Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2013/2014- ZPRÁVY Z PRAXE- Č. BUDĚJOVICE- PAVLA N.

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Neveklovská Pavla



Založen(a): 29.3.2014
Příspěvky: 10
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 30. 03. 2014 15:50:12    Předmět: 2013/2014- ZPRÁVY Z PRAXE- Č. BUDĚJOVICE- PAVLA N. Citovat

1.setkání ; 14.1. 2014
Věk dětí: 5-7
Počet dětí: 8
Cíl: seznámení o povídání s dětmi

Plánovaná časová dotace 45 minut:
• Příprava pomůcek- 5min
• Přivítání a vzájemné představení se s dětmi- 10 min
• Vyrábění kartiček se jmény- 15 min
• Představení plyšové myš Lenky- 10 min
• Ukončení hodiny a rozloučení -5 min

Skutečná časová dotace 45 minut:
• Příprava pomůcek- 5min
• Přivítání a vzájemné představení se s dětmi- 5 min
• Vyrábění kartiček se jmény- 15 min
• Představení plyšové myš Lenky- 10 min
• Ukončení hodiny a rozloučení -5 min

Co se podařilo:
Vzájemně jsme se představili a dětem byla nenásilnou formou, pomocí plyšové hračky, představena hlavní náplň programu a tím je- používání rozumu a vyjádření svých vlastních myšlenek. Každé z dětí si myš Lenku pochovalo a přiznalo, že by bylo fajn mít svou vlastní. Bylo jim vysvětleno, že každý má hromadu svých vlastních, podobných myš-lenek.
Myš-Lenka se okamžitě stala miláčkem a oblíbenkyní.
Děti skvěle spolupracovaly
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Neveklovská Pavla



Založen(a): 29.3.2014
Příspěvky: 10
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 30. 03. 2014 15:53:24    Předmět: Citovat

2.setkání ; 21.1. 2014
Věk dětí: 5-7
Počet dětí: 9
Cíl: jak sami sebe vidíme

Plánovaná časová dotace 45 minut:
• Příprava pomůcek- 5min
• Přivítání - 5 min
• Čtení příběhu- 10 min
• Filozofování a diskuse- 10 min
• Kreslení obrázku- 10 min
• Ukončení hodiny a rozloučení -5 min

Skutečná časová dotace 45 minut:
• Příprava pomůcek- 5min
• Přivítání - 5 min
• Čtení příběhu- 10 min
• Filozofování a diskuse- 15 min
• Kreslení obrázku- 10 min
• Ukončení hodiny a rozloučení -5 min

Co se podařilo:
Po přivítání mezi sebou a i s myší Lenkou jsem přečetla krátkou kapitolu (čtvrtou) z knihy Saša a Markétka. Po dočtení povídky jsme si povídali o tom, co jak na druhých lidech vidíme a pamatujeme si, a co nás vůbec nezaujme. Vzájemně se děti popisovaly mezi sebou. Po té se děti pokusily namalovat každý sám sebe.
Bylo zajímavé pozorovat, jak děti při vzájemném popisu, se každý zaměří na něco jiného. Úžasné bylo, že aniž bych je musela nějak navádět, tak popisovaly nejen, co vidí, ale i co cítí. Popisovali i vlastnosti a chování svých kamarádů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Neveklovská Pavla



Založen(a): 29.3.2014
Příspěvky: 10
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 30. 03. 2014 15:54:45    Předmět: Citovat

3.setkání ; 28.1. 2014
Věk dětí: 5-7
Počet dětí: 6
Cíl: Nemocnice pro panenky

Plánovaná časová dotace 45 minut:
• Příprava pomůcek- 5min
• Přivítání - 5 min
• Čtení příběhu- 10 min
• Filozofování a diskuse- 10 min
• Kreslení obrázku- 10 min
• Ukončení hodiny a rozloučení -5 min

Skutečná časová dotace 45 minut:
• Příprava pomůcek- 5min
• Přivítání - 5 min
• Čtení příběhu- 10 min
• Filozofování a diskuse- 15 min
• Kreslení obrázku- 10 min
• Ukončení hodiny a rozloučení -5 min

Co se podařilo:
Po přivítání jsem dětem přečetla příběh (kapitola první) z knihy Saša a Markétka. Je o opravené panence, která ale pak už nebyla tak oblíbenou a žádanou hračkou. Děti vyprávěly o svých hračkách, které mají rády nejvíc a ty které ještě víc. Také jsme mluvili o tom, jak moc si svých hraček váží a jak moc je opatrují. Jestli i ony používají nějakou nemocnici pro hračky nebo jestli vše opravují tatínci.
Po vyprávění děti malovaly svou nejoblíbenější hračku.
Myslí, že ne všechny děti mají jen tu nej hračku. Domnívám se, že řada z nich je zahlcena tolika hračkami, že mezi nimi svou oblíbenou nejsou schopni vybrat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Neveklovská Pavla



Založen(a): 29.3.2014
Příspěvky: 10
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 30. 03. 2014 15:55:40    Předmět: Citovat

4.setkání ; 4.2. 2014
Věk dětí: 5-7
Počet dětí: 9
Cíl: Koho máme rádi a koho ne

Plánovaná časová dotace 45 minut:
• Příprava pomůcek- 5min
• Přivítání - 5 min
• Čtení příběhu- 10 min
• Filozofování a diskuse- 10 min
• Kreslení obrázku- 10 min
• Ukončení hodiny a rozloučení -5 min

Skutečná časová dotace 45 minut:
• Příprava pomůcek- 5min
• Přivítání - 5 min
• Čtení příběhu- 10 min
• Filozofování a diskuse- 15 min
• Kreslení obrázku- 10 min
• Ukončení hodiny a rozloučení -5 min

Co se podařilo:
Po přivítání jsem dětem přečetla příběh (kapitola druhá) z knihy Saša a Markétka. Moje otázky dále pak směřovaly k tomu, aby mi děti řekly, koho mají rády a koho ne. Diskutovali jsme i o tom, co je vlastně – mít rád. Pak děti malovaly oblíbeného člověka.
Je dobré vědět, že děti v této věkové kategorii nevidí zatím v lidech mnoho negativního a prakticky mají rády všechny. Nemají rády určité situace nebo někoho, kdo jim zrovna něco nakazuje, ale jen v ten daný moment. Jen proto, že jsou právě v něčem omezeni. Vlastně ani jedno z dětí nebylo schopno říci, že nějakou osobu nemá rádo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Neveklovská Pavla



Založen(a): 29.3.2014
Příspěvky: 10
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 30. 03. 2014 15:56:30    Předmět: Citovat

5.setkání ; 11.2. 2014
Věk dětí: 5-7
Počet dětí: 9
Cíl: Čeho se bojíme

Plánovaná časová dotace 45 minut:
• Příprava pomůcek- 5min
• Přivítání - 5 min
• Čtení příběhu- 10 min
• Filozofování a diskuse- 10 min
• Kreslení obrázku- 10 min
• Ukončení hodiny a rozloučení -5 min

Skutečná časová dotace 45 minut:
• Příprava pomůcek- 5min
• Přivítání - 5 min
• Čtení příběhu- 10 min
• Filozofování a diskuse- 20 min
• Kreslení obrázku- 10 min
• Ukončení hodiny a rozloučení -5 min

Co se podařilo:
Po přečtení příběhu (kapitola třetí) z knihy Saša a Markétka jsem si s dětmi začala povídat o tom, čeho se bojí. Mluvili jsme o tom, že úplně každý se něčeho bojí, že vlastně je i dobré se bát a je to divný pocit. Oky tomu, že se bojíme, tak nás občas táhne náš strach zpět a nejdeme do všeho po hlavě. Pak děti malovaly strašidla a strašáky, kterých se bát není třeba.
Děti vyprávěly, z čeho mají strach, ale zároveň bylo znát, že se za svůj strach i vlastně stydí a nechce se jim ho přiznávat. Taky měly mnoho rad, jak na kterou věc vyzrát a nebát se jí. Je vidět, že zde už jinak myslí kluci a jinak děvčata. V chlapcích už se objevuje a probouzí ochranář a bojovník, který y se i pustil do boje s některými strachy.
Téma je velice zaujalo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Neveklovská Pavla



Založen(a): 29.3.2014
Příspěvky: 10
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 30. 03. 2014 15:57:32    Předmět: Citovat

6.setkání ; 18.2. 2014
Věk dětí: 5-7
Počet dětí: 6
Cíl: Jaké hry jsou moje nej
Plánovaná časová dotace 45 minut:
• Příprava pomůcek- 5min
• Přivítání - 5 min
• Čtení příběhu- 10 min
• Filozofování a diskuse- 10 min
• Hraní hry- 10 min
• Ukončení hodiny a rozloučení -5 min

Skutečná časová dotace 45 minut:
• Příprava pomůcek- 5min
• Přivítání - 5 min
• Čtení příběhu- 10 min
• Filozofování a diskuse- 15 min
• hraní - 10 min
• Ukončení hodiny a rozloučení -5 min

Co se podařilo:
Po přečtení příběhu (kapitola pátá) z knihy Saša a Markétka jsem dětem vyprávěla, jaké hry byly mé nejoblíbenější, když jsem byla malá. Děti se okamžitě zapojily a mluvily o tom, které jsou jejich nej. Každý mohl říct dvě nejoblíbenější a ta která se bude nejčastěji opakovat, tak tu si potom společně zahrajeme. Pokud opomenu hry, které se hrají na tabletech, telefonech a počítačích, tak mají děti nejraději hru na Slepou bábu a Rybičky, rybičky rybáři jedou.
Po dohodě a souhlasu všech jsme se domluvili na Slepou bábu a zahráli si jí.
Realita je taková, že bohužel většina her a hlavně ty, pro které byly děti nejvíce nadšené byly právě hry počítačové. Přiznávám, že jsem vůbec netušila, o čem mluví, protože tato oblast je mi naprosto vzdálená.
Děti se setkaly s tím, co je to kompromis a potřeba dohodnout se.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Neveklovská Pavla



Založen(a): 29.3.2014
Příspěvky: 10
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 30. 03. 2014 15:59:29    Předmět: Citovat

7.setkání ; 25.2. 2014
Věk dětí: 5-7
Počet dětí: 9
Cíl: Starost o někoho, něco

Plánovaná časová dotace 45 minut:
• Příprava pomůcek- 5min
• Přivítání - 5 min
• Čtení příběhu- 10 min
• Filozofování a diskuse- 10 min
• Kreslení obrázku- 10 min
• Ukončení hodiny a rozloučení -5 min

Skutečná časová dotace 45 minut:
• Příprava pomůcek- 5min
• Přivítání - 5 min
• Čtení příběhu- 10 min
• Filozofování a diskuse- 10 min
• Kreslení obrázku- 10 min
• Ukončení hodiny a rozloučení -5 min

Co se podařilo:
Po přečtení příběhu (kapitola šestá) z knihy Saša a Markétka jsem si s dětmi povídala o tom, jestli mají sourozence, jestli se o ně musí starat anebo jestli se starší sourozenci starají o ně. Mluvili jsme o tom, jestli má někdo doma zvířátko, o které se musí starat. Co všechno se okolo zvířátka musí dělat a jaké jsou s nimi starosti. Mluvili jsme o tom, že ne vždycky se nám chce plnit povinnosti, které jsou s tím spojené, ale že pokud zvířátko máme rádi, tak by nás to vlastně mělo bavit, protože to děláme pro něj.
Pak jsme si zvířátko, které doma máme, nebo chceme mít doma, namalovali.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Neveklovská Pavla



Založen(a): 29.3.2014
Příspěvky: 10
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 30. 03. 2014 16:00:29    Předmět: Citovat

8.setkání ; 4.3. 2014
Věk dětí: 5-7
Počet dětí: 8
Cíl: Jsme někdy zlí a proč?

Plánovaná časová dotace 45 minut:
• Příprava pomůcek- 5min
• Přivítání - 5 min
• Čtení příběhu- 10 min
• Filozofování a diskuse- 10 min
• Modelování s plastelínou- 10 min
• Ukončení hodiny a rozloučení -5 min

Skutečná časová dotace 45 minut:
• Příprava pomůcek- 5min
• Přivítání - 5 min
• Čtení příběhu- 10 min
• Filozofování a diskuse- 15 min
• Modelování s plastelínou- 10 min
• Ukončení hodiny a rozloučení -5 min

Co se podařilo:
Po přečtení příběhu (část kapitoly sedmé) z knihy Saša a Markétka jsem si s dětmi povídala o tom, jestli někdy taky jsou na někoho zlí. Povídali jsme si o tom, že není pěkné, když na sebe lidi křičí, ale že vlastně někdy je to potřeba. Děti také mluvily o tom, že na ně někdy křičí i dospělí a to že není nic moc. Také ale některá dítka přiznala, že vlastně je to v době, kdy neposlouchají, nebo mají něco udělat a nedělají to. 6e je vlastně velice těžké zrovna poslouchat rodiče nebo jít něco dělat, když jim se zrovna vůbec nechce a mají na práci úplně jiné věci.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Neveklovská Pavla



Založen(a): 29.3.2014
Příspěvky: 10
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 30. 03. 2014 16:01:59    Předmět: Citovat

9.setkání ; 11.3. 2014
Věk dětí: 5-7
Počet dětí: 7
Cíl: Když někdo někomu ubližuje- můžeme si to nechat jako tajemství?

Plánovaná časová dotace 45 minut:
• Příprava pomůcek- 5min
• Přivítání - 5 min
• Čtení příběhu- 10 min
• Filozofování a diskuse- 10 min
• Modelování s plastelínou- 10 min
• Ukončení hodiny a rozloučení -5 min

Skutečná časová dotace 45 minut:
• Příprava pomůcek- 5min
• Přivítání - 5 min
• Čtení příběhu- 10 min
• Filozofování a diskuse- 15 min
• Modelování s plastelínou- 10 min
• Ukončení hodiny a rozloučení -5 min

Co se podařilo:
Po přečtení příběhu (část kapitoly sedmé) z knihy Saša a Markétka jsem si s dětmi povídala o tom, že je ošklivé, když se kamarádi mezi sebou perou a strkají se a ubližují si. Není to pěkné a hlavně si mohou ublížit. Taky je to potom může pěkně mrzet. Co tedy dělat, když se někdo pere, nebo dětem ubližuje? Není dobré si to nikdy nechávat sám pro sebe, ale raději to říct nějakému dospělcovi. I když nám někdo řekne, že je to tajemství. Pokud někdo ubližuje někomu, tak na tom není žádné tajemství, ale musíme se snažit tomu zabránit.
Bylo docela šokující slyšet od dětí, že vlastně v každé třídě je alespoň jeden rváč, který bouchá ostatní a ani mu nevadí žádné tresty. Že vlastně každé z dětí příběh z knihy už mělo možnost zažít ve svém okolí (kroužek, školka…)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Neveklovská Pavla



Založen(a): 29.3.2014
Příspěvky: 10
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 30. 03. 2014 16:03:27    Předmět: Citovat

10.setkání ; 18.3. 2014
Věk dětí: 5-7
Počet dětí: 9
Cíl: dvojčata

Plánovaná časová dotace 45 minut:
• Příprava pomůcek- 5min
• Přivítání - 5 min
• Čtení příběhu- 10 min
• Filozofování a diskuse- 10 min
• Kreslení obrázku- 10 min
• Ukončení hodiny a rozloučení -5 min

Skutečná časová dotace 45 minut:
• Příprava pomůcek- 5min
• Přivítání - 5 min
• Čtení příběhu- 10 min
• Filozofování a diskuse- 20 min
• Kreslení obrázku- 10 min
• Ukončení hodiny a rozloučení -5 min

Co se podařilo:
Po přečtení příběhu (část kapitoly první) z knihy Blanka a Jirka jsem se dětí zeptala, jestli všichni vědí, co jsou dvojčata. Po tom, co jsme si to objasnili díky tomu, že jedno dítě ve školce má dvojčata, jsme si povídali, jestli by bylo dobré mít své vlastní dvojče. Jestli je to dobré nebo ne, když jsou dva a úplně stejní. Jestli to není nuda koukat celý den sám na sebe.
Většina dětí si myslela a byla toho názoru, že to musí být naprosto skvělé, protože nikdo nepozná, kdo je kdo a to je přeci veliká legrace.
Děti dnešní téma velice pobavilo a napadala je spousta lumpáren, jak toho využít.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign