Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2013-14 Zprávy z praxe - ZŠ a MŠ Postupice - Hana K.

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> Mateřská škola
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 11. 03. 2014 21:58:13    Předmět: 2013-14 Zprávy z praxe - ZŠ a MŠ Postupice - Hana K. Citovat

at se dari s novou skupinou Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Hana Kladivová



Založen(a): 6.2.2014
Příspěvky: 21
Město: Postupice

PříspěvekZaslal(a): 16. 03. 2014 15:42:17    Předmět: Citovat

6.3. 2014 – 1. setkání
Mateřská škola 5 dětí 6 let

Cíl setkání
Hovořit na téma Moje panenka, nakreslit svou panenku

Struktura setkání plánovaná 20 min
Kreslení panenky.................10 min.
Povídání o panenkách dětí...10 min.

Struktura setkání skutečná 30 min
Povídání o panenkách.....5 min.
Kreslení panenky...........10 min
Povídání o panenkách....15 min.

Obsah diskuze
Děti hovořily o vlastní oblíbené panence nebo plyšové hračce, někdy o více hračkách, protože v množství hraček, které děti mají je více oblíbených. Zkusily vyjádřit, pro je zrovna konkrétní hračka oblíbená, čím se liší od jiných hraček.

Co se podařilo
Děti si s chutí povídaly, dokázaly se dobře vyjádřit a diskuze je bavila, proto byla plánovaná doba prodloužena.

Co se nepodařilo
-
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Hana Kladivová



Založen(a): 6.2.2014
Příspěvky: 21
Město: Postupice

PříspěvekZaslal(a): 16. 03. 2014 16:00:40    Předmět: Citovat

7.3. 2014 – 2 . setkání
Mateřská škola 6 dětí 6 let

Cíl setkání
Diskuze na téma Co je panenka

Struktura setkání plánovaná 20 min
Čtení z knihy Nemocnice pro panenky...5 min.
Diskuze................................................15 min.

Struktura setkání skutečná 25 min
Čtení z knihy Nemocnice pro panenky...5 min.
Diskuze................................................15 min.

Obsah diskuze
Děti se snažily vysvětlit, co je vlastně panenka, odkud jsou panenky, zda jsou živé, co mají stejné jako lidi, čím se liší, zda mají opravdové slzy apod.

Co se podařilo
Děti se skutečně snaží přemýšlet a vyjádřit se, někdy se bojí, že řeknou něco „špatně“, ale jsou povzbuzovány, aby řekly všechno, co chtějí, tak to říkají.

Co se nepodařilo
Nejsem si jistá, do jaké míry ovlivňuji děti. Některé mé poznámky jsou pro ně zavádějící a pak změní názor, např. na to, zda jsou panenky živé. Nejprve říkaly, že nejsou, pak zase že živé jsou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Hana Kladivová



Založen(a): 6.2.2014
Příspěvky: 21
Město: Postupice

PříspěvekZaslal(a): 16. 03. 2014 16:08:18    Předmět: Citovat

10.3. 2014 – 3. setkání
Mateřská škola 6 dětí 6 let

Cíl setkání
Zdůvodňování Proč je daný předmět vhodný x nevhodný do postýlky

Struktura setkání plánovaná 20 min
Diskuze nad obrázkovými kartičkami...20min.

Struktura setkání skutečná 20 min
Diskuze nad obrázkovými kartičkami...20min

Obsah diskuze
Děti postupně obracely kartičky s obrázky (zvířátka, předměty) a vyjadřovaly se, zda jsou či nejsou vhodné do postýlky a zdůvodňovaly proč.

Co se podařilo
Děti činnost bavila, snažily se hledat zdůvodnění a dobře se bavily.

Co se nepodařilo
-
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Hana Kladivová



Založen(a): 6.2.2014
Příspěvky: 21
Město: Postupice

PříspěvekZaslal(a): 16. 03. 2014 16:17:52    Předmět: Citovat

11.3. 2014 – 4 . setkání
Mateřská škola 7 dětí 6 let

Cíl setkání
Zdůvodňování Proč „něco“ nejsem, jaký je rozdíl mezi mnou a tím

Struktura setkání plánovaná 20 min
Hra s obrázkovými kartičkami.....5-10min
Zdůvodňování, diskuze..............10-15min.

Struktura setkání skutečná 25 min
Hra s obrázkovými kartičkami.....5min
Zdůvodňování, diskuze..............15min.
.
Obsah diskuze
Děti postupně z hromádky karet s obrázky odebíraly po jedné a vždy řekly „Já jsem ….(dle obrázku např. bačkora, medvěd…)“ , takto proběhla si tři kola, pak si každé dítě vybralo jeden ze svých obrázků a zdůvodnilo, proč „není medvěd, bačkora…“.

Co se podařilo
Dětem se velmi líbila hra, bavily se a smály a snažily se zdůvodňovat, proč tou určitou věcí nejsou.

Co se nepodařilo
-
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Hana Kladivová



Založen(a): 6.2.2014
Příspěvky: 21
Město: Postupice

PříspěvekZaslal(a): 16. 03. 2014 16:25:57    Předmět: Citovat

12.3. 2014 – 5. setkání
Mateřská škola 6 dětí 6 let

Cíl setkání
Diskuze k tématu Co je to opravdické

Struktura setkání plánovaná 20 min
Čtení z knihy Nemocnice pro panenky...5min.
Diskuze................................................15min.
.
Struktura setkání skutečná 20 min
Čtení z knihy Nemocnice pro panenky...5min.
Diskuze.................................................15min.

Obsah diskuze
Po přečtení z knihy děti diskutovaly nad tím, co to znamená opravdický. Je panenka opravdická? Je stůl, u kterého sedíme opravdický? Je opravdický plyšový pejsek a živý pejsek doma. Plyšový pejsek a hadrová panenka vidí? Slyší? Bolí je něco? Opravdický znamená živý? Děti v průběhu diskuze měnily názory na stejné věci.

Co se podařilo
Děti se již předem domáhaly společného sezení a „povídání“. Diskutovaly, vyjadřovaly své názory.

Co se nepodařilo
-
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Hana Kladivová



Založen(a): 6.2.2014
Příspěvky: 21
Město: Postupice

PříspěvekZaslal(a): 16. 03. 2014 17:52:45    Předmět: Citovat

13.3. 2014 — 6. setkání
Mateřská škola 7 dětí 5-6 let

Cíl setkání
Diskuze k tématu Co to je člověk?

Struktura setkání plánovaná 20 min
Diskuze k tématu.....20min

Struktura setkání skutečná 25 min
Diskuze k tématu.....25min

Obsah diskuze
Děti diskutovaly na téma Co je to člověk? Čím se liší od panenky? Děti říkaly, že panenka neumí např. sázet a zalévat květiny, diskutovaly, zda panenky samy chodí. Děti se měly vyjadřovat k osobám a předmětům, zda to je či není člověk a proč, např. Medvídek Pú, Pošťák Pat, Ferda mravenec, kamínek, kočka, Taťka Šmoula – zde se nemohly dohodnout.

Co se podařilo
Děti se dobře zapojovaly do diskuze. Také je příjemné, že se děti samy předem ptají, jestli si zase budeme povídat a povídat si chtějí.

Co se nepodařilo
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Hana Kladivová



Založen(a): 6.2.2014
Příspěvky: 21
Město: Postupice

PříspěvekZaslal(a): 19. 03. 2014 16:36:30    Předmět: Citovat

18.3. 2014 – 7. setkání
Mateřská škola 6 dětí 5-6 let

Cíl setkání
Diskuze na téma Co je to důležité

Struktura setkání plánovaná 20 min
Čtení z knihy Nemocnice pro panenky...5 min.
Hra........................................................5 min
Diskuze.................................................10 min.

Struktura setkání skutečná 20 min
Čtení z knihy Nemocnice pro panenky...3 min.
Diskuze.................................................8 min
Hra........................................................5min.
Diskuze............................................... 4 min.
.
Obsah diskuze
Děti se pokusily ujasnit si, co je to Důležité a najít vysvětlení pojmu na základě vlastních zkušeností.

Co se podařilo
Při hře děti viděly, že pro každého z nich není důležitá stejná věc a vysvětlení pojmu se jim také dařilo, zdálo se, že chápou jeho význam.

Co se nepodařilo
-
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Hana Kladivová



Založen(a): 6.2.2014
Příspěvky: 21
Město: Postupice

PříspěvekZaslal(a): 19. 03. 2014 16:42:43    Předmět: Citovat

19. 3. 2014 – 8. setkání
Mateřská škola 5 dětí 5 - 6 let

Cíl setkání
Diskuze na téma Co je to zlý, Co je to hodný.

Struktura setkání plánovaná 20 min
Čtení z knihy Nemocnice pro panenky...5 min.
Diskuze................................................10 min.
Kreslení................................................5-10 min.

Struktura setkání skutečná 22 min
Čtení z knihy Nemocnice pro panenky...2 min.
Diskuze min..........................................12 min.
Kreslení ................................................8 min.

Obsah diskuze
Děti se pokusily vysvětlit, co to znamená, když je někdo zlý a co to znamená, když je někdo hodný, opět na základě vlastních zkušeností. Děti dokázaly lépe vyjádřit, co znamená zlý – krade, bouchá někoho, apod., hodný většinou jen nedělal ty špatné věci, co zlý (nebouchá, nebere hračky…). Také děti říkaly, že kdo se směje, je hodný, kdo se mračí, je zlý. Poté měly děti za úkol nakreslit někoho, kdo je zlý.

Co se podařilo
Setkání bylo příjemné.

Co se nepodařilo
Jeden chlapec, ačkoliv se chtěl setkání zúčastnit, se vůbec do diskuze nezapojil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Hana Kladivová



Založen(a): 6.2.2014
Příspěvky: 21
Město: Postupice

PříspěvekZaslal(a): 20. 03. 2014 14:16:12    Předmět: Citovat

20. 3. 2014 – 9 . setkání
Mateřská škola 6 dětí 5-6 let

Cíl setkání
Umět zdůvodnit, proč si o někom myslíme, že je zlý nebo hodný.

Struktura setkání plánovaná 20 min
Čtení z knihy Nemocnice pro panenky................................5min.
Rozdělení kartiček s postavami lidí na hodné, zlé a nevíme...5min.
Diskuze.........................................................................10min.

Struktura setkání skutečná 18 min
Rozdělení kartiček s postavami lidí na hodné, zlé a nevíme...5min.
Diskuze.........................................................................13min.

Obsah diskuze
Děti rozdělily kartičky s postavami lidí. Pak začala diskuze nejprve nad zlými lidmi – proč si děti myslí, že jsou zlí, podle čeho to poznají, co když je to jinak…

Co se podařilo
Děti rozdělily kartičky za občasného nesouhlasu ostatních. Nejprve jich bylo nejvíc ve zlých, postupně jich přibylo na nevíme uprostřed.

Co se nepodařilo
Děti byly velmi hlučné, setkání bylo oproti předchozím chaotické, děti se překřikovaly, zejména dvě mladší, které zatím byly každé jednou a ne současně. Setkání bylo zkráceno.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Hana Kladivová



Založen(a): 6.2.2014
Příspěvky: 21
Město: Postupice

PříspěvekZaslal(a): 02. 04. 2014 13:19:14    Předmět: Citovat

24.3. 2014 — 10. setkání
Mateřská škola 5 dětí 6 let

Cíl setkání
Diskuze na téma Co je to pravidlo?

Struktura setkání plánovaná 20 min
Čtení - Nemocnice pro panenky 3. kap., 1.část. ..2min.
Diskuze..............................................................18min.

Struktura setkání skutečná 25 min
Čtení..........2min.
Diskuze....23min.

Obsah diskuze
Co to znamená pravidlo? Že se něco nesmí porušit. Pravidlo je že se nesmí vzít věci, když to někdo nedovolí. Kdo pravidla určuje? Přece pani učitelka nebo rodiče. Můžete si sami určit pravidla? Nemůžeme. Můžeme. Jak poznáš, že jsi pravidlo porušil? Protože tě někdo uvidí a řekne ti to. Poznáš sám, když porušíš pravidlo? Hrozně. Já taky hrozně, já někdy i brečím…Co se stane, když porušíš pravidlo? Že nás někdo vyloučí. Nebo když někdo něco udělá tak ho pak vyhodí z práce. Máme pravidla, při všem, co děláme? Ano. Třeba při sportu, při volejbale nebo při fotbale. Máte pravidla třeba při jídle ve školce? Jist potichu, mluvit potichu. Proč máme pravidla? K čemu? Abychom třeba něco neudělali nesprávně. Nebo něco nerozbili. Pamatujete se, kdy jste v poslední době porušili pravidla? Já jsem porušil doma a dostal jsem na zadek. Jaké pravidlo jsi porušil? Mamka říkala, že nemám v pokojíku dělat nepořádek a já jsem tam rozkousal papírky. Co Áďa, vzpomene si na nějaké pravidlo, které v poslední době porušila? Já jsem žádné pravidlo neporušila. My doma nemáme žádná pravidla… A co Naty, vzpomene si, kdy porušila nějaké pravidlo? Ne. Vojta hodil pani učitelce na pusu kamen a trefil ji do zubu, a od té doby nesmíme sahat na žádné kameny a házet je. Takové teď máme pravidlo. Kdo určuje pravidla u vás ve třídě? Pani učitelka. A kdo určuje pravidla doma? Já… A my tam žádný nemáme…

Co se podařilo
Děti chápou, co jsou pravidla i jejich dodržování, dobře se vyjadřovaly k tématu.

Co se nepodařilo
-
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> Mateřská škola Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign