Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2011/2012 - ZPRÁVY Z PRAXE - Dukelská - Natálie, Lucie

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 31. 10. 2011 18:23:54    Předmět: 2011/2012 - ZPRÁVY Z PRAXE - Dukelská - Natálie, Lucie Citovat

Ahoj, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2011 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Natálie Kotounová



Založen(a): 1.11.2011
Příspěvky: 11
Město: Třebíč

PříspěvekZaslal(a): 23. 11. 2011 08:58:51    Předmět: Citovat

Datum: 23.11.2011, 1. setkání. 3. - 6. třída
Cíl: seznámení s dětmi, seznámení dětí s obsahem kroužku
Plánovaná časová dotace:
- seznámení s námi, naší funkcí a obsahem kroužku ( 15min)
- výroba jmenovek (15min)
- nástin toho, co budeme dělat příště (10min)
Skutečná časová dostace:
- seznámení s námi, naší funkcí a obsahem kroužku ( 15min)
- výroba jmenovek + bližší seznámení (20min)
- nástin toho, co budeme dělat příště (5min)
Co se podařilo:
Podařilo se nám seznámit děti s pojmem filosofie a obshem kroužku. Celkově máme v naší skupině (zatím) 6 dětí, na základě toho, jak děti reagovaly na naše povídání a otázky, si myslíme, že jsme děti zaujaly. Byly ukázněné a nepřekřikovaly se. Práci nám usnadnil také fakt, že s některými dětmi jsme se setkaly již na letní praxi.
Co se nepodařilo:
Přesné dodržení časové dotace.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lucie Kopřivová



Založen(a): 23.11.2011
Příspěvky: 9
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 30. 11. 2011 08:16:15    Předmět: Citovat

Datum: 30. 11. 2011, 2. setkání
Cíl: stanovení pravidel
Plánovaná časová dotace:
- úvodní "rozcvička" (5 min)
- opakování toho, co jsme dělali minule (5 min)
- cvičení na stanovení pravidel (10 min)
- tvorba vlastní pohádky - cvičení na naslouchání si (15 min)
- seznámení s obsahem příští hodiny (5 min)
Skutečná časová dotace:
- úvodní "rozcvička" (5 min)
- opakování toho, co jsme dělali minule (5 min)
- cvičení na stanovení pravidel (10 min)
- tvorba vlastní pohádky - cvičení na naslouchání si (15 min)
- seznámení s obsahem příští hodiny (5 min)
Co se podařilo:
Podařilo se nám dovést děti k tomu, aby si samy stanovily pravidla diskuze. Ale i bez předchozí domluvy děti tyto pravidla dodržovaly. Dále se podařilo dodržet časovou dotaci.
Co se nepodařilo:
Máme z ranní praxe dobrý pocit, nejsme si vědomé ničeho, co by se nepodařilo. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 06. 12. 2011 11:32:04    Předmět: Citovat

Hura.. Jen tak dal.. Klidne muzete byt v prispevcich i konkretnejsi (to ale nutne neznamena, ze by prispevky musely byt obsahlejsi)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Natálie Kotounová



Založen(a): 1.11.2011
Příspěvky: 11
Město: Třebíč

PříspěvekZaslal(a): 07. 12. 2011 08:32:29    Předmět: Citovat

Datum: 7.12.2011, 3. setkání ( jedna holčička z 1. třídy, děti ze 3. třídy a 6. třídy, celkem jsme měly 10 dětí)
Cíl: rozvoj myšlení
Plánovaná časová dotace:- úvodní rozvička a zopakování toho, co jsme dělali minule (5 min)
- sepsání pravidel, které jsme si stanovili předešlou hodinu (10 min)
- čtení příběhu Lukáš a Lenka, vymýšlení otázek (10 min)
- vybrání jedné otázky a diskuze o ní (10 min)
- shrnutí, seznámení s obsahem příští hodiny a rozloučení (5 min)
Skutečná časová dotace:- úvodní rozcvička a zopakování toho, co jsme dělali minule (5 min)
- sepsání pravidel, které jsme si stanovili předešlou hodinu (5 min)
- čtení příběhu Lukáš a Lenka, vymýšlení otázek (10 min)
- vybrání jedné otázky a diskuze o ní (20 min)
- shrnutí, seznámení s obsahem příští hodiny a rozloučení (5min)
Co se podařilo:Podařilo se nám sepsání pravidel, děti si na všechna pravidla vzpoměly i bez naší pomoci. Dále jsme četli příběh a děti na základě toho vymýšlely otázky:
- Kdo byl Jirka? (malá Natka)
- Kolik je Jirkovi? (Kačka)
- Proč nemá rád bouřky (Barča)
- Co je hrozné na bouřce? (malá Natka)
- Proč se bojíme? (Verunka)
Děti si vybraly otázku: Co je hrozné na bouřce?. Povídali jsme si o tom čeho konkrétně se bojíme na bouřce, kdo mé jaké strachy. Potěšil nás příspěvek starších holek (malá Natka a Barča) zda je strach dobrý nebo ne a následné jejich zamyšlení.
Co se nám nepodařilo:Nepodařila se nám dodržet časová dotace, přetáhli jsme diskuzi, protože děti byly k nezastavení. Spíše než, aby se většina dětí zamyšlela nad tématem, vyprávěly svoje příběhy ze života. Dnes jsme tam měly holčičku Elinku z 1. třídy, kterou se nám nepodařilo nijak zaujmout a lehce narušovala průběh hodiny.
Příště využijeme metodickou příručku, protože v jedné chvíli jsme nevěděly, jak dál.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lucie Kopřivová



Založen(a): 23.11.2011
Příspěvky: 9
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 14. 12. 2011 08:17:51    Předmět: Citovat

Datum: 14. 12. 2011, 4. setkání (6 dětí, převážně třetí třída)
Cíl: Nebát se mluvit o svém strachu
Plánováná časová dotace: - rozcvička - dechové cvičení a masáž obličejových svalů (3 min)
- opakování toho, co jsme dělali minule (2 min)
- cvičení z metodické příručky (20 min)
- diskuse na téma Jak se strach projevuje a Jak proti němu bojovat (10 min)
- nástin toho, co budeme dělat příště a následné rozloučení (5 min)
Skutečná časová dotace:- rozcvička - dechové cvičení a masáž obličejových svalů (3 min)
- opakování toho, co jsme dělali minule (5 min)
- cvičení z metodické příručky (10 min)
- diskuse na téma Jak se strach projevuje a Jak proti němu bojovat (20 min)
- nástin toho, co budeme dělat příště a následné rozloučení (4 min)
Co se nám podařilo: Podařilo se nám udělat cvičení z metodické příručky ( pantomimou zahraj, co se děje s tvým tělem, grimasy strachu). Dále se nám podařilo rozvést diskuzi na téma Jak se zbavit strachu, což bylo pro nás stěžejním bodem hodiny. To aby si děti nenechávaly strach pro sebe a snažily se proti němu bojovat svým zvoleným způsobem.(kreslení, svěřování se blízkým, racionalizace strachu)
Co se nepodařilo: Nedodržely jsme časovou dotaci, musely jsme přetahovat, protože děti byly k nezastavení Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Natálie Kotounová



Založen(a): 1.11.2011
Příspěvky: 11
Město: Třebíč

PříspěvekZaslal(a): 21. 12. 2011 08:13:18    Předmět: Citovat

Datum: 21. 12. 2011, 5. setkání (10 dětí, převážně třetí třída)
Cíl: zamyšlení se nad tím, co je o Vánocích nejdůležitější
Plánovaná časová doatce:
- rozcvička a opakování toho, co jsme dělali minule (5 min)
- čtení příběhu s vánoční tématikou (5 min)
- diskuze nad tím, co je o Vánocích nejdůležitější (20 min)
- rozdání dárečků, rozloučení a nástin toho, co budeme dělat po Vánocích (5 min)
Skutečná časová dotace:
- rozcvička a opakování toho, co jsme dělali minule (5 min)
- čtení příběhu s vánoční tématikou (5 min)
- diskuze nad tím, co je o Vánocích nejdůležitější (20 min)
- rozdání dárečků, rozloučení a nástin toho, co budeme dělat po Vánocích (5 min)
Co se nám podařilo:
Dnes se nám podařilo dodržet časovou dotaci, rozvinout diskuzi na dané téma (řešeili jsme, co je nejdůležitější o Vánocích obecně, pro je jejich rodinu, pro ně samotné, jaké existují vánoční tradice a jaké praktikují oni doma, jak si děti představují Ježíška...). Vysvětlily jsme dětem, že s našimi dějinami nemá nic společného Santa Claus!
Co se nám nepodařilo:
Dnes nám diskuze sklouzávala spíše k povídání než filosofování.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lucie Kopřivová



Založen(a): 23.11.2011
Příspěvky: 9
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 04. 01. 2012 08:20:59    Předmět: Citovat

Datum: 4. 1. 2012, 6. setkání (9 dětí, 3. a 6. třída)
Cíl: Zamyšlení se nad pojmem krása
Plánovaná časová dotace:
- rozcvička a cvičení - "najdi věc, která se Ti zdá v této třídě nejkrásnější" a odůvodnění proč (5 min)
- diskuze nad otázkou : Co způsobuje, že je někdo krásný nebo něco krásné?(20 min)
- shrnutí toho, co jsme si řekli a nástin toho, co budeme dělat příště (10 min)
-rozloučení (5 min)
Skutečná časová dotace:
- rozcvička a cvičení (5 min)
- diskuze (35 min)
- rozloučení (jen v rychlosti)
Co se nám podařilo:
Dotkli jsme se témat jako je krása. Mluvili jsme o tom, co pro koho znamená krása. Zda může být nebezpečná a dostali jsme se až k pojmu šikana.
Co se nám nepodařilo:
Nesplnily jsme plánovanou časovou dotaci. Děti se nám rozhovořily a my je nechtěly tišit, když mluvily o tématech jako je krása fyzická versus vnitřní nebo šikana z důvodu neznačkového oblečení. Spíše jsme si připravily půdu pro příště, kdy si vše shrneme a budeme probírat téma šikany.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 09. 01. 2012 19:48:37    Předmět: Citovat

Diky za pekne strukturovane prispevky. Pro priste by bylo dobre si pripravit rozvicku nejak tematicky, aby Vam to pomohlo rychle naskocit do tematu z minule schuzky.. Pripadne to muzeme prodiskutovat na kolokviu..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Natálie Kotounová



Založen(a): 1.11.2011
Příspěvky: 11
Město: Třebíč

PříspěvekZaslal(a): 11. 01. 2012 08:10:03    Předmět: Citovat

b]Datum:[/b] 11.1.2012 (7. setkání, 9 dětí - 6. a 3. třída)
Cíl: zamyšlení nad pojmem odvaha
Plánovaná časová dotace:- přivítání, rozcvička, zopakování toho, co jsme dělali minulou hodinu (5 min)
- cvičení z metodické příručky na téma odvaha (10 min)
- diskuze na téma odvahu (15 min)
- rozloučení, shrnutí toho, co jsme dnes řešili (5 min)
Skutečná časová dotace:- přivítání, rozcvička, zopakování toho, co jsme dělali minulou hodinu (5 min)
- vrácení se k tématu šikany a cvičení z metodické příručky na téma odvaha (10 min)
- diskuze na téma odvaha (20 min)
- stručné rozloučení
Co se nám podařilo: Dnes hovořily děti, které obvykle nehovoří, tak často. Dělali jsme cvičení z metodické příručky, které se týkalo odvahy. Dětem jsme četly věty, které představovaly určité situace (např. Petr skočil do řeky pro svého psa). Děti měly odpovídat, zda byla v dané situaci projevena odvaha nebo ne a proč si to myslí. Po cviční jsme přešli k diskuzi, kde jsme řešili definici odvahy, jestli jsou všichni lidé odvážní, v jakých situacích může být odvaha špatná apod.. Děti došly k názoru, že odvaha musí být spojená s rozumným myšlením.
Co se nám nepodařilo:Občas se nám stávalo, že jsme se zamyslely nad nějakou odpovědí dítěte, nejspíš až moc, protože jsme lehce ztratily v tom, kam se diskuze ubírá.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lucie Kopřivová



Založen(a): 23.11.2011
Příspěvky: 9
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 18. 01. 2012 08:06:47    Předmět: Citovat

Datum: 18. 1. 2012 (8. setkání, 4 děti - 3. a 6. třída)
Cíl: diskuze na téma : Být na sebe hrdý
Plánovaná časová dotace: - přivítání a rozcvička (5 min)
- připomenutí toho, o čem jsme se bavili minule (5 min)
- cvičení z metodické příručky " hrdý či domýšlivý" (5 min)
- diskuze : Co to znamená být na sebe hrdý? (15 min)
- shrnutí a rozloučení (5 min)
Skutečná časová dotace: - přivítání a rozcvička (10 min) - čekaly jsme na ostatní
- připomenutí toho, co jsme dělali minule (5 min)
- cvičení z metodické příručky (5 min)
- diskuze (5 min)
- povídání mimo plán: o družině, o učitelích, o prostorách školy, o pololetních o písemkách
Co se nám podařilo: Z dneška nemám dobrý pocit
Co se nám nepodařilo: Přišlo nám málo dětí, protože musely nacvičovat na školní akademii. Diskuze se nám vůbec nerozjela. Povídaly jsme si úplně mimo plán. Bylo to příjemné, ale s filosofií to nemělo nic společného.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Natálie Kotounová



Založen(a): 1.11.2011
Příspěvky: 11
Město: Třebíč

PříspěvekZaslal(a): 22. 02. 2012 08:29:08    Předmět: Citovat

Datum: 22. 2. 2012 (9. setkání, 5 dětí -3. a 6. třída)
Cíl: tvorba otázek a následná diskuze
Plánovaná časová dotace:- přivítání a rozcvička (5min)
- hra "Překladač" (10min)
- čtení příběhu z Lukáš a Lenka, kap. 2 Noví sousedé, tvorba otázek a diskuze (20min)
- rozloučení a seznámení s tím, co budeme dělat příště (5min)
Skutečná časová dotace:- přivítání a rozcvička (5 min)
- hra "Překladač" (10min)
- čtení příběhu a vytvoření otázek (15min)
- rozloučení a seznámení s tím, co budeme dělat příště (5min)
Co se nám podařilo:Dnes jsem se s dětmi viděly po delší době (3 týdny). Na začátku jsme si povídali, o tom co se za tu dobu událo a potom jsme hráli hru "Překladač"- Jeden vypraví např. co dělal v sobotu a druhý to vlastními slovy zopakuje. Všechny děti to zvládaly dobře až na Moničku, které s tím měla lehce problém. Následně jsem přečetla příběh, děti jej zopakovaly a začali jsme tvořit otázky. Tyto otázky byly:
1. Kolik mohlo být přistěhované holce? Kačka.
2. Jaké je to být na vozíku? Lucka
3. Kolik mohlo být klukovi na vozíku? Monička
4. V kolik Jirka vstával? Kačka
5. Dá se hrát s dětmi na vozíku? Nat.
6. Je horší se určitou poruchou narodit nebo ji utrpět v průběhu života? Lucka. Děti vybraly otázky č. 2 a 6.
Co se nepodařilo:Nedodrželi jsme plánovanou časovou dotaci a nedostali jsme se k diskuzi nad vybranými otázkami, protože trvalo delší dobu než děti nějaké otázky vymyslely. Dneska to vypadalo, že děti čekaly, až my něco navrhneme a oni se budou moci odrazit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lucie Kopřivová



Založen(a): 23.11.2011
Příspěvky: 9
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 29. 02. 2012 08:20:02    Předmět: Citovat

Datum: 29. 2. 2012 (10. setkání, 6 dětí - 3. a 6. třída)
Cíl: Snaha o formulaci myšlenek do slov a následná argumentace
Plánovaná časová dotace: - přivítání a rozcvička (5 min)
- co jsme dělali minule - každý shrnul to, co si pamatoval nebo ho zaujalo (10 min)
- diskuze nad vybranou otázkou z předešlé hodiny - jaké je to být na vozíku a zda je horší se s handicapem narodit nebo ho získat v průběhu života (15min)
- rozloučení a nástin toho, co bude příště (5 min)
Skutečná časová dotace: - přivítání a rozcvička (5 min)
- co jsme dělali minule - každý shrnul to, co si pamatoval nebo ho zaujalo (10 min)
- diskuze nad vybranou otázkou z předešlé hodiny - jaké je to být na vozíku a zda je horší se s handicapem narodit nebo ho získat v průběhu života (20 min)
- rozloučení a nástin toho, co bude příště (5 min)
Co se nám podařilo:Získaly jsme nového účastního Honzíka a zapojily ho do děje. Honzík se hodně stydí a "kuňká". Je zde značný rozdíl od dětí, se kterými se scházíme pravidelně. Dnes jsme se snažily, aby děti argumentovaly. Dále na sebe dokonce i reagovaly a né pouze svými příběhy ze života. Sice na sebe reagují, ale pouze v pozitivním smyslu. Nevyvrací si názory- na příště už na tento problém máme vymyšlenou aktivitu Smile
Co se nám nepodařilo:Děti v rámci diskuze samy nekladou otázky. Je stále na nás ptát se proč a zda by to nešlo jinak nebo zda nemá někdo jíný názor...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Natálie Kotounová



Založen(a): 1.11.2011
Příspěvky: 11
Město: Třebíč

PříspěvekZaslal(a): 07. 03. 2012 08:29:34    Předmět: Citovat

Datum: 7. 3. 2012 (11. setkání, 7 dětí - 3. a 6. třída)
Cíl: vysvětlení pojmu zdůvodňování a následná aplikace v praxi
Plánovaná časová dotace:- přivítání a rozcvička (5. min)
- co jsme dělali minule - každý shrnul, co si pamatoval nebo ho zaujalo (5. min)
- cvičení na zdůvodňování (10. min)
- čtení příběhu a výběr otázek, diskuze (15. min)
- rozloučení a nástin toho, co budeme dělat příště (5. min)
Skutečná časová doatce:- přivítání a rozcvička (5. min)
- co jsme dělali minule - každý shrnul, co si pamatoval nebo ho zaujalo (5. min)
- cvičení na zdůvodňování (15. min)
- čtení příběhu a výběr otázek (10. min)
- rozloučení a nástin toho, co budeme dělat příště (5. min)
Co se nám podařilo: Dnes jsme s dětmi zkoušely cvičení na zdůvodňování. Cvičení spočívalo v tom, že byla dána počáteční věta a děti na sebe postupně navazovaly. V podstatě odpovídaly na otázku proč. Např. Blanka se učila vařit. Učila se vařit, protože chtěla být jako maminka. Chtěla být jako maminka, protože ta umí dobré knedlíky atd. Cvičení dětem poměrně šlo. Potom jsme si přečetli další část z knížky Lukáš a Lenka a vytvořili jsme otázky. Dneska jsme byly nadšené z toho, že se zapojily všechny děti a vytvořily, o proti ostatním hodinám, větší množství otázek:
Proč sbírali brouky? Beátka
Proč se Jirka tolik bál? Monča
Proč se nechtěli přestěhovat, když já to chtěl? Ondra
Proč ta holka zuřila jako hurikán? Kačka
Proč okouněli na dvorku (sourozenci), když to byla pouze věc sousedů? Barča
Proč ta dívka řvala, když už byla velká a věděla, že s tím nic neudělá? Monča
Proč tam bylo v neděli ticho? Ondra
Proč neřvala doma, ale na dvorku? Kačka
Kde byla maminka té holky? Monča
Proč neměl táta ženu? Ondra
Proč nekřičel ten na vozíčku? Beátka
A proč bude starší? Ondra
Proč to nemělo konce? Barča
Co se nepodařilo: Dnes se nám nepodařilo vybrat otázky k diskuzi, nevyšel nám čas, děti neustále tvořily otázky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 15. 03. 2012 23:12:45    Předmět: Citovat

Nebojte se pripade pri tvoreni otazek zavest nejaka restriktivni opatreni Smile Napr. tvori se ve dvojicich, kazda dvojice smi polozit jen jednu otazku atd.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Natálie Kotounová



Založen(a): 1.11.2011
Příspěvky: 11
Město: Třebíč

PříspěvekZaslal(a): 21. 03. 2012 09:18:39    Předmět: Citovat

Datum: 21. 3. 2012 (12. setkání, 6 dětí - 3. a 6. třída)
Cíl: prohloubení schopnosti myšlení v souvislostech
Plánovaná časová dotace:- přívítání, povídání si o tom, co kdo dělal o prazdninách a shrnutí minulé hodiny (10. min)
- cvičení na zdůvoňování (10. min)
- vybrání otázky a následná diskuze nad ní (15. min)
- rozloučení a nástin toho, co budeme dělat příště (5. min)
Skutečná časová dotace:- přívítání povídání si o tom, co kdo dělal o prazdninách a shrnutí minulé hodiny (10. min)
- cvičení na zdůvoňování (5. min)
- vybrání otázky a následná diskuze nad ní (20. min)
- rozloučení a nástin toho, co budeme dělat příště (5. min)
Co se nám podařilo:Dnešní cvičení na zdůvodňování bylo zaměřeno tak, aby děti používály spojku aby,která podněcovala budoucnost např. Lucka se učila lyžovat, aby mohla závodit. Myslíme si, že dnes jim šlo cvičení o něco lépe než předchozí hodinu. Potom jsme si vybrali větu a začali diskutovat. Vybrali jsme si větu "Proč se nechtěli přestěhovat, když já to chtěl?" Začaly jsme tak, že jsme se dětí zeptaly, zda-li se někdy stěhovaly a zda byly rády nebo naopak. Dnes nás potěšilo, že Kačka reagovala na Ondrovu odpověď.
Co se nám nepodařilo:Dnes byl problém z naší strany, že jsme nějak nevěděly, jak začít s vybranou otázkou otázku. Byly jsme takové zaseklé.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lucie Kopřivová



Založen(a): 23.11.2011
Příspěvky: 9
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 28. 03. 2012 07:10:44    Předmět: Citovat

Datum: 28. 3. 2012 (13. setkání, 8 dětí - 3. a 6. třída)
Cíl: Uvažovaní v kontextu
Plánovaná časová dotace: - přivítání, rozhýbání (5 min)
- aktivita na zasazení obrázku do kontextu - podle obrázku vymysli krátký příběh (10 min)
- cvičení "mám jako dítě právo do toho mluvit nebo nemám právo do toho mluvit" (15 min)
- shrnutí (5 min)
- rozloučení (5 min)
Skutečná časová dotace:
- přivítání, rozhýbání (5 min)
- aktivita na rozehřátí - podle obrázku vymysli krátký příběh (10 min)
- cvičení "mám jako dítě právo do toho mluvit nebo nemám právo do toho mluvit" (15 min)
- shrnutí (5 min)
- rozloučení (5 min)
Co se nám povedlo:
Až na na dvě holčiny byly děti schopné vymyslet příběh podle obrázku a i jsme se při tom pobavily ( Mariánský příklopec Smile )
Dnes se zapojovaly všechny děti a měly příspěvky k věci.
Vysvětlení pojmu kompromis. Děti si samy přišly s vysvětlením.
Co se nám nepovedlo: Dnes se moc nejednalo o filosofování. Jednalo se spíše o otázku a odpověď. děti na sebe nereagovaly a opět spíše vyprávěly své zážitky spojené s tím, co jsme právě řešili.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lucie Kopřivová



Založen(a): 23.11.2011
Příspěvky: 9
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 04. 04. 2012 13:23:48    Předmět: Citovat

Datum: 4. 4. 2012 (14. setkání, 6 dětí - 3. a 6. třída)
Cíl: Integrace Honzíka
Plánovaná časová dotace:
- přivítání a zopakování toho, co jsme dělali minule (5 min)
- aktivita : "Kubova hra" (15 min)
- čtení příběhu a tvoření otázek (15 min)
- shrnutí a rozloučení (5 min)
Skutečná časová dotace:- přivítání a zopakování toho, co jsme dělali minule (5 min)
- aktivita : "Kubova hra" (30 min)
- rozloučení (5 min)
Co se nám povedlo:
Aktivita děti hodně bavila, hodně se rozmluvily, zejména nemluvný Honzík. O proti ostatním dětem byl tichý a nevýrazný se stálým náběhem na pláč. V aktivitě se jednalo o to, že jsme dětem dávaly slova a oni říkaly, co je k tomuto slovu první napadlo a zdůvodňovaly proč. Např: Slon-chobot- protože slon má chobot.
Co se nám nepovedlo:
Nedodržely jsme vůbec časový plán. Celý čas nám zabrala naše první aktivita. Děti doslova nadchla a také dost rozdováděla. Ke konci nás děti přemluvily, zda by nemohly dávat také slova nám a tím jsme končili.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Natálie Kotounová



Založen(a): 1.11.2011
Příspěvky: 11
Město: Třebíč

PříspěvekZaslal(a): 25. 04. 2012 08:28:37    Předmět: Citovat

Datum: 25. 4. 2012 (15. setkání, 6 dětí - 3. třída)
Cíl:přiblížení filosofického dotazování dětem
Plánovaná časovaná dotace:
- přivítání, shrnutí toho, co jsme dělali minule a rozvička (Ram cam cam) (7 min)
- čtení příběhu a tvoření otázek (10 min)
- výběr otázek a diskuze (20 min)
- shrnutí a rozloučení (3 min)
Skutečná časová dotace:
- přivítání, shrnutí toho, co jsme dělali minule a rozvička (Ram cam cam) (10 min)
-čtení příběhu, tvoření otázek (25 min)
- rozloučení (5 min)
Co se nám povedlo:
Dnes byly děti nadšené z rozvičky a vypadalo to, že děti tato rozcvička rozproudila, protože tvořily otázky a byly k nezastavení. Tedy čtení příběhu a tvorba otázek nám zabrala celou hodinu. Monička nám řekla, že se jí dnes líbil příběh a bavilo jí to.
Příklady některých otázek:
Proč Lukáš nezůstal u tatínka v Irsku? (Beatka)
Proč byl Lukáš na vozíčku? (Markétka)
Proč nešel (Lukáš) do normální školy už dřív? (Beatka)
Proč s ním ta sestra nechtěla mluvit? (Beatka)
Proč Lukáš seděl sám v koutě? (Beatka)
Je tatínek Lenky taky rozvedený? (Monička)
Proč s ním ta sestra nemluvila? (Eliška)
Proč se tatínek odstěhoval tak daleko? (Markétka)
Proč Lukáš nechtěl mluvit o své sestře? (Eliška)
Proč se rozvedli? (Ondra)
Co se nám nepovedlo:

Nedodržely jsme časovou dotaci.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Natálie Kotounová



Založen(a): 1.11.2011
Příspěvky: 11
Město: Třebíč

PříspěvekZaslal(a): 09. 05. 2012 07:02:41    Předmět: Citovat

Datum: 2. 5. 2012 (16. setkání, 6 dětí - 3. třída)
Cíl: vybrání otázky a prohloubení filosofického dotazování
Plánovaná časová dotace:
- přivítání, shrnutí toho, co jsme dělali minule a rozvička (Ram cam cam) (5 min)
- výběr otázky a diskuze (25 min)
- shrnutí a rozloučení (5 min)
Skutečná časová doatce:
- přivítání, shrnutí toho, co jsme dělali minule a rozvička (Ram cam cam) (5 min)
- výběr otázky a diskuze (25 min)
- shrnutí a rozloučení (5 min)
Co se nám podařilo:
Dnes se nám podařilo dodržet plánovanou časovou dotaci. Děti si vybraly otázku "Proč Lukáš seděl sám v koutě?". Na začátek děti dávaly dohromady veškeré informace, které se do této doby o Lukášovi dozvěděly. Do diskuze se zapojovaly všechny děti. Děti se mezi sebou ptaly, jak to kdo myslí apod. reagovaly na sebe.
Co se nám nepodařilo:
Děti dnes byly lehce neposedné. Ke konci hodiny se vytrácela soustředěnost.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lucie Kopřivová



Založen(a): 23.11.2011
Příspěvky: 9
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 09. 05. 2012 07:03:15    Předmět: Citovat

Datum: 9. 4. 2012 (17. setkání, 3 děti - 3. třída)
Cíl: Uvádění příkladů a zobecňování
Plánovaná časová dotace:
- přivítání, rozcvička (Maorský tanec) a připomenutí toho, co jsme dělali minule (10 min)
- otázka : Je rozvod dobrý nebo ne? -> Existují případy kdy ano? (25 min)
- aktivita na odlehčení a rozloučení (5 min)
Skutečná časová dotace:
- přivítání, rozcvička (Maorský tanec) a připomenutí toho, co jsme dělali minule (10 min)
- otázka : Je rozvod dobrý nebo ne -> Existují případy kdy ano? (25 min)
- aktivita na odlehčení a rozloučení (5 min)
Co se nám povedlo:
Vysvětlili jsme si pojmy motivace a kompromis. Děti pak samy uváděly příklady. Téma rozvodu zaujalo všechny děti a všechny k tomu měly co říct. Navazovaly na sebe a vyvracely si určitá tvrzení. Například-> Monička : "Rozvody jsou vždy špatné!" Ondra: " Ne, když už ti dva spolu nejsou šťastni a trápí se."
Co se nám nepovedlo:
Bylo to příliš těžké téma a asi jsme si vzaly moc velké sousto. Beátka se zcela otevřeně rozpovídala o rozvodu rodičů a o tom, jak to probíhalo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lucie Kopřivová



Založen(a): 23.11.2011
Příspěvky: 9
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 03. 06. 2012 17:11:09    Předmět: Citovat

Datum: 23. 5. 2012 (19. setkání, postupně narůstající počet dětí)
Cíl: Přečíst příběh a následná tvorba otázek
Plánovaná časová dotace:
- přivítání (5 min)
- čtení příběhu (10 min)
- tvorba a výběr otázek (15 min)
- aktivitka k vybrané otázce (10 min)
- rozloučení a nástin toho co budeme dělat příště (5 min)
Skutečná časová dotace:
- přivítání (5 min)
- čtení příběhu (10 min)
- stálé vítání nových členů a vysvětlování co děláme (10 min)
- tvorba otázek (15 min)
- rozloučení a nástin toho, co budeme dělat příště (5 min)
Co se nám povedlo:
Děti byly dnes ze začátku lehce rozhozené (Ríša měl dnes u nás na hodině hospitaci), ale rychle si na tuto návštěvu zvykly.
Děti aktivně tvořily otázky. Podařilo se nám vysvětlit některé pojmy, které děti neznaly.
Co se nám nepovedlo:
Paní vychovatelka nám v průběhu hodiny přiváděla stále nové členy, které jsme musely uvádět do děje a to nám odst komplikovalo práci. Nestihli jsme ani vybrat otázku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Natálie Kotounová



Založen(a): 1.11.2011
Příspěvky: 11
Město: Třebíč

PříspěvekZaslal(a): 06. 06. 2012 16:45:44    Předmět: Citovat

Datum: 16. 5 (18. setkání, cca 15 dětí - 1., 3. a 6. třída)
Cíl: prohloubení filosofického postoje
Plánovaná časová dotace:
- rozvička, opakování toho, co jsme dělali minule (5 min)
- cvičení "empatie" (15 min)
- čtení příběhu, tvorba a výběr otázek (15 min)
- rozloučení a nástin toho, co budeme dělat příště (5 min)
Skutečná časová dotace:
- rozvička, opakování toho, co jsme dělali minule (5 min)
- cvičení "empatie" (30 min)
- rozloučení a nástin toho, co budeme dělat příště (5 min)
Co se nám povedlo:
Povedlo se nám zapojit všechny děti a to přesto, že nám během dnešní hodiny docházely stále nové a nové děti. Především děti z první třídy, které zde ještě nikdy nebyly. Cvičení "empatie", které jsme dělali, spočívalo v tom, že jsme dětem vždy řekly, aby si představily, že jsou např. lékař a děti nám měly odpovídat, jak by se v této roli cítily a proč. Zapojovaly se opravdu všechny děti i nově příchozí, kterým jsme vždy na začátku, když přišly, objasnily, co je tohle za "kroužek", jak to zde funguje, co je hlavní náplní. Připravily jsme si poteniální účastníky pro příští rok.
Co se nám nepovedlo:
Nedodržely jsme plánovou časovou dotaci i obsah a to především z důvodu toho, že nám neustále doházely nové děti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Natálie Kotounová



Založen(a): 1.11.2011
Příspěvky: 11
Město: Třebíč

PříspěvekZaslal(a): 06. 06. 2012 17:00:52    Předmět: Citovat

Datum: 30. 5 (20. setkání, 10 dětí - 1., 3. a 6. třída)
Cíl: závěrečná reflexe
Plánovaná časová dotace:
- rozvička, připomenutí toho, co jsme dělali minule (5 min)
- diskuze na dtím, co se dětem v rámci P4C líbilo a o naopak nelíbilo (30 min)
- rozloučení a závěrečné shrnutí (5 min)
Skutečná časová doatce:
- rozvička, připomenutí toho, co jsme dělali minule (5 min)
- diskuze na dtím, co se dětem v rámci P4C líbilo a o naopak nelíbilo (30 min)
- rozloučení a závěrečné shrnutí (5 min)
Co se nám povedlo:
Dnes byla našim cílem celková reflexe, která byla založená na tom, co se dětem líbilo x nelíbilo, co by chtěly změnit, zda by chtěly navštěvovat P4C i příští rok...Beátka ze 3. třídy řekla, že by byla ráda, kdyby s dětmi z nižších tříd, nechodily starší děti, prý se víc projevují a ty mladší potom mají méně příležitostí. Na to reagovala i Barča z 6. třídy a souhlasila s Beatkou, že se jí také zdálo, že se mladší děti méně projevují a je to škoda. My jsme o tom s Luckou přemýšlely a pokud bude zájem ( z předčasného průzkumu zájem je) docházely bychom na dva "kroužky" - jeden pro mladší děti a druhý pro ty starší. Dále děti oceňovaly příběh, který jsme četly ( Lukáš a Lenka). Čas, ve kterém P4C probíhal, dětem také vyhovoval (od 7hod.), prý se takhle ráno lépe soustředí a nejsou tolik unavené.
Co se nám nepovedlo:
Dnes bych neřekla, že se nám něco nepovedlo. Tato hodina byla závěrečná a naším cílem bylo především zreflektovat dosavadní průběh a udělat si obrázek o tom ( ná základě výpovědí dětí a naši společné reflexe s Luckou), co do příště vylepšit, co nechat apod.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign