Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2012/2013 - ZPRÁVY Z PRAXE - MŠ Na Karlově, BN - Jana

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> Mateřská škola
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 26. 10. 2012 11:01:54    Předmět: 2012/2013 - ZPRÁVY Z PRAXE - MŠ Na Karlově, BN - Jana Citovat

Ahoj, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2011 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Bloudková



Založen(a): 24.10.2012
Příspěvky: 16
Město: Votice

PříspěvekZaslal(a): 08. 03. 2013 22:49:56    Předmět: Citovat

[b]
Mš Na Karlově, 1.setkání, 17.10.2012
13 dětí , 5 - 6 let

Cíl setkání : Naučit se naslouchat a porozumět textu
Plánovaná struktura setkání :
Úvod - seznámení se slovem filozofie - 5 min.
Motivace - četba z knížky Nemocnice pro panenky 1. kapitola- 5 min.
Tvorba otázek - 5 min.
Odpovědi na otázky - diskuze - 10 min.
Utvoření závěru - 5 min.
Celkem 30 min.

Skutečná struktura setkání :
Úvod - vznikla první otázka - "Proč máme něčemu porozumět? "
Děti tvořily odpověďi - 5 min.
Motivace - četba příběhu - 1. kapitola - téměř po odstavcích jsme se zastavovaly a reprodukovaly znovu text, abychom čtenému porozuměly. aby děti držely lépe pozornost. V průběhu textu vznikaly otázky, které jsem si psala. - 15 min.
Seznam otázek :
Máte oblíbenou hračku?
Je hračka živá?
Když není živá, proč s ní mluvíme?
Může stárnout hračka, když není živá?
Kdo nebo co může stárnout?

Otázky jsem se snažila přeformulovat tak, aby jim děti rozuměly.
Vybraly jsme hlasováním jednu, o které jsme mluvily ještě asi 5 min.
"Může hračka stárnout, když není živá?"
Utvoření závěru - neshodly jsme se, ale vysvětlila jsem, že to je v pořádku. - 5 min.
Celkem 30 min.

Co se podařilo a nepodařilo
:
Podařilo se mi děti zaujmout tématem a rozvinout diskuzi, bohužel se nepodařilo udržet takový řád, aby každý mohl říct svůj názor a byl slyšen a vyslyšen. Pro další setkání jsem se rozhodla věnovat více času a pozornosti organizaci a dodržování pravidel.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Bloudková



Založen(a): 24.10.2012
Příspěvky: 16
Město: Votice

PříspěvekZaslal(a): 08. 03. 2013 23:16:49    Předmět: Citovat

Mš Na Karlově, 2.setkání, 24.10.2012
14 dětí , 5 - 6 let


Cíl setkání : Dodržování pravidel, tolerance k druhým
Plánovaná struktura setkání :
[color=blue]Úvod [/color]- stručné zopakování minulého příběhu a otázek, které jsme diskutovaly, vytvořenípravidel pro diskuzi. 5 min.
Motivace - četba z knížky Nemocnice pro panenky 2. kapitola- 5 min.
Tvorba otázek ve skupinkách - 5 min.
Odpovědi na otázky - diskuze - 15 min.
Utvoření závěru - 5 min.
Celkem 35 min.

Skutečná struktura setkání
:
Úvod - Děti si příběh pamatovaly a vyprávěly. Vytvořily jsme pravidla pro vznesení dotazu a pro čekání na odpovědi. - 5 min.
Motivace - četba příběhu - 2. kapitola - 5 min. -poslechly jsme si celý příběh
Tvorba otázek ve třech skupinkách - vedoucí sdělí otázku. Přefromulování otázky, abychom jí porozuměly. -10 min.
Seznam otázek :
1.sk. - Měla se maminka vrátit pro Kulíška?
2.sk. - Proč se Sašovi ve školce smějou?
3.sk. - Proč by kluci nemohli mít panenku?

Nad každou otázkou jsme chvíli hledaly odpovědi, děti začaly chápat, že není jedna správná odpověď. - 7 min.
Utvoření závěru - pocválila jsem děti, jak se snažily dodržovat pravidla a odstaly úkol - snažit se vymýšlet otázky. -3 min.
Celkem 30 min.

Co se podařilo a nepodařilo :
Podařilo se, aby se více zapojily všechny děti a odvážněji vyslovovaly své názory a otázky. Lepší byla i organizace činnosti. Nepodařilo se více - déle se zabývat jednou otázkou. Rychle jsme přebíhaly od jedné k druhé. Pro následují setkání jsme se rozhodla více se zabývat jednou otázkou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Bloudková



Založen(a): 24.10.2012
Příspěvky: 16
Město: Votice

PříspěvekZaslal(a): 12. 03. 2013 20:49:14    Předmět: Citovat

Mš Na Karlově, 3.setkání (z organizačních důvodů provozu MŠ jsem na další diskuze mohla navázat po delší odluce), 13.2.2013
16 dětí , 5 - 6 let


Cíl setkání : Dodržovat pravidla diskuze
Plánovaná struktura setkání :
Úvod - zopakování si minulých příběhů a otázek, které jsme diskutovaly, zopakování si pravidel diskuze. 10 min.
Motivace - četba z knížky Nemocnice pro panenky 3. kapitola- 5 min.
Tvorba otázek každý sám za sebe, ve svém koutku - 5 min.
Odpovědi na otázky - diskuze - 10 min.
Utvoření závěru - 5 min.
Celkem 35 min.

Skutečná struktura setkání :
Úvod - Děti si příběhy vybavovaly a snažily se je převyprávět. Zopakovaly jsme pravidla diskuze. - 5 min.
Motivace - četba příběhu - 3. kapitola - 5 min. -poslechly jsme si celý příběh
Tvorba otázek Každý si našel svoje místečko ve třídě a snažil se vytvořit otázku. Děti se nejdříve překřikovaly, pak se hlásily a svoje dotazy sdělily ostatním. Přefromulování otázky, abychom jí porozuměly. 8 min.
Odpovědi na otázky - U každé otázky jsme zkusily odpovídat, jen stručně, co nás napadlo. -10 min.
Seznam otázek :
Měl by se Saša holčičce omluvit?
Proč se máme někomu omlouvat?
Proč nemůžu věřit tomu, kdo lže?
Proč lžeme?
Musíme lidem něco půjčovat?


Utvoření závěru - pochválila jsem děti, jak se snažily dodržovat pravidla. Zkusíme příště, aby každý odpověděl na otázku.
2 min.
Celkem 30 min.

Co se podařilo a nepodařilo
:
Podařilo se nám navázat na předešlá setkání. Některým dětem se dařilo vymýšlet otázky, bylo těžké udržet pravidla diskuze.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Bloudková



Založen(a): 24.10.2012
Příspěvky: 16
Město: Votice

PříspěvekZaslal(a): 12. 03. 2013 21:39:20    Předmět: Citovat

Mš Na Karlově, 4.setkání, 20.2.2013
14 dětí , 5 - 6 let


Cíl setkání : Vytvářet odpovědi na otázky
Plánovaná struktura setkání :
Úvod - zopakování si minulého příběhu a otázek, které jsme diskutovaly, zopakování si pravidel diskuze. 5 min.
Motivace - četba z knížky Nemocnice pro panenky 4. kapitola- 5 min.
Tvorba otázek každý sám za sebe, ve svém koutku, možnost nakreslení obrázku k otázce - 8 min.
Odpovědi na otázky - diskuze - 10 min.
Utvoření závěru - 2 min.
Celkem 30 min.

Skutečná struktura setkání :
Úvod - Zopakovaly jsme pravidla diskuze. Vyzvala jsem děti, aby se nebály vymýšlet i otázky, které se budou zdát nesmyslné, bláznivé nebo legrační. - 5 min.
Motivace - četba příběhu - 4. kapitola -poslechly jsme si celý příběh. V průběhu čtení jsme zastavovaly a snažily se převyprávět jednotlivé pasáže, abychom jim rozuměly. 12 min.
Tvorba otázek Každý si našel svoje místečko ve třídě a snažil se vytvořit otázku. Kdo chtěl, kreslil si obrázek k otázce. 5 dětí vytvořilo otázku a hlasovaly jsme pro ně. 12 min.
Odpovědi na otázky -Vybraly jsme otázku - "Proč je někdo krásný a někdo ne? Byla to vášnivá diskuze, bylo těžké udržet pravidla. Každý prosazoval svou pravdu . -10 min.
Seznam otázek :
Jaká je nejlepší hračka?
Proč je někdo hnusnej?
Proč je někdo krásný a někdo ne?
Kdo je nejhezčí?
Je někdo zlej i hezkej?


Utvoření závěru - pochválila jsem děti, jak se snažily dodržovat pravidla, jak vymýšlely zajímavé otázky a odpovědi. Položila jsem otázku, jeslti každý může být krásný? A Opět jsme chvíli diskutovaly.
5 min.
Celkem 44 min.

Co se podařilo a nepodařilo :
Nepodařilo se udržet pravidla. Diskuze se trochu zvrtla, často jsem dětem musela připomínat, jak reagovat. Ale téma vzbudilo zájem, bylo to osobní téma každého.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Bloudková



Založen(a): 24.10.2012
Příspěvky: 16
Město: Votice

PříspěvekZaslal(a): 14. 03. 2013 23:31:05    Předmět: Citovat

Mš Na Karlově, 5.setkání, 27.2.2013
14 dětí , 5 - 6 let


Cíl setkání : Dodržovat pravidla, respektovat názor druhého
Plánovaná struktura setkání :
Úvod - zopakování si minulého příběhu a otázek, které jsme diskutovaly, zopakování si pravidel diskuze. 5 min.
Motivace - četba z knížky Nemocnice pro panenky 5. kapitola- 5 min.
Tvorba otázek každý sám za sebe, práce ve dvojicích - představíme si, že máme hlavu toho druhého, nebo jeho tělo, že vypadáme jako on. možnost nakreslení obrázku k otázce - 10 min.
Odpovědi na otázky - diskuze - 10 min.
Utvoření závěru - 5 min.
Celkem 35 min.

Skutečná struktura setkání
:
Úvod - Zopakovaly jsme pravidla diskuze. Vyzvala jsem děti, aby zkusily respektovat názor druhého, protože nevíme jaká je pravda, zda ji vůbec můžeme nalézt. - 5 min.
Motivace - četba příběhu - 5. kapitola -poslechly jsme si celý příběh. V průběhu čtení jsme zastavovaly a snažily se převyprávět jednotlivé pasáže, abychom jim rozuměly. Děti pozorně poslouchaly, bylo to napínavé. 15 min.
Tvorba otázek Děti se rozdělily do dvojic a snažily se představovat si, že mají hlavu druhého, nebo že vypadají jako on. Ve dvojicích se různě prostřídaly. Pozorovaly pečlově, jak druhý vypadá.Děti vymýšlely, na co by se chtěly zeptat. 10 min.
Odpovědi na otázky -Hlasováním jsme vybraly otázku : " Kdybych měl jinou hlavu, byl bych to já?" -10 min.
Seznam otázek :
Kdybych měl jinou hlavu, byl bych to já?
Jaké je to být kluk?
Jaké je to být holka?
Proč jsem já já?
Proč vypadáme jinak?


Utvoření závěru - Děti se shodly, že s jinou hlavou bych to nebyl já, ale někdo jiný, protože hlava dělá hlavně to já, protože tam je mozek. 5 min.
Celkem 40 min.

Co se podařilo a nepodařilo :
Nepodařilo se úplně podržet pravidla, bylo to opět živelnější, ale nevadilo to, proože děti byly hoděn v akci, že že se pohybovaly po třídě a tvořily dvojice. Podařilo se vyvolat zájem a aktivně zapojit většinu dětí. Podařilo se utvořit závěr.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Bloudková



Založen(a): 24.10.2012
Příspěvky: 16
Město: Votice

PříspěvekZaslal(a): 18. 03. 2013 20:43:24    Předmět: Citovat

Mš Na Karlově, 6.setkání, 6.3.2013
12 dětí , 5 - 6 let


Cíl setkání : Dodržovat pravidla, vytvořit otázky
Plánovaná struktura setkání :
Úvod - představení nového příběhu, zopakování si pravidel rozhovoru 3 min.
Motivace - četba z knížky Mach a Šebestová, "Jak Mach s Šebestovou cestovali do doby ledové", prohlížení obrázků z knížky.- 15 min.
Tvorba otázek každý sám za sebe, možnost nakreslení obrázku k otázce, hlasování - 10 min.
Odpovědi na otázky - rozhovor - 10 min.
Utvoření závěru - 2 min.
Celkem 40 min.

Skutečná struktura setkán
í :
Úvod - Zopakovaly jsme pravidla našeho povídání. Vyzvala jsem děti, aby zkusily vytvářet samy otázky, aby se nebály, že můžou říct hloupost. - 3 min.
Motivace - četba příběhu -poslechly jsme si celý příběh. V průběhu čtení jsme zastavovaly a snažily se převyprávět jednotlivé pasáže, abychom jim rozuměly. Děti se dobře bavily, protože tyto příběhy mají rády. Zastavily jsme se u pasáže, kde se paní učitelka ptala Šebestové, co to má za hloupé otázky?15 min.
Tvorba otázekZeptala jsem se, jestli můžou být hloupé otázky? . Děti vymýšlely odpovědi. Vznikla z toho další otázka - Zda můžeme odpovědět na všechny otázky?Dále děti vymýšlely otázky k textu příběhu - 10 min.
Odpovědi na otázky - Nejprve děti hledaly odpověď na otázku, zda můžeme odpovědět na všechno a pak na další vytvořené otázky. -12 min.
Seznam otázek:
Pršelo v době ledové? Proč ano, proč ne?
Rostly tam kytky? -II-
Jsou tam stromy? -II-
Lítají tam ptáci?-II-
Je tam tráva?-II-


Utvoření závěru - Děti se shodly, že na vše se odpověď nedá A že abychom mohly dobře odpovědět, musely bychom toho hodně přečíst. 5 min.
Celkem 45 min.

Co se podařilo a nepodařilo :
Podařilo se vyvolat zájem o příběh, o vytváření otázek u některých. Děti se snažily dodržovat pravidla. Bohužel někteří se nechtěly příliš podílet. Nepodařilo se bez mojí pomoci srozumitelně formulovat otázky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Bloudková



Založen(a): 24.10.2012
Příspěvky: 16
Město: Votice

PříspěvekZaslal(a): 19. 03. 2013 19:19:44    Předmět: Citovat

Mš Na Karlově, 7.setkání, 11.3.2013
14 dětí , 5 - 6 let


Cíl setkání
: Dodržovat pravidla, vytvořit otázky a rozebrat je více do hloubky.
Plánovaná struktura setkání :
Úvod - představení nového příběhu, zopakování si pravidel rozhovoru - 3 min.
Motivace - četba ukázky z knížky "Povídejme si, děti" - kapitola " Jak je svět zařízen"- 10 min.
Tvorba otázek každý sám za sebe, možnost nakreslení obrázku k otázce, hlasování - 10 min.
Odpovědi na otázky - rozhovor - 10 min.
Utvoření závěru - 2 min.
Celkem 35 min.

Skutečná struktura setkání
:
Úvod - Zopakovaly jsme pravidla našeho povídání. Vyzvala jsem děti, aby opět tvořily otázky a přemýšlely, abychom na otázku nemohli odpovědět jen ano, ne. - 3 min.
Motivace - četba příběhu -poslechly jsme si celý příběh. V průběhu čtení jsme zastavovaly a snažily se převyprávět jednotlivé pasáže, abychom jim rozuměly. 10 min.
Tvorba otázekV textu byly děti, které vymýšlely další varianty na to, jak by mohl vypadat svět a naše děti na to spontánně navázaly a vymýšlely také. Např.: kdyby bylo všechno z kamene, z jídla, kdyby všechno lítalo, apod. A hned se snažily vymýšlet, proč by to nešlo nebo proč by to nebylo dobré. - 15 min.
Odpovědi na otázky - Děti tedy hledaly varianty odpovědí na otázku : "Proč by to tak nešlo?" A mnou zformulovanou otázku : " Proč lidé pracují?" -15 min.
Seznam otázek:
Proč by to tak nešlo? ( Aby byl svět ze zmrzliny, z jídla, aby bylo vše zadarmo, aby bylo vše modré...apod.)
Proč lidé pracují?

Utvoření závěru
- Děti se úplně neshodly, ale vymýšlely zajímavé odpovědi a domýšlely podrobnosti.Shodly se v tom, že lidé pracují pro peníze, aby měli z čeho žít. 5 min.
Celkem 48 min.

Co se podařilo a nepodařilo :
Podařilo se zaujmout děti příběhem, ihned se zapojily se svou fantazií. Podařilo se tvořit otevřené otázky a najít některé odpovědi. Nepodařilo se jít v otázkách tolik do hloubky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Bloudková



Založen(a): 24.10.2012
Příspěvky: 16
Město: Votice

PříspěvekZaslal(a): 19. 03. 2013 19:46:36    Předmět: Citovat

Mš Na Karlově, 8.setkání, 13.3.2013
13 dětí , 5 - 6 let


Cíl setkání
: Dodržovat pravidla, vnímat loutkový příběh a vytvořit z něj otázky..
Plánovaná struktura setkání :
Úvod - představení loutkového příběhu, sledování chování postav,zopakování si pravidel rozhovoru - 3 min.
Motivace -Dramatizace krátkého příběhu " ze života" spohádkovými loutkami z papíru, kreré děti vyráběly. 10 min.
Tvorba otázek , vytvoření otázek na jednotlivé postavy, každý sám vymýšlí.- 10 min.
Odpovědi na otázky - rozhovor - 10 min.
Utvoření závěru - 2 min.
Celkem 35 min.

Skutečná struktura setkání :
Úvod - Zopakovaly jsme pravidla našeho povídání. Vyzvala jsem děti, aby sledovaly loutkové divadlo a přemýšlely nad otázkami. - 3 min.
Motivace - dramatizace krátkého příběhu, nakonec, jen tří postav - Marušky, Jeníčka a babice. 10 min.
Tvorba otázekDěti se ptaly přímo postav - např: " Proč jsi Jeníčku neposlechl rodiče?", " Proč jsi Mařenko, dělala co Jeníček, ikdyž si věděla, že je to špatně?", "Proč babice ubližuješ lidem?", apod. - 15 mi
Odpovědi na otázky- Při vyslovení otázky si ten, kdo chtěl odpovědět vzal loutku do ruky a odpovídal za ní, jak si myslel, že to je. Všechny děti se chtěly vystřídat a zahrát si. Otázky jsem nakonec přeformulovala do třech, na které jsme si zkusily znovu, už bez loutek odpovědět. - 20 min.
Seznam otázek:
Proč někdy neposloucháme rodiče?
Proč děláme špatné věci, ikdyž víme, že jsou špatné?
Proč někdy ubližujeme druhým?



Utvoření závěru - Děti se opět úplně neshodly, protože každý měl svoje důvody, proč neposlouchá, zlobí a ubližuje.
5 min.
Celkem 53 min.

Co se podařilo a nepodařilo :
Nepodařilo se úplně udržet témata, protože jich bylo hodně. Podařilo se ale, že si děti uvědomovaly, že vlastnosti postav loutek se jich také týkají, přiznávaly, jak zlobí, neposlouchají apod.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Bloudková



Založen(a): 24.10.2012
Příspěvky: 16
Město: Votice

PříspěvekZaslal(a): 19. 03. 2013 21:20:33    Předmět: Citovat

Mš Na Karlově, 9.setkání, 18.3.2013
8 dětí , 5 - 6 let
audio nahrávka

Cíl setkání : Dodržovat pravidla, vytvoření otázek a odpovědí.
Plánovaná struktura setkání :
Úvod - představení příběhu z knížky,zopakování si pravidel rozhovoru - 3 min.
Motivace - "Povídání o pejskovi a kočičce" -kapitola : "Jak našli panenku, která tence plakala", kresba obrázku.- 10 min.
Tvorba otázek , kresba a samostatné tvoření otázek - 15 min.
Odpovědi na otázky - 10 min.
Utvoření závěru. - 2 min.
Celkem 35 min.

Skutečná struktura setkání
:
Úvod - krátké představení četby. Stručný popis, jak bude povídání vypadat. - 3 min.
Motivace - "Povídání o pejskovi a kočičce" -kapitola : "Jak našli panenku, která tence plakala", kresba obrázku.- 10 min.
Tvorba otázek - v průběhu čtení jsme narazily na otázku, kterou jsem vznesla : " Měly by se dávat hračky dětem, které si jich nedovedou vážit?" Krátká meditace nad tím, jak se panenka cítila, kresba obrázku. Dále jsme vytvořily 3 otázky na základě příběhu a kresby a hlasovaly jsme. Diskutovaly jsme otázku : " Chtěli by pejsek s kočičkou tu panenku? Proč? ". -18 min.
Odpovědi na otázky Děti odpovídaly na mnou vznesenou otázku a dále jsme pak vedly rozhovor nad vybranou otázkou. - 5min.
Seznam otázek:
Je holčička zlá, že pohodila panenku?
Jak je stará?
Chtěli by pejsek s kočičkou tu panenku? Proč?

Utvoření závěruShrnutí závěrů, ke kterým jsme došly nad otázkou. Pejsek s kočičkou chtěli tu panenku, aby se o ni mohly starat a pomohli jí. - 2 min.
Celkem 35 min.

Co se podařilo a nepodařilo :
Podařilo se zachovat časový limit, podařilo se skloubit kresbu a slovní tvoření otázek. Podařilo se odpovědět na otázky a shodnout se na závěru, ale odpovědi byly spíše kruhem, děti si ujasnily významy jevů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Bloudková



Založen(a): 24.10.2012
Příspěvky: 16
Město: Votice

PříspěvekZaslal(a): 20. 03. 2013 20:52:37    Předmět: Citovat

Mš Na Karlově, 10.setkání, 20.3.2013
14 dětí , 5 - 6 let


Cíl setkání
: Dodržovat pravidla, zeptat se sám sebe, vytvořit odpověď a vytvořit otázky na odpovědi druhých.
Plánovaná struktura setkání :
Úvod - o čem si dnes budeme vyprávět, jak to bude vypadat,zopakování si pravidel rozhovoru - 3 min.
Motivace - Co jste se naučily během našich povídání . kresba obrázků, pantomima- 15 min.
Tvorba otázek - 7 min.
Odpovědi na otázky
- 7 min.
Utvoření závěru. - 3 min.
Celkem 35 min.

Skutečná struktura setkání
:
Úvod - zopakování pravidel rozhovoru, Dnes si budeme povídat o tom, co vám přineslo naše společné povídání - vznesla jsem otázku. - 3 min.
Motivace - možnost vyjádření slovy, kresbou pantomimou, písničkou...- 10 min.
Tvorba odpovědí - děti přemýšlely nad tím, co by předvaděly a jak by odpověděly. - Vznikaly odpovědi jako přineslo mi to legraci, poslouchání a přemýšlení, taky čtení...., některé děti kreslily obrázek, jiné chtěly předvést oblíbenou pantomimu. 20 min.
Tvorba otázek a odpovědí - ostatní děti hádaly, co to znamená a dotazovaly se -
Proč je na obrázku knížka?
Proč se ti to líbilo?
Proč tě to moc nebavilo?
Proč se klepeš do hlavy?
Proč je tam paní učitelka?
To je panenka?

atd.
otázek bylo více - 10 min.

Utvoření závěru - shodly jsme se, že každému to přineslo něco jiného, ale bylo to dobré se setkávat a povídat si. Poslouchat se.
Celkem 43 min.

Co se podařilo a nepodařilo : Nepodařilo se úplně dodržet pravidla, mělo to volnější ráz, protože šlo o poslední setkání, ikdyž jsem slíbila pokračování. Podařilo se zaumout netradičním vyjádřením především pantomimou, užily jsme si dost legrace.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Bloudková



Založen(a): 24.10.2012
Příspěvky: 16
Město: Votice

PříspěvekZaslal(a): 10. 06. 2013 20:37:37    Předmět: Citovat

Mš Na Karlově, 11. setkání, 3.4.2013
14 dětí, 5 -7 let

Cíl setkání: Vytvořit otázky z textu, hledat odpovědi.
Plánovaná struktura setkání:
Úvod - seznámení s novou knihou, vzpomínáme na příběhy z první knihy o Sašovi - 5 min.
Motivace - Četba 1. a 2. kapitoly knihy " Saša a Markétka" - 10 min.
Tvorba otázek - 5 min.
Odpovědi na otázky - 7 min.
Utvoření závěru - 3 min.
Celkem 30 min.

Skutečná struktura setkání:


Úvod - seznámení s novou knihou, vzpomínáme na příběhy z první knihy o Sašovi . Děti si vzpomněly na příběh s vyměněnou hlavou a na to, jak Sašs plakal mamince v autě. - 3 min.
Motivace - Četba 1. a 2. kapitoly knihy " Saša a Markétka" - 10 min.
Tvorba otázek,. Děti se děly v kruhu , nechala jsem je přemýšle o tom, co je na příběhu nejzajímavější. Odpověděly, že to, že paní uč. Alena Trnková má tetování a že jí tykají. Přečetla jsem znovu odstavec o tom, že pan učitel Kováčik byl skvělý a paní uč. , že bude asi dobrá.- 10 min.
Děti zkusily vytvořit:
Co to znamená, že je někdo dobrý?
Co to znamená, že je někdo skvělý?
Kdo je dobrý a kdo zlý?
Je hodný dobrý?

Odpovědi na otázky . Děti se zabývaly hlavně otázkou, kdo je dobrý a kdo zlý - a vymýšlely odpovědi jako : když nerozkazuje je hodný, když ubližuje, je zlý, apod.
Zeptala jsem, jaký by podle nich měl být dobrý učitel- 8 min.
Utvoření závěru - Shodly jsme se na tom že pro každého je dobrý něco jiného. - 2 min.
Celkem: 33 min.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Bloudková



Založen(a): 24.10.2012
Příspěvky: 16
Město: Votice

PříspěvekZaslal(a): 08. 09. 2013 07:34:52    Předmět: Citovat

Mš Na Karlově, 12. setkání, 10.4.2013
12 dětí, 5 -7 let


Cíl setkání: Znovu si poslechnout 1. a 2. kapitolu z knihy" Saša a Markétka" a vytvořit otázky z textu, hledat odpovědi.
Plánovaná struktura setkání:
Úvod - zopakování si příběhu z minulého setkání, děti samy popíší - 5 min.
Motivace - Opět četba 1. a 2. kapitoly knihy " Saša a Markétka", objevujeme nové otázky - 10 min.
Tvorba otázek - 5 min.
Odpovědi na otázky - 7 min.
Utvoření závěru - 3 min.
Celkem 30 min.

Skutečná struktura setkání:


Úvod - Děti převyprávěly příběh, co si pamatovaly z minula, o kamarádce Markétce a o nové paní učitelce Aleně. - 3 min.
Motivace - Objevíme další důležité otázky, na které jsme minule mohli zapomenout, jsme jako detektivové, nic důležitého nám neunikne...koho napadne další otázka? Znovu posloucháme četbu 1. a 2. kapitoly. - 10 min.
Tvorba otázek. Dlouho jsme se nemohly kžádné otázce dostat, až pak Honzíka napadlo, proč se dává něco na skříň. Děti se děly v kruhu , vymýšlely, co se schovává a proč?.- 10 min.
Děti zkusily vytvořit:
Co schováváme?
Proč to schováváme?
Proč to už nechceme vidět?

Odpovědi na otázky. Děti napadaly samé věci jako hračky, se kterými si už nechceme hrát, staré věci.
Zeptala jsem, co všechno nechceme vidět? Nejdříve si vpomínaly opět na hračky, potom na lidi a pak na nepříjemné situace, třeba jak někdo někomu ubližuje.- 12min.
Utvoření závěru - Nechceme vidět to, co se nám už nelíbí, nebo nás to nebaví. - 2 min.
Celkem: 37 min.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Bloudková



Založen(a): 24.10.2012
Příspěvky: 16
Město: Votice

PříspěvekZaslal(a): 08. 09. 2013 08:09:19    Předmět: Citovat

Mš Na Karlově, 13. setkání, 17.4.2013
13 dětí, 5 -7 let


Cíl setkání: poslechnout 3. kapitolu z knihy" Saša a Markétka" a vytvořit otázky z textu, hledat odpovědi.
Plánovaná struktura setkání:
Úvod - zopakování si příběhu z minulého setkání, děti samy popíší -3 min.
Motivace - četba 3. kapitoly knihy " Saša a Markétka", objevujeme nové otázky - 10 min.
Tvorba otázek - 5 min.
Odpovědi na otázky - 10 min.
Utvoření závěru - 3 min.
Celkem 30 min.

Skutečná struktura setkání:


Úvod - Děti převyprávěly příběh, co si pamatovaly z minula, o tom, co schováváme na skříň. - 3 min.
Motivace - Četba 3. kap., stojíme v kruhu a kruh zmnešujeme a zvětšujeme, pozorujeme, jak se při tom cítíme. A jak se cítíme, když nám dá někdo ruku na rameno? Zkoušeli jsme různé situace ve dvojicích i v kruhu.- 13 min.
Tvorba otázek. Děti se ptaly - proč ti to vadí? A já jsem je vybídla zeptat se - proč mi to vadí?.- 7 min.
Děti zkusily vytvořit:
Proč mi vadí, když je někdo moc blízko?
Proč mi vadí, když na mě někdo šahá?
Proč to někomu nevadí?
Proč je někdo rád, když je někdo blízko?

Odpovědi na otázky. Děti vymyslely, že někdo má druhé radši a někdo ne. Je to pravda? zeptala jsem se. Martin řekl, že je má rád, ale prostě němá rád, když na něj někdo šahá. Další odpověď -někdo se bojí, a proto se drží rád za ruku a je blízko. 5min.
Utvoření závěru - Každý je jiný, ale můžeme se kamarádit. - 2 min.
Celkem: 30 min.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Bloudková



Založen(a): 24.10.2012
Příspěvky: 16
Město: Votice

PříspěvekZaslal(a): 08. 09. 2013 08:29:13    Předmět: Citovat

Mš Na Karlově, 14. setkání, 24.4.2013
10 dětí, 5 -7 let


Cíl setkání: poslechnout si četbu 4. kapitoly z knihy" Saša a Markétka" a vytvořit otázky z textu, hledat odpovědi.
Plánovaná struktura setkání:
Úvod - zopakování si příběhu z minulého setkání, děti samy popíší -3 min.
Motivace - četba 4. kapitoly knihy " Saša a Markétka, vezmeme is na pomoc hru, ve které jsou figurky dětí z různých kontinentů, mají různou barvu pleti a figurky si popíšeme. - 10 min.
Tvorba otázek - 5 min.
Odpovědi na otázky - 10 min.
Utvoření závěru - 3 min.
Celkem 30 min.

Skutečná struktura setkání:

Úvod - Děti převyprávěly příběh, co si pamatovaly z minula, samy udělaly kruh, kde jsme blízko a pak, kde jsme daleko. - 3 min.
Motivace - Četba 4. kap., O čem to bylo? zeptala jsem se dětí. Jak kdo vypadá?- Popsali jsme si figurky za hry. 13 min.
Tvorba otázek. Proč se nám některá líbí a jiná ne?Proč se Sašovi Markétka líbila? .- 7 min.
Děti zkusily vytvořit:
Proč se mi někdo líbí?
Šli jsme všichni k zrcadlu - ptám se - líbí se vám? Proč? A co?
Smích.
Odpovědi na otázky. Děti odpovídaly každý sám za sebe. Hodně se smály. 10min.
Utvoření závěru - Každému se líbí něco jiného.Někdo je hezčí, ale třeba zlobí. - 4 min.
Celkem: 35 min.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Bloudková



Založen(a): 24.10.2012
Příspěvky: 16
Město: Votice

PříspěvekZaslal(a): 09. 09. 2013 19:35:24    Předmět: Citovat

Mš Na Karlově, 15. setkání,15.5.2013
12 dětí, 5 -7 let


Cíl setkání: poslechnout si četbu 5. kapitoly z knihy" Saša a Markétka" a vytvořit otázky z textu, hledat odpovědi.
Plánovaná struktura setkání:
Úvod - zopakování si příběhu z minulého setkání, děti samy popíší -3 min.
Motivace - četba 5. kapitoly knihy " Saša a Markétka, chůze na hudbu po třídě, když hudba přestane hrát, zastavíme se. Jsme sami od ostatních nebo druhým blízko. ?Jak se cítíme, když jsme oddělení? - 10 min.
Tvorba otázek - 5 min.
Odpovědi na otázky - 10 min.
Utvoření závěru - 3 min.
Celkem 30 min.

Skutečná struktura setkání:

Úvod - . - 3 min.
Motivace - Četba 5. kap., zahráli jsme si hru - chůze na hudbu. Děti popisují svoje pocity. vratily jsme se k příběhu, co se tam odehrálo? co bylo zajímavé? 15 min.
Tvorba otázek. Ptám se - na co se chceme zeptat? .- 7 min.
Děti zkusily vytvořit:
Proč je nebezpečné být v noci po tmě sám?
Smí se ubližovat můrám?
Bylo by nám líto můry?

Odpovědi na otázky. Hlasováním jsme vybrali otázku - Bylo by nám líto můry? Proč? - Odpovědi -Ne, je živá, cítí bolest. Ptám se, co to je, když nám je líto? Děti - když je to smutný. Já . koho je nám líto? Děti - Pejsků, lidí, tučnáků, babičky a dědečka, nemocných. Proč? Nemůžou se bránit? Jsou malý, slabý, nemocný, starý, máme je rádi. -12min.
Utvoření závěru - Proč tedy nemáme ubližovat? Protože je správné být na druhé hodný a pomáhat jim. - 4 min.
Celkem: 37 min.

Co se (ne)povedlo:
Děti vymýšlely hodně odpovědí, měly hodně nápadů, téma bylo široké. Ale stále je těžké vytvořit otázky bez mojí pomoci. Pro mě je těžké nenavést, neporadit. Mám tendenci více směrovat i z časových důvodu,.











































































































Motivace - četba 4. kapitoly knihy " Saša a Markétka, vezmeme is na pomoc hru, ve které jsou figurky dětí z různých kontinentů, mají různou barvu pleti a figurky si popíšeme. - 10 min.
Tvorba otázek - 5 min.
Odpovědi na otázky - 10 min.
Utvoření závěru - 3 min.
Celkem 30 min.

Skutečná struktura setkání:

Úvod - Děti převyprávěly příběh, co si pamatovaly z minula, samy udělaly kruh, kde jsme blízko a pak, kde jsme daleko. - 3 min.
Motivace - Četba 4. kap., O čem to bylo? zeptala jsem se dětí. Jak kdo vypadá?- Popsali jsme si figurky za hry. 13 min.
Tvorba otázek. Proč se nám některá líbí a jiná ne?Proč se Sašovi Markétka líbila? .- 7 min.
Děti zkusily vytvořit:
Proč se mi někdo líbí?
Šli jsme všichni k zrcadlu - ptám se - líbí se vám? Proč? A co?
Smích.
Odpovědi na otázky. Děti odpovídaly každý sám za sebe. Hodně se smály. 10min.
Utvoření závěru - Každému se líbí něco jiného.Někdo je hezčí, ale třeba zlobí. - 4 min.
Celkem: 35 min.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 09. 09. 2013 20:13:14    Předmět: Citovat

Diky, tesim se na zbytek zprav. Zapocet zapsan Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Bloudková



Založen(a): 24.10.2012
Příspěvky: 16
Město: Votice

PříspěvekZaslal(a): 09. 09. 2013 20:21:37    Předmět: Citovat

Mš Na Karlově, 16. setkání, 22.5.2013
13 dětí, 5 -7 let


Cíl setkání: poslechnout si četbu 6. kapitoly z knihy" Saša a Markétka" a vytvořit otázky z textu, hledat odpovědi.
Plánovaná struktura setkání:
Úvod - zopakování si příběhu z minulého setkání, děti samy popíší -3 min.
Motivace - četba 6. kapitoly knihy " Saša a Markétka " - 10 min.
Tvorba otázek - 5 min.
Odpovědi na otázky - 10 min.
Utvoření závěru - 3 min.
Celkem 30 min.

Skutečná struktura setkání:

Úvod - 3 min.
Motivace - Četba 6. kap., 10 min., vzali jsme si panenky a plyšáky a chovali jsme je v náručí. Co při tom cítíme? Děti popisovaly.- Že jsem jako dospělej, že se o někoho starám...
Tvorba otázek Proč už Kulíška nechová? Ptám se - Co asi Saša cítil v žaludku? Bylo mu to příjemné?- 7 min.
Děti zkusily vytvořit:
Proč někoho chová a pak už ho nechová?
Proč ho chovala Markétka?

Odpovědi na otázky. Hlasováním jsme vybrali otázku -Proč někoho chová a pak už ho nechová? - Odpovědi - Měl ho rád a už ho nemá, Protože byl sám a už není, už ho to nebaví. -18min.
Utvoření závěru - Má ho rád, ale byví ho něco jiného. - 3 min.
Celkem: 27 min.

Co se (ne)povedlo: Bylo lepší, že text kapitoly byl kratší. Šli jsme kratší cestou otázkám. Bylo jich méně, děti se víc soustředily na vybranou otázku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> Mateřská škola Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign