Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2013/2014 - ZPRÁVY Z PRAXE - ŠD Pacov - Víťa, Ivana

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 21. 08. 2013 21:14:26    Předmět: 2013/2014 - ZPRÁVY Z PRAXE - ŠD Pacov - Víťa, Ivana Citovat

Ahoj, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2011 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Vítězslav Lang



Založen(a): 29.6.2013
Příspěvky: 10
Město: Lišov

PříspěvekZaslal(a): 22. 08. 2013 21:22:27    Předmět: Citovat

Schůzka č. 1.: 09. 01. 2013; 6 dětí – 2-4.třída
Použitá literatura: MUCHOVÁ, L. ---aděje na s---. České Budějovice: TF JU, Centrum filozofie pro děti 2011. ISBN 978-80-7394-279-3

CÍL: Seznámení s filosofií
Dnešní hlavní myšlenka byla: Kdo je filozof?
Začátek: 06:30hodin

PLÁNOVANÁ ČASOVÁ DOTACE:
- příprava a organizace dětí v družině (5min.)
- představení se + seznámení (5min.)
- přiblížení pojmu filozofie (5min.)
- utvořit myšlenku k tématu, které si děti vybrali (10min.)
- zkouška filozofování (15min.)
- zhodnocení výkonů + nabídka na další sezení (10min.)

SKUTEČNÁ ČASOVÁ DOTACE:
- příprava a organizace dětí v družině (5min.)
- představení se + seznámení (5min.)
- přiblížení pojmu filozofie (10min.)
- utvořit myšlenku k tématu, které si děti vybrali (5min.)
- zkouška filozofování (15min.)
- zhodnocení výkonů + nabídka na další sezení (15min.)


CO SE POVEDLO:
- V našem prvním setkání se nám podařilo zaujmout děti filozofováním, zejména nás těšilo, že jsme dokázali v dětech probudit zvědavost, když se začali zajímat o to, kdo je to filosof. Z naší následné diskuse děti zjistily, že i ony sami jsou filosofy, toto zjištění prohloubilo jejich zájem o další sezení. Po celou dobu jsme udrželi jejich pozornost.

CO SE NEPOVEDLO:
- Podcenili jsme přípravu, zjistili jsme, že na udržení diskuse je potřeba se lépe připravit.

ZÁVĚREM:
Naše očekávání bylo vyplněno a vzhledem k časné ranní hodině nás překvapilo, že děti o téma filosofie projevily zájem. Ovšem naše nízké zkušenosti vedení mladého kolektivu se projevily zejména ve snaze prohloubit diskusi o tom, kdo je filosof. Zjistili jsme, že je od nás vyžadována větší organizace diskuse.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Vítězslav Lang



Založen(a): 29.6.2013
Příspěvky: 10
Město: Lišov

PříspěvekZaslal(a): 22. 08. 2013 21:23:44    Předmět: Citovat

Schůzka č. 2.: 06.02. 2013; 8 dětí – 2-4.třída
Použitá literatura: MUCHOVÁ, L. ---aděje na s---. České Budějovice: TF JU, Centrum filozofie pro děti 2011. ISBN 978-80-7394-279-3

CÍL: Filosofování o rodině
Hlavní myšlenka: Jaký význam má rodina?
Začátek: 06:30hodin

PLÁNOVANÁ ČASOVÁ DOTACE:
-soukromá příprava (30min)
- příprava a organizace dětí v družině (5min.)
- představení se + seznámení (5min.)
- představení tématu rodiny (5min)
- snaha zjistit, co pro děti rodina znamená (15min.)
- zhodnocení výkonů +shrnutí (15min)
-nabídka na další sezení (5min.)

SKUTEČNÁ ČASOVÁ DOTACE:
- příprava a organizace dětí v družině (5min.)
- představení se + seznámení (3min.)
- představení tématu rodiny (10min)
- snaha zjistit, co pro děti rodina znamená (25min.)
- zhodnocení výkonů +shrnutí (10min)
-nabídka na další sezení (5min.)

CO SE POVEDLO:
-Díky naší lepší organizaci a přípravě byla diskuse na toto téma plynulá, ačkoli probíhala s našimi častými zásahy. Jako úspěch se jeví skutečnost, že se děti pokoušely přijít na význam rodiny v jejich životě.

CO SE NEPOVEDLO:
- Vzhledem k většímu počtu dětí ve skupině bylo těžší udržet pozornost dětí a bylo nutné je koordinovat.

ZÁVĚREM:
Při našem druhém sezení jsme chtěli s dětmi filosofovat o konkrétních věcech, které jsou jim bližší nežli abstraktní pojmy. Rodina byla pro děti blízkým tématem, díky čemuž bylo snazší s nimi vést filosofickou diskusi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Vítězslav Lang



Založen(a): 29.6.2013
Příspěvky: 10
Město: Lišov

PříspěvekZaslal(a): 22. 08. 2013 21:24:35    Předmět: Citovat

Schůzka č. 3.: 27. 02. 2013; 5 dětí – 2-4.třída
Použitá literatura: MUCHOVÁ, L. ---aděje na s---. České Budějovice: TF JU, Centrum filozofie pro děti 2011. ISBN 978-80-7394-279-3

CÍL: Filosofování o přátelství
Hlavní myšlenka: Co je to přátelství? Kdo je to přítel?
Začátek: 06:30hodin

PLÁNOVANÁ ČASOVÁ DOTACE:
-soukromá příprava (30min)
- příprava a organizace dětí v družině (5min.)
- představení se + seznámení (3min.)
- představení tématu přátelství (5min)
- filosofování o přátelství (15min.)
- zhodnocení výkonů +shrnutí (15min)
-nabídka na další sezení (2min.)

SKUTEČNÁ ČASOVÁ DOTACE:
- příprava a organizace dětí v družině (5min.)
- představení se + seznámení (3min.)
- představení tématu přátelství (10min)
- snaha zjistit, co pro děti rodina znamená (10 min.)
- zhodnocení výkonů +shrnutí (10min)
-nabídka na další sezení (3min.)

CO SE POVEDLO:
- Při dnešním sezení bylo úspěchem, že jsme alespoň v malé míře probudili u dětí zájem o tomto tématu přemýšlet.
CO SE NEPOVEDLO:
-Toto téma se pro děti ukázalo jako poměrně obtížné a vzhledem k nízkému počtu účastníků nebylo sezení příliš úspěšné. Děti o téma nejevily zájem, dále pro ně bylo namáhavé přemýšlet o tom, kdo je přítel a proč vlastně chceme mít přátele. Celkově jsme museli děti velmi pobízet a zásobovat otázkami, abychom mohli alespoň trochu rozvést diskusi.
ZÁVĚREM:
Toto třetí sezení s dětmi nebylo ani z poloviny tak úspěšné jako filosofování o rodině. Na vině byl zřejmě malý počet dětí ve skupině.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Vítězslav Lang



Založen(a): 29.6.2013
Příspěvky: 10
Město: Lišov

PříspěvekZaslal(a): 22. 08. 2013 21:25:14    Předmět: Citovat

Schůzka č. 4.: 20.03. 2013; 8 dětí – 2-4.třída
Použitá literatura: MUCHOVÁ, L. ---aděje na s---. České Budějovice: TF JU, Centrum filozofie pro děti 2011. ISBN 978-80-7394-279-3

CÍL: Filosofování o morálce
Hlavní myšlenka: Co je to morálka?
Začátek: 06:30hodin

PLÁNOVANÁ ČASOVÁ DOTACE:
-soukromá příprava (30min)
- příprava a organizace dětí v družině (5min.)
- představení se + seznámení (3min.)
- představení tématu morálky (5min)
- filosofování o morálce (15min.)
- zhodnocení výkonů +shrnutí (15min)
-nabídka na další sezení (3min.)

SKUTEČNÁ ČASOVÁ DOTACE:
- příprava a organizace dětí v družině (5min.)
- představení se + seznámení (3min.)
- představení tématu morálky (10min)
- filosofování o morálce (10min.)
- zhodnocení výkonů +shrnutí (10min)
-nabídka na další sezení (5min.)

CO SE POVEDLO:
Děti měly při tomto sezení tendence představovat si morálku pouze jako takové chování, které je správné a není zakázané. Po zjištění, že morálka je vlastně souhrnný vzorec chování,podle kterého se lidé chovají, byly děti překvapeny. Poté začaly děti sami vznášet návrhy na to, co je a není podle nich morální.

CO SE NEPOVEDLO:
- Při filosofování o morálce jsme se v diskusi dostali i na téma, co je dobré a co špatné, tedy dobro a zlo, které měly být samostatnými tématy. Toto téma děti příliš nebavilo, proto jsme došli k závěru, že je potřeba vybírat témata, která budou dětem bližší. Kvůli této skutečnosti se více zaměříme na domácí přípravu.

ZÁVĚREM:
Toto sezení bylo přelomové, jelikož jsme dětem začali předkládat i abstraktní pojmy. Avšak samotná abstrakce pojmu morálka byla pro děti tohoto věku namáhavá. Touto zkušeností jsme však získali ponaučení do příštího setkání.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Vítězslav Lang



Založen(a): 29.6.2013
Příspěvky: 10
Město: Lišov

PříspěvekZaslal(a): 22. 08. 2013 21:25:47    Předmět: Citovat

Schůzka č. 5.: 03.04. 2013; 6 dětí – 2-4.třída
Použitá literatura: MUCHOVÁ, L. ---aděje na s---. České Budějovice: TF JU, Centrum filozofie pro děti 2011. ISBN 978-80-7394-279-3

CÍL: Filosofování o prázdninách a volném čase
Hlavní myšlenka: Co dětem volný čas přináší? Je pro ně volný čas užitečný?
Začátek: 06:30hodin

PLÁNOVANÁ ČASOVÁ DOTACE:
-soukromá příprava (30min)
- příprava a organizace dětí v družině (5min.)
- představení se + seznámení (3min.)
- představení tématu (5min)
- filosofování o prázdninách (10min.)
- zhodnocení výkonů +shrnutí (15min)
-nabídka na další sezení (3min.)

SKUTEČNÁ ČASOVÁ DOTACE:
- příprava a organizace dětí v družině (5min.)
- představení se + seznámení (3min.)
- představení tématu (5min)
- filosofování o prázdninách (20min.)
- zhodnocení výkonů +shrnutí (10min)
-nabídka na další sezení (3min.)

CO SE POVEDLO:
Toto sezení bylo z našeho hlediska velmi pozitivní, jelikož děti bavilo přemýšlet o svém volném čase. Při diskusi na toto téma jsme se snažili zjistit, zda děti tráví svůj volný čas dle svých potřeb či také jestli si uvědomují, jaké mají potřeby, zda při trávení svého volného času naslouchají sami sobě.


CO SE NEPOVEDLO:
- Jelikož děti diskuse bavila, bylo nesnadné držet se tématu a udržovat kurz ve směru, který jsme zamýšleli.

ZÁVĚREM:
Toto sezení bylo z hlediska zájmu dětí prozatím nejúspěšnější, ačkoli nás poučilo, že je potřeba děti více korigovat a více zasahovat do diskuse.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Vítězslav Lang



Založen(a): 29.6.2013
Příspěvky: 10
Město: Lišov

PříspěvekZaslal(a): 22. 08. 2013 21:26:18    Předmět: Citovat

Schůzka č. 6.: 02.05. 2013; 6 dětí – 2-4.třída
Použitá literatura: MUCHOVÁ, L. ---aděje na s---. České Budějovice: TF JU, Centrum filozofie pro děti 2011. ISBN 978-80-7394-279-3

CÍL: Filosofování o knihách a filmech
Hlavní myšlenka: Může být kniha nebo film poučný?
Začátek: 06:30hodin

PLÁNOVANÁ ČASOVÁ DOTACE:
-soukromá příprava (30min)
- příprava a organizace dětí v družině (5min.)
- představení se + seznámení (3min.)
- představení tématu (5min)
- filosofování o filmech či knihách (10min.)
- zhodnocení výkonů +shrnutí (15min)
-nabídka na další sezení (3min.)

SKUTEČNÁ ČASOVÁ DOTACE:
- příprava a organizace dětí v družině (5min.)
- představení se + seznámení (3min.)
- představení tématu (5min)
- filosofování o prázdninách (15min.)
- zhodnocení výkonů +shrnutí (10min)
-nabídka na další sezení (3min.)

CO SE POVEDLO:
Při našem šestém sezení jsme byli schopni udržet pozornost obecenstva, jelikož jsme po předchozích zkušenostech raději vybrali téma, které bude pro děti srozumitelné.
CO SE NEPOVEDLO:
- Při diskusi na toto téma jsme spíše filosofovali na téma filmu nežli knih. Zjistili jsme, že se děti většinou nezamýšlejí nad obsahem těchto zájmových atrakcí a že sledují na svůj věk nevhodné pořady. Některé děti se dokonce vyjádřily, že sledování televize a filmů je pro ně důležitější nežli například posezení s kamarády. Naše snaha ukázat dětem, že i ve filmech a knihách se dá najít i hlubší význam a že např. v knihách lze najít mnoho zajímavých myšlenek, se ukázala jako marná.

ZÁVĚREM:
Závěrem zle říci, že moderní doba děti velmi ovlivňuje a způsobuje, že děti přestávají nad určitými věcmi přemýšlet. Raději berou věci jako dané, jelikož je viděli v televizi nebo ve filmu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Vítězslav Lang



Založen(a): 29.6.2013
Příspěvky: 10
Město: Lišov

PříspěvekZaslal(a): 22. 08. 2013 21:26:47    Předmět: Citovat

Schůzka č. 7.: 29.05. 2013; 6 dětí – 2-4.třída
Použitá literatura: MUCHOVÁ, L. ---aděje na s---. České Budějovice: TF JU, Centrum filozofie pro děti 2011. ISBN 978-80-7394-279-3

CÍL: Filosofování o sportu
Hlavní myšlenka: Je sport užitečný pouze pro naše tělo nebo i duši?
Začátek: 06:30hodin

PLÁNOVANÁ ČASOVÁ DOTACE:
-soukromá příprava (30min)
- příprava a organizace dětí v družině (5min.)
- představení se + seznámení (3min.)
- představení tématu (5min)
- filosofování o sportu a pohybu všeobecně (15min.)
- zhodnocení výkonů +shrnutí (15min)
-nabídka na další sezení (3min.)

SKUTEČNÁ ČASOVÁ DOTACE:
- příprava a organizace dětí v družině (5min.)
- představení se + seznámení (3min.)
- představení tématu (5min)
- filosofování o sportu a pohybu všeobecně ( 10min.)
- zhodnocení výkonů +shrnutí (5min)
-nabídka na další sezení (3min.)

CO SE POVEDLO:
-Pro naše sedmé sezení jsme si opět vybrali téma, které je dětem blízké. Právě tato skutečnost znamenala, že se děti rády diskuse účastnily. Tento fakt pro nás znamenal, že jsme se do diskuse nemuseli vkládat tolik jako v předchozích sezeních.

CO SE NEPOVEDLO:
- Malý počet účastníků způsobil, že diskuse byla kratší, než jsme očekávali.

ZÁVĚREM:
- Naše sedmé sezení prokázalo, že i přes neustálou proměnu posluchačstva, jsme již schopni volit vhodná témata a že dokážeme dětem otevřít nové obzory v rámci vnímání svého okolí. Proto jsme se rozhodli, že pro příští sezení zkusíme s dětmi filosofovat opět o abstraktních pojmech, o což jsme se již v minulosti pokoušeli.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Vítězslav Lang



Založen(a): 29.6.2013
Příspěvky: 10
Město: Lišov

PříspěvekZaslal(a): 22. 08. 2013 21:27:14    Předmět: Citovat

Schůzka č. 8. 05.06. 2013; 8 dětí – 2-4.třída
Použitá literatura: MUCHOVÁ, L. ---aděje na s---. České Budějovice: TF JU, Centrum filozofie pro děti 2011. ISBN 978-80-7394-279-3

CÍL: Filosofování o dobru a zlu
Hlavní myšlenka: Co znamená být dobrý a co zlý? Co je podle vás dobro a zlo?
Začátek: 06:30hodin

PLÁNOVANÁ ČASOVÁ DOTACE:
-soukromá příprava (30min)
- příprava a organizace dětí v družině (5min.)
- představení se + seznámení (3min.)
- představení tématu dobra a zla (5min)
- filosofování o dobru a zlu (15min.)
- zhodnocení výkonů +shrnutí (15min)
-nabídka na další sezení (3min.)

SKUTEČNÁ ČASOVÁ DOTACE:
- příprava a organizace dětí v družině (5min.)
- představení se + seznámení (3min.)
- představení tématu (5min)
- filosofování o sportu a pohybu všeobecně ( 20min.)
- zhodnocení výkonů +shrnutí (5min)
-nabídka na další sezení (3min.)

CO SE POVEDLO:
-Pro toto sezení jsme věnovali větší pozornost přípravě, jelikož jsme věděli, že abstraktní pojmy jsou pro děti velmi náročné. Proto jsme si řádně připravili řadu otázek, aby byla diskuse živá. I přes to, že děti stále vnímaly dobro a zlo jako znaky etiky, povedlo se nám je přimět k tomu, aby se zamysleli na tím, co jiného pro ně dobro a zlo znamená.
CO SE NEPOVEDLO:
- Při tomto sezení pro nás bylo zklamáním, že se diskuse stočila spíše směrem k povídání o morálce než o tom, co je dobro a zlo. Spíše jsme tedy filosofovali o morálce, která již na pořadí byla.
ZÁVĚREM:
- Díky naším větším zkušenostem proběhla druhá abstraktní diskuse pozitivně.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Vítězslav Lang



Založen(a): 29.6.2013
Příspěvky: 10
Město: Lišov

PříspěvekZaslal(a): 22. 08. 2013 21:27:41    Předmět: Citovat

Schůzka č. 9.: 19.06. 2013; 8 dětí – 2-4.třída
Použitá literatura: MUCHOVÁ, L. ---aděje na s---. České Budějovice: TF JU, Centrum filozofie pro děti 2011. ISBN 978-80-7394-279-3

CÍL: Filosofování o škole
Hlavní myšlenka: Je škola pouze „otrava“ nebo je to i užitečná zábava?
Začátek: 06:30hodin

PLÁNOVANÁ ČASOVÁ DOTACE:
-soukromá příprava (30min)
- příprava a organizace dětí v družině (5min.)
- představení se + seznámení (3min.)
- představení tématu (2min)
- filosofování o škole a vzdělávání (15min.)
- zhodnocení výkonů +shrnutí (15min)
-nabídka na další sezení (3min.)

SKUTEČNÁ ČASOVÁ DOTACE:
- příprava a organizace dětí v družině (5min.)
- představení se + seznámení (3min.)
- představení tématu (2min)
- filosofování o škole a vzdělávání ( 15min.)
- zhodnocení výkonů +shrnutí (10min)
-nabídka na další sezení (3min.)

CO SE POVEDLO:
-První reakce dětí na toto téma byla poměrně negativní, ale vzhledem k tomu, že mají se vzděláním praktické zkušenosti, bylo pro ně jednodušší si o tomto tématu povídat. Přes prvotní reakci jsme dokázali děti rozpovídat a zjistit, že i ony vnímají školu a vzdělání jako potřebné. Někteří se dokonce vyslovili, že je baví, když se dozví něco nového. Tento fakt, že si některé děti uvědomují, že vzdělání může člověka obohatit, byl pro nás velmi pozitivní.

CO SE NEPOVEDLO:
- Zklamáním pro nás při tomto sezení bylo to, že některé děti vůbec neviděly hodnotu vzdělávání a braly školu pouze jako nutné zlo. Ačkoli jsme se snažily vzbudit v těchto dětech zájem a lepší pohled na vzdělávání jako takové, zřejmě se nám tato snaha nepovedla.

ZÁVĚREM:
-Téma školy a vzdělávání bylo z části abstraktní a z části i praktické. Z hlediska filosofování bylo sezení úspěšné.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Vítězslav Lang



Založen(a): 29.6.2013
Příspěvky: 10
Město: Lišov

PříspěvekZaslal(a): 19. 09. 2013 15:13:59    Předmět: Citovat

Schůzka č. 10.: 03. 09. 2013; 12 dětí – 2-4.třída
Použitá literatura: MUCHOVÁ, L. ---aděje na s---. České Budějovice: TF JU, Centrum filozofie pro děti 2011. ISBN 978-80-7394-279-3

CÍL: Filosofování o chudobě
Hlavní myšlenka : Co je to chudoba?
Začátek: 06:30hodin

PLÁNOVANÁ ČASOVÁ DOTACE:
-soukromá příprava (30min)
- příprava a organizace dětí v družině (5min.)
- představení se + seznámení (5min.)
- představení tématu chudoby (5min)
- snaha rozebrat chudobu (15min.)
- zhodnocení výkonů +shrnutí (15min)

SKUTEČNÁ ČASOVÁ DOTACE:
- příprava a organizace dětí v družině (5min.)
- představení tématu chudoby (8min)
-představení se + seznámení (3min.)
- snaha rozebrat chudobu (20min.)
- zhodnocení výkonů +shrnutí (10min)


CO SE POVEDLO:
- Diskuse o chudobě přivedla děti k myšlence, že je to stav, kdy lidé nemají jídlo, peníze, dům nebo třeba hračky. I v tomto mladém věku byly schopny rozeznat, jaké jsou základní potřeby pro člověka. Velmi pozitivní se nám jevilo i zjištění, že děti si uvědomují, jak je důležité mít práci. V návaznosti na práci si děti uvědomily i důležitost vzdělávání. Zjistily, že bez těchto činností mohou skončit jako chudí lidé. Dalším pozitivním bodem našeho sezení bylo téma ochrany přírody a potřeby třídit odpad.

CO SE NEPOVEDLO:
- Na tomto sezení se projevilo, že děti spíše zajímá, kolik lidí v závislosti na chudobě zemře. Dětem chvíli trvá, než pochopí skutečnou hloubku tématu.

ZÁVĚREM:
-Na naše poslední sezení jsme se snažili dětem přednést téma, se kterým se mohou každodenně setkávat. Téma bylo sice abstraktní, ale pro děti pochopitelné. Po překonání prvotní stydlivosti se děti zapojily a v důsledku našeho sezení si děti uvědomily, že žijí v blahobytu a my doufáme, že si nyní budou vážit toho, co mají.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign