Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2010/2011 Zprávy z praxe - Lenka a Markéta

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 30. 09. 2010 20:37:17    Předmět: 2010/2011 Zprávy z praxe - Lenka a Markéta Citovat

Ahoj, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2010 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila a další.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Fílová



Založen(a): 10.11.2009
Příspěvky: 29
Město: Velké Popovice

PříspěvekZaslal(a): 03. 10. 2010 21:15:39    Předmět: Citovat

- 23: 9. setkání 1
Setkání se uskutečňují v rámci školního klubu křesťanského gymnázia v Kutné Hoře, takže docházka je zcela dobrovolná. Kroužek filosování jsme nazvaly Myšmaš. A Markéta nalákala děti z primy. 6- 8 slečen. Myšmaš probíhá jednou týdně v polední pauze a je plánován tak na hodinu (60 min). Ke čtení jsme si vybraly knihu Josteina Gaardera Haló! Je tu někdo?
- cil setkani: seznámení, čtení knihy, představení kroužku "myšmaš"
- struktura setkani:
1. setkání
1. jméno: seřadit se mlčky - podle abecedy podle jména
- podle počtu písmen ve jméně (5 min)
2. Napsat na papírky, jak mi kdo říká (různé varianty jména, přezdívky).Na jeden papírek jednu variantu.(5 min)
3: Kreslíme hlavu: místo očí: na co se rád dívám, nos: co rád cítím,uši: co rád poslouchám,ústa: co rád jím,+ co se mi honí hlavou,(10 min)
4. Slepit panáčka z hlavy a papírků se jmény (3 min)
5. Napsat dovednost (Na co jsem pyšný, že umím, dělám)(3 min)
6. Čtení(7 min)
7. zastavit čtení na Haló je tu někdo a představit panáčka a zavolat Haló je tu někdo a další představí svého panáčka,...(10 min)
8. Zbytek čtení ( 3 min)
9. Na co se můžeme těšit, co to je myšmaš (5 min)
- struktura setkani - skutecna :
Sešlo se nás 7 primánek a jeden prvňák + my dvě
Vcelku jsme dodržely připravenou strukturu, jen se nám setkání protáhlo asi na 75 min a závěrečné čtení jsme vynechaly.
v závěru jsme si povídaly o tom, co si pod tím představujeme a co očekáváme. Překvapilo nás – mile, že děti z letáčku a z Markétiny „náborové akce“ měly o kurzu odpovídající představu
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.
Setkání mělo příjemnou atmosféru, všechny aktivity proběhly pěkně. Skupinka spolupracuje, je povídavá. Při řízené diskusi určitě narazíme na pravidla, sice si neskáčou moc do řeči a přiměřeně se poslouchají, ale bude třeba se v těchto dovednostech (neskákat do řeči a poslouchat druhého) potrénovat.


Naposledy upravil Lenka Fílová dne 08. 11. 2010 09:51:34, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 18. 10. 2010 19:17:38    Předmět: Citovat

Diky za prvni zpravu! Jen tak dal...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Fílová



Založen(a): 10.11.2009
Příspěvky: 29
Město: Velké Popovice

PříspěvekZaslal(a): 08. 11. 2010 09:46:45    Předmět: Citovat

Ahoj, navazuji, tedy nenavazuji 5.setkáním, předešlá 3 doufám dodáme.
Příprava 4.11.

1. (přijde nová spolužačka) Společné povídání po kruhu. „ snažíme se si zopakovat děj příběhu + představit nové spolužačce o čem myšmaš je. Každý může říci je n dvě věty, pozorně sledujme, co říkají ti před námi, abychom se neopakovali a navázali na to, co říkají. Držme se tématu.“ (Cíl: nácvik pozorného naslouchání, orientace v řečeném, dokázat navázat + po 14ti denní pauze si připomenout příběh a zároveň s ním seznámit novou členku. 5min)
2. -Vzpomeň si jaký jsi měl úkol během minulé diskuse.
- Najdi si kolegu. který měl stejný úkol, společně se zamyslete a odpovězte na otázky na
papíru. Děti dostanou do dvojice papír s otázkama. (Jak se vám úkol plnil? Co bylo těžké
při plnění úkolu? Co jste zaznamenali? Myslíte si, že plnění úkolu ovlivnilo průběh
diskuse? Jak?) Čas: 10 min
3. Balíčky. Co to je? Každý dostane balíček – krabičku, každé balení je jiné.
- zkoumání neotevřeného balíčku, co si myslíš, že to je.
- možno rozbalit, co si myslíš, že to je. (Balíček obsahuje, kousky látky a trochu ovčí vlny
na vytvoření skřítka)
- zkoumání hotového hadrového skřítka poslepu
- a s otevřenýma očima
Čas: 10 min
4. Diskuse – otázky z minule: Ví Mika, Co je mouka?,.... Čas: 10 min
5: Čtení + otázky. Čas 8 min

Reflexe
Sešlo se nás 6 z toho 1 nová. Vítek dorazil až během 2. aktivity.
1. Velmi dobré cvičení, překvapivě náročné dodržet zadání. Bylo by lepší povídat jen jedno téma nebo každé zvlášť (příběh, co je myšmaš). Obešli jsme kolečko. Občas jsme někoho zastavili, pokud zcela nenavazoval nebo nemluvil k tématu. Pak se Anička ještě doptávala, co by potřebovala vědět a tak jsme nakonec dali přečtenou část příběhu dohromady. Čas: 12 min
2. Protože nebyly všechny děti zpracovali jsme jen dvě zadání ze čtyř.( Udělej čárku pokaždé, když někdo neposlouchá když mluví někdo druhý.Udělej čárku pokaždé, když někdo skočí druhému do řeči.Všímej si, zda se všichni zapojují do diskuse.Udělej čárku pokaždé, když někdo mluví mimo společnou diskusi.)
Jedna skupinka měla samé nic a nijak. Druhá (skákání do řeči) pěkně vyvodila Smile, že si dávala pozor, aby neskákala do řeči ostatním. Čas: 8 min
3. Všechny to hodně bavilo. Následně pěkné povídání, jak poznáváme co je co. Čas: 15 min
4:Diskuse: Ví Mika, co je mouka? "Neví, protože by ji nerozhazoval." Povídání se nám nejdříve svezlo jestli děláme někdy něco, o čem víme, že se nedělá a přesto to děláme. Potom, co je mouka, jaká je, vlastnosti, druhy, ... Pak jsme dali na výběr jestli další otázky nebo čtení. byly zvoleny otázky a to: Proč se Mika uklidnil při hlazení, je ještě malé dítě ? Diskuse cca uklidní hlazení jen malé dítě? Proč hlazení uklidní? .... Zjistili jsme, že máme dvě otázky v jedné. A že po hlazení se uklidní i dospělý. Čas: 20 min. Diskuse je pěkná, ale jen díky tomu že dětí je jen 7. Skákání do řeči, nenavazování, vstupy mimo zcela běžné.
Ještě jen ve školním klubu si pak všichni mohli skřítka s Maki udělat.
Také jsme si založili krabičku na otázky, které považujeme za vyřízené. Píšeme totiž otázky na pruhy papíru a přilepujeme na povizorní tabuli izolepou. Máme jich na tabuli stále plno.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Fílová



Založen(a): 10.11.2009
Příspěvky: 29
Město: Velké Popovice

PříspěvekZaslal(a): 15. 11. 2010 00:07:07    Předmět: 11.11. Citovat

Příprava 11.11.
Protože na konci minulého setkání padla věta ve smyslu Mika vypadal normálně, protože se objevil v Norsku, kdyby se objevil v Číně vypadal by jako Číňan. A protože i v textu plánovaném na dnešní čtení se objevuje taky ...normální... Zaměřily jsme se na normální
1. Delfín. Posíláme po kruhu průhledného plastového delfína, který je naplněn vodou a malými mušličkami, třpytkami, hvězdicí a velrybou. Každý si má delfína prohlédnout a říct, proč je tento delfín normální, v druhém kole pak větu proč není normální. (5 min)
2. Hra: Jeden jde za dveře a změní na sobě něco tak, aby to nebylo normální. Vrátí se a ostatní hádají, co změnil. A snaží se zdůvodnit, proč to není normální. (10 min)
3. Čtení (7min)
4. Otázky na příště (5min)

Reflexe:
Tak tentokrát se sešlo 5 účastnic + Vítek, který dochází později. Pozor z toho 4 nové a jen jedna původní (způsobily to snad nějaké změny ve vyučování). Holky přinesly kytaru tak jsme zahájili písničkou (třemi)
1. Delfín měl úspěch. rozvinulo se nám povídání, které vyvolala věta: Tahle ryba je normální, protože je průhledná. Nakonec jsme dospěli k tomu, že delfín normálně průhledný není, ale že existují ryby, které normálně průhledné jsou. Hledali jsme synonyma ke slovu nenormální (jiný než ostatní, divný, neobyčejný, zvláštní) (20 min)
2. Hra se nám trochu svezla jen na hádání změny. Jestli je to tak normální či ne, upadlo do pozadí. I když jsme občas vznesly s Markétou dotázek je- li to normální. Hra měla úspěch a zabrala nám 15min.
3, 4. Četli jsme jako obvykle po dvou větách. Po čtení vytvářeli otázky. Každý může maximálně dvě. Máme dost otázek, kterými jsme se ještě nezabývali. Necháváme je na tabuli a čekáme, že na některé se odpověď dozvíme při čtení. A dávali hlasy. Otázky (obodované). Jak věděl Jáchym, že bude mít brášku? Jsou na Mikově planetě dinosauři? Má rád Mika dinosaury? Proč Jáchym lhal?
Na závěr holky ještě hrály a zpívaly a my s Maki balily. Setkání nám vyšlo na hodinu (60 min). Myslím, že se nám moc nedaří vést „řízenou“ diskusi. Je to vždy trochu smršť, zvladatelná jen proto, že je nás málo. Asi se budeme nějak muset zaměřit na průběh diskuse. Předminule se nám osvědčily „pozorovací“ úkoly. A Vítkovi (je to druhák mezi primánkami) musíme dělat prostor na mluvení (při diskusi).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 18. 11. 2010 23:03:10    Předmět: Citovat

ok diky. K bodum z reflexe:
1) pripravte se na to, ze ty deti se mozna budou menit casteji, nez budete chtit a ze to mozna nebude uplne kontinualni prace.. tak uz to holt chodi.. Sad
2) trochu bych to u takove hry ocekaval.. Ale i z toho, co pisete, by bylo dobre celkove se zamerit na procesualni stranku.. Pro zacatek mozna bude stacit, kdyz se zamerite na jednu vec - budte dusledni ve vsem, co si naplanujete. I proto je dobre vzdy si ujasnit cil toho, co delate. Leckdy to muze mit jinou podobu, nez jste zamysleli, ale k cili se to muze vztahovat, takze to nevadi.

Takze byt dusledni.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Petr Bauman



Založen(a): 29.1.2007
Příspěvky: 288
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 01. 12. 2010 17:18:00    Předmět: Citovat

...pořád se těšíme na ty chybějící zprávy Wink Stanovujete si pro jednotlivá setkání nějaké cíle, nebo spíše jen přemýšlíte nad náplní, co budete dělat?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Fílová



Založen(a): 10.11.2009
Příspěvky: 29
Město: Velké Popovice

PříspěvekZaslal(a): 07. 12. 2010 11:44:48    Předmět: Citovat

Vlastně náplň a cíle odvíjíme od otázek, které jsou na pořadu. Některé cíle jsou řekla bych hodně dlouhodobé a týkají se kultury diskuse. Některé z našich aktivit jsou někdy stavěny s ohledem na tyto cíle. Možná by stálo za to je pečlivě konkretizovat, ale myslím, že je máme tak podprahově v hlavě pořád. Jinak hodinu stavíme spíš tak, že máme téma - myšlenku, která nějak vyplývá z otázky nebo otázek , na které budeme hledat odpověď. A doprovodnými aktivitami se snažíme téma prožít, osahat myšlenkově i zážitkově, aby k otázkám děti měly k dispozici čerstvou osobní zkušenost ( která může navázat i na předchozí).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Fílová



Založen(a): 10.11.2009
Příspěvky: 29
Město: Velké Popovice

PříspěvekZaslal(a): 07. 12. 2010 12:22:39    Předmět: Citovat

Setkání 7 a 8 (18. a 25. 11.)

Setkání 7 vedla Markéta sama, já jsem byla in NY. vybrané otázky zněly: Jak věděl Jáchym, že bude mít brášku? Jsou na Mikově planetě dinosauři? Má rád Mika dinosaury? Proč (Jáchym) lhal? Tématem bylo: co vím , co si myslím co předpokládám.
Hra: jeden jde za dveře, ostatní schovají předmět. Ten zpoza dveří se vrací a pomocí otázek se snaží zjistit, kde je předmět schovaný. Ostatní odpovídají, mohou blafovat.
Diskuse na téma co vím, co si myslím, čemu věřím, co se dá dokázat, co předpokládám.
Čtení + otázky na příště: Proč se Mika bál vysavače? Proč se Mika nechce seznámit s tetou Helenou ? Jak byste popsali písmena vy?

Setkání 8
Téma strach
1. převyprávět část příběhu čteného minule (pro mě, chyběla jsem). pravidlo: Každý může říct jen dvě věty a musí navázat na předcházející (cíl: nácvik poslouchání, co říká druhý a navazování na to)
2. Pořádek v otázkách. Minule holky vznesly návrh udělat v otázkách nějaký pořádek. Máme je lípnuté na desce a je jich tam hodně.
3. Malé písemné zamyšlení : děti dostaly papíry přeložené na třetiny. nejdříve (na první třetinu) měly napsat pod sebe seznam, „čeho se bojím“ , vedle pak k napsaným věcem „co dělám, když se bojím“, a nakonec do třetí třetiny „proč se toho bojím“
4. Diskuse s pravidly (neskákat do řeči, mluvit k tématu, navazovat): proč se Mika bál vysavače?
5. Závěrečná hra (uvolnění, zábava s písmenky). Čtení slov po zpátku. Ostatní se snaží říct slovo co nejrychleji popředu.
Reflexe:
Protože holky byly zvědavé na NY, tak jsme začali otázkami a odpověďmi : každý mi mohl položit jednu otázku, která se týkala mé cesty.
1. Nepovedlo se tak, jako minule, moc nenavazovaly, a taky nevzpomínaly.
2. Měly jsme s Markétou předchystané nějaké kategorie, podle kterých bychom mohli třídit. Nechaly jsme holky ať vymyslí, jak je budeme třídit, vznikly tyto kategorie: - na které už známe odpověď , - vyhodit, - nechat. Zavedly jsme právo veta na kategorii vyhodit, pokud by někdo chtěl otázku zachovat. A hlasovali jsme (každý ukázal na prstech 1, 2 a nebo 3. U otázek Na které známe odpověď mě překvapilo, že jedna, kterou jsme opravdu vcelku důkladně prodebatovali, byla málem přehlasována na Nechat. Vyhodilo se otázek málo (asi 5), ani nevím kolik máme otázek aspoň 20 a při každém čtení skoro deset nových. Mnoho je jich příběhových (Má Mika trenýrky se srdíčkama?) (10 MIN)
Zavázané oči- protože teď mělo přijít zase taková psací aktivita a chtělo to nějakou změnu, daly jsme s Maki zavázané oči (mluvili jsme o této možnosti při přípravě): Zavázaly jsme všem oči a po jednom jsme je potahaly za ruku po chodbě a zatočily a rychle a strčily ruku do studené vody (aby se mohly trochu bát – cílSmile. 15MIN
3. Myslím, že úkol pěkně navázal na předchozí zavázané oči. Po splnění úkolů (napsání) všichni chtěli číst všechny své záznamy. Nakonec každý mohl přečíst jen jeden svůj „strach“ + co dělá a proč se toho bojí. Vzniklo nám moc pěkné společné sdílení strachů. 20 MIN
4. Diskuse Proč se Mika bál vysavače? nebyla moc diskusí, ale holky výborně zdůvodňovaly, bylo znát, že jim pomohly předchozí aktivity. Pravidla jsme ani nestanovovaly. 3MIN- už nás honil čas
5. Maki četla slova. Vybrala vtipná. Zábavné 5MIN
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 07. 12. 2010 18:51:48    Předmět: Citovat

K tomu velkemu mnozstvi otazek - nebojte se zavest nejake omezeni, napr. zformulovat otazku jen ve dvojici a kazda dvojice jen jednu; otazky jen na nejake tema, nejprve prodiskutovat otazku s ostatnimi spolecne a pak ji teprve napsat...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Fílová



Založen(a): 10.11.2009
Příspěvky: 29
Město: Velké Popovice

PříspěvekZaslal(a): 14. 12. 2010 10:52:28    Předmět: Citovat

setkání 9, 9.12.
Otázka: Jak byste popsali písmeno vy?
Příprava:
Cíle: vymezit pojem písmeno, formulovat prezentovat myšlenky (vytvořit definici a metaforu písmene)
1. Cvičení: Chyby ve větách z... hledat chyby(záměna písmen ve slovech=>vtipné věty, trochu nesmyslné) -5 min
2. Cvičení: přirovnání, metafora, analogie z met. př. Pixie str. 282 práce ve dvojicích -5 min
3. Definice: vytvoř definici ke slovu, které si vytáhneš. Každý vytvoří jednu definici. -5min
4. Pětilístek na písmeno – 5min
5. Vytvořte ve skupině prezentaci, která bude mít tyto náležitosti:
-popis písmene
-definici písmene
-metaforu písmene
-+ něco navíc
-10 min
6. Prezentace 2x3 min
7. Čtení 10 min
8. Otázky

Reflexe:
1. nestihli jsme celé cvičení, ale řídili jsme se časem. cvičení bavilo – 6 min
2. poměrně těžké, vlastně jsme se učili rozlišovat mezi přirovnáním, metaforou a analogií. I když pracovali ve dvojicích neuměli si pomoc, nakonec jsme dělali cvičení společně 8 min
3.Nejdříve jsme se snažili říct, co je definice. zvládly holky samy. Pak jsme vytvořili společně definici šály. Pak každý už svou. Pěkně se nám rozvinula debata u hrnku. přemýšleli jsme, jestli hrnek má nutně ouško, či ne. Samozřejmě vznikla diskuse, to by tedy hrnek s uraženým ouškem nebyl hrnkem? , kterou uzavřel náš druhák V...když byl vyroben jako hrnek zůstane hrnkem navěky – 12 min
4.vypustili jsme a dali malou dvouminutovou rozcvičku
5. příprava prezentace ve dvou skupinkách 12 min
6. prezentace I: - J je 13. písmeno v abecedě
- J je písmeno, které se využívá ke psaní slov
- J je obrácená hůl
- +kraťounká scénka na J
2min
prezentace II: - písmeno je napsaná hláska. Může být rovné, křivé a zaoblené. Psát můžeme pomocí písmen, které mohou být napsány velkým, malým, tiskacím písmenem.
- písmeno je prostředek, kterým můžeme psát dopisy atd.
- písmeno je odpovědí na vše
- + scénčička písmena z těl
1min
S Markétou jsme daly taky asi 15ti vteřinovou prezentaci. Tentokrát jsme zůstali u diskusí a zcela vypustili čtení. Bylo to hutné, ale povedené. Překvapilo mě, že holky nevědí, co je metafora. časový plán nevyšel, ale nebylo nutné se ho držet. U aktivit uvádím „čistý“ čas. Celkem jsme zase byli na 60 ti minutách.
P:S... o těch chybějících zápisech vím, ještě pořád si myslím, že je dodáme než zapadnou v prachu času.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Fílová



Založen(a): 10.11.2009
Příspěvky: 29
Město: Velké Popovice

PříspěvekZaslal(a): 11. 01. 2011 00:39:46    Předmět: Citovat

Tak před vánocemi nám dvě setkání odpadla. Jedno měly primánky nějaké nacvičování a druhé jim něco odpadlo (měly jsme s Maki naplánované trochu předvánoční svíčkové povídavé posezení).
Našla jsem setkání 4. Very Happy
setkání 4, 14. 10. ?


1.Vzpomeňte si, co jsme se všechno zatím dozvěděli o Mikovi a jeho planetě a napište to na papírek. Klidně nahlédněte do textu. (3min)
- společně napíšeme informace na tabuli (5min)
2.Zjisti, co máš napsáno na zádech. Můžeš pokládat různé otázky spoluhráčům, aniž by ses přímo zeptal, co to je za slovo. (5-10)
nalepíme na tabuli.
3. Otázky z minule : 15
- 5min diskuse
- 5 min diskuse + pozorování
- 5min diskuse + pozorování (posun pozorovacích papírků)
pozorování úkoly:
Udělej čárku pokaždé, když někdo neposlouchá když mluví někdo druhý.
Udělej čárku pokaždé, když někdo skočí druhému do řeči.
Všímej si, zda se všichni zapojují do diskuse.
Udělej čárku pokaždé, když někdo mluví mimo společnou diskusi.
4. Čtení (10 min)
5. Tvoření otázek (5)

Setkání se povedlo, obecně myslím, že máme fajn a spolupracující skupinu, dnes dorazily ještě další dvě studentky. Začaly jsme tedy malým představováním a to tak, že představoval někdo někoho druhého.
Tady nám reflexe končíSad. Ale ještě si tak vybavuji, že pozorovací úkoly pomohly zklidnit a soustředit povídání. Setkání 2 a 3 taky existují, ale jen na papírkách, tak to ještě snad dáme s Maki dohromady.

Příprava 10, 5.1.
1. Příprava na povídání. Děti dostanou papírek s osnovou k povídání, kterého by se měly držet.
- úvod: osoby, místo, čas, atmosféra
- děj: co se přihodilo ( zápletka a rozuzlení)
- osobní závěr (co to pro mne znamenalo, jak se mě to dotklo, proč se mi to líbilo či nelíbilo,...) 3min
2. Povídání : řízené povídání z vánočních prázdnin podle předem daných pravidel (Cíl: dodržovat pravidla diskuse, mluvit souvisle určitou dobu a vyjádřit svou myšlenku). Každý postupně bude vyprávět nějaký zážitek z prázdnin ( drží dýni) . Potom se ostatní mohou se k vyprávění vyjádřit jednou větou (taky pouze když drží dýni). Na závěr ještě může se vyjádřit vypravěč.
Pravidla: Mluví jen ten, kdo drží v ruce dýni, max. čas vyprávění 3 min, kdo nedrží dýni mlčí a pozorně naslouchá. cca podle počtu celkem 5 min na osobu – 30 min
3. Čtení
4. Společné tvoření otázky za dodržování pravidel z počátečního povídání (pokud zbude čas)
Prázdninové téma k povídání volíme naschvál i když nesouvisí se čtením, aby to nebylo moc náročné pokud by příběh vymýšleli.
Reflexe:
1. příprava na povídání - 10 min
2. povídání s dýní - 30 min.
3. čtení 5 min
4. bez tvoření otázek
Tak nějak jsme z toho neměly moc dobrý pocit. Holky sice nevypadaly znuděně, ale my to hodnotíme jako trochu nudné. Povídání zabralo hodně času, bylo to na úrovni "vyprávěnky z prázdnin" - co taky čekat, když jsme si to naplánovaly.
Na to, abychom stopro udržely dodržování pravidel to bylo moc dlouhé. Holky samozřejmě hned začaly pravidla obcházet: rušily posuňky, psaním vzkazů. Daleko efektivnější by bylo volit téma povídání aspoň k našemu tématu, a vůbec postavit to jinak. Zajímavé je jak mají větší potřebu k vyprávěné historce říct já jsem taky byla....., stejně jako u nás....apod. než se doptat ne nejasné souvislosti, či reagovat k příběhu. Tentokrát to mělo k filosofování hodně daleko.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Tereza Brožová



Založen(a): 17.10.2009
Příspěvky: 114
Město: Rožnov pod Radhoštěm

PříspěvekZaslal(a): 13. 01. 2011 21:33:22    Předmět: Citovat

Ty pravidla jste si stanovily samy, nebo jste je vymýšlely spolu s dětmi?
Jakou měrou se děti podílejí na obsahu hodiny?
_________________
Terka :)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Fílová



Založen(a): 10.11.2009
Příspěvky: 29
Město: Velké Popovice

PříspěvekZaslal(a): 18. 01. 2011 22:30:23    Předmět: Citovat

Jj, ty pravidla jsme daly k té aktivitě. Jinak máme plán, co budeme dělat a snažíme se ho držet. Ale samozřejmě, že se svým způsobem podílejí všichni. Máme vcelku pohodu. A různé nápady bereme buď hned, anebo vymyslíme něco na příště. Teď jsme se třeba domlouvali jak pokračovat, ale potřeba změny vzešla spíš od nás s Maki než od holek.

Příprava 11, 13.1.
1. Rozcvička (Povede Terka- domluveno minule)
2. Čtení : čteme po dvou větách + potrháváme všechny výrazy z přírodovědy.
3. Práce ve skupinách: Vypište výrazy na kartičky
Kartičky roztřiĎte do skupin, nalepte na papír vyjádřete vzájemné vztahy.
4: Prezentujte
5. Povídání na závěr. Jak dál?

Reflexe
Tentokrát jsme se s Maki nějak nemohly nastartovat a něco připravit. Tak to bylo trochu spíš jak naplnit čas, abychom trochu přemýšleli a četli. Činnost vhodná spíše k evokaci na hodinu přírodopisu. Tak nějak jsme si říkaly proč si to komplikujeme, když máme možnost četby s metod. příručkou, kde je čeho se chytit. Rozhodly jsme se změnit četbu, tedy po dohodě s ostatními.
1. ok
2. ok
3 + 4. Práce holky bavila, ale jedna skupina roztřídila pojmy na příroda a vše ostatní do ní spadá, druhá třídila více příroda: rostliny: ..., živočichové:... , člověk:.... Ale z grafického zpracování se to nedalo poznat, ani by to během prezentace neřekly, pokud bychom je k tomu nenavedly (Věděly jsme, že to tak třídily během práce). Prezentovat je obecně baví a užijí si to.
5. Povídali jsme jak dál, jestli chtějí pokračovat i v druhém pololetí. Potěšilo nás, že ano. Navrhly jsme možnost nového čtení a možná trochu „filosofičtější“ práce. A jestli, tak co s naším čtením. Jsme se shodli, že do pololetí bychom se snažili dočíst knihu a prodebatovat všechny otázky co máme. A pak nové čtení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Fílová



Založen(a): 10.11.2009
Příspěvky: 29
Město: Velké Popovice

PříspěvekZaslal(a): 26. 01. 2011 16:24:04    Předmět: Citovat

Tak ještě ty počáteční přípravy 2 a 3. setkání
Příprava 2, 30.9.
1.Dočíst kap. 3
2. Svět vzhůru nohama: Zaujmeme polohu, aby nám hlava visela dolů. Prohlížíme si okolí.
Úkoly: Co mě překvapilo, co bylo nové , jiné?
Chtěl bych se na svět dívat vzhůru nohama? Proč? Proč ne?
3. Předmět vymýšlení co největšího množství otázek k jednomu předmětu?
4. Čtení
5. Tvoření otázek k textu.

Příprava 3, 7. 10.
1. Rozcvička (cíl: odbourání přebytečné energie, odreagování) 1 min
2. Společné naladění 1 min
3. Co je to otázka? výklad viz met. př Kia .- nevhodné otázky
-vytvoř ke každému typu příklad
- proč se nám může na tyto otázky špatně odpovídat? 10 min
4. Zařadili bychom nějakou naši otázku do některého typu ?
5. Vybrat otázku, na kterou nám asi náš příběh neodpoví . 4+5= 5 min
6. Diskuse 10 min
7. Čtení
8.Otázky + výběr 5 min
9. Závěr. hra - krátká uvolňovací

Reflexe (2. a 3.) psána až teď, takže si to moc nepamatujeme.
Ze začátku jsme se obecně zaměřily na tvoření otázek a práci s otázkami. Cílem bylo dosáhnout, toho, aby se při tvoření otázek holky a V. trochu zamýšleli a tvořili obecnější otázky, než jen, co se bezprostředně týkají příběhu.
add 2, 2. To bylo fajn, pohled na svět vzhůru nohama byl pro všechny překvapivý a zážitkem,rozvinulo se nám pěkné povídání, ale už si to konkrétně nepamatujeme.
add2, 3. Otázky na hrnek, který stál na stole. Holky a V. vymysleli spoustu otázek, třídili jsme je do skupin
add 3,4. Cvičení bylo dobré, ale pořádně se holky začaly zamýšlet nad typy otázek až když měly vymyslet ke každému typu otázky příklad (Uvedené cvičení obsahovalo tyto typy nevhodných otázek:1. Otázky obsahující protichůdné údaje. 2. Otázky obsahující nesmyslná slova. 3. Příliš neurčité otázky. 4. Otázky založené na nesprávných předpokladech. Otázky jejichž formulace vyžaduje již předem určenou odpověď. 6. Oznamovací věty použité jako otázky. (viz met. př. Kio a Ali)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 03. 02. 2011 20:16:34    Předmět: Citovat

Diky za doplneni tech priprav. Budete mit taky nejaky ten audio zaznam? Pripadne ho poslat pres nejakou "uschovnu" nebo tak neco.. Smile ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Fílová



Založen(a): 10.11.2009
Příspěvky: 29
Město: Velké Popovice

PříspěvekZaslal(a): 04. 02. 2011 13:19:27    Předmět: Citovat

Příprava 12, 20. 1.
1. otázky a odpovědi: probrat otázky jaké máme. Pokusit se je zodpovědět, popřípadě se pobavit proč na ně nemůžeme odpovědět.
2.Čtení domluvíme se jakým způsobem
3. tvoření otázky na základě čtení

Reflexe:
Začali jsme prohlížením rodinných fotek, které si s sebou primánky přinesly z hodiny angličtiny (kde s nimi pracovaly) . Chtěly nám o nich vyprávět. Omezily jsme to na. Každý ukazoval tři fotky, které si vybral + krátké povídání.
1. Staré otázky už nejsou pro všechny tak žhavé. Při diskusi holky došly k závěru, že na otázky, které nedokážeme odpovědět bychom se mohly zeptat autora a tedy mu napsat. Tentokrát se holky při diskusi samy usměrňovaly, upozorňovaly se na skákání do řeči (pěkně). Nejvíc jsme se zamýšleli nad tím, čí je to vlastně sen. K. (většinou velmi tichá) se pěkně snažila zdůvodnit, proč si myslí, že je to Jáchymův sen.
2. Čtení. Četli jsme rovnou z knihy. Delší úseky. Holky rády předčítají. I V. rád čte, holky jsou při jeho předčítání trpělivé a ocenily, že V. udělal ve čtení velký pokrok.
3. Bez tvoření otázky.

27. 1. setkání odpadá. Holky mají přednášku.

Příprava 13, 3.2.
1. Pětilístek na slova čokoláda+ čtení 10min
2.. Rozdělit na dvě skupinky. Každá skupinka má vytvořit možnosti aspoň dvě plánu setkání. Vybrat jednu a zdůvodnit proč ji vybrali. pak se společně dohodneme na jedné variantě ze dvou (dvě skupiny). Kritéria hodina musí obsahovat čtení a fondy čokoládové. (Maki minule slíbila, že přiveze z Belgie pralinky) 5min vymýšlení + 1+1min prezentace návrhu
2. dále podle plánu jaký bude.

Reflexe:
Sešlo se 5 primánek, z toho dvě, co chodí pravidelně a tři, co byly jednou.
1.Pětilístky holky bavily, pěkně pracovaly, pak jsme si je četly ( 15 min)
2. Obě skupiny byly hotové rychle a měly obdobné plány: Hra – v podstatě „samá voda, přihořívá,...“ –když někdo najde předmět dá si fondue a jde další, pak čtení a v při střídání fondue (Jo opomněla jsem zmínit, že ty fondue jsme tam měly skutečné a přichystané). Střídání mělo být po třech větách. Druhá skupina měla jen jinou hru. Variantu holky vybraly jednoduše, tedy spíš vytvořily třetí: jednu hru pak druhou pak čtení.
Trochu se nám nepodařilo dodržet postup. Holky se shodly tak rychle, že zmizelo zdůvodnění proč preferují tu jednu variantu (stejně byly stejné jen jiná hra) a to i v rámci prezentace plánů obou skupin. 7min
3. Hru jsme nakonec zahrály jen jednu, běžel čas 12 min
a na čtení jsme se domluvily po stránce, protože jinak bychom nebyly asi schopné poslouchat s vidličkami v ruce a nosem nad rozehřátou čokoládou. (20 min)

Obecně bychom teď chtěly dočíst knihu, takže hodiny jsou trochu volnější, s větším prostorem na čtení. Máme představu dočíst knihu, na závěr se nad ní zamyslet, na hodně otázek bude odpověď (Mika vypráví o své planetě) A popřemýšlet, jestli tato kniha řešila nějaké filosofické otázky a jaké. To máme ještě tak na dvě setkáni (ještě potřebujeme vyzkoušet hry na MZČ ; )
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Fílová



Založen(a): 10.11.2009
Příspěvky: 29
Město: Velké Popovice

PříspěvekZaslal(a): 08. 02. 2011 11:32:41    Předmět: Citovat

Ten audiozáznam bychom stále měly mít. Pokusíme se ho ve čtvrtek ofrankovat a poslat. Myslím, že předání přes úschovnu zavazadel by bylo schůdnější, možná i rychlejší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Fílová



Založen(a): 10.11.2009
Příspěvky: 29
Město: Velké Popovice

PříspěvekZaslal(a): 10. 02. 2011 18:16:21    Předmět: Citovat

Ahoj. Tak bohužel záznam nám stačily děti přehrát něčím lepším. Uděláme nový. Ale asi až začátkem března. Příště máme v plánu hru a čtení. Dokončit Haló je tu někdo. Pak jsou prázdniny. |A začátkem března bychom začaly s Harrym.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Fílová



Založen(a): 10.11.2009
Příspěvky: 29
Město: Velké Popovice

PříspěvekZaslal(a): 10. 02. 2011 23:41:20    Předmět: Citovat

Příprava 13. , 9.2.2011

1. Hra: tématem hry bylo nouzové přistání na neznámé planetě. Cílem hry bylo přežít a to i po konci dne. Každé dítě mělo jednu informaci důležitou k přežití a 4 energetické náboje ( k přežití musel zůstat aspoň jeden.) Obecné informace, které dostali před nouzovým přistáním v motivační omáčce: -Za každé promluvení ztrácí 1 energet. náboj – jsou napadeni planetárním hmyzem, který reaguje na lidskou řeč,
- Na planetě je možno mluvit na určeném místě – aby ho dosáhli, musí použít jeden energet. náboj.
(spolupráce, dodržování pravidel – hlavně mlčení, zvolit strategii jak přežít) 20 min
2. Reflexe hry 5 min
3. Čtení 20 min

Reflexe
1. Hra sice měla úspěch, ale kdybychom nebyly vstřícné všichni by umřeli s příchodem planetární noci. Holky vůbec nevyužily možnosti ztratit jeden energet. náboj a jít se domluvit. Nedokázaly si sdělit vzájemně všechny důležité informace (jedna věděla přesný čas,kdy začíná planetární noc a svou info neprosadila = měly hotovo až na naši slovní výzvu, že padá tma.) Ke komunikaci využily mobily – to nás nenapadlo. Neztratila žádná ani jeden energet. náboj – pracovaly v naprostém tichu.
Když jsme hru ukončily, holky si ještě dostavěly přístřešek – mlčky. Pak jsme si pod něj sedly a : 25 min
2. Každá řekla svou info. Ukázalo se, že si informace předaly tak z poloviny. Vůbec je nenapadlo zvolit jinou strategii. bály se o své energetické náboje. 5 min
3. OK během čtení jsme sundavaly otázky, které se nám odpovídaly. Na závěr jsme je přečetly, řekly si odpověď a uložily do krabičky (otázky typu: Je Mikova planeta ze sluneční soustavy?)30min
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Fílová



Založen(a): 10.11.2009
Příspěvky: 29
Město: Velké Popovice

PříspěvekZaslal(a): 09. 03. 2011 10:30:44    Předmět: Citovat

Tak 14. setkání byla hra Maki
Příprava 15, 3.3. 2011
1. Přijel řečník z Řecka a pronesl tuto řeč: „..... Hra a la Přijela tetička z Číny 2min
2.Citáty
Motivace: povídání o řečnících (kdo je řečník, je k něčemu dobré být dobrý řečník, koho považujete za dobrého řečníka, měl by učitel umět mluvit jako řečník, kdo ještě?)
Každý dostane jeden citát (téma: co to je filosofie viz: wikicitáty) nějakého filosofa. Úkol: Přečti si potichu a pomalu citát.
Přečti si citát ještě jednou.
Podtrhni slova, kterým nerozumíš, jsou- li tam.
Zeptej se na význam slov, kterým nerozumíš.
Citát řekni vlastními slovy ostatním.
Nezapomeň říct jméno autora.
Nepřidávej zbytečnosti, vystihni důležité.
Cíl: Dítě porozumí myšlence, řekne ji vlastní slovy.
Čas: 10min
3. Čtení. Dočítáme knihu do konce
4. Diskuse na téma Myslíte si, že naše kniha řeší nějaké filosofické otázky? Dokázali bychom říct jaké?

Reflexe:
1: ok
2: Ukázalo se, že to není žádná hra, ale pořádná práce. Říci citát vlastními slovy bylo velmi náročné, vlastně už porozumění nám dělalo potíže. Pro zajímavost ty citáty:
„Filosofie je péče (starost) o duši.“ Cicero ,
Immanuel Kant vymezil úlohu filosofie třemi otázkami: „Co mohu vědět? Co mám činit? V co mohu doufat?“, které lze shrnout do jediné: „Co je člověk?“
„Úkolem filosofie je pochopit to, co jest.“ G. W. F. Hegel,
„Zachytit hranice rozumu – jen to je pravá filosofie.“ Friedrich Nietzsche
„Žít a nefilosofovat je jako mít zavřené oči a nikdy se ani nepokusit je otevřít.“ René Descartes
„Lidé začali filozofovat, protože se něčemu divili.“ Arisoteles,
„Údiv je postoj člověka, který moudrost skutečně miluje, a není jiný počátek filosofie než tento.“ Platón,
„V láhvi vína je víc filosofie než ve všech knihách dohromady.“ Louis Pasteur,
„Velká filosofie není filosofie bez chyb, ale beze strachu.“ Charles Péguy.
Práce s těmito citáty nám zabrala půl hodiny. Takže to nakonec vypadalo tak: holky po otázkách, které k jednotlivým citátům vznesly a po odpovědích chodily za řečnický pultík „prezentovat“ své citáty. Pokusily se ho říci vlastními slovy a pak ho přečetly. Pak následovala, krátké společné povídání, jestli rozumíme a jak. Zábavný rys aktivity, zahrát si na řečníka se zcela ztratil, protože všichni se hodně zabývali, tím co říkají a jak to naformulovat, že na nějaký zábavný „přednes“ nezbyla kapacita.
Vsuvka: Jedna naše živá, vtipná, upovídaná (většinou mimo téma) studentka citát jen přečetla, že mu nerozumí a nechce přemýšlet. Tak jsme ji po společném povídání k citátu, kde padlo mnoho podnětů požádali, aby to zkusila znova, ale kromě pár mimických opiček neřekla nic. Tak tak přemýšlíme jak ji k tomu přemýšlení popotlačit.
3. Čtení: přečetli jsme jednu kapitolu, tedy nedočetli knihu. Holky byly tentokrát hodně upovídané a rušily. Maki je vcelku - na naše poměry- sprdla (...je to bezohledné vůči....atp) a překvapivě to bezva zabralo, holky se zklidnily, uvolnily a poslouchaly.
4. Na závěr jsme dali hru (cíl zábava a uvolnění)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 12. 03. 2011 16:52:49    Předmět: Citovat

Diky. Mel bych jednu prosbu k hodine, ktera se konala 20. 1. Mohly byste tady napsat priklad otazek, u kterych holky rozhodly, ze by bylo nejlepsi zeptat se autora?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Fílová



Založen(a): 10.11.2009
Příspěvky: 29
Město: Velké Popovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 03. 2011 21:17:58    Předmět: Citovat

Nějak se nemůžu zpět naladit, ale zeptáme se holek ve čtvrtek. Možná by bylo i zajímavé, na co by se chtěly zeptat teď po dočtení knihy. Viz následující reflexe.

Příprava 16, 10.3. 2011

1. Opět citáty (15 min, cíl: student dokáže říct vlastními slovy smysl citátu a prezentovat jej)
A- motivační scénka: zahajujeme setkání jako konferenci o citátech, vítáme účastníky, prezentujeme Quintilianův citát o tom, jaký má být řečník. Pak ohlašujeme pauzu na přípravu dalších účastníků konference
B- společné vymýšlení „řečnických“ obratů (dovolte mi, abych....,děkuji za pozornost.....atp) podle osnůvky k prezentaci (1. pozdrav, 2. představit se, 3. představit citát + autora, 4. poděkování
C – výběr citátu + prezentace
2. Čtení
3. Diskuse – viz minule
4. Hra

Reflexe
Přišly jen 4 studentky, druhák V. už nechodí, protože se mu změnil rozvrh
1. Když jsme po úvodním proslovu, řekly, že se vracíme k citátům, ozvalo se nešťastné nééééééé. (což jsme jemně přešly). Nakonec se „citáty“ povedly. Holky zdařile prezentovaly, posluchačstvo se pochichtávalo minimálně (každé uchichtnutí během cizí prezentace jsme stíraly pohledem). Holky byly spokojené. Na otázku, co jim pomohlo říkaly:
..že vím, co mám říkat
...že ostatní poslouchají
...že už jsme to dělaly
...že tam byl tahák (holky měly naproti řeč. pultíku postavenou tabuli s osnovou a řeč. obraty, co jsme vytvořily při přípravě)
....že si můžu vybrat jak se budu jmenovat
Holky sami si při přípravě dožadovaly informací o autorech, naštěstí jsme v knihovně, tak jsme mohly nabídnout encyklopedii, kterou přiměřeně využily.
Nápad: během prezentací by mohl fungovat konferenciér, který může zasáhnout v hluchém okamžiku (jako požádat o klid, předat slovo,..apod)
pro zajímavost citáty, které si holky vybraly (z těch, co jsme dělaly minule):
„Žít a nefilosofovat je jako mít zavřené oči a nikdy se ani nepokusit je otevřít.“ René Descartes
„Lidé začali filozofovat, protože se něčemu divili.“ Arisoteles,
„V láhvi vína je víc filosofie než ve všech knihách dohromady.“ Louis Pasteur,
„Velká filosofie není filosofie bez chyb, ale beze strachu.“ Charles Péguy.
Opět zcela nereálný odhad času, strávily jsme tím 35 min
2. ok – čteme po stránkách
3. diskuse jen krátká (málo času) . Holky obecně trochu neuspokojil konec (nedozvěděly se jestli se příběh skutečně stal, autor dokonce říká, že je jedno jestli se setkání uskutečnilo ve snu nebo ve skutečnosti, hlavně je důležité, že ho prožil ). bylo to pro ně těžko stravitelné, stálo by to za delší popovídání .
4. Předváděcí hra pantomimická- ostatní hádají koho předvádí. Hodně se nám osvědčují hry na závěr – hravé a uvolňující a aspoň s trochou pohybu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Fílová



Založen(a): 10.11.2009
Příspěvky: 29
Město: Velké Popovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 04. 2011 10:26:35    Předmět: Citovat

Dodáváme dodatečně a ještě dodáme Smile
Příprava 17, 18, 19
Příprava 17. (17. 3.)
1. hra
2. převyprávět ostatním konec knihy
3. Čtení posledních dvou stran po odstavcích (pro ty které nebyly)
4. Diskuse nad závěrem (pokračování)

Reflexe
Holek se sešlo 8, vlastně se nám celá hodina svezla na vyprávění snů. Vůbec se mi nepodařilo převést hovor k nějaké diskusi. (chyběla mi Maki, byla se školou na nějaké soutěži). Ocenila bych otevřenost s jakou holky své sny vyprávěly. Téma snů a jejich vyprávění – tedy to především, bylo tak silné, že jsme u toho zůstaly.


Příprava 18. (24.3.)
1. relaxace – snění ( cíl: navodit si denní snění, 5 min)
2. diskuse: sen a snění, otázky k diskusi viz met. pr. – vracíme se ještě k minule(10 min)
3. Dopis – brainstorming (5min)
4. Sestavení pavouka
5. Osnova dopisu

Reflexe:
1. relaxace – holky pěkně relaxovaly, nerušily, 10 min
2. diskuse: byla poněkud řízená našimi otázkami, holky víceméně jen odpovídaly, sice k věci a bez nadbytečných vyprávěnek, ale spontánní diskuse se nerozběhla 10 min
3. + 4. Dopis – brainstorming: holky psaly, každá za sebe, na malé papírky slova, co je napadají ke slovu dopis. Pak pracovaly ve dvou skupinách po čtyřech. Vytvářely pavouka – skupiny slov, které spolu souvisí. Tohle je moc bavilo, všechny byly aktivní, probíhala vzájemná komunikace co kam patří a proč. Kladly silný důraz na estetický vzhled sestavení papírků (byly barevné) do pavouka. (30 min) holky vytvořily tyto skupiny pojmů : skupina I: části dopisu, lidé, ruka pisatele, kraviny aneb letáky, zážitky, korespondenční lidé, pošta, formy dopisu, potřeby. Skupina II : velké nic, obsah, psací potřeby, zážitky, zdobení, styl písma, odeslání, samotný dopis, ostatní I, ostatní II, piškot-láska
5. Osnova dopisu. Napsaly jsme názvy skupin na velký papír a společně vybíraly, co se nám konkrétně hodí jako vodítko k psaní dopisu. Polovina holek odešla před společným zakončením, protože musí na záchod = potkat piškota.

Příprava 19 (31.3.)
Dozvěděly jsme se, že většina holek odchází na nějaký program do knihovny, tak jsme si naplánovaly jen psaní dopisu. (bez plánu)

Reflexe:
Přišla jen jedna studentka a později ještě jedna. Holky společně za naší podpory (?) psaly dopis, využívaly tabule (se zápisem) z minule.
Vytvořily toto (koncept):
Milý pane Josteine,
jsme dvanáctileté studentky Církevního gymnázia sv. Voršily v Kutné Hoře v České republice.
Chodíme do filozofického kroužku a přečetly jsme Vaši knihu Haló, je tu někdo?.
Příběh měl dobrý nápad a byl napínavý a čtivý. Líbily se nám Mikovy otázky a úklony po otázkách.=D
Ale závěr byl pro nás opravdu nečekaný a byly jsme zaskočené. Čekaly jsme, že vyjde najevo, že Mika je Jáchymův bratr.

A úplný závěr se nám zdal nepochopitelný pro osmileté čtenáře.
poděkování

Z našeho půlročního filozofického bádání vznikla důležitá otázka: Má Mika trenky se srdíčkama?(tato otázka asi není hodna poklony, že?=D)[/i]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Fílová



Založen(a): 10.11.2009
Příspěvky: 29
Město: Velké Popovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 04. 2011 11:06:29    Předmět: Citovat

Příprava 20. (7.4.)
1.Tichá pošta
2. Dopis: A: každý si sám za sebe upraví koncept
B: ve dvojici
C: ve skupině: vytvoří dopis za svou skupinu ( budou 2 skupiny)
D: skupiny si vzájemně přečtou (jedna po druhé) dopisy, okomentují, dají dohromady jeden finální k odeslání.
3. Čtení (Harry)

Reflexe:
Holek přišlo 8. Protože se po dlouhé době vrátila J. z Mexika začaly jsme Mexikem. Holky měly za úkol napsat na papírek otázku (k J. cestě do M.) a dát ji J. Ta pak nám vyprávěla o své cestě a při tom odpovídala na otázky. Pak holky říkaly svou otázku a někdo jiný na ni odpovídal (stále cvičíme vzájemné poslouchání). To bylo pěkné, jen část holek přišla pozdě – potřebovaly potkat piškota. Tak jsem dala výchovnou na téma volný čas, společná práce dřívější odchody, pozdější příchody a domluvily jsme se na čase, kdy budeme končit a který jsme schopné všechny respektovat.
2. Dopis. zabral opět moc času, ale hlavně skupiny se namísto spolupráce postavily proti sobě. jedna dopracovala dopis v duchu konceptu. Druhá tam zahrnula různé vtípky (typu studentek filosofického kroužku bez mozku). Obhajovala svůj koncept, že jsou děti a ne nějaké čtyřicetileté paní učitelky. Druhé oponovaly, že jim na to nikdo neodpoví. Snažily jsme se to vést ke konkrétním návrhům, ale bylo trošku nepřehledné. Nakonec asi zůstala jako výchozí usazenější verze ( obávám se, že naším příklonem) a že si každý, kdo bude potřebovat napíše své osobní PS.
3.Čtení jsme nestihly.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 18. 04. 2011 13:40:27    Předmět: Citovat

Mozna, ze casove rozvrzeni ve svych pripravach mate zahrnute - a zde na foru ho nevypisujete kvuli tomu, ze zapisy uskutecnujete az dodatecne.. Kazdopadne ale fakt, ze jste u posledni hodiny nestihly "cteni" znaci, ze je treba se nad rozvrzenim cinnosti zamyslet a casove dotace brat skutecne vazne...

Ale preci si rikam, ze pokud pripravy mate hotove, nemel by byt problem je povesit na internet Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Fílová



Založen(a): 10.11.2009
Příspěvky: 29
Město: Velké Popovice

PříspěvekZaslal(a): 02. 05. 2011 20:06:40    Předmět: Citovat

No je pravda, že časovou dotaci, v posledních přípravách moc nemáme, tedy vůbec. máme plán, ale hodně se přizpůsobujeme situaci. Máme pocit, že nás nic nehoní. I když obecně bych řekla, že máme plány trochu nad dimenzované (jakože je nemůžeme stihnout), ale nějak s tím počítáme, takže jsme připravené něco vynechat či odložit. Máme se nad tím zamyslet Confused
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Fílová



Založen(a): 10.11.2009
Příspěvky: 29
Město: Velké Popovice

PříspěvekZaslal(a): 02. 05. 2011 21:15:51    Předmět: Citovat

Dodávám ještě přípravy a reflexe ještě dvě budou bez časové dotace.
Příprava 21 (14.4.)
1: Tichá pošta s kostkou. ten kdo posílá vzkaz drží v ruce origami kostku složenou 12 papírků. Vzkaz: Napiš na papírek z kolika papírků, si myslíš, je tato kostka složená.
2. Skládání origami kostky: máme připraveno pro každého 5 dílků na skládání kostky. Šestý dílek skládáme společně. Naschvál ho složíme opačně – nezapadne do kostky. Budeme se muset zamyslet jak ho složit. (Cíl: vyzkoušet si jak něco funguje jen na jednu stranu)
3. Čtení
4: Otázky
5.Dopis

Reflexe:
sešlo se 7 holek
1. Pošta proběhla dobře. Pak jsme rozložily kostku a spočítaly dílky (6) a rozložily dílek, je ze 2 papírků.
2. Skládání se líbilo. Ale zkoumání proč tam dílek nepasuje neproběhlo. Někdo zjistil hned, že je opačně než ostatní (podle barev) a otočil ho, Někdo si stěžoval, že mu to nejde složit. Ale nikdo nezkoumal, proč dílek nepasuje když je opačně. Vzaly to jako hotovou věc.
3. Čtení. Čteme novou knihu! Objev Harryho Stottlemeiera. Kniha se líbí.
4. Pěkně se rozbíhala diskuse při tvoření otázek. K. hned dávala příklad, když je věta nepravdivá a otočíme ji je taky nepravdivá.
5. Než jsme si nalepily otázky na naší desku, prošly jsme znění dopisu a nechaly tak.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Fílová



Založen(a): 10.11.2009
Příspěvky: 29
Město: Velké Popovice

PříspěvekZaslal(a): 02. 05. 2011 21:18:54    Předmět: Citovat

21.4. byly prázdniny

Příprava 22 (28.4.)

Ot. z minule:
Proč o tom tak Harry přemýšlel?
Má Harry nějaké sourozence?
Líbí se Harry Líze a Líza Harrymu?
Proč ta paní chodí do obchodu, kde prodávají alkohol?
Má paní B. problém s alkoholem?

1. Skládání vět (pravdivých výroků) z nachystaných papírků. Máme nachystané: každou část výroku na zvláštním papírku. Všechny kvantifikátory na zelených, podměty a predikáty na modrých, slovesa na žlutých. použily jsme výroky z met. př. str. 22
2. Úkolovka:
plnění úkolů:
Vzpomeň si na jakýkoli film, který si viděla minulý měsíc a napiš jeho název.
Slož jakoukoli skládanku z papíru.
Napiš, co tě v nedávné době udivilo.
Udělej: Pumpovaly dvě panenky.
Nakresli jednou čarou jakýkoli obrazec.
zazpívej písničku Hlava ramena ..
...
3. Reflexe: přemýšlely jsme při plnění úkolů? Jak?
4. Otázky a odpovědi

Přišlo 6 holek rovnou z pohřbu spolužačky (celoškolního) a že si chtějí jenom hrát.
Začaly jsme hrou Pošlete to dál (posílání tužky v rytmu písničky na vypadávání)
1. holky bavilo skládat věty prohazovaly různě slova. Bylo šikovné, že to měly na papírkách i barevné odlišení bylo k věci.
- pak převypravovaly, co jsme četly, spolužačce, která minule nebyla. Zkoušely si vzpomenout na výroky z knihy. Zkoušely a opravovaly se až na to přišly. Hezké.
2. Plnění úkolů se líbilo (zdá se, že naplňovalo jejich představu o hraní)
3. Kratičká reflexe (padla slova: představovala jsem si, vzpoměla jsem si,..)
4. Diskuse: proč Harry o tom tak přemýšlel? Už zůstaly jen 3 holky. Ostatní musely jít dřív.
.....Protože ho to zajímalo... protože na to chtěl přijít.... Ale diskuse se nerozvinula
Pak jsme ještě zkoušely vytvářet vtipné výroky: T: „Žádný blbec z nebe nespad.“ a K. bleskurychle upravila na „Žádný blbec není z nebe“
- a na závěr ještě hru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Fílová



Založen(a): 10.11.2009
Příspěvky: 29
Město: Velké Popovice

PříspěvekZaslal(a): 09. 05. 2011 10:32:16    Předmět: Citovat

Příprava 23. (5.5.11)

1. Dotazník 20 min (cíl zjistit jak holky nahlížejí F4C a zároveň splnit úkol na pedagogickou diagnostiku)
2. Koláž (10 min). Úkol: vytvořte koláž z obrázků, které se vám líbí. Cíl rozhodovat se podle kritéria Líbí – nelíbí
3. Diskuse: ot: Líbí se Líza Harrymu a Harry Líze? (10 min) Cíl dbát na dodržování pravidel => připomenout, co říkaly, proč se jim dobře mluvilo viz 16. + každá dostane otázku, kterou by měla položit vhodně během diskuse. (met. př. str. 21)
4. Čtení (15min)
5. Společné tvoření otázek: Hledání hlavních myšlenek, následně tvoření otázek (5min)

Reflexe
Nachystaly jsme tentokrát i čas. dotaci a snažily se ji dodržet. Sešlo se 7 studentek.
1. Dotazník se týkal Myšmaše, cílem bylo zjistit jak dalece je Myšmaš (F4C) baví, a jestli jej reflektují jako zaměřenou činnost a povídání, či jen jako volné povídání. Možno v případě zájmu dodat. Dotazník vyplňoval každý sám za sebe, otázky jsme četly nahlas a v případě potřeby upřesňovaly a vysvětlovaly otázky.(15min)
2. Koláž je moc bavila, nechtěly přerušit nedokončenou činnost, přidaly jsme 5 minut a nakonec se domluvily, že koláž dokončí během čtení. 2o min
3. Diskuse proběhla vcelku pěkně, nebyla žádná vášnivá, ale rozlišily jsme, že líbit může znamenat líbit se vzhledem, nebo být sympatický, nebo být zamilovaný. také padla i nějaká kritéria (jako, že je milý, neposmívá se), která jsme aplikovaly na to, co jsme si pamatovaly z textu. Líza se Harrymu neposmívala, když mu nevyšlo pravidlo, pozorně ho poslouchala.
Holky dospěly k závěru, že Líza je Harrymu sympatická a že je do ní zamilovaný, ale ještě to neví Smile Už předem jsme upustily, od připomenutí pravidel a od otázek k diskusi – měly oči ještě upřené na časopisy na koláž a asi by se na to nedokázaly zasoustředit. 15 min
4. Čtení. Proběhlo v klidu. My jsme předčítaly, holky dodělávaly koláž a kupodivu i poslouchaly 10 min
5. Otázky jsme odložily. Zase jsme to nestihly, ale vadí to v zásadě něčemu?
6. Po skončení jsme ještě společně uklízely a předávaly (hledaly v počítači a tiskly) ještě dopis, nějak nám vyklouzl ze zorného pole, aby ho holky přeložily, či daly přeložit. A poslaly ho. Takže ve skutečnosti jsme skončily za hodinu a 20 min.
Měly jsme dílčí úspěch. Máme dvě studentky, které poslední dobou odcházejí o čtvrt hodiny dřív. I tentokrát nahlásily dřívější odchod, ale nakonec zůstaly ( tedy evidentně kvůli koláži), ale i tak je to milé.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 16. 05. 2011 19:01:51    Předmět: Citovat

Ahoj, a mate uz nejake vysledky toho dotazniku? Urcite by bylo zajimave napsat je i do te spolecne diskuse...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Fílová



Založen(a): 10.11.2009
Příspěvky: 29
Město: Velké Popovice

PříspěvekZaslal(a): 01. 06. 2011 09:32:37    Předmět: Citovat

Dvakrát nám myšmaš odpadl, jednou byly holky na školním výletě, podruhé se světily nové prostory školního klubu.

TAky dávám výsledky dotazníku do všepbecné diskuse.

Příprava 24 (26:5. 2011)

Divadelní konkurz ( Cíl: zopakovat si příběh Harry kap. 2, uvědomit si jak jinak vyjadřujeme všichni + aplikaci Harryho pravidla)
1. Uvítání na konkurzu, div. zkoušce
2. rozcvička mim. svalů + hra na zrcadlo (5 min)
3. rozdělení rolí (holky si vytáhnou text s barevně zvýrazněnými řečmi a označením jedné role, přidaly jsme režisér a vypravěč) (5 min)
4.Čtená zkouška (10 min)
5. Nacvičování (10 min)
6. Představení ( 5 min)
7. Vytváření otázek společné (5 min)
8. Diskuse (10 min)

Reflexe
Přišlo 8 holek. Celá divadelní část běžela podle plánu, kromě nacvičování představení na které jsme holkám nakonec nechaly 20 min a samotného představení, které trvalo 15 minut, (což se dalo předpokládat, 5 min byl zcela mylný odhad)
Představení se moc povedlo.
7.Vytváření otázek jsme nechaly jednotlivě, což teda otázkám moc nepomohlo. Měly jsme otázky typu Bude z Tonyho prezident homosexuál? Proč měl školník (užnevím jakou) čepici? ......Vlastně se vztahovaly trochu více k rolím a postavám.
8. Protože mnoho otázek bylo mířeno na jednotlivé postavy, odpovídaly na ně nejprve postavy za svou roli. Úkolem bylo zdůvodnit svou odpověď. Celé to bylo spíše na poli fikce.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Fílová



Založen(a): 10.11.2009
Příspěvky: 29
Město: Velké Popovice

PříspěvekZaslal(a): 03. 06. 2011 15:58:25    Předmět: Citovat

příprava 25 (2.6.2011)

Dotazník reflexe

1. Vyhodnocení dotazníku 10 min
- přečtení výsledků (každý má papírek a píše si, u které otázky ho zaujal výsledek) Cíl: nácvik pozorného poslechu + odložení reakce na vhodnou dobu
- diskuse nad poznámkami
2. Hra 5 min (cíl: zažít si situaci, kdy všichni mluví a nikdo neposlouchá)
- vybavte si krátkou historku z vašeho života, kterou ostatní neznají
- máte dvě minuty na to převyprávět tuto krátkou historku co nejvíce lidem (tady na myšmaši), ale můžete ji vyprávět jen jednomu člověku, ne více najednou.
3. volné povídání X řízená diskuse 10 min
(cíl. uvědomit si rozdíly a to, co která možnost nabízí, popř i že i při volném povídání je dobré druhého poslouchat)
napiš na papírek 1. výhody (plusy, pozitiva) volného povídání
2. výhody ....řízené diskuse
3. nevýhody volného povídání
4. nevýhody řízené diskuse
vždy napíšeme pojednotlivých úkolech společně na tabuli (papír)
4. Diskuse zajímá někoho můj názor 15 min
reakce na výsledky dotazníku ot. 20 Cíl: znovu si zformulovat pravidla diskuse
při diskusi bude mít každý papírek s otázkou (např. Z čeho tak usuzuješ? viz. met. př. Harry str. 21)
- jak poznám, že někoho můj názor zajímá
- kdy mě obohatil – pomohl – objasnil situaci-... názor někoho jiného
- kdy rád říkám svůj názor
- komu rád říkám svůj názor
- co to je názor
- co dělám – říkám, když mě zajímá názor druhého
- co dělám – co říkám, když mě nezajímá názor druhého
- vyplývá z toho něco důležitého pro nás
5. Plán na červen (kolikrát se ještě sejdeme a jak zakončíme: fondue a polštářky při hře a volném povídáníSmile

Reflexe
Holek přišlo 9, tedy úplně plný počet.
1.výsledky dotazníku, holky zajímaly a poslouchaly. Ani nic k diskusi nebylo. To co bylo, jsme odložily nakonec setkání – na plánování, protože se to týkalo zvířat, fondue a polštářů.
2. Hra: Holky (tak třetina) měly problém vybavit si jakoukoli krátkou historku, brebentily,.... Daly jsme minutu ticha na přemýšlení a nedaly jsme to. Vydržely ticho max.20 vteřin.
pak hra proběhla, nerozebíraly jsme ji.
3. Psaly jsme rovnou společně, někdo z holek psal a vyvolával. to vcelku šlo, ale holky byly čím dál tím víc hlučnější a nesoustředěnější.
4. Místo diskuse jsme zařadily hru vypadávací tleskaco plácací. Vypadá to teď tak, že pokud budeme chtít nějaké kulturní povídání, musíme si na něj vyhradit max. 10 min. A celé si to dobře promyslet a naplánovat.
5. Ale prototože už budeme mít jen 3 setkání. A to, jak jsme společně naplánovaly, jednou se zvířaty a s Maki (já nebudu), podruhé polštáře a válka se mnou (Maki nebude) a na závěr dlouho očekávané fondue. Tak jsem zvědavá jestli se nám povede aspoň trochu zafilozofovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Fílová



Založen(a): 10.11.2009
Příspěvky: 29
Město: Velké Popovice

PříspěvekZaslal(a): 02. 07. 2011 09:58:56    Předmět: Citovat

Příprava 27 (16.6.)

1. Komunikace s tabulkou pro alternativní komunikaci (pomůcka pro nemluvící, je to v tomto případě sešit se symboly, u kterých je nápis):
- napiš větu, kterou bys chtěla říci ostatním tak, aby ji nikdo neviděl
- řekni tuto větu pomocí komunikační tabulky, t. zn. nesmíš mluvit (ve dvojicích, ostatní sledují)
Cíl: nácvik pozorného naslouchání
15 min
2. Diskuse téma komunikace
3. Malování na polštářky: zadání: z jedné strany symbol pro mluvení, z druhé pro poslouchání
4: Závěr: Každý předvede svůj polštářek, ukáže ze strany se symbolem mluvení a řekne: Mluvím abych........(doplní po svém). Otočí polštářek a řekne: Poslouchám abych........

Reflexe: 1. Komunikace ve dvojicích, vcelku šla, ale pro ostatní to bylo dlouhé, u třetí dvojice už je to nebavilo sledovat, ale zkusit si to chtěly všechny. Říct připravenou větu bylo obtížné, nakonec situaci vyřešily tak, že využívaly písmen namísto symbolů. Pomoc s vyjádřením ze strany poslouchajících byla minimální. Mnoho nového najednou, včetně tématu člověka s postižením (které jsem vůbec nechtěla vytahovat). Napadlo mě, že Aktivity by byly obdobné, pro skupinu živější, tudíž zábavnější a vedly by možná k aktivnější diskuzi.
2. Diskuse kraťoučká nic moc, soustředění vyčerpáno v předešlé činnosti. Myslela jsem, že vyplave téma naslouchání, a tak vyplynou symboly pro polštářky, ale nevyplavalo. Takže jsem to s nějakým „výkladem“ o komunikaci zadala.
3. To se povedlo
4. I závěr. Vcelku padly i hezké myšlenky. Ale atmosféru konce školního roku bych řekla spíše vyjadřuje prohlášení: „Mluvím, abych nemusela poslouchat.“
Celkový čas 75 min. Ale nezapsala jsem si jednotlivé časy a už jsem je zapomněla. Jen první aktivita byla delší a zdlouhavá pro skupinu.

Příprava 28 (23.6.)

Fondue
1. Zahájení s polštářky. Prezentace polštářků Maki stejným způsobem jako závěr minulého setkání
2. Povídání nad fondue
3. Vymyšlení závěrečného pokřiku a rozloučení

Reflexe:
Snad jen ten pokřik:
Když jsou fondue na myšmaši
lépe se nám hned myšmaší
myši-myši-myši-maš
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Tereza Brožová



Založen(a): 17.10.2009
Příspěvky: 114
Město: Rožnov pod Radhoštěm

PříspěvekZaslal(a): 03. 07. 2011 17:30:08    Předmět: Citovat

Vaše aktivity jsou dost odlišné od aktivit ostatních skupin. Čím to je? Vymýšlíte si je samy, nebo se někde necháváte inspirovat?
...líbí se mi ;o)
_________________
Terka :)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Fílová



Založen(a): 10.11.2009
Příspěvky: 29
Město: Velké Popovice

PříspěvekZaslal(a): 27. 07. 2011 11:00:10    Předmět: Citovat

ahoj v půlce prázdnin:)
Aktivity chystáme samy, ale inspirovat se necháváme vším, co tak chodí kolem.Žádný konkrétní zdroj nemáme. Takže jesti se zdají aktivity jiné,.. čím to?, nevím.

papa Elsa
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign