Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2011/2012 ZPRÁVY Z PRAXE - Grunwaldova - Dave, Andrea

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 08. 11. 2011 18:24:03    Předmět: 2011/2012 ZPRÁVY Z PRAXE - Grunwaldova - Dave, Andrea Citovat

Ahoj, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2011 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Andrea Kruťková



Založen(a): 14.11.2011
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 15. 11. 2011 12:48:22    Předmět: 1. hodina Citovat

Zpráva z praxe - Andrea a David
Školní Družina - ZŠ Grunwaldova
3. třída, počet dětí 18, délka 45min

Cíl: Seznámení dětí s námi a filosofií pro děti

Plánovaná časová dotace:
-začátek v 13:45h
-příprava třídy a usazení dětí 5 min
-představení se dětem a vytváření jmenovek 10 min
-představení dětí a jejich zájmů 10 min
-představení filosofie pro děti 15 min
-hra, rozloučení a úklid 5 min

Skutečná časová dotace
-plánovaný začátek v 13:45
-příprava třídy a usazení dětí 9 min
-představení se dětem a vytváření jmenovek 15 min
-představení dětí a jejich zájmů 8 min
-představení filosofie pro děti 12 min
-hra, rozloučení a úklid 5 min

Co se podařilo a nepodařilo:
Plánovaný začátek se podařil, ale než jsme v té menší místnosti srovnali stoly a židle do požadované struktury, tak jsme náš plánovaný čas pro tuto činnost přetáhli. Jmenovky se povedly, ale některé děti přišli pozdě, tak jsme museli chvíli vyčkat, než si dodělají jmenovky také. Představení a úvod do filosofie s názornou ukázkou knihy proběhlo dobře, většinu dětí napadaly otázky již při této činnosti. Více dětí chtělo komunikovat, ale nakonec se naučily i zvedat ruce:)

Myslíme si, že naše první praxe probíhala v pořádku, jen si na nás musí děti ještě zvyknout
_________________
Andrea
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 20. 11. 2011 23:04:34    Předmět: Citovat

Diky za prispevek. Bylo by fajn kdyby se Vam se darilo pripisovat i ty otazky, ktere deti zformulovaly..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Andrea Kruťková



Založen(a): 14.11.2011
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 23. 11. 2011 15:48:34    Předmět: 2. hodina Citovat

Zpráva z praxe 21.11.2011 - Andrea a David
Školní Družina - ZŠ Grunwaldova
3. třída, počet dětí 12, délka 45min

Cíl: Sestavení a zopakování pravidel dětmi

Plánovaná časová dotace:
-začátek v 13:45h
-přivítání, příprava třídy a usazení dětí 5 min
-pohybová a relaxační hra na stmelení skupiny 10 min
-vytvoření nových jmenovek 5min
-sestavení pravidel dětmi 15min
-zopakování a shrnutí pravidel 5min
-rozloučení, seznámení s příštím setkáním 5min

Skutečná časová dotace:
-začátek v 13:45h
-přivítání, příprava třídy a usazení dětí 10min
-pohybová a relaxační hra na stmelení skupiny 10min
-vytvoření nových jmenovek 2min
-sestavení pravidel dětmi 20min
-zopakování a shrnutí pravidel 5min
-rozloučení, seznámení s příštím setkáním 5min

Co se podařilo a nepodařilo:
Plánovaný začátek proběhl bez problémů, příprava třídy a usazení dětí proběhlo rychle, ale některé děti musely odejít, jiné přišly se zpožděním. Hra byla pro děti zajímavá a s radostí se zapojily všechny děti. Vytvoření jmenovek probíhalo ve dvojicích, každý napsal svému sousedovi přezdívku, kterou jsme ho poté oslovovali. Sestavování pravidel se časově protáhlo, děti napadalo spoustu reálných i nereálných pravidel, některe jsme později společně odsouhlasili. Do sestavování se angažovaly všechny děti. Po zopakování odsouhlasených pravidel jsme děti obeznámili s příštím programem našeho setkání, děti se těšily na čtení knihy a filosofování nad knihou. Domníváme se, že se nám setkání podařilo, i když jsme plánovanou časovou dotaci přetáhli. Už se těšíme na další setkáníSmile
_________________
Andrea
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Andrea Kruťková



Založen(a): 14.11.2011
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 29. 11. 2011 12:43:29    Předmět: 3. hodina Citovat

Zpráva z praxe 28.11.2011 - Andrea a David
Školní Družina - ZŠ Grunwaldova
3. třída, počet dětí 13, délka 45min

Cíl: Rozvoj myšlení pomocí četby a diskuse z knihy Nemocnice pro panenky

Plánovaná časová dotace:
-začátek v 13:45h
-přivítání, příprava třídy a usazení dětí 5min
-četba z knihy Nemocnice pro panenky - první kapitola 5min
-tvorba otázek dětmi 10min
-diskuse nad vybranou otázkou 20min
-rozloučení a seznámení s příštím programem 5min

Skutečná časová dotace:
-začátek v 13:45h
-přivítání, příprava třídy a usazení dětí 5 min
-četba z knihy Nemocnice pro panenky - první kapitola 5min
-tvorba otázek dětmi 10min
-diskuse nad vybranou otázkou 25min
-rozloučení a seznámení s příštím programem 5min

Co se podařilo a nepodařilo:
začátek se nám povedl, děti se usadily poměrně rychle. První kapitolu jsme četli my - to si děti samy vybraly. Tvoření otázek se vydařilo - děti vymyslely 6 otázek, shodly se poté na poslední - Ožívají v noci hračky?
Děti diskutovaly aniž by se příliš překřikovaly, hlásily se a seděly celkem klidně na židlých. Z této otázky se vyvynuly časem podotázky - např. Proč ožívají zrovna v noci? A proč vlastně ožívají?...Děti se shodly na tom, že je něco oživuje. Např. měsíc, prášek z továrny nebo UFO či duchové. Shodly se na tom, že nás hračky chrání, když spíme.
Nepodařilo se nám opět zkončit včas - přetáhli jsme o cca 5 min

Otázky dětí:
1. Mohou mít dospěláci panenku?
2. Proč je sestra z příběhu tak namyšlená?
3. Proč bylo panence špatně po napití mléka?
4. Proč koupal panenku?
5. Může být panenka živá?
6. Ožívají v noci hračky?

Na příští hodinu si děti mají přinést svou oblíbenou hračku:)
_________________
Andrea
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 09. 01. 2012 20:57:31    Předmět: Citovat

Dave, Andreo, pokracujete nejak?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Andrea Kruťková



Založen(a): 14.11.2011
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 11. 01. 2012 12:40:06    Předmět: 4. hodina Citovat

Zpráva z praxe 5.12.2011 - Andrea a David
Školní Družina - ZŠ Grunwaldova
3. třída, počet dětí 12, délka 45min

Cíl: Rozvoj myšlení pomocí četby a diskuse z knihy Nemocnice pro panenky

Plánovaná časová dotace:
-začátek v 13:45h
-přivítání, příprava třídy a usazení dětí 5min
-četba z knihy Nemocnice pro panenky - druhá kapitola 5min
-tvorba otázek dětmi 10min
-diskuse nad vybranou otázkou 20min
-rozloučení a seznámení s příštím programem 5min

Skutečná časová dotace:
-začátek v 13:45h
-přivítání, příprava třídy a usazení dětí 8 min
-četba z knihy Nemocnice pro panenky - druhá kapitola 5min
-tvorba otázek dětmi 14min
-diskuse nad vybranou otázkou 15min
-rozloučení a seznámení s příštím programem 5min

Co se podařilo a nepodařilo:
příprava třídy a usazení dětí trvalo tentokrát déle než obvykle, protože jsme odcházeli do jiné třídy. Děti byly rozjančené již při cestě do třídy. Ten den dopoledne měly besídku. U četby z knihy se zázračně zklidnily, to trvalo až do doby, kdy začly psát své úvahy na tabuli. Při diskusi byly celkem hlučné, často jsme je museli zklidňovat.

Příklady otázek dětí:
Kdo byl Kulíšek?
Proč s ním nekamarádili?
Byl to kluk nebo holka?
Proč nosila do školky hračku?
Proč měl kluk panenku?
Z jaké země byl pan učitel? - tuto otázku si vybraly děti k diskusi
_________________
Andrea
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Andrea Kruťková



Založen(a): 14.11.2011
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 11. 01. 2012 13:01:09    Předmět: 5. hodina Citovat

Zpráva z praxe 9.1.2012 - Andrea a David
Školní Družina - ZŠ Grunwaldova
3. třída, počet dětí 8, délka 45min

Cíl: Rozvoj myšlení pomocí četby a diskuse z knihy Nemocnice pro panenky

Plánovaná časová dotace:
-začátek v 13:45h
-přivítání, příprava třídy a usazení dětí 5min
-četba z knihy Nemocnice pro panenky - třetí kapitola 5min
-tvorba otázek dětmi 10min
-diskuse nad vybranou otázkou 20min
-rozloučení a seznámení s příštím programem 5min

Skutečná časová dotace:
-začátek v 13:45h
-přivítání, příprava třídy a usazení dětí 5 min
-četba z knihy Nemocnice pro panenky - třetí kapitola 15min
-tvorba otázek dětmi10min
-diskuse nad vybranou otázkou 12min
-rozloučení a seznámení s příštím programem 4min

Co se podařilo a nepodařilo:
Plánovaný začátek se tentokrát vydařil, u četby se děti zklidnily až po 5 minutách. Možná to bude tím, že jsme tentokrát "dostali" jen samé (zlobivé? Shocked ) chlapce. Někteří tam byli poprvé. Měli jsme co dělat, abychom je udrželi v pozornosti. Do diskuse ale přispěl kupodivu každý.

Otázky z diskuse:
Mluví panenka v příběhu?
Kdo je Kulíšek?
Proč jsou pravidla? Tuto otázku si vybrali
Byla malá, nebo velká?
Proč byl příběh vtipný?

Z otázky "Proč jsou pravidla" sepostupně formovaly další otázky:
Proč lidé nedodržují pravidla?
Měli dinosauři pravidla?
..,,kdyby nebyly pravidla, vůbec bychom neexistovali"..
_________________
Andrea
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Andrea Kruťková



Založen(a): 14.11.2011
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 17. 01. 2012 13:58:16    Předmět: 6.hodina Citovat

Zpráva z praxe 12.1.2012 - Andrea a David
Školní Družina - ZŠ Grunwaldova
3. třída, počet dětí 21, délka 45min

Cíl: Rozvoj myšlení pomocí aktivity Dokaž to

Plánovaná časová dotace:
-začátek v 13:45h
-přivítání, příprava třídy a usazení dětí 5min
-vysvětlení pravidel aktivity Dokaž to (viz. metodická příručka) 5min
-aktivita Dokaž to 30min
-rozloučení a seznámení s příštím programem 5min

Skutečná časová dotace:
-začátek v 13:45h
-přivítání, příprava třídy a usazení dětí 9min
-vysvětlení pravidel aktivity Dokaž to 5min
-aktivita Dokaž to 28min
-rozloučení a seznámení s příštím programem 5min

Co se podařilo a nepodařilo:
Příprava třídy a usazení dětí nám trvalo déle, protože jsme dostali více dětí než obvykle. Samotná aktivita probíhala dobře, i když trochu hlučněji Twisted Evil Některé se hlásily o slovo, jiné se tomu snažily vyhnout. Všechny děti ale svá tvrzení zdůvodnily.
_________________
Andrea
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Andrea Kruťková



Založen(a): 14.11.2011
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 17. 01. 2012 14:28:59    Předmět: 7.hodina Citovat

Zpráva z praxe 16.1.2012 - Andrea a David
Školní Družina - ZŠ Grunwaldova
3. třída, počet dětí 9, délka 45min

Cíl: Rozvoj myšlení pomocí četby a diskuse z knihy Nemocnice pro panenky

Plánovaná časová dotace:
-začátek v 13:45h
-přivítání, příprava třídy a usazení dětí 5min
-četba z knihy Nemocnice pro panenky - čtvrtá kapitola 5min
-tvorba otázek dětmi 10min
-diskuse nad vybranou otázkou 20min
-rozloučení a seznámení s příštím programem 5min

Skutečná časová dotace:
-začátek v 13:45h
-přivítání, příprava třídy a usazení dětí 5 min
-četba z knihy Nemocnice pro panenky - čtvrtá kapitola 12min
-tvorba otázek dětmi 15min
-diskuse nad vybranou otázkou 17min
-rozloučení a seznámení s příštím programem 2min

Co se podařilo a nepodařilo:
Děti se zdály být již od začátku klidnější, u četby se dokonce úplně zklidnily. Otázky dětem problémy nedělaly, nekteré se hlásily již při četbě. Otázky psaly samy na tabuli. Diskuse byla trochu utahaná, děti nebyly tak koncentrované jako při tvorbě otázek.

Otázky z diskuse:
Proč holky smrdí? - tuto otázku si zvolily
Proč byla Klára tak chytrá?
Proč chodila do školky?
Kdy si budeme hrát?
Proč se bavily zrovna o panenkách?
Proč Jakub neměl panenku?
Proč panenka byla kluk?
Proč řekl Vanese:,,jsi hezká?"
_________________
Andrea
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Andrea Kruťková



Založen(a): 14.11.2011
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 20. 03. 2012 12:02:08    Předmět: 8.hodina Citovat

Zpráva z praxe 23.1.2012 - Andrea a David
Školní Družina - ZŠ Grunwaldova
3. třída, počet dětí 12, délka 45min

Cíl: Rozvoj myšlení pomocí četby a diskuse z knihy Nemocnice pro panenky

Plánovaná časová dotace:
-začátek v 13:45h
-přivítání, příprava třídy a usazení dětí 5min
-četba z knihy Nemocnice pro panenky - čtvrtá kapitola 5min
-tvorba otázek dětmi 10min
-diskuse nad vybranou otázkou 20min
-rozloučení a seznámení s příštím programem 5min

Skutečná časová dotace:
-začátek v 13:45h
-přivítání, příprava třídy a usazení dětí 7 min
-četba z knihy Nemocnice pro panenky - 1/2 5. kapitoly 8min
-tvorba otázek dětmi 19min
-diskuse nad vybranou otázkou 10min
-rozloučení a seznámení s příštím programem 3min

Co se podařilo a nepodařilo:
Děti spolupracovaly, dařilo se jim tvoření otázek, což nás mile potěšilo. Děti diskutivaly a vybraná otázka většinu bavila. Příklady, z čeho byla panenka vyrobená byly podnětné, např. z plyše, plastu, ale i skla, z buněk, látky či odpadků. Nakonec se vetšina dětí přiklonila k tomu, že by chtěly mít panenku z plyše. Na podotázku, kde byla panenka vyrobená odpovídaly např.:v továrně, v automatu, v obchodě, v bříšku, z hvězdy...
Také se většina dětí přiklonila k ruční výrobě panenky

Otázky z diskuse:
Byla panenka v příběhu živá?
Existuje nemocnice pro panenky?
Jak Kulíšek vypadl?
Půjde Kulíšek do nemocnice?
Jak Kulíšek vypadal zevnitř?
Uměl Kulíšek mluvit?
Plakal Kulíšek?
Zachránili Kulíška?
Co viděl v hlavě Kulíška?
Proč chodil do nemocnice?
Kde byl Kulíšek vyroben? Tuto otázku si děti zvolily
Mrzelo to ostatní přátele?
Jak se Kulíškovi roztrhla hlava?
Měl Kulíšek Sašu rád?
Měl Kulíšek mozek?
Kolik bylo Kulíškovi let?
Tekla kulíškovi krev?
_________________
Andrea
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Andrea Kruťková



Založen(a): 14.11.2011
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 03. 04. 2012 13:38:55    Předmět: 9.hodina Citovat

Zpráva z praxe 26.1.2012 - Andrea a David
Školní Družina - ZŠ Grunwaldova
3. třída, počet dětí 18, délka 45min

Cíl: Rozvoj myšlení pomocí aktivity hra se jmény

Plánovaná časová dotace:
-začátek v 13:45h
-přivítání, příprava třídy a usazení dětí 5min
-aktivita hra se jmény 35min
-rozloučení a seznámení s příštím programem 5min

Skutečná časová dotace:
-začátek v 13:45h
-přivítání, příprava třídy a usazení dětí 9min
-aktivita hra se jmény 38min
-rozloučení a seznámení s příštím programem 3min

Co se podařilo a nepodařilo:
I přes velký počet dětí oproti jiným hodinám probíhala aktivita s nadšením. Aktivita byla rozdělena na dvě části. První část spočívala s vysvětlením svého jména dětmi - většina dětí má své jméno ráda. Ti, kteří nebyly se svým jménem spokojeni to zdůvodňovaly tím, že na jejich jméno jde vymyslet hodně hanlivých přezdívek. Embarassed Druhá část aktivity měla za úkol pantomimicky vyjádřit zvolenou věc ze třídy, např. tabuli.(viz metodická příručka)
Děti celkem spolupracovaly, aktivity je bavily a my jsme za to rádi:)
_________________
Andrea
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Andrea Kruťková



Založen(a): 14.11.2011
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 03. 04. 2012 13:46:00    Předmět: 10.hodina Citovat

Zpráva z praxe 30.1.2012 - Andrea a David
Školní Družina - ZŠ Grunwaldova
3. třída, počet dětí 13, délka 45min

Cíl: Rozvoj myšlení pomocí četby a diskuse z knihy Nemocnice pro panenky

Plánovaná časová dotace:
-začátek v 13:45h
-přivítání, příprava třídy a usazení dětí 5min
-četba z knihy Nemocnice pro panenky - 2. polovina 5.kapitoly 10min
-tvorba otázek dětmi 10min
-diskuse nad vybranou otázkou 15min
-rozloučení a seznámení s příštím programem 5min

Skutečná časová dotace:
-začátek v 13:45h
-přivítání, příprava třídy a usazení dětí 3 min
-četba z knihy Nemocnice pro panenky - 2. polovina 5. kapitoly 38min
-tvorba otázek dětmi 0min
-diskuse nad vybranou otázkou 0min
-rozloučení a seznámení s příštím programem 5min

Co se podařilo a nepodařilo:
Děti se nám zdály nesoustředěné, museli jsme je často napomínat, a tak se četba kapitoly značně prodloužila. K tvorbě otázek jsme se nedostali, tedy alespoň k těm napsaným. Z této poslední hodiny jsme odcházeli s rozporuplnými pocity - čekali jsme klidnější a bystřejší zakončení Shocked
...budeme se muset snažit ještě víc Rolling Eyes
_________________
Andrea
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Andrea Kruťková



Založen(a): 14.11.2011
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 05. 09. 2012 15:12:38    Předmět: 1.hodina Citovat

Zpráva z praxe 3.4.2012- Andrea a David
Školní Družina - ZŠ Grunwaldova
3. třída, počet dětí 16, délka 45min

Cíl: Seznámení dětí s s knihou Saša a Markétka


Plánovaná časová dotace:

-začátek v 13:30h
-příprava třídy a usazení dětí 5 min
-diskuse - co je to filosofie pro děti 15 min
-zopakování pravidel vytvořených dětmi 10 min
-představení knihy 10 min
-rozloučení a úklid 5 min

Skutečná časová dotace

-plánovaný začátek v 13:30h
-příprava třídy a usazení dětí 8 min
-diskuse - co je to filosofie pro děti 17 min
-zopakování pravidel vytvořených dětmi 8 min
-představení knihy 12 min
-rozloučení a úklid 5 min


Co se podařilo a nepodařilo:

Děti si nás po pauze pamatovaly, usazení trvalo o něco déle. Diskuse byla klidná, děti se těšily na čtení nového příběhu. Po nějaké době začaly být hovorné, tak jsme přešli k zopakování pravidel. Dětem jsme knihu ukázali a představili. Tato hodina se nám líbila, děti se dotazovaly v průběhu celé hodiny.
_________________
Andrea
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Andrea Kruťková



Založen(a): 14.11.2011
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 11. 09. 2012 15:57:35    Předmět: 2. hodina Citovat

Zpráva z praxe 12.4.2012 - Andrea a David
Školní Družina - ZŠ Grunwaldova
3. třída, počet dětí 17, délka 45min

Cíl: Rozvoj myšlení pomocí četby a diskuse z knihy Saša a Markétka

Plánovaná časová dotace:
-začátek v 13:30h
-přivítání, příprava třídy a usazení dětí 5min
-četba z knihy Saša a Markétka 10min
-tvorba otázek dětmi 10min
-diskuse nad vybranou otázkou 15min
-rozloučení a seznámení s příštím programem 5min

Skutečná časová dotace:
-začátek v 13:30h
-přivítání, příprava třídy a usazení dětí 3 min
-četba z knihy Saša a Markétka 7min
-tvorba otázek dětmi 9min
-diskuse nad vybranou otázkou 20min
-rozloučení a seznámení s příštím programem 5min

Co se podařilo a nepodařilo:
Děti při diskusi dobře komunikovaly, tentokrát jsme je nemuseli téměř ani napomínat. Bavilo je vymýšlet příklady na danou otázku - Proč už si s Kulíškem nehraje? Při hlasování se však radily, tak jsme je museli rozsadit. Většina dětí se shodla na to, že je jejich oblíbená hračka nikdy nepřestane bavit. Také se shodly na tom, že Kulíšek už nebyl bývalý Kulíšek a že si s ním nechce hrát proto, aby mu hračka nepřipomínala, že už je jiný.

Otázky z diskuze:
Co je to nejvyšší třída?
Proč už si s Kulíškem nehraje?
Proč tam byla jedna věta - ahoj?
Proč dal Kulíška na skříň?
Proč Kulíškovy upadla hlava?
_________________
Andrea
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Andrea Kruťková



Založen(a): 14.11.2011
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 11. 09. 2012 16:09:04    Předmět: 3. hodina Citovat

Zpráva z praxe 24.4.2012 - Andrea a David
Školní Družina - ZŠ Grunwaldova
3. třída, počet dětí 12, délka 45min

Cíl: Rozvoj myšlení pomocí četby a diskuse z knihy Saša a Markétka

Plánovaná časová dotace:
-začátek v 13:30h
-přivítání, příprava třídy a usazení dětí 5min
-četba z knihy Saša a Markétka 10min
-tvorba otázek dětmi 10min
-diskuse nad vybranou otázkou 15min
-rozloučení a seznámení s příštím programem 5min

Skutečná časová dotace:
-začátek v 13:30h
-přivítání, příprava třídy a usazení dětí 9min
-četba z knihy Saša a Markétka 8min
-tvorba otázek dětmi 6min
-diskuse nad vybranou otázkou 20min
-rozloučení a seznámení s příštím programem 7min

Co se podařilo a nepodařilo:
Děti jsme si vyzvedávali z nějakého kroužku kreslení a hraní, takže se dětim už od začátku do diskuze příliš nechtělo. Než jsme je usadili a zklidnily, začaly zase zlobit. Vybrali si otázku - proč byl jako gumička? Děti odpovídaly ve stylu: boží dar, vrozená vada, byl šílený, spadl ze schodů či UFO Shocked poté se shodly na tom, že je ohebný nejspíš z toho, že trénuje, nebo že tak zkrátka vypadal. Celkově byla hodina hodně neklidná Crying or Very sad

Otázky z diskuze:
Proč je ohebný?
Proč Kováčik neměl jméno?
Proč jí mohly říkal Alena?
Proč byl jako gumička?
_________________
Andrea
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Andrea Kruťková



Založen(a): 14.11.2011
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 11. 09. 2012 16:18:39    Předmět: 4. hodina Citovat

Zpráva z praxe 3.5.2012 - Andrea a David
Školní Družina - ZŠ Grunwaldova
3. třída, počet dětí 15, délka 45min

Cíl: Rozvoj myšlení pomocí četby a diskuse z knihy Saša a Markétka

Plánovaná časová dotace:
-začátek v 13:30h
-přivítání, příprava třídy a usazení dětí 5min
-četba z knihy Saša a Markétka 10min
-tvorba otázek dětmi 10min
-diskuse nad vybranou otázkou 15min
-rozloučení a seznámení s příštím programem 5min

Skutečná časová dotace:
-začátek v 13:30h
-přivítání, příprava třídy a usazení dětí 6min
-četba z knihy Saša a Markétka 9min
-tvorba otázek dětmi 17min
-diskuse nad vybranou otázkou 7min
-rozloučení a seznámení s příštím programem 4min

Co se podařilo a nepodařilo:
Děti dlouhou dobu tvořily otázky, ale jinak byly celkem pozorné a hodné. Po tvorbě otázek jsme se dětem marně snažily vysvětlit, že existují i jiné otázky než ,,proč?´´ Děti si sice žádnou otázku nevybraly, ale proběhla krátká diskuze nad poslední otázkou.

Tvorba otázek dětmi:
Proč bylo Robertovi špatně ve výtahu?
Proč Kristýna myslela, že je v ní skřítek?
Proč tam byla pravidla?
Proč měl Robert klaustrofobii?
Proč tam byl Robert?
Proč dělaly pravidla?
Proč se všichni ptají na Roberta?
Proč seděly v kruhu?
Proč tam přišla nová učitelka?
Jak poznáme co je špatné?
_________________
Andrea


Naposledy upravil Andrea Kruťková dne 11. 09. 2012 17:27:17, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Andrea Kruťková



Založen(a): 14.11.2011
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 11. 09. 2012 16:34:27    Předmět: 5. hodina Citovat

Zpráva z praxe 10.5.2012 - Andrea a David
Školní Družina - ZŠ Grunwaldova
3. třída, počet dětí 12, délka 45min

Cíl: Rozvoj myšlení pomocí četby a diskuse z knihy Saša a Markétka

Plánovaná časová dotace:
-začátek v 13:30h
-přivítání, příprava třídy a usazení dětí 5min
-četba z knihy Saša a Markétka 10min
-tvorba otázek dětmi 10min
-diskuse nad vybranou otázkou 15min
-rozloučení a seznámení s příštím programem 5min

Skutečná časová dotace:
-začátek v 13:30h
-přivítání, příprava třídy a usazení dětí 5min
-četba z knihy Saša a Markétka 8min
-tvorba otázek dětmi 10min
-diskuse nad vybranou otázkou 20min
-rozloučení a seznámení s příštím programem 4min

Co se podařilo a nepodařilo:
Deti si zvolily otázku - Proč jí nohy legračně trčely do vzduchu? Téma nohy je nejspíš bavilo, jelikož se zázračně nepřeřvávaly. Měly názory, že je to jiné - divné, chtěla být slavná, napadly jí bakterie, je líná si ostříhat nehty či nemá k tomu pomůcky. Nakonec děti řešily, co je normální pomocí příkladů.

Otázky vytvořené dětmi:
Proč mu puká srdce, když markétka brečí?
Kde se seznámili?
Proč jí jiskří oči?
Proč tam je - jak se vidí?
Proč jí nohy legračně trčely do vzduchu?
Proč se drželi za ruce?
_________________
Andrea
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Andrea Kruťková



Založen(a): 14.11.2011
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 11. 09. 2012 16:44:18    Předmět: 6. hodina Citovat

Zpráva z praxe 15.5.2012 - Andrea a David
Školní Družina - ZŠ Grunwaldova
3. třída, počet dětí 11, délka 45min

Cíl: Rozvoj myšlení pomocí četby a diskuse z knihy Saša a Markétka

Plánovaná časová dotace:
-začátek v 13:30h
-přivítání, příprava třídy a usazení dětí 5min
-vysvětlení aktivity - kreslení ideální a normální hodiny 25min
-popsání a vysvětlení svého obrázku 10min
-rozloučení a seznámení s příštím programem 5min

Skutečná časová dotace:
-začátek v 13:30h
-přivítání, příprava třídy a usazení dětí 5min
-vysvětlení aktivity - kreslení ideální a normální hodiny 30min
-popsání a vysvětlení svého obrázku 12min
-rozloučení a seznámení s příštím programem 3min

Co se podařilo a nepodařilo:
Na tuto hodinu jsme si připravily aktivitu s kreslením, abychom zpestřili ,,běžné´´čtení z knihy. Dětiem se kreslení líbilo a bavilo je, jen to někteří z počátku nemohly pochopit, co je to ideální hodina. Po nějakém tom vysvětlování jsme dětli obcházely a vysvětlovaly co je to ideální hodina individuálně. celkově to byla příjemná hodina jak pro děti, tak pro násSmile Děti o normální hodině k našemu údivu nemluvily nikterak špatně, ale raději by si prý hráli, nebo si zpívaly. A chlapci chtěly hrát fotbal Rolling Eyes
_________________
Andrea
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Andrea Kruťková



Založen(a): 14.11.2011
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 11. 09. 2012 16:56:39    Předmět: 7. hodina Citovat

Zpráva z praxe 22.5.2012 - Andrea a David
Školní Družina - ZŠ Grunwaldova
3. třída, počet dětí 13, délka 45min

Cíl: Rozvoj myšlení pomocí četby a diskuse z knihy Saša a Markétka

Plánovaná časová dotace:
-začátek v 13:30h
-přivítání, příprava třídy a usazení dětí 5min
-četba z knihy Saša a Markétka 10min
-tvorba otázek dětmi 10min
-diskuse nad vybranou otázkou 15min
-rozloučení a seznámení s příštím programem 5min

Skutečná časová dotace:
-začátek v 13:30h
-přivítání, příprava třídy a usazení dětí 5min
-četba z knihy Saša a Markétka 8min
-tvorba otázek dětmi 10min
-diskuse nad vybranou otázkou 20min
-rozloučení a seznámení s příštím programem 4min

Co se podařilo a nepodařilo:
Děti si vybraly otázku - Proč chce cizí člověk, abychom s ním odešli? Na to odpovídaly, že je zlý - chce nám ublížit, pro zábavu, je psychicky narušený, stáří - odumírají mu mozkové buňky, je opilý či bere drogy.Poté jsme se bavili na téma - Co je zlo? Děti nejčastěji odpovídaly - týrání, šikana, temná síla, něco, co se nám nelíbí, viry, nepřátelská energetická koule, špatná vlastnost, ubližování si...

Otázky vytvořené dětmi:
Proč jí nezabili?
Proč ležel na skříni?
Proč chce cizí člověk, abychom s ním odešli?
Proč byla tma?
Kam maminka odešla?
Proč se brzy začne stmívat?
Jak to, že nechtěla dovnitř?
_________________
Andrea


Naposledy upravil Andrea Kruťková dne 11. 09. 2012 17:27:50, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Andrea Kruťková



Založen(a): 14.11.2011
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 11. 09. 2012 17:09:10    Předmět: 8. hodina Citovat

Zpráva z praxe 24.5.2012 - Andrea a David
Školní Družina - ZŠ Grunwaldova
3. třída, počet dětí 18, délka 45min

Cíl: Rozvoj myšlení pomocí četby a diskuse z knihy Saša a Markétka

Plánovaná časová dotace:
-začátek v 13:30h
-přivítání, příprava třídy a usazení dětí 5min
-četba z knihy Saša a Markétka 10min
-tvorba otázek dětmi 10min
-diskuse nad vybranou otázkou 15min
-rozloučení a seznámení s příštím programem 5min

Skutečná časová dotace:
-začátek v 13:30h
-přivítání, příprava třídy a usazení dětí 3min
-četba z knihy Saša a Markétka 7min
-tvorba otázek dětmi 8min
-diskuse nad vybranou otázkou 18min
-rozloučení a seznámení s příštím programem 6min

Co se podařilo a nepodařilo:
Při této hodině se nám nedařilo upoutat jejich pozornost, zdály se nám celou dobu zasněné. Nebyly ani tolik komunikativní jako obvykle, takže jsme z nich názory museli spíše ,,tahat´´. Děti si zvolily otázku - Proč ho šimrá v žaludku? Nedostaly jsme se k žádnému konci, děti odpovídaly ve stylu - něco špatného snědl, byl nemocný atd.

Otázky vytvořené dětmi:
Proč rozpažuje ruce?
Proč už nemá Kulíška rád?
Proč ho šimrá v žaludku?
_________________
Andrea
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Andrea Kruťková



Založen(a): 14.11.2011
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 11. 09. 2012 17:15:15    Předmět: 9. hodina Citovat

Zpráva z praxe 29.5.2012 - Andrea a David
Školní Družina - ZŠ Grunwaldova
3. třída, počet dětí 11, délka 45min

Cíl: Rozvoj myšlení pomocí četby a diskuse z knihy Saša a Markétka

Plánovaná časová dotace:
-začátek v 13:30h
-přivítání, příprava třídy a usazení dětí 5min
-četba z knihy Saša a Markétka 10min
-tvorba otázek dětmi 10min
-diskuse nad vybranou otázkou 15min
-rozloučení a seznámení s příštím programem 5min

Skutečná časová dotace:
-začátek v 13:30h
-přivítání, příprava třídy a usazení dětí 7min
-četba z knihy Saša a Markétka 15min
-tvorba otázek dětmi 6min
-diskuse nad vybranou otázkou 15min
-rozloučení a seznámení s příštím programem 3min

Co se podařilo a nepodařilo:
Tato hodina byla z naší strany rozporuplná, už jen kvůli zvolené otázce - Proč na Kulíška šahali? Děti tvrdily, že ten, kdo na něho sahal byl gay, stýská se mu, měl zlé svědomí, chtěly naštvat Sašu, měl s ním špatné úmysly. Děti se postupně dostaly k tomu, že šaháme na holky, protože je milujem. To se týkalo i Kulíška.

Otázky vytvořené dětmi:
Proč zrovna Markétka chtěla mlátit Kulíška?
Proč musela být tak zlá?
Musí se lidé bít?
Proč na Kulíška šahali?
_________________
Andrea
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Andrea Kruťková



Založen(a): 14.11.2011
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 11. 09. 2012 17:26:23    Předmět: 10. hodina Citovat

Zpráva z praxe 31.5.2012 - Andrea a David
Školní Družina - ZŠ Grunwaldova
3. třída, počet dětí 14, délka 45min

Cíl: Rozloučení s dětmi a následná reflexe

Plánovaná časová dotace:
-začátek v 13:30h
-přivítání, příprava třídy a usazení dětí 5min
-Co se dětem na hodinách líbilo/nelíbilo 15min
-zopakování tématu - co je filosofie? 10min
-diskuse nad vybraným tématem dětmi 10min
-rozloučení 5min

Skutečná časová dotace:
-začátek v 13:30h
-přivítání, příprava třídy a usazení dětí 5min
-Co se dětem na hodinách líbilo/nelíbilo 13min
-zopakování tématu - co je filosofie? 15min
-diskuse nad vybraným tématem dětmi 8min
-rozloučení 5min

Co se podařilo a nepodařilo:
Dětem se na hodinách líbilo čtení z knihy a většině kupodivu i tvorby otázek. Nelíbilo se jim, že jsme si více nehráli. Kluci chtěly stále hrát fotbal Rolling Eyes Filosofii charakterizovaly jako přemýšlení nad věcmi. Diskuse nad tématem UFO probíhala radostněSmile

Téma vytvořené dětmi:
UFO
_________________
Andrea
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign