Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2012/2013 - ZPRÁVY Z PRAXE - O. Nedbala - Alena, Gabča

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 11. 10. 2012 20:10:12    Předmět: 2012/2013 - ZPRÁVY Z PRAXE - O. Nedbala - Alena, Gabča Citovat

Ahoj, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2011 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Alena Čechová



Založen(a): 11.10.2012
Příspěvky: 15
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 16. 10. 2012 20:07:47    Předmět: Citovat

1.schůzka; 16. 10. 2012; 14 dětí - 3.třída;
Použitá literatura: A. M. Sharp, Nemocnice pro panenky

CÍL: Vzájemné seznámení, představení Filozofie pro děti dětem
Začátek: 14,00 h

PLÁNOVANÁ ČASOVÁ DOTACE:
- příprava dětí a organizace třídy (5min.)
- vzájemné seznámení se s dětmi a vytvoření jmenovek (10min.)
- představení se dětí a jejich zájmů (10min.)
- seznámení dětí s Filozofií pro děti + názorné čtení příběhu (5min.)
- převyprávění příběhu + otázky (10min.)
- rozloučení a úklid (5min.)

SKUTEČNÁ ČASOVÁ DOTACE:
- příprava dětí a organizace třídy (5min.)
- vzájemné seznámení se s dětmi a vytvoření jmenovek (5min.)
- představení se dětí a jejich zájmů (10min.)
- seznámení dětí s Filozofií pro děti + názorné čtení příběhu (7min.)
- převyprávění příběhu + otázky (13min.)
- rozloučení a úklid (5min.)

CO SE POVEDLO:
- vzájemně se seznámit a zaujmout děti.
- vyrobit jmenovky-
- názorné čtení děti zaujalo i přesto, že jsme na první setkání neměli nakopírovaný příběh pro každého jednotlivě a kniha putovala popořadě, děti se soustředily a neměly problém s následným převyprávěním příběhu.

CO SE NEPOVEDLO:
- časově - děti byly s vytvořením jmenovek šikovnější a zvládly to o 5min. dříve. Měli jsme pak více času na vyprávění.
- děti jsou hodně živé a ne vždy se nám dařilo udržet pozornost všech dětí najednou.

V dnešním setkání padla jen jedna otázka: Jak se vyrábí panenky?


ZÁVĚREM:
Já i Gabča jsme vstupovaly do třídy s obavami a trémou. Děti nezklamaly naše očekávání - především chlapci byli neustále "velmi aktivní" a zklidnit je byl docela oříšek. Dobrá věc se však podařila a obě jsme se posléze shodly, že na příští setkání s dětmi se nebojíme. Už máme plány, co s nimi příště Smile.
__________________________________________
ALENA


Naposledy upravil Alena Čechová dne 13. 11. 2012 21:14:51, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 21. 10. 2012 21:44:22    Předmět: Citovat

Parada, parada! Jen tak dal... Co se tyka knizek - muzeme Vam je zapujcit - pak je muzete nechavat v druzine, pripadne si je deti/rodice mohou v prubehu roku odkoupit... Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Gabriela Sveykovská



Založen(a): 25.10.2012
Příspěvky: 5
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 28. 10. 2012 13:33:52    Předmět: Citovat

2.schůzka; 23. 10. 2012; 16 dětí - 3.třída;
Použitá literatura: A. M. Sharp, Nemocnice pro panenky

CÍL: Sestavení pravidel

PLÁNOVANÁ ČASOVÁ DOTACE:
- příprava dětí a organizace třídy (5 min)
- vytvoření nových jmenovek (10 min)
- zopakování a připomenutí minulé hodiny (3 min)
- sestavení pravidel (10 min)
- čtení příběhu (5 min)
- převyprávění příběhu (2 min)
- vytvoření otázek (5 min)
- rozloučení a úklid (5min)

SKUTEČNÁ ČASOVÁ DOTACE:
- příprava dětí a organizace třídy (5 min)
- vytvoření nových jmenovek (11 min)
- zopakování a připomenutí minulé hodiny (3 min)
- sestavení pravidel (6 min)
- čtení příběhu (5 min)
- převyprávění příběhu (6 min)
- vytvoření otázek (9 min)
- rozloučení a úklid (5min)

CO SE POVEDLO:
- sestavení pravidel
- realizace celého naplánovaného programu
- většina dětí se snažila mnohem více než během minulé hodiny
- vytvoření zajímavých (zároveň i rozumných Wink) otázek

CO SE NEPOVEDLO:
- nedodržení časové dotace
- stále se vyskytovalo pár dětí, které se nám nepodařilo naprosto zaujmout

Při sestavování pravidel se dětem podařilo si stanovit tato pravidla:
- když budu chtít mluvit, přihlásím se
- nepřerušuji toho, kdo mluví
- jsem potichu
- nehádám se
Pravidla to jsou hezká, uvidíme, jak se dětem bude během příštích návštěv dařit je dodržovat Smile

Děti vytvořily tyto otázky:
- Proč sestra nadává, že má Saša rád Kulíška?
- Proč Kulíškovi říkají miminko?
- Proč maminka říká, že Kulíšek je alergický na mlíko?
- Jsou v knize obrázky?

ZÁVĚREM:
Při této návštěvě jsme měly více dětí, než při minulé a bylo to znát, neboť nám přibyli spíše ti "raubíři" Smile. Na začátku návštěvy jsme děti rozesadily, respektive jsme nenápadně posadily ty divočejší děti dál od sebe a protože již většina dětí věděla, co od nich budeme chtít, návštěva probíhala o něco klidněji a děti věděly, co mohou očekávat. Při našem příchodu se dokonce děti hned ptaly, zda budeme znovu číst a podobně Smile Děti napadly velmi zajímavé otázky - těšíme se na příští návštěvu, až budeme mít více času i na řešení otázek Smile
_________________
GABČA
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Alena Čechová



Založen(a): 11.10.2012
Příspěvky: 15
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 01. 11. 2012 17:13:20    Předmět: Citovat

3.schůzka, 30.10.12, 12 dětí - 3.tř.
Použitá literatura: A.M.Sharp - Nemocnice pro panenky

Cíl: Postoupení v setkání k diskuzi
Začátek: 14h

PLÁNOVANÁ ČASOVÁ DOTACE:
- příprava třídy a rozdání jmenovek (5min.)
- připomenutí minulého setkání a zopakování pravidel (10 min.)
- čtení textu a převyprávění - 2. kapitola (10min.)
- tvorba otázek a výběr otázky k diskuzi (10min.)
- diskuze nad otázkou ( 10min.)
- závěr, úklid třídy (5min.)

SKUTEČNÁ ČASOVÁ DOTACE:
- příprava třídy a rozdání jmenovek (3min.)
- připomenutí minulého setkání a zopakování pravidel (5 min.)
- čtení textu a převyprávění - 2. kapitola (10min.)
- tvorba otázek a výběr otázky k diskuzi (14min.)
- diskuze nad otázkou ( 10min.)
- závěr, úklid třídy (3min.)

CO SE POVEDLO:
- splnit cíl, dnes se nám podařilo uskutečnit diskuzi
- děti už lépe spolupracovaly, byly aktivní při tvorbě otázek
- v diskuzi děti došly k odpovědi

CO SE NEPOVEDLO:
- udržet pozornost všech dětí je stále obtížné, ale díky tomu, že děti už pochopily strukturu hodiny, daří se nám to lépe
- časově jsme se trochu posunuly v činnostech, ale do hodiny jsme se vešli


V DNEŠNÍM SETKÁNÍ DĚTI VYTVOŘILY TYTO OTÁZKY:
1. Proč se Saša jmenuje Saša? (Pavel)
2. Odkud pochází učitel? (Honza)
3. Proč si Jakub a Hubert nenosí panenku? (Anička)
4. Proč má Saša Kulíška tolik rád? (Terka)
5. Byl Kulíšek tlustý? (David)
6. Proč Jakub s Hubertem nemají rádi Sašu kvůli panence? (Honza)
7. Proč si Saša myslí, že je Kulíšek živý? (David)
Děti si převážnou většinou zvolily otázku č.5.

ZÁVĚR:
Celkově jsme měly s Gabkou pocit, že jsme s dětmi udělaly velký pokrok. Snad se nám bude dařit neklidné děti lépe zvládat. Musíme se důsledně snažit o to, aby děti dodržovaly pravidla. Shocked Smile
Na dnešní schůzce jsme měly o 4 děti méně než minule a i toto se na naší práci s nimi pozitivně odrazilo.
____________________________________________
ALENA


Naposledy upravil Alena Čechová dne 13. 11. 2012 21:15:38, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 05. 11. 2012 18:58:43    Předmět: Citovat

Diky za tu duslednost u pravidel... snad Vas dovede k uspechu Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Gabriela Sveykovská



Založen(a): 25.10.2012
Příspěvky: 5
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 11. 2012 13:18:05    Předmět: Citovat

4.schůzka, 6. 11. 2012, 14 dětí - 3.třída
Použitá literatura: A. M. Sharp, Nemocnice pro panenky

CÍL: rozvoj myšlení

PLÁNOVANÁ ČASOVÁ DOTACE:
- příprava dětí, rozdání jmenovek a organizace třídy (5 min)
- zopakování a připomenutí minulé hodiny a dětmi sestavených pravidel (5 min)
- cvičení z metodické příručky na téma „Člověk“ (5 min)
- čtení a následné převyprávění příběhu (10 min)
- tvorba a výběr otázky (5 min)
- diskuze nad dětmi vybranou otázkou (10 min)
- rozloučení a úklid (5min)

SKUTEČNÁ ČASOVÁ DOTACE:
- příprava dětí, rozdání jmenovek a organizace třídy (5 min)
- zopakování a připomenutí minulé hodiny a dětmi sestavených pravidel (5 min)
- cvičení z metodické příručky na téma „Člověk“ (13 min)
- čtení a následné převyprávění příběhu (17 min)
- rozloučení a úklid (5min)

CO SE POVEDLO:
- děti zaujalo cvičení a objevilo se několik zajímavých a hlubších odpovědí

CO SE NEPOVEDLO:
- dodržení časového plánu
- vypuštění tvorby otázek a diskuze
- velká nesoustředěnost dětí

ZÁVĚREM:
Již při příchodu do třídy bylo znát, že jsou děti velmi divoké a bude těžké je ztišit. Z celkového počtu dětí byla pouze jedna dívka a chlapci se zde sešli všichni ti nejdivočejší, což přispělo k nepříliš klidnému průběhu celé návštěvy. Neboť děti zaujalo cvičení a dokonce se objevilo i pár velmi zajímavých odpovědí, došlo k tomu, že se délka cvičení z původních pěti minut prodloužila na 13 minut. Měly jsme přichystaný delší příběh než obvykle, tudíž nám čtení zabralo mnoho času a následkem toho jsme z časových důvodů byly nuceny úplně vypustit tvorbu otázek z přečteného příběhu a následnou diskuzi. Děti byly po celých 45 minut velmi nepozorné. Ačkoliv jedna polovina vnímala a reagovala na naše otázky a podněty, druhá polovina byla duchem jinde a dělala značný nepořádek. Při příští návštěvě se chystáme zrekapitulovat obsah příběhu a věnovat se otázkám a diskuzi – z celé hloubi duše doufáme, že budou děti opět naladěny na stejnou vlnu Smile
_________________
GABČA
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Alena Čechová



Založen(a): 11.10.2012
Příspěvky: 15
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 11. 2012 21:13:33    Předmět: Citovat

5. schůzka, 13. 11. 2012, 11 dětí – 3. třída
Použitá literatura: A. M. Sharp, Nemocnice pro panenky

CÍL: plynulé navázání na minulou hodinu a postoupení k diskuzi

PLÁNOVANÁ ČASOVÁ DOTACE:
- příprava dětí a rozdání jmenovek (5 min.)
- připomenutí minulé hodiny a pravidel (5 min.)
- čtení: pro připomenutí přečtu dětem část kapitoly, kterou jsme četli společně minule, zbytek kapitoly dočtou děti (10 min.)
- tvorba otázek, výběr hlavní otázky (kapitoly dočtou děti (10 min.)
- převyprávění a ujasnění textu (2 min.)
- diskuze (13 min.)
- úklid, ukončení setkání (5min.)

SKUTEČNÁ ČASOVÁ DOTACE:
- příprava dětí a rozdání jmenovek (4 min.)
- připomenutí minulé hodiny a pravidel (2 min.)
- čtení: pro připomenutí jsem přečetla dětem část kapitoly, kterou jsme četli společně minule, zbytek kapitoly dočetly děti - 3. kapitola (10 min.)
- převyprávění a ujasnění textu (5 min.)
- tvorba otázek, výběr hlavní otázky (kapitoly dočtou děti (9 min.)
- diskuze (10 min.)
- úklid, ukončení setkání (5min.)

CO SE POVEDLO:
- dodržet plánovaný program, i když s lehkým časovým posunem
- lepší pozornost dětí díky nové organizaci třídy (dříve jsme nechávali sedět děti kolem stolečků, které jsme srazili k sobě. Nyní jsem stolečky vypustila a děti seděly na židličkách v kruhu. Jmenovky měly na zemi před sebou)
- děti v diskuzi dospěly k závěru, k odpovědi

CO SE NEPOVEDLO:
- lehký posun v naplánovaných činnostech, ale do celkové hodiny jsme se vešli
- je stále těžké zvládat některé konkrétní děti, ale toto naše snažení do budoucna nevidím moc pozitivně Shocked Confused

Položené otázky:
1.Proč je ten Saša tak zlej? - tato otázka byla v hlasování zvolena.
2.Proč si Saša bral pořád Katčinu panenku a hrál si s ní?
3.Proč se Saša neomluvil hned?
4.Jak Saša vypadá?
5.Proč Saša lhal panu učiteli?
6.Proč Saša sváděl vinu na Kulíška?


ZÁVĚR:
Dnešní schůzka se nesla v trochu klidnějším duchu. Nebyl přítomen největší narušitel – Víťa. Kluci si sice vystačili i bez něj, ale bylo znát, že je o jednoho raubíře, který strhává ostatní, méně.
Děti s přehledem převyprávěly kapitolu, tvořily otázky k tématu článku a celkově byly aktivní. Ve skupině jsme měli dvě nové děti (Sára a Jindřich), které si na začátku hodiny vyrobily své jmenovky a bez problému se zařadily do skupiny a naší činnosti.
Jediné, co mne dnes docela rušilo, byla cizí paní vychovatelka, která přišla za naší paní vychovatelkou a bez jakýchkoli skrupulí si s ní začala vykládat. Vůbec jí nevadilo, že právě dětem předčítám a ony v klidu poslouchají. Bylo znát, jak jim narušila koncentraci. Není nad ohleduplnost Very Happy Smile .
Chudák Gabča dnes byla bez hlasu, jsem jí ale vděčná, že přišla, pomohla mi s organizací, psaním na tabuli a sledováním času. Příště si role vyměníme – doufám, že já ale bez hlasu nebudu Smile .
_________________________________________
ALENA
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Gabriela Sveykovská



Založen(a): 25.10.2012
Příspěvky: 5
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 26. 11. 2012 22:17:53    Předmět: Citovat

6. schůzka, 20.11.2012, 15 dětí – 3. třída
Použitá literatura: Pierre Laurendeau, Lukáš a Lenka

CÍL: přechod k obtížnější literatuře a podrobnější rozebrání vybrané otázky

PLÁNOVANÁ ČASOVÁ DOTACE:
- příprava dětí, rozdání jmenovek a organizace třídy (5 min)
- relaxační cvičení (5 min)
- čtení a následné převyprávění příběhu (10 min)
- tvorba a výběr otázky (10 min)
- diskuze nad dětmi vybranou otázkou (10 min)
- rozloučení a úklid (5min)

SKUTEČNÁ ČASOVÁ DOTACE:
- příprava dětí, rozdání jmenovek a organizace třídy (5 min)
- relaxační cvičení (10 min)
- čtení a následné převyprávění příběhu (10 min)
- tvorba a výběr otázky (9 min)
- diskuze nad dětmi vybranou otázkou (11 min)
- rozloučení a úklid (5min)

CO SE POVEDLO:
- realizace relaxačního cvičení
- vytvoření zajímavých otázek

V DNEŠNÍM SETKÁNÍ DĚTI VYTVOŘILY TYTO OTÁZKY:
1. Proč byla Blanka tak nesoucitná? (Jindra)
2. Proč pro Blanku byla důležitější kniha? (Jindra)
3. Proč byla bouřka? (David)
4. Proč se Jirka tolik bál bouřky? (Honza) - tato otázka byla dětmi vybrána
5. Proč Jirka říkal, že je bouřka válka mezi nebem a zemí, když země nic nedělá? (Jindra)

ZÁVĚREM:
Dnes jsme se rozhodly vyzkoušet na začátku naší návštěvy relaxační cvičení, abychom děti zklidnily. Děti si stouply do kruhu, chytly se za ruce (chlapci za malíčky Smile) a zavřely oči. Po chvíli jsme se každého zeptaly, na co právě v tu chvíli myslel. Ačkoliv při "chvilce ticha" některé děti dělaly hlouposti, následného sdělování se zúčastnily všechny a každý nám něco sdělil, což nás velmi potěšilo.
Velkým přínosem se pro nás stal chlapec jménem Jindra. Naší návštěvy se účastnil teprve podruhé a je zřejmé, že ho obsah našich návštěv velmi baví. Je velmi iniciativní při tvorbě otázek i při následném odpovídání na vybranou otázku.
Při dnešní návštěvě jsem vedla diskuzi převážně já (abych Alče vynahradila mou minulou němou asistenci Smile) a velmi jsem si to užila - Alča mě doplnila, když bylo třeba a z celé této návštěvy mám velmi dobrý pocit Smile
_________________
GABČA
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Alena Čechová



Založen(a): 11.10.2012
Příspěvky: 15
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 27. 11. 2012 20:23:45    Předmět: Citovat

7. schůzka, 27.11.12, 16 dětí - 3. třída
Použitá literatura: Lukáš a Lenka - Pierre Laurendeau

CÍL: Rozvoj myšlení na téma "postižení lidé", zlepšení koncentrace dětí na naši diskuzi

PLÁNOVANÁ ČASOVÁ DOTACE:
- příprava třídy, rozdání jmenovek, připomenutí pravidel (5 min.)
- připomenutí minulé hodiny a nové knihy (5min.)
- cvičení "postižení lidé" (5min.)
- čtení: druhá kapitola (10min.)
- otázky: návrhy a výběr dětí (5min.)
- diskuze (10min.)
- úklid, ukončení setkání (5min.)

SKUTEČNÁ ČASOVÁ DOTACE:
- příprava třídy, rozdání jmenovek, připomenutí pravidel (5 min.)
- připomenutí minulé hodiny a nové knihy (5min.)
- cvičení "postižení lidé" (5min.)
- čtení: druhá kapitola (10min.)
- otázky: návrhy a výběr dětí (7min.)
- diskuze (8min.)
- úklid, ukončení setkání (5min.)


CO SE POVEDLO:
- cvičení na téma "postižení lidé" děti zaujalo, dobře se zapojovaly a byly aktivní
- časový plán se také s malou odchylkou podařilo dodržet
- zapojili jsme do naší činnosti v hodině opět nové děti - 4 (Viktor, Adam, Martin, Kamil) z vedlejšího oddělení

OTÁZKY, KTERÉ DĚTI VYTVOŘILY V DNEŠNÍM SETKÁNÍ:
1. Proč ta holka byla vysoká? Pavel
2. Proč to dítě bylo postižené? Marcel
3. Jak se jezdí na tom vozíku? Anička
4. Proč se chtěl Jirka svézt na vozíčku? Jára
5. Proč ta holka ječela, že se jí tam nelíbí? Honza
6. Proč si zrovna hráli s broukama? Dominik
Otázka č.6 byla drtivou většinou zvolena k diskuzi.

ZÁVĚR:
Z dnešního setkání jsem měla docela dobrý dojem, především proto, že jsme se snažily nenechat děti "vydechnout" Razz Wink a příliš jim povolit, aby neměly prostor pro vyrušování. Ne úplně se nám to dařilo, protože v tomto jsou v naší skupině děti velmi nadané, nicméně práce s nimi dnes splnila očekávání. Plán byl splněn. Ve skupině byly 4 děti z vedlejšího oddělení, protože jejich paní vychovatelka má dovolenou. Nechaly jsme jim vyrobit taktéž své jmenovky a zapojily jsme je do našeho setkání.
Líbilo se mi na dětech, že je dnešní debata o postižených lidech zaujala, věděli oč jde a všechny byly iniciativní.
Jen výběrem otázky nám poněkud vzaly vítr z plachet, jelikož mne v první chvíli absolutně nenapadlo, jak s ní postupovat. Nakonec jsem se vrátila k místu v knize, kterého se tato otázka týkala a společně jsme ji začali řešit. V diskuzi byly děti opět aktivní.
Model z vedení setkání z minulých dvou hodin se nám s Gabkou zalíbil, a proto jsem dnešní hodinu vedla převážně já a příští nechám opět hlavně na ní. Cool
_______________________________________________
Alena
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Gabriela Sveykovská



Založen(a): 25.10.2012
Příspěvky: 5
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 09. 12. 2012 18:24:26    Předmět: Citovat

8. schůzka, 7.12.2012, 20 dětí – 3. třída
Použitá literatura: Pierre Laurendeau, Lukáš a Lenka

CÍL: Zlepšení schopnosti zamyšlení se nad textem a vzbuzení zájmu k potřebě vytvoření otázek

PLÁNOVANÁ ČASOVÁ DOTACE:
- příprava dětí a organizace třídy (5 min)
- rozdání jmenovek a seznámení s novými dětmi (5 min)
- čtení příběhu (5 min)
- převyprávění příběhu (5 min)
- tvorba otázek a výběr otázky (10 min)
- diskuze nad vybranou otázkou (10 min)
- rozloučení a úklid (5min)

SKUTEČNÁ ČASOVÁ DOTACE:
- příprava dětí a organizace třídy (5 min)
- rozdání jmenovek a seznámení s novými dětmi (5 min)
- čtení příběhu (10 min)
- převyprávění příběhu (9 min)
- tvorba otázek (11 min)
- rozloučení a úklid (5min)

CO SE POVEDLO:
- udržet nervy na uzdě Confused

CO SE NEPOVEDLO:
- nedodržení časové dotace
- obrovská nesoustředěnost dětí

V DNEŠNÍM SETKÁNÍ DĚTI VYTVOŘILY TYTO OTÁZKY:
1. Proč se rodiče hádají? (David)
2. Je postižení nemoc? (pí. vychovatelka)

ZÁVĚREM:
Dnešní diskuze proběhla v pátek, neboť za dětmi v úterý dorazil Mikuláš. Realizovat diskuzi v pátek se ukázalo jako velmi kontraproduktivní, neboť, jak jsme později zjistily, děti v této době chodí ven a mají volný program, takže naše přítomnost nebyla dětmi příliš vítána. Neboť je některá z paní vychovatelek stále nemocná, tentokrát nám přibylo ještě více dětí. Jak jsme se již přesvědčily při minulé diskuzi, náš předpoklad, že nové děti budou hodné, byl opět mylný. K průběhu celé návštěvy - děti byly naprosto nekoncentrované, divoké a ani mé ani Alčiny síly zdaleka nestačily na to děti zklidnit. Čtení příběhu i následné převyprávění se nám velmi protáhlo, děti příběh neposlouchaly a poté ani logicky nebyly schopné říct, o čem příběh pojednával - následkem toho jsme se nedostali k diskuzi nad některou ze dvou otázek. Tvrzení, že se nám povedlo udržet nervy na uzdě je myšleno naprosto vážně, obě dvě jsme bojovaly s rozhodnutím, zda okamžitě utéct nebo začít křičet Smile Jsme zvědavé, jak bude naše návštěva probíhat příště, naivně doufáme, že dnešní blázinec můžeme skutečně přisoudit velkému počtu dětí a jejich natěšení na nadcházející víkend.. Smile
_________________
GABČA
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Alena Čechová



Založen(a): 11.10.2012
Příspěvky: 15
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 14. 12. 2012 22:25:11    Předmět: Citovat

9. schůzka, 11.12.2012, 13 dětí – 3. třída
Použitá literatura: Pierre Laurendeau, Lukáš a Lenka

CÍL: rozvoj představivosti, navázání na minulou hodinu

PLÁNOVANÁ ČASOVÁ DOTACE:
- příprava dětí a organizace třídy (5 min)
- hra - vánoční téma (10min)
- čtení a převyprávění příběhu (10 min)
- tvorba otázek a výběr otázky (10 min)
- diskuze nad vybranou otázkou (10 min)
- rozloučení a úklid (5min)

SKUTEČNÁ ČASOVÁ DOTACE:
- příprava dětí a organizace třídy (5 min)
- hra - vánoční téma (20min)
- čtení a převyprávění příběhu (10min)
- tvorba otázek (5 min)
- rozloučení a úklid (5min)


Co se povedlo:
- zaujmout děti

Co se nepovedlo:
- dodržet plánovanou časovou dotaci
- vytvořit otázky k diskuzi

ZÁVĚR:
V dnešním programu jsme použili pro zaujetí dětí i hru. Na základě reakcí dětí z minulého setkání - byly negativní, děti se nesoustředily a vlastně téměř nespolupracovaly, protože jsme jim místo volného pátečního programu připravily filozofování, ve kterém si připadají jako ve škole - chtěly jsme je s Gabkou nějak zaujmout a opět děti získat, proto jsme si pro ně připravily hru. Ta je však tak zaujala, že jsme ji časově přetáhli a jen těžko se vraceli ke čtení. Následkem toho se nám nepodařilo vytvořit otázky k diskuzi. V krátké době, která nám na tvorbu otázek zbyla, padaly jen otázky vzniklé z nepozornosti při čtení a na vše jsme našli odpověď, když jsme se k příběhu vrátili. Otázky k diskutování bohužel děti nevyplodily Sad.
Čeká nás poslední návštěva. Snad se nám podaří zachovat původní formu našich setkání.Smile

_____________________________________________________________
Alena
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Gabriela Sveykovská



Založen(a): 25.10.2012
Příspěvky: 5
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 07. 01. 2013 12:46:54    Předmět: Citovat

10. schůzka, 18.12.2012, 15 dětí – 3. třída
Použitá literatura: Pierre Laurendeau, Lukáš a Lenka

CÍL: zpříjemnit dětem dnešní diskuzi a rozvíjet jejich myšlení

PLÁNOVANÁ ČASOVÁ DOTACE:
- příprava dětí a organizace třídy (5 min)
- rozdání jmenovek (5 min)
- pohybová hra (10 min)
- čtení a převyprávění příběhu (10 min)
- tvorba otázek a výběr otázky (5 min)
- diskuze nad vybranou otázkou (5 min)
- rozloučení a úklid (5min)

SKUTEČNÁ ČASOVÁ DOTACE:
- příprava dětí a organizace třídy (5 min)
- rozdání jmenovek (5 min)
- pohybová hra (18 min)
- čtení a převyprávění příběhu (8 min)
- pokládání otázek dětem a povídání si o nich (4 min)
- rozloučení a úklid (5min)

CO SE POVEDLO:
- zaujmout děti pohybovou hrou
- udělat diskuzi v pozitivním duchu

CO SE NEPOVEDLO:
- vytvoření otázek a diskuze

ZÁVĚREM:
Neboť jsme dnes navštívily děti naposledy, rozhodly jsme se jim dnešní diskuzi zpříjmenit pohybovou hrou. Ta je velmi zaujala, tudíž, jak jsme očekávaly, se velmi protáhla Smile Po hře děti přečetly další příběh, o kterém jsme si poté pár minut povídali a v souvislosti s ním se dětí ptaly na různé otázky. Bohužel nezbyl čas na vytvoření otázek a následnou diskuzi, tak jsme se rozhodly alespoň pro tuto formu. Děti byly poměrně v klidu a na otázky nám odpovídaly. Za odměnu a na rozloučenou od nás děti na konci diskuze dostaly perníčky a lízátko Smile
Obě dvě jsme s Alčou poměrně překvapené, že jsme všech deset návštěv přežily ve zdraví a těšíme se na další půlrok, v němž se chystáme věnovat starším dětem Smile
_________________
GABČA
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign