Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE-ZS_Prakticka_a_Specialni_Sejrkova

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> První stupeň ZŠ
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Sejrková liliana



Založen(a): 10.3.2015
Příspěvky: 11
Město: Strakonice

PříspěvekZaslal(a): 25. 11. 2016 21:36:36    Předmět: 2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE-ZS_Prakticka_a_Specialni_Sejrkova Citovat

ZŠ Praktická a Speciální Strakonice
12. Setkání
Datum: 18.10.2016
Téma: Je pravda důležitá?
Cíl: Naučit deti říkat a nebát se vyslovit pravdu
Skupina: 6 deti, vek: 9 - 12 let
Časová dotace: 45 min

Plánována struktura:
5 min - Zahájení - Mluvíme vždy pravdu?
10 min - Diskuze - Co vlastně znamená slovo PRAVDA. Je důležité říkat pravdu? Mluvíme vždy pravdu a proč někteří někdy lžou?
10 min - četba textu z knihy - Nemocnice pro panenky - 3.kap.
10 min - Diskuze - Jak moc záleží na pravdě? Už jsme někdy lhali? Proč vlastně? Co nás k tomu vedlo?
5 min - sezení v kruhu - Převládá pravda nebo lež?
5 min - závěr - Vyhodnocení diskuze - Důležité nebát se vyslovit pravdu

Uskutečněna struktura:
5 - min - zahájení
10 min - diskuze
10 min - četba textu z knihy Nemocnice pro panenky
10 min - diskuze
5 min - povidani si v kruhu
5 min - závěr
Co se podařilo: Deti si uvědomily, ze říkat pravdu je velmi důležité, i kdyz pro některé to je někdy velmi težké
Nepodařilo se:
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 400
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 12. 01. 2017 23:39:46    Předmět: Citovat

SEJRKOVA:
Setkání: 13
Datum: 29.11.2016
Téma: Co znamená slovo "Děkuji"?
Cíl: Uvědomit si toto slovo a nezapomínat na jeho význam
Skupina: 6 dětí, věk 8-11 let
Časová dotace: 45 min

Plánovaná struktura:
5 min - Zahájení - Za co děkujeme nejčastěji. Známe vůbec toto slovo?
10 min - Rozebírání slova "děkuji". Co vlastně vyjadřuje a proč ho používáme?
15 min - Hra - sedneme si do kruhu na koberec a jeden druhému podává plyšového medvídka. Po každém předání - ŕekneme: Děkuji Ti Natálko, že jsi mi předala tohoto medvídka. Předávání trvá do té doby, než se všichni vystřídají.
5 min - Individuální činnost - každý si promyslíš, za co by chtěl druhému poděkovat.
10 min - Závěr - každý zdůvodnil, proč tak odpověděl.

Uskutečněná struktura:
10 min - Zahájení
10 min - Rozebírání slova " děkuji"
15 min - Hra v kruhu, na koberci
5 min - Individuální činnost
5 min - Závěr - Odpovídání na otázky

Podařilo se: Děti si vzájemně pomáhaly, zamýšlely se nad otázkami
Nepodařilo se: Někteří přemýšleli, za co vůbec mají poděkovat. Některé věci ( otázky), jim přišly samozřejmé.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 400
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 12. 01. 2017 23:48:56    Předmět: Citovat

SEJRKOVA:

Setkání: 11.
Datum: 27.9. 2016
Téma: Jaký význam má hygiena?
Cíl: povidani o hygieně,k čemu hygiena slouží?
Skupina: deti ve veku 6-11 let
Časová dotace: 45 minut

Plánována časová dotace:
Úvod - 5 min
Motivace - 5 min
Diskuse - 20 min
Závěr - 5 min

Skutečná časová dotace:
Úvod - 5 min
Motivace - 7 min
Diskuse - 25 min
Závěr - 8 min

S dětmi jsme si zpočátku v úvodu povídali, co si vlastně pod pojmem hygiena představuji. Deti odpovídaly, ze to jsou nějaká pravidla, abychom se vy varovali nemocem. Zeptala jsem se jich, jestli nějaká pravidla znají a používají. Začaly vyjmenovavat, ze si musí před každým jídlem mýt ruce, kdyz jdou z WC, kdyz přijdou z venku. Do hygieny patři i nošení čistého oblečeni, spodního prádla, omyvani ovoce a zeleniny, koupání, sprchování, ale i ústní hygiena - čistění zubu, úklid svého pokojicku - Luxovani, utirani prachu, vytírání.
Vyprávěly, jak o svou hygienu pečují oni sami.
Vysvětlovali jsme si pojem duševní hygiena. Jak a proč to souvisí se zdravým životním stylem. Prohlédli jsme si i vyzivovou pyramidu, řekli jsme si o zdravém jídelníčku, nezdravých potravinách ( sladkosti, sladké pití, coca- vola, kofola), o nepřejídani se, o dostatku spánku, pohybu na čerstvém vzduchu, sportování, vyhýbání se stresu.
Dostaly jsme se i pojmu relaxovani. Ptala jsem se jich, jestli znají tento pojem. Odpovídaly, ze je to něco, kdy člověk odpočívá. Jmenovaly poslech příjemné hudby, čtení hezké knihy, sauna, masáže, perlička ve koupele...
V závěru jsem položila otázku, jestli ví, kam toto všechno směřuje? Začaly vykřikovat jeden přes druhého, ale nakonec se všichni shodli, ze člověku to ma pomoci udržet si dobře zdraví, kondici, aba se cítil krásně a co nejlépe.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 400
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 12. 01. 2017 23:49:43    Předmět: Citovat

Datum: 8.12.2016
ZŠ Praktická a Speciální Strakonice
Setkání: 15.
Téma: Co pro nás znamenají Vánoce?
Cíl: Připomenout si zvyky a tradice Vánoc
Skupina: 8 dětí, věk 6-12 let
Časová dotace: 45 min


Plánována struktura:
20 min - Společné sezení v kroužku a povídání si o Vánocích. Jak je proožíváme? Připomenutí si adventu (jak se jmenuji jednotlivé neděle před Vánocemi), stromeček, jmelí, kapr, pouštění skořápky z ořechů, rozkazování jablka, pečení cukroví.... Každy vypraví, jaké zvyky dodržují doma.
15 min - Čtení z časopisu o zvycích, tradicích u nás i ve světě
10 min - Omalovánky - Vánoce - vánoční hvězda, stromeček, komety

Uskutečněný struktura:
25 min - společné povídání, vypracování
10 min - tradice, zvyky
10 min - vánoční obrázky, omalovánky
Podařilo se:
Všichni žáci se aktivně zapojovali, každy měl možnost vyprávěl o tom, jak u nich doma prožívají Vánoce, jaké dodržují zvyky. Došlo i na to, co by si letos prali najít pod stromečkem.
Nepodařilo se:
Jeden vykřikoval přes druhého, chtěli povídat všichni najednou. Byli už natěseni z blížících se vánočních svátku a z příchodu Ježíška.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 400
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 12. 01. 2017 23:50:22    Předmět: Citovat

SEJRKOVA:
Datum: 1. 12.2016
ZŠ Praktická a Speciální Strakonice
Setkání: 14.
Téma: Jak prožíváme špatné emoce?
Cíl: Umět se ovládat v těžkých a náročných situacích.
Skupina: 6 dětí, věk 12- 16 let
Časová dotace: 45 min

Plánována struktura:
10 min - Úvod - zahájení - každy z žáků vysvětlí, co ho kdy naštvalo a jaké byly jeho první reakce.
10 min - Čtení textu - kniha Saša a Markétka - 7. kapitola
10 min - Diskuze - Jak máme ze sebe dostat špatně ( negativní) emoce, co nám v tu chvíli pomáhá?
5 min - Sezení v kruhu - kdo se cítí negativně, vezme si dřevěná dřív ká a vybíjí svou špatnou energii.
5 min - Závěr - Jak se teď cítíme? Každy vyjádří vlastními slovy, své pocity a jak se cítí.

Uskutečněná struktura:
10 min - Zahájení
10 min - Čtení textu Saša a Markétka
10 min - Diskuze
5 min - Dřevěné tyčky, dřív ká
5 min - Závěr

Co se podařilo: Děti vyjádřily své emoce pomoci dřěných tyčí silným vyťukáváním a moc se jim to líbilo.
Co se nepodařilo: Čtení textu Saša a Markétka těžko chápaly, náročný na jejich chápání.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 400
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 21. 03. 2017 22:49:42    Předmět: Citovat

Datum: 17.1.2017
ZŠ Praktická a speciální Strakonice
Setkání: 17.
Téma: Mame každy svoji hračku, panenku?
Cíl: uvědomit si, co pro nás a pro nás v dětství znamenala oblíbena hračka, panenka a zda- li ještě svou panenku, hračku máme i dnes.
Skupina: 6 dětí, věk: 6-11 let
Časová dotace: 45 min

Plánována struktura:
5 min - Zahájení - Kdo měl nebo ještě má a hraje si se svou panenku, hračkou? Jak vypadala?
10 min - Čtení textu - Nemocnice pro panenky - 1. kapitola- přečteni převyprávění.
15 min - Diskuze - Co pro nás panenka znamenala a máme ještě jinou hračku? Co nám ji nahradilo? Jak jsme se k ni chovali, co ji povídali a jak jsme s ni zacházeli?
10 min - Kruh - Spolecné sezení v kroužku a společný zpěv písně podle CD - "Spí děťátko, spí", " Vyletela holubicka ze skály."
5 min - Závěr - každy řekne, co se mu líbilo a co pro něho bylo příjemné. ( zpěv písni, kolebání panenky).

Uskutečněna struktura:
10 min. - Zahájení
5 min - Čtení textu
10 min - Diskuze
15 min - Poslech písni, společný zpěv
5 min - Závěr

Podařilo se : Každé dítě mělo v dětství nějakou tu svou " panenku".
Nepodařilo se : Děti se rozpovidaly a zbylo málo času.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 400
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 21. 03. 2017 22:50:38    Předmět: Citovat

Datum: 7.3.2017
ZŠ Praktická a speciální
Setkání: 20.
Téma: Jak se nám filozofovani - závěrečné shrnutí celkového filozofováni
Cíl: Co pro me bylo přínosem, co mi filozofický setkání dala?
Skupina: 6 dětí, věk - 6-10 let
Časová dotace: 45 min

Plánovaná dotace:
15 min - Diskuze - probírání jednotlivých předcházejících hodin
15 min - Závěrečné kolokvium - každý řekne svůj názor, co se mu líbilo, jaký to mělo pro něho přínos a co si odnese do dalšího života
15 min - Závěrečné shrnutí všech setkání. Čas pro dotazy, otázky k filozofickým setkáním.
- Společné hodnocení skupiny, mě
- Každý řekne, jak se cítili a co se jim na setkáních nejvíce líbilo - nelíbilo.
Uskutečněná dotace:
15 min - Duskuze
15 min - Závěrečné kolokvium
20 min - Závěrečné zhodnocení, shrnutí
Podařilo se: Každý z dětí dokázal vyjádřit svůj názor k jednotlivým setkáním. Nikdo se před ostatními nestyděl.
Nepodařilo se: Dodržet stanovený čas.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 400
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 21. 03. 2017 22:51:30    Předmět: Citovat

Datum: 23.2.2017
ZŠ Praktická a speciální Strakonice
Setkání: 19.
Téma: Roční období - Jaro
Cíl: Přpomenout krásu jara
Skupina: 6 děti, věk - 6 - 10let
Časová dotace: 45 min

Plánovaná struktura:
10 min - Úvod, zahájení - sezení v kruhu, vyjmenovat roční období, jarní měsíce. Jaké období mam nejraději?
5 min - Motivace
20min - Diskuze - Proč máme rádi jaro? Každý řekne, co mu na jaru líbí. Ukážeme si obrázky prvních jarních květin. Děti je poznávají a pojmenovávají.
Soutěž družstev, kdo uhodne nejvíce obrázků.
10 min - Závěr - Poslech CD - Z. Svěrák, J. Šíp - písničky o jaru, společný zpěv.
Dnešní sezení jsme ukonćili tím, že jsme si společně zazpívali a prǐvolavali tím jaro. (např. Píseň - Jaro dělá pokusy, vystrkuje krokusy).
Uskutečněná struktura:
5min - Úvod, zahájení
5min - Motivace
25 min - Diskuze
5min -Zavér
Podařilo se:
Každý poznal podle obrázku alespoň jednu jarní květinu.
Nepodařilo se: Děti vykřikovaly jeden přes druhého, všichni chtěli mluvit najednou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 400
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 21. 03. 2017 22:52:15    Předmět: Citovat

Datum: 24.1.2017
ZŠ Praktická a speciální Strakonice
Setkání: 18.
Téma: Jak se cítíme ve svém těle?
Cíl: povzbudit a mít se rád takový, jaký jsem
Skupina: 5 dětí, věk 6-10 let
Časová dotace: 45 min

Plánovaná dotace:
5 min - Zahájení - sezení v kruhu a pohled do zrcadla - jak se cítím? Jak si připadám?
10 min - Diskuze - Jak se vlastně cítím ve svém těle? Jsem sám se sebou spokojený? Změnil/a bych na sobě něco, pokud by to šlo?
15 min - Kresba- malování sebe, jak mi zrovna je, jak se právě cítím? Jakou mám zrovna dnes náladu?
10 min - Zhodnocení - Co mi na sobě líbí- nelíbí, co bych chtěla/a zlepšit
5 min- Závěr - Přijmout sebe takového jaký/á je,ať se cítí lépe nebo hůře
Uskutečněná struktura:
5 min - Úvod , zahájení
15 min - Kresba sebe
5 min - Shrnutí
5 min - Závěr
Podařilo se - Každý si uvědomil, že je něčím výjimečný
Nepodařilo se
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 400
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 21. 03. 2017 22:53:35    Předmět: Citovat

Datum: 15.12.2016
ZŠ Praktická a speciální Strakonice
Setkání:16.
Téma: Co je vlastně štěstí?
Cíl: pochopeni, proč si vlastně přejeme všechno nej, hodně štěstí a šťastný nový rok?
Skupina: 6 děti, věk- 6-11 let
Časová dotace: 45 min

Plánována dotace:
10 min - Úvod, zahájení - Co si představím pod pojmem, slovem "štěstí"?
10 min - Poslech CD a společný zpěv písni o štěstí - " Štěstí, zdraví pokoj svatý...., Vánoce, Vánoce přicházejí....
10 min - Společná oslava spoluzakova 10. narozenin. Sednemesi do kruhu a jeden za druhým kamarádovi podáme ruku a po přejeme k narozeninám. Od všech dostane malý dárek, z kterého ma velikou radost, jelikož vubec nevedl, ze narozeniny má.
10 min - Diskuze - Proč si vlastně vubec přejeme?
5 min - Závěr - Každy se zamysli a uvědomí si, co povazuje za největší štěstím.

Uskutečněná struktura:
5 min - Zahájení
10 min - Poslech a zpěv písni
15 min - Blahopřání, oslava
10 min - Diskuze
5 min - Závěrečné zamyšlení

Podařilo se : Všichni se pěkně zapojili do diskuze a popřáli oslavenci, který si to moc užil, jelikož ani nevěděl, že má narozeniny.
Nepodařilo se:
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> První stupeň ZŠ Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign