Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2017/2018 - ZPRÁVY Z PRAXE-SD_Nerudova_M_Ponec_K_Pavlickova

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 18. 10. 2017 09:50:03    Předmět: 2017/2018 - ZPRÁVY Z PRAXE-SD_Nerudova_M_Ponec_K_Pavlickova Citovat

Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2016/2017 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)


Naposledy upravil Ríša Macků dne 21. 02. 2018 12:25:47, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Anežka Hájková



Založen(a): 11.3.2017
Příspěvky: 13
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 11. 2017 21:09:28    Předmět: Citovat

Datum: 2. 10. 2017
Setkání: 1
Cíl hodiny: Seznámení účastníků s principem filozofie pro děti a základní strukturou kroužku
Struktura setkání:
1. Představení – 10 min
2. Story cubes – vymýšlení příběhu podle hozených obrázků na kostkách - 20 min
3. Rozdělení do skupin po 3, každá skupina má za úkol najít ve třídě 8 věcí a podle nich vyprávět příběh – 15 min
- celková dotace: 45 min
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Anežka Hájková



Založen(a): 11.3.2017
Příspěvky: 13
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 11. 2017 21:09:51    Předmět: Citovat

Datum: 9. 10. 2017
Setkání: 2
Cíl hodiny: Účastníci pracují s textem, na jeho základě dokáží vymýšlet další argumenty
Struktura setkání:
1. Uvedení do tématu – 5 min
2. Čtení příběhu o zvířatech – 5 min
3. Děti mají za úkol vybrat zvíře, které jim přijde nejchytřejší a rozdělit se podle toho do skupin. Každá skupina má poté vymyslet důvody, proč je dané zvíře nejchytřejší. – 20 min
4. Prezentace jednotlivých skupin a následná diskuze – 15 min
- celková dotace: 45 min
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Anežka Hájková



Založen(a): 11.3.2017
Příspěvky: 13
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 11. 2017 21:10:22    Předmět: Citovat

Datum: 16. 10. 2017
Setkání: 3
Cíl hodiny: Účastníci se učí rozlišovat různé druhy myšlení
Struktura setkání:
1. Zahřívací hra – vychovatel vybírá různá zvířata a děti jim přisuzují vlastnosti. – 20 min
2. Klobouky – vychovatel ukazuje 6 klobouků, z nichž každý představuje jiný způsob myšlení – 10 min
3. Děti se rozdělují k jednotlivým kloboukům a zkouší argumentovat pouze tak, jak náleží danému klobouku. – 15 min
- celková dotace: 45 min
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Anežka Hájková



Založen(a): 11.3.2017
Příspěvky: 13
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 11. 2017 21:10:45    Předmět: Citovat

Datum: 23. 10. 2017
Setkání: 4
Cíl hodiny: Účastníci se učí rozlišovat různé druhy myšlení
Struktura setkání:
1. Pantomima – 20 min
2. Klobouky – jedno ze zvířat z druhého setkání říká různé věci, které mají děti za úkol rozřazovat podle toho, který klobouk by to podle nich řekl – 15 min
3. Obíhací hra – děti jsou rozděleny do dvou řad, každá má za úkol vymýšlet jiná slova, podle zadání. Kdo vymyslí správně, přebíhá do druhé řady a takto se točí dokola. – 10 min
- celková dotace: 45 min
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Anežka Hájková



Založen(a): 11.3.2017
Příspěvky: 13
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 11. 2017 21:11:01    Předmět: Citovat

Datum: 30. 10. 2017
Setkání: 5
Cíl hodiny: Účastníci se učí rozlišovat různé druhy myšlení
Struktura setkání:
1. Obíhací hra – stejná pravidla jako minule, tentokrát ale jedna řada říká věci, které by řekl pouze modrý klobouk, a druhá věci, které by řekl bílý klobouk – 25 min
2. Klobouky - děti si opět zkouší přemýšlet pouze tím způsobem, který dovoluje daný klobouk – 10 min
3. Hra na učitelku – jedno dítě je vybráno jako učitelka, která má za úkol seřadit děti od nejstaršího po nejmladšího dřív, než přijde pan ředitel. Problém je, že děti jsou všechny němé. Kvůli nedostatku času neprobíhá závěrečná reflexe. – 10 min
- celková dotace: 45 min
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Anežka Hájková



Založen(a): 11.3.2017
Příspěvky: 13
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 11. 2017 21:11:20    Předmět: Citovat

Datum: 6. 11. 2017
Setkání: 6
Cíl hodiny: Účastníci sami vytváří filozofické otázky
Struktura setkání:
1. Hra na učitelku – znovu se hraje s jinou učitelkou + reflexe – 15 min
2. Děti rozděleny na starší a mladší (my jsme u starších) – Diskuze na téma, jak vypadá dobrá filozofická otázka. Děti vymýšlejí otázky, které by měly být filozofické a zkoumají, zda opravdu filozofické jsou (mají ale tendenci se na ně spíše snažit odpovědět, než je zkoumat) – 30 min
- celková dotace: 45 min
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Miloslav Ponec



Založen(a): 27.11.2017
Příspěvky: 9
Město: Týn nad Vltavou

PříspěvekZaslal(a): 13. 12. 2017 12:24:44    Předmět: Setkání 7 Citovat

Datum: 13. 11. 2017
Setkání: 7
Cíl hodiny: Rozvoj rozhodovacích dovedností a představivosti
1.kostičky, příběhy - 10 min
Rozdělení do skupin - začátečníci, pokročilí – 5 min
2.

začátečníci – stavba imaginárního předmětu na základě rychlého rozhodování – 30 min

pokročilí – diskuze – 30 min

- celková dotace: 45 min


Naposledy upravil Miloslav Ponec dne 13. 12. 2017 12:39:32, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Miloslav Ponec



Založen(a): 27.11.2017
Příspěvky: 9
Město: Týn nad Vltavou

PříspěvekZaslal(a): 13. 12. 2017 12:36:01    Předmět: Setkání 8 Citovat

Datum: 20. 11. 2017
Setkání: 8
Cíl hodiny: Rozvoj kreativního a tvořivého myšlení
1. Rozdělení do skupin - začátečníci, pokročilí – 5 min
2. Dialogy tvořené otázkami

začátečníci – předměty x pocity (láska) – 40 min

pokročilí – platné a neplatné závěry – 40 min

- celková dotace: 45 min
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Miloslav Ponec



Založen(a): 27.11.2017
Příspěvky: 9
Město: Týn nad Vltavou

PříspěvekZaslal(a): 13. 12. 2017 12:43:39    Předmět: Setkání 9 Citovat

Datum: 27. 11. 2017
Setkání: 9
Cíl hodiny: účastník pozná rozdíl mezi filozofickou a nefilozofickou otázkou
1. volba filozofický a nefilozofických otázek - 20min

2. tvorba otázek na základě předloženého obrázku - 25 min

- celková dotace: 45 min
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Miloslav Ponec



Založen(a): 27.11.2017
Příspěvky: 9
Město: Týn nad Vltavou

PříspěvekZaslal(a): 13. 12. 2017 12:49:06    Předmět: Setkání 10 Citovat

Datum: 4. 12. 2017
Setkání: 10
Cíl hodiny: Účastníci jsou schopni formulovat filozofické otázky
1. Příběhy - kostičky - z příběhů tvorba otázek – 25 min
2. Výběr otázky k diskuzy - 20min

- celková dotace: 45 min
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Miloslav Ponec



Založen(a): 27.11.2017
Příspěvky: 9
Město: Týn nad Vltavou

PříspěvekZaslal(a): 13. 12. 2017 12:53:14    Předmět: Setkání 11 Citovat

Datum: 11. 12. 2017
Setkání: 11
Cíl hodiny: Rozvoj empatie, rozvoj schopnosti rozlišování
1. Vymýšlení dárku pro druhého člověka, šibenice – 25 min
2. Diskuze zvolené otázky - Kde se tam ten třetí člověk vzal? - 20min
- celková dotace: 45 min


Naposledy upravil Miloslav Ponec dne 07. 05. 2018 16:55:35, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Miloslav Ponec



Založen(a): 27.11.2017
Příspěvky: 9
Město: Týn nad Vltavou

PříspěvekZaslal(a): 01. 05. 2018 21:27:02    Předmět: Citovat

Datum: 23.4. 2018
Setkání: 10
Cíl hodiny: Pochopení pojmů smím/nesmím, rozvoj myšlení, tvorba otázek
1. Aktivita smím/nesmím: každé z dětí uvedlo příklad co každé ráno smí a nesmí dělat a následně vysvětlilo proč
2. Rozhovor v dialozích: ve dvojicích si děti pokládají tři otázky a druhé dítě z dvojce mu musí obratem ve větě odpovědět
3. Odpověď na otázku otázkou: aktivita v kruhu, kdo neodpoví správně vypadává
4. Dokončení otázky z minulé hodiny: "Je na jiných planetách život jako na Zemi?".

- celková dotace: 45 min
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Miloslav Ponec



Založen(a): 27.11.2017
Příspěvky: 9
Město: Týn nad Vltavou

PříspěvekZaslal(a): 01. 05. 2018 21:27:39    Předmět: Citovat

Datum: 16.4. 2018
Setkání: 9
Cíl hodiny: Rozvoj představivosti, rozhodování
1. Aktivita s kartičkami: živé a neživé věci. Děti si zvolili zda obrázek představí pantomimou či popisováním; následně určení, zdali jde o věc živou/neživou
2. Pokračování v diskuzi z minulé hodiny: "Je na jiných planetách život jako na Zemi?"

- celková dotace: 45 min
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Miloslav Ponec



Založen(a): 27.11.2017
Příspěvky: 9
Město: Týn nad Vltavou

PříspěvekZaslal(a): 01. 05. 2018 21:28:06    Předmět: Citovat

Datum: 9.4.2018
Setkání: 8
Cíl hodiny: Rozvoj představivosti, empatie, osvojování si poznatků
1. Diskuze nad otázkou, kterou si připravila žákyně Pavla: "Čím se mladí lidé odlišují od starých lidí?".
2. Aktivita na téma vesmír: brainstorming o vesmíru, diskuze nad otázkou: "Je na jiných planetách život jako na Zemi?".
3. Asociace: lidské tělo

- celková dotace: 45 min
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Miloslav Ponec



Založen(a): 27.11.2017
Příspěvky: 9
Město: Týn nad Vltavou

PříspěvekZaslal(a): 01. 05. 2018 21:28:30    Předmět: Citovat

Datum: 26.3. 2018
Setkání: 7
Cíl hodiny: Reflektovat své schopnosti ve filozofii, zařazení se do skupiny.
1. Úkolem děti bylo vymýšlení dvou aktivit, které dokážou dělat souběžně (naráz). Odpovídali na otázky: Proč tyto dvě věci dělám najednou? Jak je možné, že dokážeme dělat více věcí najednou?
2. Asociace
3. Vyprávění příběhu po jedné větě

- celková dotace: 45 min
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign