Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2016/2017 - ZPRÁVY Z PRAXE-SD_Nerudova_Z_Konzalova_A_Hajkova

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 23. 11. 2016 10:55:57    Předmět: 2016/2017 - ZPRÁVY Z PRAXE-SD_Nerudova_Z_Konzalova_A_Hajkova Citovat

Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2016/2017 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)


Naposledy upravil Ríša Macků dne 10. 03. 2017 15:32:42, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zuzana Konzalová



Založen(a): 23.11.2016
Příspěvky: 8
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 30. 01. 2017 11:29:05    Předmět: Citovat

Datum: 21.11.2016
Setkání: 1.
Cíl setkání: Účastníci si pozorně naslouchají a dokáži navázat jeden na druhého.
Struktura setkání:
1.Přivítání a představení nového člena filozofického kroužku. (praktikantky -Zuzany Konzalové) – 10 minut
2.Šibenice – a vysvětlení pojmů myšlenkový experiment, hledání správného slova – 25 minut
3.Příběh v kroužku – 8 minut
4. Rozloučení – 2 minuty
- celková časová dotace 45 minut
Vyvarovat se nechat filozofům volnou ruku ve vybírání si tématu ve vymýšlení příběhu, nelze díky tomu vymezit hranice a lehce se ztratí a přestávají na sebe navazovat.
_________________
S přáním krásného dne Smile
Z.Konzalová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zuzana Konzalová



Založen(a): 23.11.2016
Příspěvky: 8
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 30. 01. 2017 11:34:20    Předmět: praxe - ZS - FPD Citovat

Dobrý den,
omlouvám se za otálení se zasláním zpráv, zasílám všechny, kterých jsem se zatím zúčastnila.

Datum: 28.11.2016
Setkání: 2.
Cíl setkání: - Účastníci si naslouchají a uvědomují si, že nestačí říct že něco funguje určitým způsobem ale je třeba si vysvětlit proč tomu tak je.
Struktura setkání:
1. Přivítání - 3 minuty
2. Příběh - Story cubes – 10 minut
3. Šibenice a vysvětlování pojmů – 30 minut
4. Rozloučení - 2 minuty
- celková časová dotace 45 minut
Filozofové na sebe navazovaly. Bylo těžké rozlišit zda je třeba ve vytváření příběhu navazovat na prvního člena nebo člena sedícího a povídajícího přede mnou.


Datum:19.12.2016
Setkání: 3.
Cíl setkání: Účastníci si sami organizují průběh diskuze.
Struktura setkání:
1. Přivítání – 3 minuty
2. Diskuze dar a dárek – je v tom rozdíl? - 40 minut
3. Rozloučení – 2 minuty
- časová dotace 45 minut
Filozofové zjistili jak je těžká samoorganizace kroužku a viděli jak je důležité se nepřekřikovat a naslouchat si.

Datum: 9.1.2017
Setkání: 4.
Cíl setkání: Účastníci si uvědomují své myšlenky a znají možnost zformulovat myšlenky různými způsoby.
Struktura setkání:
1. Přivítání - 3 minuty
2. Příběh Story Cubes 5 minut
3. Cvičení Soukromé , nebo veřejné? a diskuze – 35 minut
4.Rozloučení 2 minuty
- časová dotace 45 minut
Uvědomují si, že je těžké určit podle kterého kritéria je něco soukromé a něco veřejné, někteří filozofové vidí jasnou hranici. Je třeba aby žáci 3. třídy měli nějaké hranice v poznání.

Datum: 23.1.2017
Setkání: 5.
Cíl setkání: Účastníci jsou schopni zdůvodnit svoji odpověď, jsou si vědomi podle jakých kritérii vybírají zástupce při šibenici.
Struktura setkání:
1. Přivítání – 2 minuty
2. Šibenice – pokládání otázky a hledání odpovědi - 10 minut
3. Cvičení – Jak hledat odpověď? - 25 minut
4. Aktivita vytvořená filozofkou – Proč mám tyto dvě tetování blesk a kotvu, co pro mě znamenají? - 5 minut
5. Rozloučení – 3 minuty
- časová dotace 45 minut
Účastníci si vybrali adekvátně zvoleného zástupce při šibenici. A byli schopni zdůvodnit svojí odpověď na otázku, a dokonce jedna účastnice vytvořila svou vlastní aktivitu.
_________________
S přáním krásného dne Smile
Z.Konzalová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zuzana Konzalová



Založen(a): 23.11.2016
Příspěvky: 8
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 22. 02. 2017 11:40:40    Předmět: Citovat

Datum: 30.1.2017
Setkání: 6.
Cíl setkání: - Účastníci si uvědomují rozdíl mezi opravdovým a živým.
Struktura setkání:
1. Přivítání - 3 minuty
2. Příběh - Story cubes – 10 minut
3. Čtení nemocnice pro panenky, poslední odstavec – 5 minut
4. Aktivita - když je něco takové - znamená to, že je to opravdové? - 15 minut
5. Aktivita - určení co v tašce je opravdové - 10 minut
Rozloučení - 2 minuty
- celková časová dotace 45 minut
Jeden filozof v podstatě okamžitě během první aktivity poznal rozdíl mezi opravdovým a živým.
_________________
S přáním krásného dne Smile
Z.Konzalová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zuzana Konzalová



Založen(a): 23.11.2016
Příspěvky: 8
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 22. 02. 2017 11:49:32    Předmět: Citovat

Datum: 13.2.2017
Setkání: 7.
Cíl setkání: - Účastníci budou během hodiny aktivně diskutovat o otázce se kterou sami přišli - otázka stvoření světa.
Struktura setkání:
1. Přivítání - 3 minuty
2. Diskuze jak byl stvořen svět - 20 minut
3. Aktivita hledání dvojic (např chleba a nůž) - co přerušuje a co je přerušované? - 20 minut
4. Rozloučení - 2 minuty
- celková časová dotace 45 minut

Diskuze probíhala různými směry, filozofové si nebyli schopni říct jak v tomto těžkém tématu nějak zakotvit. Dostali za úkol do příště vymyslet z jakého směru na to půjdou a definovat si pokud svět stvořil Bůh - kdo nebo co to je?
_________________
S přáním krásného dne Smile
Z.Konzalová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zuzana Konzalová



Založen(a): 23.11.2016
Příspěvky: 8
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 22. 02. 2017 12:22:50    Předmět: Citovat

Datum: 20.2.2017
Setkání: 8.
Cíl setkání: - Účastníci si definují pojem Bůh.
Struktura setkání:
1. Přivítání a představení nového člena Anežky Hájkové- 3 minuty
2. Příběh - Story cubes – 10 minut
3. Diskuze - kdo je Bůh – 20 minut
4. Pohybová aktivita - tleskání v kroužku - asociace, barvy - 10 minut
5. Rozloučení - 2 minuty
- celková časová dotace 45 minut
(časy jsou uvedeny orientačně)

Diskuze byla velice náročná na přemýšlení, a tak bylo třeba zařadit pohybovou aktivitu. Bylo těžké uchopit tak velké téma, tudíž se k němu ještě vrátíme neboť zůstalo otevřené.
_________________
S přáním krásného dne Smile
Z.Konzalová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zuzana Konzalová



Založen(a): 23.11.2016
Příspěvky: 8
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 23. 03. 2017 13:18:50    Předmět: Citovat

Datum: 27.2.2017
Setkání: 9.
Cíl setkání: - Účastníci rozumí pojmu ticho.
Struktura setkání:
1. Přivítání a představení - 3 minuty
2. Hra šibenice ve 2 skupinách se slovními spojením tichá hudba a tichý večer - 10 minut
3. Dramatizace těchto spojení + tichá domácnost a tiché ticho - 20 minut
4. Dramatizace kolektivní tichého ticha/ meditace a reflexe - 10 minut
5. Rozloučení - 2 minuty
- celková časová dotace 45 minut
(časy jsou uvedeny orientačně)

Poznámka filozofa Ondry: "Meditace to je jako kdybych měl hlavu v srdci."
_________________
S přáním krásného dne Smile
Z.Konzalová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Anežka Hájková



Založen(a): 11.3.2017
Příspěvky: 13
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 11. 04. 2017 09:34:09    Předmět: Citovat

Datum: 13.3.2017
Setkání: 10
Cíl setkání: Účastníci rozlišují, proč nerozumí dané věci
Struktura setkání:
1. Přivítání - 3 min
2. Příběh - Story cubes - 15 min
3. Aktivita - proč dané větě nerozumím? rozdělení do skupin u každé věty, odůvodnění - 25 min
4. Rozloučení - 2 min
- celková časová dotace 45 min

Pro děti bylo někdy těžké rozlišit, z jakého důvodu dané větě nerozumí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Anežka Hájková



Založen(a): 11.3.2017
Příspěvky: 13
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 11. 04. 2017 11:33:51    Předmět: Citovat

Datum: 20.3.2017
Setkání: 11
Cíl hodiny: Účastníci jsou sami schopni připravit si aktivitu a vést ji, zároveň dokáží spolupracovat při aktivitě někoho jiného
Struktura setkání:
1. Představení – 5 min
2. Aktivita jedné žákyně – vyprávění příběhu, během kterého se musí účastníci rozhodovat a odůvodňovat svá rozhodnutí – 30 min
3. Reflexe aktivity a rozloučení – 10 min
- celková dotace: 45 min

Beruška si sama vymýšlela příběh a dávala během něj dětem otázky, jak by v daných chvílích reagovaly. Podle toho se vždy rozdělily na dvě skupiny a měli za úkol vymyslet, proč by tak reagovaly. Bylo vidět, že část příběhu má připravenou a částečně reaguje na to, jak děti příběh rozvíjí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Anežka Hájková



Založen(a): 11.3.2017
Příspěvky: 13
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 11. 04. 2017 11:34:32    Předmět: Citovat

Datum: 27.3.2017
Setkání: 12
Cíl hodiny: Účastníci rozlišují, co vyplývá z daných pojmů
Struktura setkání:
1. Představení a uvítání nové žákyně Kačky - 5 min
2. Úvodní hra na vymýšlení slov – 3 min
3. Spojování pojmů – 2 min
4. Vysvětlení známek pojmů – 3 min
5. Rozlišování známek přítomných, skrytých a potenciálních + debata o nich společně a potom ve skupinách 25 min
6. Upřesnění některých pojmů – 5 min
7. Rozloučení – 2 min
- celková dotace: 45 min

Děti byly rozděleny zhruba na dvě poloviny. Půlce dělalo rozlišování problém a druhá půlka to zvládla naprosto bravurně a vysvětlovala to ostatním.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Anežka Hájková



Založen(a): 11.3.2017
Příspěvky: 13
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 11. 04. 2017 11:36:49    Předmět: Citovat

Datum: 10.4.2017
Setkání: 13
Cíl hodiny: Účastníci jsou schopni sami promýšlet, jaký důsledky mohou mít některé věci
Struktura setkání:
1. Představení – 2 min
2. Vymýšlení slov na téma Velikonoce – 10 min
3. Vedení rozhovoru pouze otázkami na volné téma – 5 min
4. Vedení rozhovoru pouze otázkami na zadané téma „Co by bylo kdyby…?“ – 5 min
5. Představení nejlepších otázek a odpovědí ve dvojicích – 5 min
6. Kreslení obrázku na téma „Jak by vypadal svět, kdyby všechno, co je kulaté, bylo hranaté?“ – 15 min
7. Rozloučení – 3 min
- celková dotace: 45 min

Ríša nakreslil obrázek sluneční soustavy, kde jsou všechny planety hranaté, a i pás kolem Saturnu je hranatý. Několik obrázků se týkalo lidí, kteří měli hranaté obličeje.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zuzana Konzalová



Založen(a): 23.11.2016
Příspěvky: 8
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 02. 05. 2017 11:04:53    Předmět: Citovat

Datum: 24.4.2017
Setkání: 14
Cíl hodiny: Účastníci si procvičí vedení a průběh diskuze.
Struktura setkání:
1. Přivítání – 2 min
2. Dialog v otázkách ve trojicích – 15 min
3. Diskuze - Myslí zemřelý člověk? - 25 min
4. Rozloučení – 3 min
- celková dotace: 45 min
_________________
S přáním krásného dne Smile
Z.Konzalová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Anežka Hájková



Založen(a): 11.3.2017
Příspěvky: 13
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 06. 06. 2017 09:24:08    Předmět: Citovat

Datum: 15.5.2017
Setkání: 15
Cíl hodiny: Účastníci si jsou schopni sami připravit aktivitu
Struktura setkání:
1. Představení – 5 min
2. Kačenky aktivita – kreslení toho, čím budu, až budu velký – 25 min
3. Vymýšlení protikladů 10 min
7. Rozloučení – 5 min
- celková dotace: 45 min
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Anežka Hájková



Založen(a): 11.3.2017
Příspěvky: 13
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 06. 06. 2017 09:24:24    Předmět: Citovat

Datum: 22.5.2017
Setkání: 16
Cíl hodiny: Účastníci jsou schopni tvořit příběh na základě určitých kritérií
Struktura setkání:
1. Představení – 2 min
2. Tvorba reálného příběhu na základě obrázků – 20 min
3. Debata o tom, co je a co není reálné – 10 min
4. Cvičení na vymýšlení reálných a nereálných věcí – 10 min
5. Rozloučení – 3 min
- celková dotace: 45 min
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Anežka Hájková



Založen(a): 11.3.2017
Příspěvky: 13
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 06. 06. 2017 09:24:45    Předmět: Citovat

Datum: 5.6.2017
Setkání: 17
Cíl hodiny: Účastníci jsou schopni rychle reagovat
Struktura setkání:
1. Představení – 2 min
2. Vymýšlení fantazijního příběhu, každý smí použít pouze jedno slovo – 15 min
3. Nový příběh, všichni musí vymýšlet velmi rychle, jinak vypadnou – 10 min
4. Každý si vybere jednu věc, o které musí říct, co je na ní dobré a co špatné – 15 min
5. Rozloučení – 3 min
- celková dotace: 45 min
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign