznámení se a zamyšlení nad pohádkou

Plánovaná časová dotace:
Výroba jmenovek- 10 minut
Čtení pohádky- 10 minut
Hádání pohádkové postavy- 10 minut
Kreslení pohádkové postavy- 15 minut
Diskuse na téma odvaha- 15 minut

Skutečná časová dotace:
Výroba jmenovek- 15 minut¨
Čtení pohádky- 10 minut- Červená Karkulka
Hádání pohádkové postavy- 5 minut- myslivec
Kreslení pohádkové postavy- 20 minut- myslivce
Diskuse na téma odvaha- 10 minut
"Znáte někoho ve svém okolí, kdo je podle vás odvážný?"
"Chtěli byste udělat něco odvážného?"
"Je být odvážný vždy dobré?"
"Co je to vůbec odvaha?"

Co se nám podařilo?
Podařilo se nám děti zaujmout vybranými aktivitami.

Co se nám nepodařilo?
Nepodařilo se nám dodržet aktivity podle časového plánu vzhledem k tomu, že děti navštěvují školní kroužky a tím se nám neustále měnil počet dětí a byla narušována atmosféra.

Pavla Wölflová, Jana Taflířová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
P.Wölflová,J.Taflířov



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 10. 12. 2013 13:44:06    Předmět: 2013/2014- Zprávy z praxe ŠD- Vltava, Pavla W., Jana T. Citovat

4. 12. 2013 2. setkání
Školní družina Vltava
2. třída (17 dětí)

Cíl setkání: Děti se zamyslí nad tím, co je vážné a co je naopak k smíchu.

Plánovaná časová dotace:
Slovní fotbal - 10 minut
Aktivita: Je to k smíchu? - 20 minut
Cvičení: Závažné důsledky - 7-10 minut
Diskuse na téma důsledky jednání - 15 minut

Skutečná časová dotace:
Slovní fotbal - 10 minut
Aktivita: Je to k smíchu? - 15 minut, Posuzování, zda jsou určité situace k smíchu nebo jsou vážné, v podobě vtipů, příběhů a videí.
Cvičení: Závažné důsledky - 10 minut, Děti se pokusí vymyslet, zda může mít určité jednání závažné důsledky. Např: strkat do někoho, házet kameny, hladit cizího psa atd.
Diskuse na téma důsledky jednání - 10 minut
"Jak se pozná, co je závažné a co závažné není?"
"Kdo rozhoduje o tom, co je závažné?"
"Vědí pouze dospělí, co je závažné?"
"Co je opakem závažného?"

Co se nám podařilo?
Podařilo se nám stihnout všechny aktivity a navodit dobrou atmosféru počáteční hrou.

Co se nám nepodařilo?
Nepodařilo se nám zapojit všechny děti do diskuse.

Pavla Wölflová, Jana Taflířová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
P.Wölflová,J.Taflířov



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 17. 12. 2013 13:25:17    Předmět: 2013/2014 - Zprávy z praxe ŠD- Vltava, Pavla W., Jana T. Citovat

11. 12. 2013 3. setkání
Školní družina Vltava
2. třída 15 dětí


Cíl setkání: Děti se procvičí v tom, jak zformulovat svoje myšlenky a zamyslí se nad pojmem strach.

Plánovaná časová dotace:
Hra šibenice - 10 minut
Diskuse na téma strach - 20 minut
Kreslení děsivého mimozemšťana - 15 minut
Povídání o vlastnostech mimozmšťana - 10 minut

Skutečná časová dotace:
Hra šibenice - 7 minut
Diskuse na téma strach - 25 minut
"Jak poznáme, že máme strach?"
"Můžeme si vybrat, jestli se budeme něčeho bát?"
"Je strach k něčemu dobrý?"
"Co je opakem strachu?"
"Mohou mít strach i zvířata?"
Kreslení děsivého mimozemšťana - 20 minut
Povídání o vlastnostech mimozemšťana - 15 minut

Co se nám podařilo?
Podařilo se nám aktivně do diskuse zapojit většinu skupiny.

Co se nám nepodařilo?
Nepodařilo se nám zapojit úplně všechny děti, zejména chlapci nás u diskuse trochu ignorovali a vedli si diskusi pouze mezi sebou a tím narušovali chod naší diskuse.

Pavla Wölflová, Jana Taflířová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
P.Wölflová,J.Taflířov



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 02. 01. 2014 13:02:30    Předmět: 2013/2014- Zprávy z praxe ŠD- Vltava, Pavla W., Jana T. Citovat

18. 12. 2013 4. setkání
Školní družina Vltava
2. třída 17 dětí

Cíl setkání:
Děti se zamyslí nad tématem KRÁST A PODVÁDĚT.

Plánovaná časová dotace:
Aktivita: Věci, které lze ukrást. - 20 minut
Cvičení: Krádež - 15 minut
Diskuse na téma Krást a podvádět - 15 minut

Skutečná časová dotace:
Aktivita: Věci, které lze ukrást. - Děti mají uspořádat seznam věcí podle toho, jak závažné by bylo je ukrást. - 30 minut
Cvičení: Krádež - Děti mají říct, zda souhlasí s různými tvrzeními o krádeži a podvádění. - 10 minut
Diskuse na téma Krást a podvádět - 15 minut
"Jaký je rozdíl mezi krádeží a půjčením si?"
"Myslíte si, že kdyby byli všichni bohatí, tak by se nekradlo?"
"Je špatné, když někdo krade jídlo, protože má hlad a nemá peníze?"
"Můžeme okrást sami sebe?"

Co se nám podařilo?
Podařilo se nám rozpovídat všechny děti.

Co se nám nepodařilo?
Nepodařilo se nám splnit časovu dotaci. Moc se nám nedařilo uklidnit bouřlivou diskusi při počáteční aktivitě.

Pavla Wölflová, Jana Taflířová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
P.Wölflová,J.Taflířov



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 11. 02. 2014 11:21:48    Předmět: 2013/2014- Zprávy z praxe ŠD- Vltava, Pavla W., Jana T. Citovat

8. 1. 2014 5. setkání
Školní družina Vltava
2. třída 15 dětí

Cíl setkání:
Děti se zamyslí nad tím, proč je člověk hrdý a nad hrdostí obecně.

Plánovaná časová dotace:
Slovní fotbal - 10 minut
Aktivita: Jsem hrdý na...., protože...., nakreslit a popsat obrázek - 30 minut
Diskuse: Jaký je rozdíl mezi hrdostí a.....(spokojeností, sebevědomím, nafoukaností) - 20 minut

Skutečná časová dotace:
Slovní fotbal - 10 minut
Aktivita: téma hrdost - 40 minut
Diskuse - 10 minut
"Jaký je rozdíl mezi hrdostí a spokojeností?"
"Jaký je rozdíl mezi hrdostí a povýšeností?"
"Jaký je rozdíl mezi hrdostí a sebevědomím?"

Co se nám podařilo?
Aktivita zaujala všechny děti, protože rádi kreslí obrázky. Do diskuse se děti zapojily vcelku aktivně.

Co se nám nepodařilo?
Nepodařilo se nám dodržet naplánovanou časovou dotaci, protože děti rády kreslí a chtějí mít obrázky vždy dokonalé. Diskuse byla tentokrát kratší.

Pavla Wölflová, Jana Taflířová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
P.Wölflová,J.Taflířov



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 11. 02. 2014 12:57:55    Předmět: 2013/2014- Zprávy z praxe ŠD- Vltava, Pavla W., Jana T. Citovat

15. 1. 2014 6. setkání
Školní družina Vltava
2. třída 18 dětí

Cíl setkání:
Děti se zamyslí nad tím, co je opravdu skutečné a co jako skutečné jen vypadá.

Plánovaná časová dotace:
Čtení příběhu Nemocnice pro panenky: Kapitola 1. - 5 minut
Krátké zamyšlení nad příběhem a vysvětlení pojmů: opravdové, skutečné, živé. - 10 minut
Cvičení: Jsou panenky opravdové? - 10 minut
Aktivita: Hra na skutečnost. - 15 minut
Diskuse: Co je opravdové? - 20 minut

Skutečná časová dotace:
Čtení příběhu - 5 minut
Zamyšlení a vysvětlení pojmů - 10 minut
Cvičení: Jsou panenky opravdové? Ne/souhlas s tvrzeními. - 10 minut
Aktivita: Hra na skutečnost. Různé věci ukazujeme postupně dětem a ty říkají, zda jsou skutečné nebo ne a proč. Např. dětský telefon, bankovky ze hry dostihy a sázky atd. - 20 minut
Diskuse: Co je opravdové? - 15 minut
"Pokud se vám o něčem může zdát, je to opravdové?"
"Pokud se něčeho můžete bát, je to opravdové?"
"Když jako pečete v troubě dort, je opravdový?"

Co se nám podařilo?
Podařilo se nám zaujmout děti celým programem. Děti se do všeho zapojily velice aktivně a s nadšením.

Co se nám nepodařilo?
Při tomto setkání s dětmi jsme nenarazily na žádný problém. Není snad nic, co by se nám nepodařilo tak jak bychom chtěly.

Pavla Wölflová, Jana Taflířová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
P.Wölflová,J.Taflířov



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 11. 02. 2014 13:37:30    Předmět: 2013/2014- Zprávy z praxe ŠD- Vltava, Pavla W., Jana T. Citovat

4. 2. 2014 7. setkání
Školní družina Vltava
2. třída 16 dětí

Cíl setkání:
Děti se zamyslí nad tím, jak je důležité mít přátele.

Plánovaná časová dotace:
Hra šibenice. - 5 minut
Cvičení: Přátelství. - 15 minut
Hra: Uzel. - 10 minut
Hra: Živé pexeso. - 10 minut
Diskuse na téma: Přátelství, pomoc, důvěra. - 20 minut


Skutečná časová dotace:
Hra šibenice. - 5 minut
Cvičení: Přáteství: Je podle vás přítel ten, kdo....(se s vámi dělí, vám pomáhá, atd...) - 10 minut
Hra: Uzel. - 15 minut
Hra: Živé pexeso. - 20 minut
Diskuse na téma: Přátelství, pomoc, důvěra. - 10 minut

Co se nám podařilo?
Děti byly z her velice nadšené a chtěly je hrát pořád dokola.

Co se nám nepodařilo?
Nepodařil se nám splnit časový harmonogram, jelikož děti chtěly hrát hry pořád dokola. Diskuse vázla, protože byly děti naštvané, že už nemůžou dál hrát.

Pavla Wölflová, Jana Taflířová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
P.Wölflová,J.Taflířov



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 11. 02. 2014 14:19:45    Předmět: 2013/2014- Zprávy z praxe ŠD- Vltava, Pavla W., Jana T. Citovat

5. 2. 2014 8. setkání
Školní družina Vltava
2. třída 17 dětí

Cíl setkání:
Děti se zamyslí nad tématem soukromí a intimita.

Plánovaná časová dotace:
Aktivita: Mé myšlenky. - 20 minut
Cvičení: Soukromé, nebo veřejné? - 10 minut
Diskuse: Soukromí a intimita. - 20 minut

Skutečná časová dotace:
Aktivita: Mé myšlenky: Děti se 5 minut věnují svým myšlenkám a poznamenají si, co je napadalo. Poté malují obrázek nebo skladají báseň z toho, co je napadalo. - 30 minut
Cvičení: Soukromé, nebo veřejné? Děti mají rozhodnout, zda určité věci patří do jejich soukromí nebo jsou veřejné. - 15 minut
Diskuse: Soukromí a intimita. - 20 minut
"Může nějaká věc patřit více lidem zároveň?"
"Existuje něco, o co není dobré se dělit?"
"Co podle vás znamená respektovat soukromí?"

Co se nám podařilo?
Podařilo se zapojit do aktivity skoro všechny děti. I při cvičení pracovaly docela aktivně.

Co se nám nepodařilo?
Diskuse oproti předchozím aktivitám byla horší. Měnil se počet dětí, kvůli kroužkům, tak se nám pracovalo hůře.

Pavla Wölflová, Jana Taflířová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
P.Wölflová,J.Taflířov



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 06. 03. 2014 10:08:23    Předmět: 2013/2014- Zprávy z praxe ŠD- Vltava, Pavla W., Jana T. Citovat

17. 2. 2014. 9. setkání
Školní družina Vltava
2. třída 12 dětí

Cíl setkání:
Děti se zamyslí nad tím, proč je pro nás ticho důležité.

Plánovaná časová dotace:
Aktivita: ticho. - 10 minut
Povídání o tom, co děti slyšely, když jsme vytvořili ticho. - 10 minut
Cvičení: Jak popsat ticho. Děti mají namalovat něco, co je napadne, když se řekne ticho. např. tichá hudba, ticho před bouří atd. - 15 minut
Reflexe cvičení. - 5 minut
Diskuse: ticho a být zticha. - 15 minut

Skutečná časová dotace:
Aktivita: ticho. - 5 minut
Povídání o tom, co děti slyšely, když jsme vytvořili ticho. - 8 minut
Cvičení: Jak popsat ticho. - 25 minut
Reflexe cvičení. - 10 minut
Diskuse: ticho a být zticha. - 10 minut

Co se nám podařilo?
Podařilo se nám zaujmout děti aktivitami. Děti spolupracovaly vcelku dobře a snažily se všechny zapojit.

Co se nám nepodařilo?
Nepodařilo se nám splnit naplánovanou časovou dotaci. Nepodařilo se nám správně vybrat aktivitu s malováním. Děti nás nechápaly a nevěděly, co po nich vlastně chceme namalovat.

Pavla Wölflová, Jana Taflířová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
P.Wölflová,J.Taflířov



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 20. 03. 2014 12:35:42    Předmět: 2013/2014- Zprávy z praxe ŠD- Vltava, Pavla W., Jana T. Citovat

24. 2. 2014 10. setkání
Školní družina Vltava
2. třída 16 dětí

Na toto setkání jsme měly připravený program, ale když jsme došly do družiny, děti už byly nachystané, že se jde ven. Paní vychovatelka nám tuto variantu neřekla předem a tím nás připravila o možnost uskutečnit náš program. Šly jsme tedy s dětmi ven, kde jsme si s nimi povídaly a hrály jsme s nimi míčové a jiné hry. Program jsme si ponechaly na další setkání.

Pavla Wölflová, Jana Taflířová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
P.Wölflová,J.Taflířov



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 20. 03. 2014 12:50:20    Předmět: 2013/2014- Zprávy z praxe ŠD- Vltava, Pavla W., Jana T. Citovat

6. 3. 2014 11. setkání
Školní družina Vltava
2. třída 13 dětí

Cíl setkání:
Cílem tohoto setkání bylo probudit v dětech fantazii a kreativitu.

Plánovaná časová dotace:
Hra šibenice - 5 minut
Tichá pošta - 15 minut
Pantomima - 20 minut
Živý obraz - 10 minut
Reflexe - 10 minut

Skutečná časová dotace:
Šibenice - 10 minut
Tichá pošta - 10 minut
Pantomima - 25 minut
Živý obraz - 10 minut
Reflexe - 5 minut

Co se nám podařilo?
Děti toto setkání velice bavilo, protože jsme hráli pouze hry.

Co se nám nepodařilo?
Děti byly tak nadšené z her, že se neustále překřikovaly. U pantomimy nás překvailo, že některé děti neznají některé povolání např. voják. Jeden chlapec nevěděl, jak má ukázat zajíce. Ani po naší nápovědě zajíce nepředvedl a rozplakal se. Situaci nám zachránila paní vychovatelka, která se k nám přidala a zajíce předvedla. Smile

Pavla Wölflová, Jana Taflířová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
P.Wölflová,J.Taflířov



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 20. 03. 2014 13:12:18    Předmět: 2013/2014- Zprávy z praxe ŠD- Vltava, Pavla W., Jana T. Citovat

17. 3. 2014 12. setkání
Školní družina Vltava
2. třída 13 dětí

Cíl setkání:
Děti se seznámí s pojmem neverbální komunikace.

Plánovaná časová dotace:
Čtení příběhu Saša a Markétka - 5 minut
Povídání o příběhu, vysvětlení: co je neverbální komunikace - 5 minut
Aktivita: Řeč rukou a těla - 15 minut
Aktivita: Výraz tváře - 15 minut
Diskuse: Řeč těla. Mluvit beze slov. - 10 minut
Aktivita: Gesta - přísloví. - 10 minut

Skutečná časová dotace:
Čtení příběhu Saša a Markétka - 5 minut
Povídání o příběhu, vysvětlení: co je neverbání komunikace - 10 minut
Aktivita: Řeč rukou a těla - 15 minut
Aktivita: Výraz tváře - 20 minut
Diskuse: Řeč těla. Mluvit beze slov. - 5 minut
"Poznáte, co znamená, když někdo přikývne?"
"Poznáte, co znamená, když někdo zvedne obočí?"
"Může se člověk nijak netvářit? Být bez výrazu?"
Aktivita: Gesta - přísloví. Děti ve skupinkách dostanou 1 přísloví a pomocí pantomimy se je snaží zahrát. Ostatní hádají. - 15 minut

Co se nám podařilo?
Podařilo se nám zaujmout děti. Rády předváděly gesta a dobře vymýšlely scénky k příslovím.

Co se nám nepodařilo?
Nepodařilo se nám splnit naplánovanou časovou dotaci.

Pavla Wölflová, Jana Taflířová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
P.Wölflová,J.Taflířov



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 25. 03. 2014 15:05:34    Předmět: 2013/2014- Zprávy z praxe ŠD- Vltava, Pavla W., Jana T. Citovat

24. 3. 2014 13. setkání
Školní družina Vltava
2. třída 14 dětí

Cíl setkání:
Děti se zamyslí nad tím, jestli zvířata mohou plakat a jaký je důvod toho, když pláče člověk.

Plánovaná časová dotace:
Slovní fotbal - 10 minut
Aktivita: Krokodýlí slzy - 25 minut
Cvičení: Proč lidé pláčou - 10 minut
Diskuse: Pláč - 15 minut

Skutečná časová dotace:
Slovní fotbal - 10 minut
Aktivita: Krokodýlí slzy - 30 minut
Cvičení: Proč lidé pláčou - 15 minut
Diskuse: Pláč - 5 minut
"Je možné plakat bez slz?"
"Je správné utěšovat někoho, když pláče?"

Co se nám podařilo?
Podařilo se nám skoro všechny děti namotivovat k aktivitě, kterou jsme pro ně vybraly.

Co se nám nepodařilo?
Nepodařilo se nám splnit naplánovanou časovou dotaci, protože děti strašně rády malují obrázky, a proto aktivita trvala déle než jsme předpokládaly. Také se nám nepodařilo zapojit jednoho chlapce do aktivity. Nechtěl nic namalovat.

Pavla Wölflová, Jana Taflířová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
P.Wölflová,J.Taflířov



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 10. 04. 2014 15:11:21    Předmět: 2013/2014- Zprávy z praxe ŠD- Vltava, Pavla W., Jana T. Citovat

31. 3. 2014 14. setkání
Školní družina Vltava
2. třída 11 dětí

Cíl setkání:
Děti se zamyslí nad tím, jaké je být sám.

Plánovaná časová dotace:
Hra šibenice - 5 minut
Cvičení: Být sám - 15 minut
Aktivita: Zajíček v své jamce - 10 minut
Diskuse: Být a nebýt sám - 10 minut
Hra: Živé pexeso - 5 minut
Hra: Mám rád/Nemám rád - 15 minut

Skutečná časová dotace:
Hra šibenice - 5 minut
Cvičení: Být sám - 10 minut
Aktivita: Zajíček v své jamce - 15 minut
Diskuse: Být a nebýt sám - 10 minut
"Jste někdy rádi sami?"
"Co znamená, když je člověk osamělý?"
"Může být samota pro člověka dobrá?"
Hra: Živé pexeso - 10 minut
Hra: Mám rád/Nemám rád - 10 minut

Co se nám podařilo?
Podařilo se nám zapojit všechny děti. Setkání probíhalo v klidu a pohodě.

Co se nám nepodařilo?
Při tomto setkání jsme nenarazily na žádný problém.

Pavla Wölflová, Jana Taflířová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
P.Wölflová,J.Taflířov



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 10. 04. 2014 15:27:17    Předmět: 2013/2014- Zprávy z praxe ŠD- Vltava, Pavla W., Jana T. Citovat

3. 4. 2014 15. setkání
Školní družina Vltava
2. třída 16 dětí

Cíl setkání:
Děti se zamyslí nad tématem násilí.

Plánovaná časová dotace:
Hra na tichou poštu - 5 minut
Čtení příběhu Míša - 5 minut
Povídání o příběhu a domýšlení příběhu - 10 minut
Aktivita: Reakce na násilí - 20 minut
Diskuse: Konflikty a jejich řešení - 15 minut

Skutečná časová dotace:
Hra na tichou poštu - 10 minut
Čtení příběhu Míša - 5 minut
Povídání o příběhu a domýšlení příběhu - 10 minut
Aktivita: Reakce na násilí - 20 minut
Diskuse: Konflikty a jejich řešení - 15 minut
"Co znamená slovo konflikt?"
"Už jste někdy s někým měli konflikt?"
"Co podle vás znamená řešit konflikt?"

Co se nám podařil?
Vcelku se nám podařilo splnit časovou dotaci. Při aktivitách se zapojovaly i děti, které se normálně moc nezapojují.

Co se nám nepodařilo?
Moc se nám nedařila diskuse. Musely jsme klást dětem moc doplňujících otázek, abychom se od nich něco dozvěděly.

Pavla Wölflová, Jana Taflířová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
P.Wölflová,J.Taflířov



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 10. 04. 2014 16:30:33    Předmět: 2013/2014- Zprávy z praxe ŠD- Vltava, Pavla W., Jana T. Citovat

7. 4. 2014 16. setkání
Školní družina Vltava
2. třída 13 dětí

Cíl setkání:
Děti se zamyslí nad tím, jak se cítí při strkanici ve škole nebo venku s dalšími dětmi.

Plánovaná časová dotace:
Hra: slovní fotbal - 5 minut
Cvičení: strčit do někoho je jako.... - 15 minut
Aktivita: strkanice - 10 minut
Hra: želvičky - 15 minut
Diskuse: Strkat do někoho - 10 minut

Skutečná časová dotace:
Hra: slovní fotbal - 10 minut
Cvičení: strčit do někoho je jako.... - 15 minut
Aktivita: strkanice - 10 minut
Hra: želvičky - 15 minut
Diskuse: Strkat do někoho - 10 minut
"Kolikrát jste se zúčastnili nějaké strkanice?"
"Můžeme mít dobrý důvod do někoho strčit?"
"V čem může být strkání do lidí nebezpečné?"

Co se nám podařilo?
Podařilo se nám zaujmout aktivitami. Dětem se zvláště líbila aktivita strkanice.

Co se nám nepodařilo?
Při aktivitách děti byly až moc aktivní a nechtěly se hned po napomenutí uklidnit.

Pavla Wölflová, Jana Taflířová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
P.Wölflová,J.Taflířov



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 05. 05. 2014 10:54:59    Předmět: 2013/2014- Zprávy z praxe ŠD- Vltava, Pavla W., Jana T. Citovat

10. 4. 2014 17. setkání
Školní družina Vltava
2. třída 13 dětí

Cíl setkání:
Cílem našeho setkání bylo seznámení dětí s komunikací a zároveň i s nekomunikací.

Plánovaná časová dotace:
Hra na tichou poštu - 10 minut
Aktivita: Nekomunikace - 10 minut
Hra: Proč asi? - 20 minut
Cvičení: Dobré a špatné mluvení - 10 minut
Diskuse: Mluvení, komunikace - 10 minut

Skutečná časová dotace:
Hra na tichou poštu - 10 minut
Aktivita: Nekomunikace - 15 minut
Hra: Proč asi? - 15 minut
Cvičení: Dobré a špatné mluvení - 10 minut
Diskuse: Mluvení, komunikace - 10 minut
"Je k mluvení zapotřebí nejméně dvou lidí?"
"Je mluvení důležité?"
"Jaký by byl svět, kdyby nikdo nemluvil?"

Co se nám podařilo?
Podařilo se nám zapojit všechny děti do diskuse.

Co se nám nepodařilo?
Při této návštěvě jsme nenarazily na žádný problém. Hodina proběhla klidně a děti byly hodné a poslouchaly.

Pavla Wölflová, Jana Taflířová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
P.Wölflová,J.Taflířov



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 05. 05. 2014 11:17:48    Předmět: 2013/2014- Zprávy z praxe ŠD- Vltava, Pavla W., Jana T. Citovat

14. 4. 2014 18. setkání
Školní družina Vltava
2. třída 15 dětí

Cíl setkání:
Cílem setkání bylo to, aby se děti zamyslely nad tím, co znamená bránit se a jak se mohou v určitých situacích před někým nebo něčím bránit.

Plánovaná časová dotace:
Hra: Šibenice - 5 minut
Cvičení: Různé druhy obrany - 15 minut
Hra: Želvičky - 15 minut
Aktivita: Sochy - 10 minut
Diskuse: Bránit se - 10 minut
Hra: Živé pexeso - 5 minut

Skutečná časová dotace:
Hra: Šibenice - 5 minut
Cvičení: Různé druhy obrany - 15 minut
Hra: Želvičky - 15 minut
Aktivita: Sochy - 10 minut
Diskuse: Bránit se - 10 minut
"Máme právo se bránit, když na nás někdo útočí?"
"Jaké způsoby obrany znáte?"
"Je útěk dobrý způsob obrany?"
Hra: Živé pexeso - 5 minut

Co se nám podařilo?
Podařilo se nám splnit naplánovanou časovou dotaci. Zvládly jsme s dětmi vše, co jsme si naplánovaly.

Co se nám nepodařilo?
Nepodařilo se nám zapojit do aktivity Sochy jednoho chlapce. Aktivitu dělat nechtěl a rozbrečel se kvůli tomu.

Pavla Wölflová, Jana Taflířová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
P.Wölflová,J.Taflířov



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 05. 05. 2014 11:30:38    Předmět: 2013/2014- Zprávy z praxe ŠD- Vltava, Pavla W., Jana T. Citovat

24. 4. 2014 19. setkání
Školní družina Vltava
2. třída 11 dětí

Cíl setkání:
Cílem bylo, aby si děti uvědomily, že jejich křik není vždy na místě a není správný. Aby se dozvěděly, v jakých situacích může k něčemu křik být.

Plánovaná časová dotace:
Hra: Slovní fotbal - 10 minut
Aktivita: Křičící obrazy - 15 minut
Cvičení: Kdy je křik přijatelný? - 10 minut
Hra: Kukačky - 10 minut
Diskuse: Křik - 15 minut

Skutečná časová dotace:
Hra: Slovní fotbal - 10 minut
Aktivita: Křičící obrazy - 10 minut
Cvičení: Kdy je křik přijatelný? - 15 minut
Hra: Kukačky - 15 minut
Diskuse: Křik - 10 minut
"Křičíte rádi?"
"Posloucháte rádi křik?"
"Jaké důvody může mít člověk ke křiku?"
"Může být v nějaké situaci špatné nekřičet?"

Co se nám podařilo?
Děti bavily aktivity. Líbila se jim hra na kukačky a chtěly hrát pořád dokola.

Co se nám nepodařilo?
Měly jsme trochu problém s diskusí. Děti se bavily o něčem jiném a nechtěly se moc poslouchat navzájem.

Pavla Wölflová, Jana Taflířová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
P.Wölflová,J.Taflířov



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 05. 05. 2014 11:44:28    Předmět: 2013/2014- Zprávy z praxe ŠD- Vltava, Pavla W., Jana T. Citovat

28. 4. 2014 20. setkání
Školní družina Vltava
2. třída 12 dětí

Cíl setkání:
Děti se zamyslí nad smyslem tajemství a nad tím, kdy je správné udržet tajemství někoho jiného.

Plánovaná časová dotace:
Hra na tichou poštu - 10 minut
Aktivita: Tajemství - 15 minut
Pantomima - 15 minut
Cvičení: Tajemství - 10 minut
Diskuse: Tajemství - 10 minut

Skutečná časová dotace:
Hra na tichou poštu - 10 minut
Aktivita: Tajemství - 15 minut
Pantomima - 15 minut
Cvičení: Tajemství - 10 minut
Diskuse: Tajemství - 10 minut
"Líbí se vám mít tajemství?
"Líbí se vám, když vám ostatní svěřují svá tajemství?"
"Vyzrazujete tajemství svých kamarádů?"
Rozloučení s dětmi.

Co se nám podařilo?
Splnily jsme naplánovanou časovou dotaci. Děti se aktivně zapojovaly do programu a dělaly ho s chutí.

Co se nám nepodařilo?
Při poslední návštěvě nebyl žádný problém. Naše poslední setkání jsme si všichni náležitě užili.

Pavla Wölflová, Jana Taflířová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign