Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2012/2013 - ZPRÁVY Z PRAXE - Soběslav - Bára Š.

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 23. 10. 2012 09:50:50    Předmět: 2012/2013 - ZPRÁVY Z PRAXE - Soběslav - Bára Š. Citovat

Ahoj, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2011 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Barbora Stechova



Založen(a): 21.10.2012
Příspěvky: 8
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 24. 10. 2012 18:36:04    Předmět: Citovat

22.10.2013 1. setkání

cíl- seznámení se jak s pravidly, tak s námi navzájem
Při první schůzce jsem měla 10holek. Jedna odešla asi po 10ti min. domů

struktura setkani - planovana vcetne casove dotace

-příchod do třídy, uvítání, moje představení(5 min.)
-seznámení dětí s tím, co budem celý půl rok dělat(5 min.)
-vytvoření jmenovek, představení dětí navzájem(30 min.)
-stanovení pravidel(15 min.)

struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace

-příchod do třídy, uvítání, moje představení(15 min.)- děti přišly pozdě z oběda, tudíž se nám to zpozdilo
-seznámení dětí s tím, co budem celý půl rok dělat(5 min.)
- vytvoření jmenovek, představení dětí navzájem(45 min.)

Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat. ¨

Nepovedlo se mé očekávání od představení. Myslela jsem, že si všichni řeknem, odkud jsme, co rádi děláme atd., místo toho mi děti vyprávěli své zážitky. Proto se nám to také tak protáhlo. Nicméně se nám z tohoto důvodu objevovali různé diskuze např. na téma, co se dětem stalo nejhoršího,...

Povedlo se nám se alespoň trochu se seznámit, zbavit ostychu, nacvičit diskuzi, vytvořit jmenovky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Barbora Stechova



Založen(a): 21.10.2012
Příspěvky: 8
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 06. 11. 2012 13:56:25    Předmět: Citovat

2. setkání, 29.10.

Cíl: vytvoření pravidel

Plánovaná dotace
Uvítání(5 min)
seznámení s fylosofií, rámcovým programem, příběhem(20 min.)
tvorba pravidel+ následná diskuze(30 min.)

Skutečná dotace
Uvítání (10 min.)- přibylo nám pár dětí, proto takové zdrženíseznámení s fylosofií, rámcovým programem, příběhem(20 min.)
tvorba pravidel+ následná diskuze(30 min.)

Co se povedlo?
Vytvořit si pravidla a diskuze o nich
seznámit se s novými dětmi

Co se nepovedlo?
dodržet čas. dotaci
děti si zapomněli dříve připravené jmenovky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Barbora Stechova



Založen(a): 21.10.2012
Příspěvky: 8
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 06. 11. 2012 13:58:31    Předmět: Citovat

3. hodina 5.11.2012

Cíl: postoupení k diskuzi

Plánovaná dotace:

Uvítání(5 min)
Přečtení příběhu(5min.)
Převyprávění příběhu(3 min.)
Tvorba otázek+ její výběr(15 min)
Diskuze(25 min.)
Reflexe+ závěrečná hra(10min.)

Skutečná dotace
Uvítání(5 min.)
Přečtení příběhu(5 min)
Převyprávění příběhu(5 min)
Tvorba otázek+ její výběr(15 min)
Diskuze(25 min.)
Reflexe+ závěrečná hra(10 min)

Co se nepovedlo?
Děti když chtějí něco říct, se stále hlásí. Pokud se nehlásí, překřikují se.
Dodržet časovou dotaci
zaujmout všechny děti- spolupracuje jen větší část, zbytek dětí jen sedí, nicméně při vyzvání komunikují
převyprávění příběhu- děti si moc nepamatovaly, o čem to bylo

Co se povedlo?
sestavení otázek
diskuze- dospěly jsme k závěru

Při dnešní hodině zazněly tyto otázky:
1)Co Kulíšek rád jí?
2)Má Saša i jinou hračku?
3(Má hračku každý?
4)Kolik je Kulíškovi let?
5)Hraje si Saša i s jinými hračkami?
Děti si vybraly otázku č. 2
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Barbora Stechova



Založen(a): 21.10.2012
Příspěvky: 8
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 11. 2012 15:25:29    Předmět: Citovat

4. hodina, 12.11.2012

Cíl: naslouchání si navzájem

Plánovaná dotace:
Uvítání(5min.)
představení své oblíbené hračky(15min)
čtení příběhu+ jeho převyprávění(10 min)
tvorba otázek+ výběr otázky(10 min)
diskuze(15 min)
závěrečná aktivita(3 min)

Skutečná dotace:
Uvítání(8min)- přišla další holčička
představení své oblíbené hračky(15 min)
čtení příběhu+jeho převyprávění(10 min)
tvorba otázek+výběr otázky(10 min)
diskuze(15 min)
závěrečná aktivita(3 min)

Co se povedlo?
Téměř přesné dodržení čas. dotace
sestavení otázek, diskuze
povídání o své hračce

Co se nepovedlo?
děti zase neuměly převyprávět příběh
zaujmnut všechny děti
diskuze na skoro stejnou otázku

Při dnešní hodině zazněly tyto otázky:
1)Co Kulíšek rád pije a jí?
2) Má Saša i jiné kamarády
3) Když má hračka jméno, je opravdická?
4) Jaké je Saši oblíbené zvíře a barva?
5) Co Kulíšek nejraději dělá?

Děti si vybraly otázku 2 a 3. Diskutovali jsme o 2. otázce. 3. nás čeká přístí týden
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 16. 11. 2012 20:44:54    Předmět: Citovat

Diky za dosavadni zpravy. K tomu hlaseni se - pokud to funguje s hlasenim, muzeme u toho pro zacatek zustat a teprve casem s to zacit systematicky odbouravat - prostrednictvim nejakych cviceni/aktivit na naslouchani a navazovani...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Barbora Stechova



Založen(a): 21.10.2012
Příspěvky: 8
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 07. 12. 2012 08:28:22    Předmět: Citovat

5. hodina, 19.11.2012

cíl: smysluplá tvorba otázek

Plánovaná dotace
uvítání (5 min.)
hra Myslím si (15 min.)
představení své hračky (10 min.)
diskuze (20 min.)
závěrečná aktivita (3.min.)

Skutečná dotace
uvítání (5 min.)
hra myslím si (15 min.)
představení své hračky (10 min.)
diskuze (20 min.)
závěrečná aktivita (3.min.)

Co se povedlo:
dodržení čas. dotace
hra Myslím si
děti si navzáhem sobě naslouchaly- už se nehlásíme Smile

Co se nepovedlo
zaujmout všechny děti

Dneska jsme otázky netvořily, protože min. týden vyhrály otázky dvě. Proto dneska řešíme druhou vítěznou otázku. Tou je: Když má panenka jméno, je doopravdická


6. hodina, 26.11.2012

cíl:rozvoj myšlení

Plánovaná dotace:
uvítání(3 min.)
organizační záležitosti(10 min.)
kreslení hračky(10 min)
čtení příběhu+ převyprávění(10 min.)
tvorba otázek(10 min.)
diskuze(10 min.)
závěrečná aktivita(3 min.)

Skutečná dotace:
uvítání(3 min.)
organizační záležitosti(10 min.)
kreslení hračky(10 min.)

Dnešní hodina byla z organizačních důvodůl družiny kratší. Díky tomu jsme více nestihly...

Co se povedlo:
zvládnutí všech stanovených věcí

Co se nepovedlo:
v dnešní hodině se všechno povedlo:)


7. hodina, 3.12.2012

Cíl: rozvoj myšlení, zamyšlní nad svým vztahem ke zvířatům

Plánovaná dotace:
uvítání+ organiz. záležitosti(10 min.)
hra Pantomimima(10 min.)
Diskuze(20 min.)
hra se zvířetem(10 min.)- Na dnešním setkání jsme měly psa
závěrečná aktivita(3 min.)

Skutečná dotace:
uvítání+ organiz. záležitosti(10 min.)
hra Pantomimima(10 min.)
Diskuze(20 min.)
hra se zvířetem(10 min.)- Na dnešním setkání jsme měly psa
závěrečná aktivita(3 min.)

Co se povedlo:
Dodržet čas. dotaci
děti začínají přšemýšlet nad důsledky otázek
srovnávají své odpovědě- ve smyslu, jestli todle je důležité, či ne
uklidnit oastatní děti, které nám nevěnují pozornost

Co se nepovedlo:
zaujmout všechny děti

Otázka:
Jsou zvířata pro člověka důležité?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Barbora Stechova



Založen(a): 21.10.2012
Příspěvky: 8
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 11. 12. 2012 08:37:59    Předmět: Citovat

8.hodina, 10.12.2012

Cíl: Vzájemně se poslouchat

Plánovaná dotace:
uvítání (5 min.)
Hra Pantomima(15 min.)
čtení příběhu+převyprávění(10 min.)
Diskuze(20 min.)
Závěrečná aktivita(3 min.)

Skutečná dotace:
uvítání (5 min.)
Hra Slovní fotbal(15 min.)
Diskuze(20 min.)
Závěrečná aktivita(3 min.)

Co se nepovedlo:
dodržet čas. dotaci
přesně dodržet mnou vytyčený plán- nečetli jsme příběh, ale rovnou jsme si zvolily téma

Co se povedlo:
splnil se můj vytyčený cíl
dospět k závěru

Otázka:
Proč jsou vánoční svátky tak důležité
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Barbora Stechova



Založen(a): 21.10.2012
Příspěvky: 8
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 16. 01. 2013 10:19:14    Předmět: Citovat

9. hodina, 17.12.2012

odpočinková hodina

Plánovaná dotace:
uvítání(5 min)
povídání o přáních(10 min)
hry(45 min)

Skutečná dotace:
uvítání(5 min)
povídání o přáních(10 min)
hry(45 min)
rozloučení()
min.
Co se povedlo:
dodržet čas. dotaci

Co se nepovedlo:
V tuto hodinu se vše povedlo


10. hodina, 7.1.2013

Cíl: rozloučení se

plánovaná dotace:
uvítání( 5min)
povídání o Vánocích(15 min)
zhodnocení našeho kroužku(15 min.)
předání dárků (15 min.)
rozloučení(5 min)

Skutečná dotace:
uvítání( 5min)
povídání o Vánocích(10 min)
zhodnocení našeho kroužku(10 min.)
předání dárků (15 min.)
rozloučení(5 min)

Co se nepovedlo:
dodržet čas. dotaci
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Barbora Stechova



Založen(a): 21.10.2012
Příspěvky: 8
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 29. 08. 2013 14:01:55    Předmět: Citovat

1. hodina 4. 2. 2013

Cíl: rozvoj myšlení

Plánovaná dotace:
uvítání(15 min.)
aktivita(10 min.)
četba(5 min.)
vyprávění příběhu(5 min.)
Diskuze(10min)
hodnocení(5 min)

Skutečná dotace:

uvítání(15 min.)
aktivita(10 min.)
četba(5 min.)
vyprávění příběhu(5 min.)
Diskuze(10min)
hodnocení(5 min)


Co se povedlo
Diskuze, dodržet čas. dotaci

Co se nepovedlo:
Zaujmout všechny

Otázka:
Když má panenka jméno, je doopravdická?



2. hodina, 11. 2.

Cíl: rozvoj myšlení

Plánovaná dotace:
uvítání(15 min.)
aktivita(10 min.)
četba(5 min.)
vyprávění příběhu(5 min.)
Diskuze(10min)
hodnocení(5 min)

Skutečná dotace:

uvítání(15 min.)
aktivita(10 min.)
četba(5 min.)
vyprávění příběhu(5 min.)
Diskuze(10min)
hodnocení(5 min)


Co se povedlo
Diskuze, dodržet čas. dotaci

Co se nepovedlo:
Zaujmout všechny

Otázka:

Když má panenka jinou hlavu, je to furt ta stejná panenka?



3. hodina, 18.2.

Cíl: zapojení všech účastníků do diskuze

Plánovaná dotace:
uvítání(15 min)
aktivita(10 min)
Diskuze(20 min)

Skutečná dotace:
uvítání(15 min)
aktivita(10 min)
Diskuze(20 min)

Co se povedlo:
naplnit cíl, diskuze

Co se nepovedlo:
-

Téma:
Proč každý máme nějaké jméno a jak se nám líbí, když nás statní oslovují?


4. hodina, 4.3.

Cíl: , rozvoj tvořivosti


Plánovaná dotace:
uvítání(15 min.)
aktivita(10 min.)
Tvorba portrétů(15 min)
hodnocení(5 min)

Skutečná dotace:

uvítání(15 min.)
aktivita(10 min)
Tvorba portrétů(20 min.)
hodnocení(5 min)

Co se povedlo:
vyplnit cíl

Co se nepovedlo:
Udržet pozornost všech, ne všechny to bavilo

Dnešním tématem bylo vytvořit si svůj autoportrét. Namalovat jak sám sebe vidím.



5. hodina, 11. 3

Plánovaná dotace:
uvítání(15 min)
aktivita(10 min)
diskuze(15 min)
hodnocení(5 min)

Skutečná dotace:
uvítání(15 min)
aktivita(10 min)
diskuze(15 min)
hodnocení(5 min)

Téma: Pokračujeme z minule. Každý představí svůj autoportrét a diskutujeme nad tím, proč se tváříme, tak jak se tváříme a co nás k tomu vede.



6. hodina, 18. 3

Plánovaná dotace:
Uvítání(15 min.)
aktivita(10 min)
diskuze(15 min)
Hodnocení(5 min)

Skutečná dotace:
Uvítání(15 min.)
aktivita(10 min)
diskuze(15 min)
Hodnocení(5 min)

Co se povedlo:
diskuze

Co se nepovedlo:
zaujmout všechny

Otázka:
Když je někdo starší, má právo se nám smát a dovolovat si na nás?


7. hodina, 25.3

Cíl: rozvoj myšlení

Plánovaná dotace:
Uvítání(15 min.)
aktivita(10 min)
diskuze(15 min)
Hodnocení(5 min)

Tento den jsem měla na starosti více dětí, proto jsme nediskutovali. Jen jsme si vytvořili komiksy a povídali si o nich


8. hodina, 1.8.

Cíl: rozvoj myšlení

Plánovaná dotace:
Uvítání(15 min.)
aktivita(10 min)
diskuze(15 min)
Hodnocení(5 min)

Před dnešní hodinou nastal problém, kdy se nějaké děti nepohodly a dohadovaly se. Proto jsme to řešily...

9. Hodina, 8.4

Cíl: zhodnocení

Plánovaná dotace
Uvítání(15 min)
aktivita(10 min)
Hodnocení(20 min)


10. hodina, 15.4

Loučení se
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign