Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE- MS_Vodnany_D_Madarászová

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> Mateřská škola
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 399
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 25. 03. 2016 01:35:06    Předmět: 2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE- MS_Vodnany_D_Madarászová Citovat

Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2015/2016 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Daniela Madarászová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 21
Město: Vodňany

PříspěvekZaslal(a): 30. 03. 2016 21:59:37    Předmět: Citovat

Setkání se uskutečnila v MŠ Smetanova Vodňany

1. setkání ze dne 4.2. 2016

Počet dětí: 12 dětí z toho 7 dívek a 5 chlapců ve věku 4 - 6 let.

Cíl: Téma - strach

Děti mě znaly a já znala je, tudíž nebylo nutné se představovat. Děti byly seznámeny s tím, co budeme na našich setkání dělat.

Plánovaná struktura setkání 30 minut
1. Shromáždění 2 minuty
2. Čtení příběhu 5 minut
3. Diskuze 15 minut
4. Shrnutí 5 minut

Skutečná struktura 20 minut
1. Shromáždění 2 minuty - děti si sedly do kruhu na koberec
2. Čtení příběhu 4 minuty - vybrala jsem pohádku Boudo, budko, kdo v tobě přebývá.
3. Diskuze 10 minut - příběhem se mi podařilo navodit téma strach. Otázky v diskuzi: Mohou mít zvířátka strach? Co je to strach? Kde se strach bere? Jak poznáte, že máte strach?
4. Shrnutí 4 minuty - po shrnutí děti ode mě dostaly bludiště se zvířátky včetně medvěda, které si mohly vybarvit.

Co se podařilo:
Děti mě hned považovaly za autoritu. Po celou dobu, kdy jsem četla ukázku děti pozorně poslouchaly. Téma strach je velice zaujalo. Do diskuze se zapojovaly i nejmenší děti. Z diskuze vyplynulo, že děti mají největší strach ze strašidel především z čertů.

Co se nepodařilo:
Při diskuzi si děti chvílemi skákaly do řeči. V kruhu byly i tři děti předškolního věku, které se do diskuze moc nezapojovaly, proto jsem se je snažila více oslovovat.
[/u]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Daniela Madarászová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 21
Město: Vodňany

PříspěvekZaslal(a): 30. 03. 2016 22:32:48    Předmět: Citovat

2. setkání ze dne 5.2. 2016

Počet dětí: 13 z toho 7 dívek a 6 chlapců ve věku 4 - 6 let.

Na přání dětí jsme si zahráli pohádku Boudo, budko, kdo v tobě přebývá.

Cíl: cílem hry bylo, aby si děti vyzkoušely co pociťovala zvířátka, když jejich boudu, budku přepadl zlý medvěd.

Plánovaná struktura 30 minut
1. Shromáždění 2 minuty
2. Rozdělení rolí 5 minut
3. Vysvětlení pravidel 3 minuty
4. Realizace hry 15 minut
5. Reflexe dětí 5 minut

Skutečná struktura 40 minut
1. Shromáždění 2 minuty
2. Rozdělení rolí 5 minut - děti si rozebraly role a vybraly si zvířátko, které budou představovat. Jako první zvířátko jsme vybírali medvěda. Medvěd měl být ten ,,zlý,, s překvapením jsem zjistila, že tuto zápornou postavu chtěl hrát každý.
3. Vysvětlení pravidel 5 minut
4. Realizace hry 20 minut - některé děti se dobře vžily do svých rolí zvířátek a pociťovaly napětí i strach z medvěda, který měl přepadnout jejich obydlí.
5. Reflexe dětí 8 minut

Co se podařilo:
Naší hrou se podařilo, že děti skutečně pociťovaly napětí a snáze o tom mohly hovořit při reflexi.

Co se nepodařilo:
Některé děti nepocítily žádné emoce.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Daniela Madarászová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 21
Město: Vodňany

PříspěvekZaslal(a): 30. 03. 2016 23:06:37    Předmět: Citovat

3. setkání ze dne 11.2. 2016

Počet dětí: 13 z toho 7 dívek a 6 chlapců ve věku 4 - 6 let.

Cíl: Téma - smutek, veselost

Plánovaná struktura setkání 20 minut.
1. Shromáždění 2 minuty
2. Hádanka 2 minuty
3. Čtení příběhu 4 minuty
4. Diskuze 10 minut
5. Shrnutí 2 minuty

Skutečná struktura setkání 20 minut.
1. Shromáždění 1 minutu
2. Hádanka 1 minutu - Kdo je to? Vaří, pere, žehlí, šije, koupe děti, hrnky myje, odpovídá na otázky, dává pusy z velké lásky.
3. Čtení příběhu 4 minuty - přečetla jsem ukázku o mamince, která byla smutná. Ukázka byla z knihy Náš Vítek.
4. Diskuze 12 minut - otázky: Kdy je maminka nejveselejší a kdy je nejsmutnější? Byli jste už někdy smutní? Jak se pozná, že je někdo smutný? Je možné, aby byl někdo veselý z toho, že někdo druhý je smutný?
5. Shrnutí 2 minuty - na závěr jsem dětem rozdala pracovní list s obrázkem usmívajícího se a zamračeného chlapečka, kterého jsem pojmenovala Vítek. Děti měly možnost si obrázek vybarvit.

Co se podařilo:
Děti dobře rozeznaly rozdíl mezi tím, kdo je smutný a veselý. Od veselosti jsme se dostaly i k tématu smích. Děti diskutovaly o tom, kdy se smějou nejraději.

Co se nepodařilo:
Na začátku našeho setkání byly děti velmi nepozorné. Při diskuzi se děti ve svých odpovědích opakovaly.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Daniela Madarászová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 21
Město: Vodňany

PříspěvekZaslal(a): 31. 03. 2016 20:30:40    Předmět: Citovat

4. setkání ze dne 12.2. 2016

Počet dětí: 14 dětí z toho 8 dívek a 6 chlapců ve věku 4 - 6 let.

Cíl: Kamarád, tajemství

Plánovaná struktura setkání 25 minut
1. Shromáždění 3 minuty
2. Čtení příběhu 5 minut
3. Diskuze 15 minut
4. Shrnutí 2 minuty

Skutečná struktura setkání 20 minut
1. Shromáždění 3 minuty - děti si vzaly z šatny své plyšové kamarády a sedly si s nimi do kroužku. Kdo neměl plyšového kamaráda z domova, tak si mohl vybrat nějaké zvířátko ve třídě.
2. Čtení příběhu 5 minut - dětem jsem přečetla příběh o Pavlovi, který si ve svém novém městě našel své kamarády.
3. Diskuze 15 minut - diskutovali jsme o tom, kdo je to vlastně kamarád. Otázky: Kdo je pro tebe kamarád? Je kamarád ten co chce s tebou chodit na procházku? ten co se ti směje? ten co s tebou hádá? ten co ti pomáhá? ten co ti bije? Od tématu kamarád jsme se dostali k tématu tajemství. Otázky: Co je to tajemství? Líbi se ti mít tajemství?
4. Shrnutí 2 minuty - po diskuzi děti dostaly úkol. Měly namalovat svého kamaráda.

Co se podařilo:
Děti se mi přiznaly, že už se na další setkání těšily a byly zvědavé o čem si budeme opět povídat.

Co se nepodařilo:
Stále jsou v našem kroužku děti, které se do diskuze příliš nezapojují.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Daniela Madarászová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 21
Město: Vodňany

PříspěvekZaslal(a): 31. 03. 2016 21:11:44    Předmět: Citovat

5. setkání ze dne 18.2. 2016

Počet dětí: 14 z toho 6 dívek a 8 chlapců ve věku 4 - 6 let.

Cíl: Samota

Plánovaná struktura setkání 40 minut
1. Shromáždění 2 minut
2. Realizace hry 15 minut
3. Čtení příběhu 5 minut
4. Diskuze 15 minut
5. Shrnutí 3 minuty

Skutečná struktura setkání 30 minut
1. Shromáždění 2 minuty
2. Realizace hry 8 minut - Zajíček v své jamce - cílem hry bylo, aby si každé dítě vyzkoušelo být samotné jako zajíček ve své jamce.
3. Čtení příběhu 3 minuty - přečetla jsem úvodní příběh z knihy Děti a slušné chování. Příběh byl o kočičce, která po odjezdu své paničky zůstala sama.
4. Diskuze 15 minut - Otázky: Co je to samota? Jak jste se cítily jako zajíčci, když jste byly samy v jamce? Jak jste se cítily, když jste mohly někoho obejmout? Jsi někdy rád sám?
5. Shrnutí 2 minuty - po shrnutí děti dostaly obrázek zajíčka, kterého si mohly vybarvit.

Co se podařilo:
Měla jsem obavy, že děti nezaujme známá hra o zajíčkovi ve své jamce. Děti mě ale mile překvapily a všichni se chtěly stát zajíčkem, který je sám ve své jamce.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Daniela Madarászová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 21
Město: Vodňany

PříspěvekZaslal(a): 31. 03. 2016 21:52:22    Předmět: Citovat

6. setkání ze dne 25.2. 2016

Počet dětí: 12 dětí z toho 6 dívek a 6 chlapců ve věku od 4 - 6 let.

Cíl: slušnost

Plánovaná struktura setkání 30 minut
1. Shromáždění 2 minut
2. Čtení příběhu 3 minuty
3. Pantomima 10 minut
4. Diskuze 10 minut
5. Shrnutí 3 minuty

Skutečná struktura setkání 22 minut
1. Shromáždění 2 minuty
2. Čtení příběhu 3 minuty - Přečetla jsem příběh ,,prosím,děkuji,, z knihy Děti a slušné chování.
3. Pantomima 5 minut - pantomimou jsme předváděly co je slušné a co je neslušné. Např. Stisk ruky, ukázat ťuk ťuk na čelo, pohladit, usmát se, vypláznout jazyk.
4. Diskuze 10 minut - Otázky: Jaké příklady můžeme považovat za slušné či neslušné? Je slušné se smát slabším?
5. Shrnutí 2 minut - po shrnutí děti dostaly pracovní listy, kde měly správně zakroužkovat příklady slušného a neslušného chování.

Co se podařilo:
Podařilo se zapojit všechny děti do pantomimy, která je velice zaujala.

Co se nepodařilo:
Nepodařilo se na toto téma hlouběji diskutovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Daniela Madarászová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 21
Město: Vodňany

PříspěvekZaslal(a): 31. 03. 2016 22:23:03    Předmět: Citovat

7. setkání ze dne 26.2. 2016

Počet dětí: 11 z toho 7 dívek a 4 chlapci ve věku 4 - 6 let.

Cíl: (Ne)hádat se

Plánovaná struktura setkání 25 minut
1. Shromáždění 3 minuty
2. Čtení příběhu 5 minut
3. Synonyma ke slovu hádka 5 minut
4. Diskuze 10 minut
5. Shrnutí 2 minuty

Skutečná struktura setkání 22 minut
1. Shromáždění 2 minuty
2. Čtení příběhu 4 minuty - přečetla jsem příběh ,,půjčujeme si hračky,, z knihy Děti a slušné chování aneb vyprávění kočky Justýnky. Příběh byl o kamarádech, kteří se nedokážou domluvit při hraní a hádají se.
3. Synonyma ke slovu hádka 4 minuty
4. Diskuze 10 minut - Otázky: Co je to hádka? Musí k hádce docházet? Je dobré se někdy pohádat?
5. Shrnutí 2 minuty

Co se podařilo:
Podařilo se nám vyřešit jednu hádku, která vznikla mezi dvěma kamarády, která se udála krátce před naším setkáním.

Co se nepodařilo:
Dětem se moc nedařilo hledat synonyma ke slovu ,,hádka,,.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Daniela Madarászová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 21
Město: Vodňany

PříspěvekZaslal(a): 31. 03. 2016 23:00:49    Předmět: Citovat

8. setkání ze dne 3.3. 2016

Počet dětí: 11 dětí z toho 6 dívek a 5 chlapců ve věku 4 - 6 let.

Cíl: lež

Plánovaná struktura setkání 20 minut
1. Shromáždění 3 minuty
2. Čtení příběhu 5 minut
3. Diskuze 10 minut
4. Shrnutí 2 minuty

Skutečná struktura setkání 20 minut
1. Shromáždění 2 minuty
2. Čtení příběhu 4 minuty - přečetla jsem příběh ,,přiznání,, z knihy Děti a slušné chování aneb vyprávění kočky Justýnky. Příběh byl o holčičce Majdě, která se nechtěla přiznat, že udělala špatný čin.
3. Diskuze 12 minut - Otázky: Proč není dobré lhát a zapírat? Myslíte, že mohou existovat dobré důvody ke lži? Přiznáte se, když provedete něco nepěkného?
4. Shrnutí 2 minuty - děti dostaly úkol, aby pastelkami namalovaly na papír, jak si barevně představují lež.

Co se podařilo:
Toto téma děti velice zaujalo a do diskuze se zapojovaly opravdu všichni.

Co se nepodařilo:
Nikdo se nechtěl přiznat k tomu, že už někdy lhal.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Daniela Madarászová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 21
Město: Vodňany

PříspěvekZaslal(a): 31. 03. 2016 23:28:13    Předmět: Citovat

9. setkání ze dne 4.3. 2016

Počet dětí: 10 dětí z toho 6 dívek a 4 chlapci ve věku 4 - 6 let.

Cíl: Lítost

Plánovaná struktura setkání 30 minut
1. Shromáždění 3 minuty
2. Souhlas s tvrzením 6 minut
3. Čtení příběhu 7 minut
4. Diskuze 12 minut
5. Shrnutí 2 minuty

Skutečná struktura setkání 26 minut
1. Shromáždění 2 minuty
2. Souhlas s tvrzením 4 minut - tvrzení typu: každý, kdo pláče prožívá lítost
3. Čtení příběhu 6 minut - přečetla jsem příběh o slepičce, která nemohla vysedět svá vajíčka, jelikož jí je hospodyně vždy vzala.
4. Diskuze 12 minut - Otázky: Co je to líto nebo lítost? Už vám bylo někdy někoho líto? Můžeme litovat někoho koho neznáme?
5. Shrnutí 2 minuty

Co se podařilo:
Děti se velmi často shodovaly ve svých odpovědích. Shodovaly se, že jim bylo nejvíce líto, když jim někdo zemřel. Lítost dost často spojovaly se smutkem.

Co se nepodařilo:
Moc se mi nepodařilo cvičení s tvrzením.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Daniela Madarászová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 21
Město: Vodňany

PříspěvekZaslal(a): 01. 04. 2016 20:18:12    Předmět: Citovat

10. setkání ze dne 10.3. 2016

Počet dětí: 13 z toho 7 dívek a 6 chlapců ve věku 4 - 6 let.

Cíl: Naděje

Plánovaná struktura setkání 20 minut
1. Shromáždění 2 minuty
2. Čtení příběhu 5 minut
3. Diskuze 10 minut
4. Shrnutí 3 minuty

Skutečná struktura setkání 18 minut
1. Shromáždění 1 minutu
2. Čtení příběhu 4 minuty - přečetla jsem příběh Jak pomoci slepici z knihy Do školky za zvířátky.
3. Diskuze 15 minut - děti pochopily naději jako šanci. když jsme si vysvětlili co znamená slovo naděje, tak si zejména předškoláci naději spojovaly se školou. Povídali o tom, že až půjdou do školy, tak budou mít naději či šanci, že se naučí psát, číst a počítač. Menší děti si naději spojily s jarem, že se narodí zvířátka a vykvetou stromy.
4. Shrnutí 2 minuty

Co se podařilo:
Od tématu naděje jsme se posunuli k tématu tajné přání. Děti diskutovaly o svých snech např. jaké by jednou chtěly vykonávat povolání.

Co se nepodařilo:
Zprvu děti nechápaly co slovo naděje znamená.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Daniela Madarászová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 21
Město: Vodňany

PříspěvekZaslal(a): 12. 08. 2016 10:43:02    Předmět: Citovat

1. setkání ze dne 5.4. 2016

Počet dětí 15 z toho 8 dívek a 7 chlapců ve věku 5 - 6 let.

Cíl: Zlomená srdce

Plánovaná struktura setkání 30 minut.
1. Shromáždění 3 minuty.
2. Aktivita 10 minut.
3. Diskuse 15 minut.
4. Shrnutí 2 minuty.

Skutečná struktura setkání 35 minut.
1. Shromáždění a připomenutí pravidel 5 minut.
2. Aktivita 13 minut - Po shromáždění jsme si sedli do kruhu. Děti si měly položit ruku na své srdce, aby cítily tlukot jejich srdcí. Po té měly položit ruku na srdce svého kamaráda, aby slyšely i jeho tlukot srdce. Pak jsme dala pokyn, aby se děti proběhly po tělocvične. Když se proběhly, tak jsme celou tuto aktivitu zopakovaly. Dále jsem pro děti připravila z červeného barevného papíru vystřihaná srdce. Každé srdce bylo roztřihnuté na půl a každá půlka byla rozstřihnuta jinak (rovně, klikatě, zubatě...). Úkolem dětí bylo, aby si každé dítě našlo správný tvar, který bude patřit k půlce srdce, které si děti vybraly na začátku této aktivity. Tím děti získaly celé srdce.
3. Diskuse 14 minut - od tématu zlomená srdce jsme se dostali až k tématu ,, mít rád ,,.
4. Shrnutí 3 minuty.

Co se podařilo:
Děti pochopily spojení ,, mít zlomené srdce ,,. Tato diskuse byla velmi živá a vydařená. Dětem se téma velmi líbilo a do diskuse se zapojily i jindy méně mluvící předškoláci.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Daniela Madarászová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 21
Město: Vodňany

PříspěvekZaslal(a): 12. 08. 2016 11:00:32    Předmět: Citovat

2. setkání ze 19.4. 2016

Počet dětí 14 z toho 7 dívek a 7 chlapců ve věku 5 - 6 let.

Cíl: Správné rozhodnutí

Plánovaná struktura setkání 30 minut.
1. Shromáždění 3 minuty.
2. Aktivita 10 minut.
3. Diskuse 15 minut.
4. Shrnutí 2 minuty.

Skutečná struktura setkání 25 minut.
1. Shromáždění 2 minuty.
2. Aktivita 10 minut - pantomimicky děti vyjadřovaly povolání.
3. Diskuse 10 minut - téma správné rozhodnutí bylo směřováno k budoucím povoláním dětí, které si jim líbí a které by jednou chtěly vykonávat. Při diskusi zazněly otázky: Jak se pozná, že jsi se rozhodl správně či špatně? Myslíš si, že máš na výběr, jestli budeš dělat to či ono?
4. Shrnutí 3 minuty.

Co se podařilo:
Diskusi jsme prohloubili a postoupili jsme až k tématu ,,odvaha a strach,,.

Co se nepodařilo:
Některé děti neměly zatím představu o svém snu, čím se stát v dospělosti, a tak nedokázaly pantomimicky vyjádřit svou představu a o budoucím povolání.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Daniela Madarászová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 21
Město: Vodňany

PříspěvekZaslal(a): 03. 09. 2016 15:57:14    Předmět: Citovat

3. setkání ze dne 26.4. 2016

Počet dětí 12 z toho 8 chlapců a 4 dívky ve věku 5 - 6 let.

Cíl: Pomsta

Plánovaná struktura setkání 30 minut.
1. Shromáždění 3 minuty.
2. Čtení bajky 5 minut.
3. Diskuse 10 minut.
4. Aktivita 10 minut.
5. Shrnutí 2 minuty.

Skutečná struktura setkání 35 minut.
1. Shromáždění 3 minuty.
2. Čtení bajky 5 minut - dětem jsem přečetla bajku O lišce a čápu.
3. Diskuse 10 minut, diskutovali jsme o tom, co pro děti znamená slovo pomsta a jestli už pomstu zažily či se někomu pomstily. Dále jsem nastínila dětem situace, kdy měly hádat zda jedná o pomstu či nikoliv.
4. Aktivita 15 minut - pomocí scének a rčení na téma msta jsme se snažili o správnou cestu, jak se zachovat, pokud se dítě dostane do situace, kdy se mu chce někdo pomstít.
5. Shrnutí 2 minuty.

Co se podařilo:
Toto téma se dětem velmi líbilo, zejména chlapcům, kteří v něm spatřovali jistou akčnost. Děti se blíže seznámily se slovem pomsta a některé si uvědomily, že se už se někdy staly obětí pomsty, aniž by o tom více přemýšlely. Pomocí scének si děti osvojovaly poznatky, jak se chovat v situaci, která je pro ně neznámá.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Daniela Madarászová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 21
Město: Vodňany

PříspěvekZaslal(a): 03. 09. 2016 16:29:13    Předmět: Citovat

4. setkání ze dne 3.5. 2016

Počet dětí 7 - pouze chlapci ve věku 4 - 6 let.

Cíl: Boj

Plánovaná struktura setkání 15 minut.
1. Shromáždění 2 minuty.
2. Diskuse 10 minut.
3. Shrnutí 3 minuty.

Skutečná struktura setkání 25 minut.
1. Shromáždění 2 minuty.
2. Cvičení 10 minut - pomocí cvičení chlapci vysvětlovali význam slov válka, bitva, boj.
3. Diskuse 10 minut - blíže jsme rozebírali smysl slova boj.
4. Shrnutí 3 minuty.

Na toto téma jsem se rozhodla diskutovat pouze s vybranou skupinou chlapců. Chlapci mě inspirovali, když hráli člověče nezlob se. Chlapci si během hry upravili pravidla, tak že mezi sebou vedli bitvu a stále vykřikovali hesla: Jseš zabitej! Bojuj! Zabij ho apod.
Při diskusi jsme diskutovali o tom, že slovo bojovat nesouvisí vždy jen s nějakou válkou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Daniela Madarászová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 21
Město: Vodňany

PříspěvekZaslal(a): 06. 09. 2016 16:03:31    Předmět: Citovat

5. setkání ze dne 10. 5. 2016

Počet dětí 14 z toho 9 dívek a 5 chlapců ve věku 5 - 6 let.

Cíl: Zlo a dobro

Plánovaná struktura setkání 30 minut.
1. Shromáždění 3 minuty.
2. Bajka 5 minut.
3. Cvičení 10 minut.
4. Diskuse 10 minut.
5. Shrnutí 2 minuty.

Skutečná struktura setkání 35 minut.
1. Shromáždění 4 minuty.
2. Bajka 5 minut - dětem jsem přečetla bajku pod názvem O pastýři a lvu. Bajka vypráví o pastýři, který pomohl zraněnému lvu, který umíral hlady.
3. Cvičení 10 minut - děti vymýšlely slova, která začínala na ,,zlo-" po té jsme smysl vymyšlených slov rozebírali. Sestavila jsem záporné věty na téma zlo a děti je převáděly do kladného příkladu.
4. Diskuse 12 minut - blíže jsme rozebírali smysl slov dobro a zlo. Nakonec jsme řešili poslední větu, která v bajce zazněla ,,oplácí-li svět zlé zlým, může zase dobré oplatit dobrým.
5. Shrnutí 4 minuty.

Bajka i téma děti velice nadchlo, proto mě nenapadá co bych uvedla, že se něco nezdařilo. Je zajímavé pozorovat názory malých dětí, kteří se zapojují do diskuse.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Daniela Madarászová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 21
Město: Vodňany

PříspěvekZaslal(a): 06. 09. 2016 16:44:10    Předmět: Citovat

6. setkání ze dne 10. 5. 2016.

Počet dětí 14 z toho 8 dívek a 6 chlapců ve věku 5 - 6 let.

Cíl: Kamarádství - přátelství

Plánovaná struktura setkání 30 minut.
1. Shromáždění 3 minuty.
2. Pantomima 10 minut.
3. Čtení příběhu 5 minut.
4. Diskuse 10 minut.
5. Shrmutí 2 minuty.

Skutečná struktura setkání 32 minut.
1. Shromáždění 3 minuty.
2. Pantomima 10 minut - součástí aktivity bylo, že děti měly předvádět to jak si představují, že je správné se chovat jako kamarád.
3. Čtení příběhu 5 minut - z knihy Šimon půjde do školy - Cirkus.
4. Diskuse 12 minut - diskusi jsme začínali otázkou: kdo je to kamarád?
5. Shrnutí 2 minuty.

Co se podařilo:
Děti se velice rozpovídaly. Od tématu kamarádství jsme se dostali až na téma jako byly smutek, lež a důvěra.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Daniela Madarászová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 21
Město: Vodňany

PříspěvekZaslal(a): 06. 09. 2016 16:57:03    Předmět: Citovat

7. setkání ze dne 17. 5. 2016.

Počet dětí 12 z toho 7 dívek a 5 chlapců ve věku 5 - 6 let.

Cíl: Rodina

Plánovaná struktura setkání 35 minut.
1. Shromáždění 3 minuty.
2. Fotky 10 minut.
3. Čtení příběhu 10 minut.
4. Diskuse 10 minut.
5. Shrmutí 2 minuty.

Skutečná struktura setkání 35 minut.
1. Shromáždění 3 minuty.
2. Fotografie 10 minut - děti dostaly za úkol si přinést z domova fotku nějakého člena rodiny nebo celé rodiny. Pak děti představovaly koho mají na fotografii.
3. Čtení příběhu 8 minut - dětem jsem přečetla pohádku O dvanácti měsíčkách.
4. Diskuse 10 minut - společně jsme diskutovali o tom, jak se Maruška cítila ve své rodině.
5. Shrnutí 4 minuty.

Co se podařilo: Děti se vžily do role Marušky a povídaly o špatných činech její macechy. Diskutovali jsme o tom, když někdo zůstane sám a je smutný. Závěrem se děti shodly, že je důležité, aby měl každý někoho, kdo ho má rád a naopak.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Daniela Madarászová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 21
Město: Vodňany

PříspěvekZaslal(a): 06. 09. 2016 17:11:21    Předmět: Citovat

8. setkání ze dne 24. 5. 2016.

Počet dětí 10 z toho 6 dívek a 4 chlapci ve věku 5 - 6 let.

Cíl: Radost

Plánovaná struktura setkání 25 minut.
1. Shromáždění 2 minuty.
2. Pantomima 5 minut.
3. Čtení příběhu 5 minut.
4. Diskuse 10 minut.
5. Shrmutí 3 minuty.

Skutečná struktura setkání 25 minut.
1. Shromáždění 2 minuty.
2. Pantomima 6 minut - děti měly předvádět zvířata, která jsou v cirkusu.
3. Čtení příběhu 5 minut - Přečetla jsem příběh o návštěvě cirkusu, kde se vypráví o dvou kamarádech, kdy jeden vezme druhého do cirkusu a udělá tím druhému kamarádovi velkou radost.
4. Diskuse 10 minut - diskutovali jsme na téma radost a co znamená pro děti být šťastný a jak se štěstí pozná.
5. Shrnutí 2 minuty.

Co se podařilo: Toto živé téma děti zaujalo. Delší dobu pozoruji, že se děti vžívají do tématu. Když hovoříme o kladných věcech, tak je vidět u dětí spokojenost a dobrá nálada. Naopak, diskutujeme-li o tématech záporných a vážných, vidím, že se u dětí projevují emoce spojené se smutnými a vážnými výrazy v jejich tvářích.


Naposledy upravil Daniela Madarászová dne 06. 09. 2016 18:56:37, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Daniela Madarászová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 21
Město: Vodňany

PříspěvekZaslal(a): 06. 09. 2016 17:44:59    Předmět: Citovat

9. setkání ze dne 31. 5. 2016.

Počet dětí 13 z toho 8 dívek a 5 chlapců ve věku 5 - 6 let.

Cíl: Důvěra

Plánovaná struktura setkání 35 minut.
1. Shromáždění 3 minuty.
2. Čtení příběhu 7 minut.
3. Synonyma 6 minut.
4. Špatné vlastnosti a jejich opaky 6 minut.
5. Diskuse 10 minut.
6. Shrmutí 3 minuty.

Skutečná struktura setkání 30 minut.
1. Shromáždění 2 minuty.
2. Čtení příběhu 6 minut - Nepořádný skřítek - příběh měl navést na téma ,,věřit,, a ,,slibovat,,.
3. Synonyma 5 minut - vybrala jsem slova z příběhu a děti měly vymýšlet slova se stejným významem.
4. Špatné vlastnosti 5 minut - děti měly vyjmenovat skřítkovy špatné vlastnosti a najít jejich opak.
5. Diskuse 10 minut - diskutovali jsme o tom, jak je důležité někomu věřit.
6. Shrnutí 2 minuty.

Co se podařilo: Děti nejenže pochopily slovo důvěra, ale také jsme procvičili synonyma a antonyma.


Naposledy upravil Daniela Madarászová dne 06. 09. 2016 18:56:56, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Daniela Madarászová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 21
Město: Vodňany

PříspěvekZaslal(a): 06. 09. 2016 18:21:02    Předmět: Citovat

10. setkání ze dne 7. 6. 2016.

Počet dětí 15 z toho 8 dívek a 7 chlapců ve věku 5 - 6 let.

Cíl: Omluva

Plánovaná struktura setkání 20 minut.
1. Shromáždění 2 minuty.
2. Čtení příběhu 5 minut.
3. Diskuse 10 minut.
4. Shrnutí 3 minuty.

Skutečná struktura setkání 20 minut.
1. Shromáždění 3 minuty.
2. Čtení příběhu 5 minut - Vybrala jsem příběh Omluva z knížky Děti a slušné chování aneb vyprávění kočky Justýnky.
3. Diskuse 10 minut - diskutovali jsme například o tom, kdy je vhodné se omluvit, jaké důsledky mohou nastat pokud se neomluvíme a jak se to vlastně dělá, když někomu odpouštíme.
4. Shrnutí 2 minuty.

Dnes se dětem do diskuse moc nechtělo, čekalo je totiž divadlo a tak se špatně nesoustředily.


Naposledy upravil Daniela Madarászová dne 06. 09. 2016 18:57:18, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Daniela Madarászová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 21
Město: Vodňany

PříspěvekZaslal(a): 06. 09. 2016 18:55:07    Předmět: Citovat

11. setkání ze dne 14. 6. 2016.

Počet dětí 12 z toho 5 dívek a 7 chlapců ve věku 5 - 6 let.

Cíl: Krádež

Plánovaná struktura setkání 30 minut.
1. Shromáždění 3 minuty.
2. Čtení příběhu 5 minut.
3. Diskuse 10 minut.
4. Aktivita 10 minut.
5. Shrnutí 3 minuty.

Skutečná struktura setkání 30 minut.
1. Shromáždění 3 minuty.
2. Čtení příběhu 5 minut - Vybrala jsem příběh Krádež v samoobsluze z knížky Děti a slušné chování aneb vyprávění kočky Justýnky.
3. Diskuse 10 minut - diskutovali jsme nad tvrzeními například: člověk může krást, ale nesmí se nechat chytit nebo krást je vždy špatné, protože nemáme právo brát si to, co nám nepatří. Každé dítě dostalo šanci, aby se k těmto tvrzením vyjádřilo.
4. Aktivita 10 minut - podle znázorněných obrázků na tabuli měly děti uspořádat seznam věcí podle toho, jak závažné by bylo ukrást jednotlivé znázorněné věci.
5. Shrnutí 2 minuty.

Téma bylo pro děti opravdu dobře zvolené. Dobře se zapojovaly do diskuse i děti, které se obvykle moc nezapojují a spíše poslouchají ostatní. Zaujala je i aktivita, kdy měly uspořádat již zmíněný seznam věcí. Chvílemi byly děti velmi neposedné a dost často se překřikovaly.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> Mateřská škola Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign