Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2010/2011 Zprávy z praxe - SD Dukelska - Lubos

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 09. 11. 2010 11:27:01    Předmět: 2010/2011 Zprávy z praxe - SD Dukelska - Lubos Citovat

Ahoj, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2010 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila a další.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Luboš



Založen(a): 23.4.2011
Příspěvky: 5
Město: Kamenice nad Lipou

PříspěvekZaslal(a): 25. 04. 2011 10:29:48    Předmět: Citovat

Úvodní informace: Začnu zprávami ze základní školy v Kamenici nad Lipou, kde jsem se setkal s velmi pozitivními reakcemi na tuto práci s dětmi a velkým zájmem ze strany vychovatelek a vedení školy. Počet dětí není stálý, protože s dětmi pracuji v pondělí, úterý a ve čtvrtek. Některé děti se zúčastňují pravidelně, jiné navštěvují kroužky. Počet dětí se tak pohybuje mezi 14 – 19. Ještě bych měl uvézt, že tyto tři zmíněné dny nejsou v jednom týdnu (vždy se střídá pondělí-čtvrtek a úterý-čtvrtek). Děti jsou žáky prvních tříd (občas se objeví i starší – například i z druhého stupně – kteří prvně poslouchají a sem tam si chtějí s námi také povídat) a s dětmi čteme příběhy Blanky a Jirky. Jelikož jsme už ale udělali všechny kapitoly, zkusím s nimi pokračovat s příběhy Kio a Ali.
Ještě uvedu, že si tyto texty půjčila paní vychovatelka (pravidelně sleduje moje hodiny a zapojuje e s námi do diskuse) a chtěla by pak sama pokračovat (poslal jsem jí i metodickou pomůcku).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Luboš



Založen(a): 23.4.2011
Příspěvky: 5
Město: Kamenice nad Lipou

PříspěvekZaslal(a): 25. 04. 2011 10:31:37    Předmět: Citovat

1. setkání

Cíl setkání: Díky souvislé praxi odpadlo mé seznamování se s dětmi a jejich se mnou . Proto cílem tohoto prvního setkání je seznámení dětí s předmětem a pravidly těchto našich „sezení“.

Časová dotace: 1 hodina
Struktura setkání (plánovaná) -
• jednoduchá tleskací hra na úvod
• seznámení dětí s náplní našich setkání
• první čtení o Blance a Jirkovi
• diskutování o přečteném textu (o čem je text) – případné položení otázek
• ukončení/zhodnocení/reflexe

Struktura setkání (skutečná)
• hra nám nezabrala tolit času, takže jsem se mohl soustředit na to, aby se děti podrobně seznámily s náplní našich sezení
• i přes vysvětlování je u takto malých dětí nejdůležitější názorná ukázka, proto jsem pro tuto první hodinu zvolil strukturu takto - na prvním setkání jsem nechal číst některé děti, poté jsem přečetl příběh sám
• následně jsme diskutovali, o čem byl přečtený text; děti mohli položit otázku, kterou jsme zapsali na tabuli – děti převyprávěly celý text, otázka byla pouze jediná: Proč slavíme narozeniny? (odpovědi byly přímé, bez zamyšlení – „Abychom dostávali dárky“)
• protože bychom nesplnili časovou dotaci, dostaly děti za úkol, poradit se s rodiči 
• následovala reflexe o tom, jak se hodina dětem líbila; paní vychovatelce se hodina velmi líbila, děti až tak nadšené nebyly

Co se podařilo: Podařilo se především to, že se děti na dané téma rozpovídaly. Ve smyslu, že si pamatovali vše, co jsme přečetli. Jak se podařilo určit si některá pravidla, se uvidí na dalším setkání.
Co se nepodařilo: Zaujmout všechny děti a udržet jejich kázeň

Na závěr zprávy ještě dodávám, že cedulky se jmény jsme s dětmi vyrobily v rámci ranní družiny.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Luboš



Založen(a): 23.4.2011
Příspěvky: 5
Město: Kamenice nad Lipou

PříspěvekZaslal(a): 25. 04. 2011 10:32:47    Předmět: Citovat

2. setkání

Cíl setkání: Společně utvářet pravidla setkání, zapojení všech dětí a udržení kázně.

Časová dotace: 1 hodina
Struktura setkání (plánovaná) -
• jednoduchá hra na úvod
• seznámení dětí s náplní tohoto setkání
• druhé čtení o Blance a Jirkovi
• diskutování o přečteném textu (o čem je text) – případné položení otázek
• zařazení cvičení z metodické pomůcky (věci a povolání)
• ukončení/zhodnocení/reflexe

Struktura setkání (skutečná)
• hra na úvod vždy děti trochu uklidní a je relativní klid na čtení příběhu
• diskutování o přečteném textu nám nedělá problémy ani případné otázky, pokud děti mají, problém se pak vyskytuje při zařazení hry, kdy děti, které zrovna nehrají, začínají zlobit (bohužel zatím nenacházím účinné řešení, hlavně díky tomu, že vedu tyto hodiny sám, a proto tuto hodinu zasahovala paní vychovatelka, která si vzala stranou jednoho chlapce, který začal skákat ze stolu – toho jsem si bohužel nevšiml, protože jsme zrovna s dětmi hrály hru na řemesla)
• závěrečný prostor pro dotazy a zhodnocení trval asi pět minut, kdy děti vyžadovaly čtení další kapitoly
• tuto hodinu jsem pak více reflektoval s paní vychovatelkou, kdy jsme hovořili právě o kázni dětí

Co se podařilo: Tentokrát se i více dařilo zapojovat všechny děti do činností. Především díky hrám o povolání.
Co se nepodařilo: Stále je pro mne složité udržet kázeň žáků. Do dnešní hodiny se vložila i paní vychovatelka. Tím pádem se nepodařilo ani dodržovat pravidla našeho setkání.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Luboš



Založen(a): 23.4.2011
Příspěvky: 5
Město: Kamenice nad Lipou

PříspěvekZaslal(a): 08. 05. 2011 21:22:59    Předmět: Citovat

3. setkání

Cíl setkání: Soustředění se, poslouchání jeden druhého

Časová dotace: 1 hodina
Struktura setkání (plánovaná) -
• jednoduchá hra na úvod
• pro lepší soustředění a poslouchání se požito posílání tenisového míčku
• třetí čtení o Blance a Jirkovi
• diskutování o přečteném textu (o čem je text)
• zařazení cvičení z metodické pomůcky (ve škole se učíme, hrát si na autoritu, nadřazený a podřízený)
• ukončení/zhodnocení/reflexe

Struktura setkání (skutečná) –
• pro oživení hodiny, ale zároveň proto, aby si děti naslouchaly a poslouchaly jeden druhého jsem zvolil tenisový míček (aby mluvil jen ten, kdo drží míček), bohužel hození míčku se neosvědčilo, tak jsme zkoušeli kutálet
• cvičení z metodické pomůcky se setkávají v každé hodině s úspěchem a děti činnosti baví, problémem bývá délka našeho setkávání (děti se už ke konci jen těžko vydrží soustředit všechny)
• bohužel poslední naplánovanou činnost jsme museli trochu zkrátit, protože jsme nevystačili s časem

Co se podařilo: celkem se podařilo to, aby se děti navzájem poslouchaly
Co se nepodařilo: bohužel, zařazením tenisového míčku vznikaly situace, kdy nám míček „utíkal“ z kroužku pryč a tím se přestávaly některé děti soustředit a zajímal je spíše míček
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Luboš



Založen(a): 23.4.2011
Příspěvky: 5
Město: Kamenice nad Lipou

PříspěvekZaslal(a): 08. 05. 2011 21:24:09    Předmět: Citovat

4. setkání

Cíl setkání: čtení příběhu o Blance a Jirkovi, 2. pokus s tenisovým míčkem

Časová dotace: 1 hodina
Struktura setkání (plánovaná) -
• jednoduchá hra na úvod
• čtvrté čtení o Blance a Jirkovi
• diskutování o přečteném textu (o čem je text)
• zařazení cvičení z metodické pomůcky (být rychlejší, nenávidím a zbožňuji, hra na obviněného, sloveso křičet)
• ukončení/zhodnocení/reflexe

Struktura setkání (skutečná) –

• ani změna v předávání tenisového míčku nebyla účinná (posílání po zemi), a tak jako v předchozím setkání byl v některých situacích míček zajímavější nežli naše setkání
• toto setkání bylo pro děti velice atraktivní, zejména díky zvoleným cvičením z metodické pomůcky (činnosti byly akční a děti tak mnohem více bavily)
• bohužel časování slovesa křičet přerostlo opravdu ve velký křik (jedinou výhodou tak je poloha družiny, kdy jsme křikem nerušili ostatní výuku na ZŠ)

Co se podařilo: vcelku bez problémů jsme naplnili časovou dotaci a stihli všechna plánovaná cvičení
Co se nepodařilo: nepodařil se nám pokus čtení příběhu některých dětí (přeci jen to v první třídě ještě tolik nejde); bohužel ani druhý pokus s tenisovým míčkem se nevydařil, a proto pro příští setkání zvolím něco jiného (možná i ten kamínek)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 16. 05. 2011 18:54:36    Předmět: Citovat

Lubosi diky za doplneni...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign