Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2012/2013 - ZPRÁVY Z PRAXE - ZŠ Rudolfovská - Jana, Míša

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 13. 11. 2012 10:27:04    Předmět: 2012/2013 - ZPRÁVY Z PRAXE - ZŠ Rudolfovská - Jana, Míša Citovat

Ahoj, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2011 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Simova



Založen(a): 22.10.2012
Příspěvky: 20
Město: Radomyšl

PříspěvekZaslal(a): 20. 11. 2012 14:49:59    Předmět: Citovat

1. schůzka: 17. 10. 2012
Počet dětí: 11
Téma: Hračky
Cíl: představení všech účastníků, zapamatování jmen, úvod do filosofie
Začátek: v 6:45

Plánovaná časová dotace:

-představení se a zapamatování jmen: 10 min
-hra (tichá pošta): 5 min
-čtení z knihy: 5 min
-otázky: 2 min
-diskuze: 23 min

Skutečná časová dotace:
-představení se a zapamatování jmen: 15 min
-hra (tichá pošta): 10 min
-čtení z knihy: 5 min
-otázky: 5 min
-diskuze: 10

Co se povedlo:
-zapamatování jmen účastníků (povedlo se to nám i dětem navzájem)
-zaujmutí hrou tichá pošta
-celkem velký počet otázek na první schůzku

Co se nepovedlo:

-dodržení časové dotace (malý čas na filosofování)
-skutečná diskuze- děti se spíše bavily

Otázky, které v diskuzi zazněly:

-Já nevím jak je panenka opravdická, když je vyrobená?
-Proč si myslí Sašova sestra, že není panenka opravdická?
-Proč je Kulíšek jako poskládané kamení?
-Proč byl alergický na mléko?
-Proč si Saša myslí,, že je panenka živá, když nic nedělá?
-Proč měl Kulíšek jen jeden obleček?
-Proč medvídkovi říkali panenka?
-Proč si lidé schovávají hračky?

Závěrem:
První schůzky jsme se velmi obávali. Naštěstí měly některé děti zkušenosti s filosofováním, takže nám ti starší velmi pomáhali. Nakonec se vše celkem zdrařillo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Simova



Založen(a): 22.10.2012
Příspěvky: 20
Město: Radomyšl

PříspěvekZaslal(a): 20. 11. 2012 15:03:44    Předmět: Citovat

2. schůzka: 24. 10. 2012
Počet dětí: 13
Téma: Interkulturní výchova
Cíl: větší úspěch v diskuzi
Začátek: v 6:45

Plánovaná časová dotace:

-představení nových dětí: 8 min
-hra (opět tichá pošta): 15 min
-čtení z knihy: 5 min
-otázky: 2 min
-diskuze: 15 min

Skutečná časová dotace:

-představení se a zapamatování jmen: 10 min
-hra (tichá pošta): 15 min
-čtení z knihy: 5 min
-otázky: 7 min
-diskuze: 8

Co se povedlo:
-velký počet otázek
-trochu lepší diskuze

Co se nepovedlo:
-dodržení časové dotace
-děti začaly být neukázněné a chtěly si jen hrát

Otázky, které v diskuzi zazněly:
Proč měli pana učitele z jiný země?
Nerozumim proč si panenku nemůže a může nosit do školky.
Proč si nosil do školky kulíška?
Proč byl pan učitel divný?
Proč nosil jen jednu panenku?
Proč se mu kluci smály, že si nosí do školy panenku.?
Proč si ostatní ve školce nosili víc panenek?
Proč si nosí do školky tolik panenek když je to na nic?
Proč jeho mamka chodila do práce?
Proč by maminka nestihla včas jít do práce?
Proč brečel kvůli kulíškovi?

Závěrem:
Diskuze se nám opět o něco málo minut zkrátila, ale byla lepší než minulou schůzku. Bohužel nám začínají děti "vystrkovat růžky" a byly trocu neukázněné, ale snad si s nimi příště poradíme. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Simova



Založen(a): 22.10.2012
Příspěvky: 20
Město: Radomyšl

PříspěvekZaslal(a): 20. 11. 2012 15:23:14    Předmět: Citovat

3. schůzka: 31.10.2012
Počet dětí: 12
Téma: Sobeckost, lakomost
Cíl: lépe zaujmout děti a motivovat je k diskuzi
Začátek: v 6:45

Plánovaná časová dotace:
-zopakování jmen a představení nových dětí: 5 min
-hra(slovní fotbal): 10 min
-čtení z knihy: 5 min
-otázky: 5 min
-diskuze: 20 min

Skutečná časová dotace:

-zopakování jmen a představení nových dětí: 10 min
-hra(slovní fotbal): 10 min
-čtení z knihy: 5 min
-otázky: 10 min
-diskuze: 10 min

Co se povedlo:

-hra- slovní fotbal děti velmi bavil, navíc se při něm rozpovídaly
-velký počet otázek

Co se nepovedlo:
-kázeň
-diskuze

Otázky, které v diskuzi zazněly:
-Proč pan učitel dával pravidla?
-Proč chtěl pan učitel vědět pravdu?
-Proč si s ním katka nechtěla hrát?
-Proč pan učitel byl na ně přísný?
-Proč si chtěl hrát s katčinou panenkou?
-Proč lhal a nepřiznal se?
-Proč nešel s ostatními na hřiště?
-Proč měl hrát saša dítě?
-Proč katka nechtěla půjčovat panenku?
-Proč říkal učitel dětem jen dvě pravidla?
-Proč učitel dětem říkal, že mají být hodný?
-Proč jim učitel dával pravidlo aby byli hodný?
-Proč si saša hrál s cizí panenkou?
-Co bylo na zahradě?

Závěrem:
Tato schůzka byla v celku vydařená. Děti měly spoustu otázek a tím se nám trochu nepodařilo dodržet časovou dotaci. Jinak se nám zatím každou hodinu mění 3-4 děti, takže se musíme stále seznamovat, jelikož se mezi sebou děti neznají.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Simova



Založen(a): 22.10.2012
Příspěvky: 20
Město: Radomyšl

PříspěvekZaslal(a): 20. 11. 2012 15:31:16    Předmět: Citovat

4. schůzka: 7. 11. 2012
Počet dětí: 13
Téma: Muž jako pedagog
Cíl: zlepšení kázně a lepší motivace dětí
Začátek: v 6:45

Plánovaná časová dotace:
-opět máme tři nové děti=> seznámení: 5 min
-hra (řemesla-pantomima): 10 min
-čtení z knihy: 5 min
-otázky: 2 min
-diskuze: 23 min

Skutečná časová dotace:
-představení se a zapamatování jmen: 5 min
-hra (řemesla - pantomima): 20 min
-čtení z knihy: 5 min
-otázky: 5 min
-diskuze: 10 min

Co se povedlo:
-nová hra - řemesla - velmi děti zaujala

Co se nepovedlo:
-celková motivace
-chuť dětí do spolupráce

Otázky, které v diskuzi zazněly:

-Proč vzal panenku?
-Proč katka vyváděla když jí vzal panenku?
-Proč panu učitelovi lhal?
-Proč porušil pravidla pana učitele?
-Proč není pan učitel učitelka?
-Proč si pan učitel sundal z nosu brýle a očistil si je?
-Proč se nezeptal katky, proč si nemůže půjčit panenku?
-Proč si vzal katčinu panenku bez dovolení?

Závěrem:
Děti nám začínají stále více zlobit. Moc je čtení nebaví a diskuze už vůbec ne. Je to pro nás motivace nalézt důvod našeho neúspěchu a pracovat na zlepšení. Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Simova



Založen(a): 22.10.2012
Příspěvky: 20
Město: Radomyšl

PříspěvekZaslal(a): 20. 11. 2012 15:38:44    Předmět: Citovat

5. schůzka: 14. 11. 2012
Počet dětí: 10
Téma: Význam zvířat na světě
Cíl: improvizace hodiny - necháme výběr činností na dětech
Začátek: v 6:45

Plánovaná časová dotace:
-improvizace, ale diskuze alespoň 15 min

Skutečná časová dotace:
-diskuze o tom, co děti baví: 10 min
-hra na zvířátka (se kterým zvířetem se děti ztotožňují): 10 min
-diskuze o významu zvířat na světě: 25 min

Co se povedlo:
-jiný styl výuky děti mnohem více bavil
-po celou dobu se děti (na některé výjimky) snažily

Co se nepovedlo:
-kázeň jedné dívčiny

Otázky, které v diskuzi zazněly:

-Proč tady jsou zvířata?
-Proč jsou zvlášť suchozemská a zvlášť vodní?
-Na co jsou ryby?
-Proč vznikly lidé z opic a teď už nevznikají?

Závěrem:
Díky lepší technice výuky jsme se dostali s dětmi mnohem dál, než v předchozích hodinách. Tento systém zavedeme v následujících schůzkách, kde se pokusíme celou hodinu postavit na zajímavých aktivitách. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Simova



Založen(a): 22.10.2012
Příspěvky: 20
Město: Radomyšl

PříspěvekZaslal(a): 21. 11. 2012 08:23:55    Předmět: Citovat

6. schůzka: 21. 11. 2012
Počet dětí: 4
Téma: Paměť
Cíl: improvizace
Začátek: v 6:45

Plánovaná časová dotace:

-improvizovaná hra 15 min
-diskuze 30 min

Skutečná časová dotace
:
-hra (na zapamatování) 25 min
-diskuze 20 min

Co se povedlo:
-celá hodina
-děti poslouchaly (ale bylo jich málo), spolupracovaly, snažily se

Co se nepovedlo:
-diskuze mohla být více do hloubky

Otázky, které v diskuzi zazněly:
-Na co máme paměť?
-Mají paměť i zvířata?
-Umí se pamět zlepšovata?
-Kolik máme tý paměti?
-Proč nám něco nejde zapamatovat, když chceme?

Závěrem:
Pro zpestření jsme si vymysleli na začátek hru na paměť (pod šátek se schová několik věcí, děti hádají co zmizelo). Hra děti velice bavila, když jsme ji dohráli, začali jsme diskutovat na téma paměť. Jelikož byly děti nadšené ze hry, diskuze se docela dařila. Jen jsme mohli vyzkoušet jít více do hloubky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Simova



Založen(a): 22.10.2012
Příspěvky: 20
Město: Radomyšl

PříspěvekZaslal(a): 28. 11. 2012 08:57:07    Předmět: Citovat

7. schůzka: 28. 11. 2012
Počet dětí: 4
Téma: Moderní technologie
Cíl: samostatnost dětí
Začátek: v 6:45

Plánovaná časová dotace:

-výběr téma 10 min
-diskuze 15 min
-hra 10 min
-rekapitulace 5 min
-zakončení 5 min

Skutečná časová dotace:

-výběr téma 10 min
-diskuze 15 min
-hra 15 min
-zakončení 5 min

Co se povedlo:

-plánovaná dotace
-tématická hra

Co se nepovedlo:
-kázeň

Otázky, které v diskuzi zazněly:
-Proč se dříve obešli lidé bez moderní technologie a dnes ne?
-Je lepší vidět hru v počítači (televizi) nebo si ji ve skutečnosti zahrát?
-K čemu je moderní technologie?
-Co je pro vás důležitější: počítač nebo televize?


Závěrem:

Na dnešní hodině jsme měli návštěvu Lenky Macků, která se chtěla přijít podívat. Ze začátku jsme si mysleli, že je Lenka kontrola, proto jsme byli velmi nervózní a tak jsme byli rádi za její postřehy. Nakonec se hodina velmi vydařila a i diskuze byla o něco lepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Simova



Založen(a): 22.10.2012
Příspěvky: 20
Město: Radomyšl

PříspěvekZaslal(a): 07. 12. 2012 13:02:58    Předmět: Citovat

8. schůzka: 5. 12. 2012
Počet dětí: 5
Téma: Lidé s postižením
Cíl: upoutání pozornosti novou hrou
Začátek: v 6:45

Plánovaná časová dotace:
-hra 25 min
-diskuze 15 min
-rozloučení 5 min


Skutečná časová dotace:

-hra 30 min
-diskuze 10
-rozloučení 5 min

Co se povedlo:
-promyšlení hry - děti zaujmula
-v celku se nám dařilo udržet kázeň


Co se nepovedlo:
-trochu nám vázla diskuze

Otázky, které v diskuzi zazněly:
-Jak se cítí postižení lidé?
-Umí se postižení bavit?
-Proč jsou lidé postižení?
-Závidí postižení "normálním" lidem?


Závěrem:

Na dnešním filozofickém kroužku jsme se snažili podívat do hloubky problémů lidí s postižením. Nejdříve jsme hráli hru, která děti velmi zaujmula. Hráli jsme si na různá postižení, která je mohou postihnout. Po hře jsme se je snažili vést k zamyšlení nad lidmi s postižením.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Simova



Založen(a): 22.10.2012
Příspěvky: 20
Město: Radomyšl

PříspěvekZaslal(a): 12. 12. 2012 12:41:34    Předmět: Citovat

9. schůzka: 12. 12. 2012
Počet dětí: 8
Téma: Výměna rolí
Cíl: vyměnit si role a probudit v dětech trochu ohleduplnosti k učitelům
Začátek: v 6:45

Plánovaná časová dotace:
-hra 15 min
-výměna rolí 15 min
-diskuze 15 min

Skutečná časová dotace:
-hra 30 min
-výměna rolí 10 min
-diskuze 5 min

Co se povedlo:
-byla dobrá myšlenka výměny rolí, ovšem nakonec se nepodařil přesný závěr, který jsme chtěli


Co se nepovedlo:
-kázeň při výměně rolí (děti se překřikovaly)

Otázky, které v diskuzi zazněly:
-Mají to učitelé těžké?
-Proč děti zlobí?
-Můžou se děti tělesně trestat?

Závěrem:
Dnešní hodina byla celkem zajímavá. Sice jsme se nevešli do časové dotace, ale stejně se celkem povedla. Děti si zkusili být učiteli a my s Míšou jsme je zlobili, jako zlobí oni nás. První co děti udělaly, daly nám na zadek Very Happy. Ale jinak celkem vše v pořádku. Nejdříve to vypadalo, že budeme mít jen dvě dětičky, nakonec se nám to rozrostlo na osm Smile .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Simova



Založen(a): 22.10.2012
Příspěvky: 20
Město: Radomyšl

PříspěvekZaslal(a): 20. 12. 2012 11:57:42    Předmět: Citovat

10. schůzka: 19. 12. 2012
Počet dětí: 8
Téma: Význam zvyků a pravidel
Cíl: jelikož to byla poslední a předvánoční hodina, chtěly jsme tuto hodinu udělat "volnější"
Začátek: v 6:45

Plánovaná časová dotace:
-vymyšlení hry: 5 min
-hra: 10 min
-diskuze: 20 min
-závěr: 10 min

Skutečná časová dotace:

-diskuze (povídání): 20 min
-vymyšlení hry: 10 min
-hra: 10 min
-závěr: 5 min

Co se povedlo:

-z této hodiny přesně nevím co uvést za povedené, ne že by se hodina nepovedla, ale nic výjmečného se neudálo

Co se nepovedlo:
-filozofování

Otázky, které v diskuzi zazněly:
-Proč musíme hrát podle pravidel?
-Není nám líto starých hraček, když si pořídíme nové?

Závěrem:

Tato hodina byla zatím asi nejnepovedenější, řekla bych, že jsme se nedrželi přesného tématu a tím jsme "ujížděli" kam jsme nechtěli. S dětmi jsme si spíše povídali (což bylo celkem v plánu). Pro příště musíme lépe promýšlet hodiny a hry. Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Simova



Založen(a): 22.10.2012
Příspěvky: 20
Město: Radomyšl

PříspěvekZaslal(a): 09. 01. 2013 09:10:42    Předmět: Citovat

11. schůzka: 9. 1. 2013
Počet dětí: 5
Téma: Život hrou
Cíl:pomocí pantomimy navázat na životní situace
Začátek: v 6:45

Plánovaná časová dotace:
-uvítání: 7 min
-hra:23 min
-diskuze: 10 min

Skutečná časová dotace:
-uvítání: 10 min
-hra: 15 min
-diskuze: 15 min
-závěr: 5 min


Co se povedlo:
-na této hodině se povedla vhodně zvolená hra a stím tedy i spojená diskuse

Co se nepovedlo:
-

Otázky, které v diskuzi zazněly:
-Souvisejí nějakým způsobem spolu pravidla ve hře s pravidly v životě?
-Připomíná vám nějaká hra vaší prožitou životní situaci?
- Je lepší pro vás předvést či říct, čeho se bojíte? (zadání úkolu při pantomimě)

Závěrem:
Dnešní hodina byla z těch povedenějších, poněvadž jsme měli dopředu naplánovanou hru, která děti velmi bavila a proto se zapojovali i při diskusi. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Simova



Založen(a): 22.10.2012
Příspěvky: 20
Město: Radomyšl

PříspěvekZaslal(a): 16. 01. 2013 21:10:26    Předmět: Citovat

12. schůzka: 16. 1. 2013
Počet dětí: 8
Téma: Strach
Cíl: snaha probudit v dětech skrytý strach a naučit se s nim žít
Začátek: v 6:45

Plánovaná časová dotace:
-úvod: 5 min
-hra: 20 min
-diskuze: 15 min
-závěr: 5 min

Skutečná časová dotace:
-úvod: 10 min (přicházely nám stále nové děti)
-hra: 25 min (děti se stále zapovídávaly)
-diskuze: 5 min
-závěr: 5 min

Co se povedlo:
Povedla se nám vymyšlená hra - opět pantomima, ale nyní si děti předváděli co se jim líbí i co se jim nelíbí.

Co se nepovedlo:
Dostatečná kázeň při hře.

Otázky, které v diskuzi zazněly:
-Je stejné předvést strach jako povídat o tom, co máme rádi a naopak?
-Z čeho vznikne strach?
-Jak se strach projevuje?
-Může nám strach ublížit?
-Je velikost strachu velká jako velikost radosti?

Závěrem:
Dnešní hodina byla velmi vydařená. Děti sice chtěly velmi povídat a předvádět vlastní témata, ale i tak se nám vše dařilo. Děti se dobře zapojovaly do diskuze, i když se diskuzi snažily převést na běžné konverzování. Myslím, že začínáme nový semestr celkem úspěšně, snad to půjde, alespoň takhle, dálSmile.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Simova



Založen(a): 22.10.2012
Příspěvky: 20
Město: Radomyšl

PříspěvekZaslal(a): 27. 01. 2013 13:30:42    Předmět: Citovat

13. schůzka: 23. 1. 2013
Počet dětí: 8
Téma: Pravidla, zákony, zásady
Cíl: snaha poukázat dětem na důležitost pravidel a zásad v životě
Začátek: v 6:45

Plánovaná časová dotace:
-hra 40 min (včetně diskuze)
-závěr 5 min

Skutečná časová dotace:
-hra 40 min
-závěr 5 min

Co se povedlo:
Celkem se nám povedla hra, při které jsme si zahráli na obchod, kde neplatí žádná pravidla. Po té jsme hráli na obchod, kde pravidla platí.

Co se nepovedlo:

Chování jednoho chlapce, který byl velmi chamtivý a vše dětem buď ukradl (při hře) nebo vykoupil, děti po té ztrácely naději, že si budou moci něco koupit.

Otázky, které v diskuzi zazněly:
Je lepší žít bez či s pravidly?
Když pravidla platila rozmýšleli jste si, co si koupíte?
Když pravidla neplatila, proč jste se snažili "nabrat" co nejvíce věcí?
Jak by vypadal naše společnost pokud by neexistovaly žádné zákony?
Co by jste dělali konkrétně vy, pokud by jste si mohli dělat, co by jste chtěli?

Závěrem:

Dnes jsme si s dětmi hráli na obchod a musím uznat , že se dětem hra velmi bavila. Mohly si hrát na dospělé a celkově se vžít do opravdového nákupu. Na tomto principu bychom mohli postavit více her. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Simova



Založen(a): 22.10.2012
Příspěvky: 20
Město: Radomyšl

PříspěvekZaslal(a): 10. 02. 2013 09:57:28    Předmět: Citovat

14. schůzka: 30. 1. 2013
Počet dětí: 4
Téma: Filozofování vlastním tělem
Začátek: v 6:45

Plánovaná časová dotace:
-úvod 10 min
-hra 20 min
-diskuze 10 min
-závěr 5 min

Skutečná časová dotace:
-úvod 10 min
-hra 30 min
-závěr 5 min

Co se povedlo:

-aktivita

Co se nepovedlo:

-časová dotace

Otázky, které v diskuzi zazněly:
Jak můžeme utvořit písmenka z těla?
K čemu jsou názvy?
Jakým způsobem spolu souvisí řeč těla a písmena?

Závěrem:
Dnes jsme nechali děti,aby si vybraly nějaké hračky a hrály si s nimi. Vyšlo nám to v celku dobře, jelikož jsme měli dvě holčičky a dva kluky, takže si hráli po dvojicích. Chvilku jsme je nechali hrát a po té si měli vybrat jednu hračku a název této hračky předvést vlastním tělem. Děti to velmi bavilo, až nezbyl čas na diskuzi Sad .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Simova



Založen(a): 22.10.2012
Příspěvky: 20
Město: Radomyšl

PříspěvekZaslal(a): 14. 02. 2013 19:37:27    Předmět: Citovat

15. schůzka: 13. 2. 2013
Počet dětí: 6
Téma: Čas
Začátek: v 6:45
Cíl: vysvětlit dětem smysl času

Plánovaná časová dotace:

-úvod 5 min
-hra 15 min
-motivování k diskuzi 10 min
-diskuze 15 min

Skutečná časová dotace:
-úvod 10 min
-hra 25 min
-motivace k diskuzi - diskuze 10 min

Co se (ne)povedlo:
-my jsme si mysleli, že jsme měli vyvedené téma, bohužel děti byly jiného názoru

Co se nepovedlo:
-diskuze

Otázky, které v diskuzi zazněly:

-Co stihneme za minutu?
-Proč vůbec existuje čas?
-Jak je pro nás důležitý čas?
-Proč se čas dělí a plánuje?

Závěrem:

Dnes jsme nejprve hráli aktivitu, která byla na čas a při které musely děti zapojit paměť. Právě na čas jsme zaměřili celou hodinu. Bohužel měly děti jinou představu o diskuzi, něž my, proto se nám diskuze příliš nevyvedla. Děti byly plné zážitků z prázdnin a chtěly se všem pochlubit. Snad se příště zadaří lépe .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Simova



Založen(a): 22.10.2012
Příspěvky: 20
Město: Radomyšl

PříspěvekZaslal(a): 20. 02. 2013 16:50:53    Předmět: Citovat

16. schůzka: 20. 2. 2013
Počet dětí: 6
Téma: Čas
Začátek: v 6:45
Cíl: Význam jmen a barev

Plánovaná časová dotace:

-úvod 5 min
-1.aktivita 10 min
-2.aktivita 15 min
-diskuze 10 min
-závěr 5 min

Skutečná časová dotace:

-1.aktivita 7 min
-2.aktivita 23 min
-diskuze 10 min

Co se (ne)povedlo:
Povedla se nám 1.aktivita => židličkovaná. Byla to typická pohybová hra se židlemi kde je o jednu židli méně než je počet dětí.

Co se nepovedlo:

Diskuze: děti nám diskuzi stále "zaváděly" jinam než jsme chtěli my. Snažili jsme se ji přizpůsobit, tomu co chtěly, proto jsme nezůstali jen u jmen, ale přešli jsme i do barev.

Otázky, které v diskuzi zazněly:
-Udávají nám jména vlastnosti?
-Jaké barvy udávají zaměstnání a proč?
-Podle čeho pojmenováváme své oblíbené hračky?

Závěrem:

Dnes nám bohužel jela pozdě MHD, proto jsme se o pět minut opozdili. Překvapilo nás, že byly děti v očekávání a těšily se. Celkem se nám hodina vydařila i když si chtěly děti vést diskuzi samy a o něčem jiném. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Simova



Založen(a): 22.10.2012
Příspěvky: 20
Město: Radomyšl

PříspěvekZaslal(a): 28. 02. 2013 15:25:02    Předmět: Citovat

17. schůzka: 27. 2. 2013
Počet dětí: 8
Téma: Vývoj...
Začátek: v 6:45
Cíl: důraz na rozvoj myšlení

Plánovaná časová dotace:
-úvod 10 min
-hra 20 min
-diskuze 10 min
-závěr 5 min

Skutečná časová dotace:

-úvod 15 min
-hra 20 min
-diskuze 10 min

Co se povedlo:

Dnes se nám povedlo vymyšlené téma hodiny: vývoj. Děti byly opravdu moc šikovné a skoro všechny se do diskuze zapojovaly. Měli jsme z nich velkou radost.

Co se nepovedlo:

Začátek - úvod hodiny. Bohužel nejdřív jsme měli jen čtyři dětičky, nakonec nám začali po 3-5 min. přicházet další a další. Tudíž jsme aktivitu vysvětlovali asi 5x! Což nás velmi zdrželo a pak se nám posunula celá časová dotace.

Otázky, které v diskuzi zazněly:
-Jakým způsobem probíhá vývoj?
-Jak je to se skleněnou lahví?
-Lze určit vývoj i u neživých věcí?
-Proč existuje vývoj?
-Jaký význam má vývoj v našem životě?
-Jak by vypadala naše Země, kdyby neprobíhal vývoj?

Závěrem:

Dnes se nám hodina velmi vydařila. Až na pozdní příchody dětí bylo vše v pořádku. Vybraná aktivita : buňka-vajíčko-kuřátko-slepička, děti bavila. I v diskuzi se vyjadřovaly a snažily se přijít věci "na kloub". Máme před sebou poslední tři družiny, tak už se snad pokaždé alespoň takhle zadaří. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Simova



Založen(a): 22.10.2012
Příspěvky: 20
Město: Radomyšl

PříspěvekZaslal(a): 06. 03. 2013 09:08:05    Předmět: Citovat

18. schůzka: 6.3. 2013
Počet dětí: 5
Téma: Vlastnosti člověka
Začátek: v 6:45
Cíl: rozvoj myšlení

Plánovaná časová dotace:
-úvod 5 min
-1.aktivita 10 min
-2.aktivita 10 min
-diskuze 15 min
-závěr 5 min

Skutečná časová dotace:
-úvod 5 min
-1.aktivita 7 min
-2.aktivita 13 min
-diskuze 10 min
-závěr 10 min

Co se povedlo:

Dnes ani nevím, zda mohu říct, že se nám něco povedlo. Mysleli jsme si, že máme dobře vymyšlené aktivity, ale děti příliš nebavili. Takže se asi nic nepovedlo:(.

Co se nepovedlo:
Nepovedli se aktivity, dětem se dnes vůbec nechtělo přemýšlet a ani moc nespolupracovali, takže to byla taková zvláštní hodina, kdy jsme se snažily hodně improvizovat.

Otázky, které v diskuzi zazněly:

-Proč mají lidé vlastnosti?
-Určují vlastnosti člověka a jakým způsobem?
-Jak by jste charakterizovali své vlastnosti?

Závěrem:

Jak jsem se již zmínila, dnešní hodina se příliš nevyvedla. Děti se vůbec nesoustředily a nechtěly spolupracovat. Snad se nám příště více zadaří Smile .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Simova



Založen(a): 22.10.2012
Příspěvky: 20
Město: Radomyšl

PříspěvekZaslal(a): 13. 03. 2013 08:45:32    Předmět: Citovat

19. schůzka: 13.3. 2013
Počet dětí: 10
Téma: Lidské tělo X Robot
Začátek: v 6:45
Cíl: rozvoj myšlení a koncentrace

Plánovaná časová dotace:
-úvod 5 min
-1.aktivita 5 min
-2.aktivita 5 min
-3.aktivita 5 min
-4.aktivita 5 MIN
-diskuze 15 min
-závěr 5 min

Skutečná časová dotace:
-úvod 10 min
-1.aktivita 3 min
-2.aktivita 7 min
-3.aktivita 5 min
-4.aktivita 5 min
-diskuze 10 min
-závěr 5 min

Co se povedlo:

Dnes se celkem povedla celá hodina. Nejdříve jsme hráli "Hlava, ramena,kolena, palce...", "plácanou", "zdrcadlo" a nakonec "zvukovou hru". Všechny aktivity byly zaměřené na tělo a v tomto duchu jsme vedli také diskuzi.

Co se nepovedlo:
Nepovedla se nám dnes jedna holčička. Nechtěla se zapojovat a byla stále "nafouklá". Po celou hodinu byla jak "pučmeloun". Nechali jsme ji, bylo vidět, že nemá cenu ji přemlouvat. Učitelce jsme to po té oznámili, ale prý jsou s touto holčičkou občas problémy.

Otázky, které v diskuzi zazněly:
-Ovládáme naše tělo mi?
-Kdo dává mozku signál?
-Chtěli by jsme, aby za nás vše dělali roboti?
-Nepletli by si ostatní roboty s námi samotnými?
-Neztratili bycho své vlastní já?

Závěrem:

Dnešní hodina se nám povedla. Až na nespokojenou holčičku:-). Jinak se děti velmi snažili a dokonce se k nám přidaly nové tváře. Docela nás začala filozofie bavit. Tak snad naše příští - poslední hodina bude minimálně tak vydařená, jako dnes. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Simova



Založen(a): 22.10.2012
Příspěvky: 20
Město: Radomyšl

PříspěvekZaslal(a): 20. 03. 2013 18:37:46    Předmět: Citovat

20 schůzka: 20.3. 2013
Počet dětí: 6
Téma: Výběr nejlepšího
Začátek: v 6:45
Cíl: připomenout dětem, k čemu kroužek filozofie byl, co se naučily => rekapitulace

Plánovaná časová dotace:
-úvod: 5 min
-aktivity: 30 min
-diskuze: 7 min
-závěr: 3 min

Skutečná časová dotace:
-úvod: 7 min
-aktivity: 33 min
-závěr: 5 min

Co se povedlo:

Dnešní hodina byla tzv. rozlučková. Byla to naše poslední hodina, takže jsme děti nechaly, ať si řeknou, co by chtěly dělat. Zda se chtějí k některému tématu či aktivitě vrátit, co je zaujalo aj. Děti si vybraly dvě aktivity, které jsme jiždělali a dvě nové, které si vymyslely. Myslím si, že se jim tato hodina líbila.

Co se nepovedlo:

V zápalu loučení a aktivit nezbyl čas na větší diskuzi, snažili jsme se alespoň během aktivit zapojit děti do diskuze.

Otázky, které v diskuzi zazněly:
-Přijdete ještě?
-Proč musíte končit?

Závěrem:
Dnešní poslední hodina byla celkem povedená. Moc nás mile překvapilo, jak děti prosily, ať se ještě vrátíme, ať přijdeme příště, že nechtějí nikoho nového. Původně jsme si mysleli, že je filozofie moc nebaví, ale nakonec jsme zjistily, že to byl jeden z oblíbených kroužků. Cool Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign