Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Praxe P4C v ŠD při ZŠ Pohůrecká, ČB - 2. setkání

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> První stupeň ZŠ
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Eva Fürstová



Založen(a): 5.11.2010
Příspěvky: 9
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 09. 11. 2010 00:38:42    Předmět: Praxe P4C v ŠD při ZŠ Pohůrecká, ČB - 2. setkání Citovat

04.11.2010 - 2. setkání
Pro shrnutí: s Klárou pracujeme se skupinou dětí ve věku 6 - 9 let, tentokrát se nám jich kvůli nemoci sešlo 5 (3 holčičky a 2 kluci) a rozebíráme Lipmanův příběh Blanka a Jirka.

Cíl - "probudit v dětech zájem o věci kolem nás, přemýšlet o nich" se nám daří vcelku dobře, takže tentokrát jsme se zaměřily spíše na upevnění pravidel diskuze a udržení jedné linie.

1. Začaly jsme společnou hrou "elektrika" - záměrně zařazujeme v úvodu hru na prolomení bariér mezi dětmi a přes prvotní "šok dát ruku holce" děti hra nadchla.

2. Rekapitulace minulé hodiny - děti byly schopné do nejmenších detailů, až na jména hlavních hrdinů, převyprávět čtený příběh i co jsme následně probírali, jen se nám tato část poněkud protáhla o další záplavu událostí z jejich soukromého života, kdy se zapojoval převážně Dan a ostatí děti byly spíše pasivní.

3. Čtení příběhu - po minulé zkušenosti, že děti lépe poslouchají, když si malují, jsme zavedly deníčky a při čtení příběhu si děti mohly malovat k tématu nebo ihned zapsat, co je zaujalo. Z příběhu vzešly jen dvě otázky - "To by nebyl svět" (po společném doladění ... jaké by to bylo, kdyby se všem líbily stejné věci) a "Škádlit se". Hlasováním si děti vybraly téma "škádlit se" a děti začaly spontánně o tématu mluvit. Sice na sebe ještě nenavazovaly, ale díky danému prostoru každému, se ochotně zapojily všechny děti. Kvůli nedostatku času jsem však toto téma nestihly dostatečně probrat.

4. Závěr - stále se potýkáme s udržením pozornosti dětí, s přehnanou aktivitou jednoho a následnou pasivitou ostatních, ale celkově děti hodina zaujala a začánají si osvojovat naše společně definovaná pravidla, které nám také hned samy připomínají, pokud je my porušíme.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> První stupeň ZŠ Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign