Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE-SD_ZS_Vltava_Jarosova_Tylova

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 25. 11. 2015 15:14:20    Předmět: 2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE-SD_ZS_Vltava_Jarosova_Tylova Citovat

Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2015/2016 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Blanka Tylová



Založen(a): 10.12.2015
Příspěvky: 3
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 21. 01. 2016 12:58:11    Předmět: Praxe - 1. hodina Citovat

2.12.2015, 1. setkání

Cíl setkání:
Představení všech účastníků, vzájemné poznání se, představení činnosti.

Časová dotace: 60minut

Plánovaná struktura setkání:
- 15min: představení naší činnosti (jsme z Teologické fakulty, co je to filozofie pro děti, jak budou hodiny probíhat)
- 30min: představení se navzájem (jména, co máme rádi)
- 15min: představení pojmu filozofie, krátká diskuze o tom co si děti myslí, že to znamená)

Skutečná struktura setkání:
- Plán jsme dodržely včetně časové dotace

Co se podařilo a naopak:
Náš záměr se zdařil, jen byl trochu problém udržet pozornost dětí
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Blanka Tylová



Založen(a): 10.12.2015
Příspěvky: 3
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 21. 01. 2016 13:09:52    Předmět: Citovat

9.12.2015, 2.setkání

Cíl setkání:

Tématem hodiny byla jedinečnost, odlišnost.

Časová dotace: 60 minut

Plánovaná struktura setkání:
- 5min: přivítání s dětmi, posazení se do kruhu na koberci.
- 10min: obeznámení s pravidly nadcházející hry.
- 15min: hraní hry - Všichni jsme..., Jen já jsem... .
- 25min: diskuze na téma jedinečnost, odlišnost, závěrečná reflexe.
- 5min: nástin příští hodiny, rozloučení se

Skutečná struktura:

- 5min: přivítání s dětmi, posazení se do kruhu na koberci.
- 15min: obeznámení s pravidly nadcházející hry.
- 20min: hraní hry - Všichni jsme..., Jen já jsem... .
- 20min: diskuze na téma jedinečnost, odlišnost, závěrečná reflexe.
- 5min: nástin příští hodiny, rozloučení se

Co se nám podařilo a naopak:
Děti zaujala hra, neboť jí děti neznaly. Většina dětí byla schopna říci, co je to jedinečnost a co si o tom myslí. Některé děti diskuze velmi zaujala, jiné se brzy začaly nudit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Blanka Tylová



Založen(a): 10.12.2015
Příspěvky: 3
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 21. 01. 2016 13:18:21    Předmět: Citovat

16.12.2015, 3.setkání

Cíl setkání:
Pohybová aktivita (venkovní) na procvičení jmen (některé děti se jmény ještě neznají)

Časová dotace: 60 minut

Plánovaná struktura setkání:

- 5min: přivítání se s dětmi
-10min: oblékání a odchod na venkovní pozemek školy.
- 5min: vysvětlení pravidel hry Živé pexeso
- 30min: samotná hra
- 10min: odchod zpět do školy, rozloučení.

Skuteční struktura setkání:
- 5min: přivítání se s dětmi
-10min: oblékání a odchod na venkovní pozemek školy.
- 5min: vysvětlení pravidel hry Živé pexeso
- 35min: samotná hra
- 10min: odchod zpět do školy, rozloučení.

Co se nám podařilo a naopak:

Děti hodina velmi bavila, jelikož byla naplněna aktivitou na čerstvém vzduchu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Magdaléna Jarošová



Založen(a): 10.12.2015
Příspěvky: 17
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 27. 01. 2016 15:44:54    Předmět: Praxe - 4 hodina Citovat

6.1.2016, 4.setkání

Cíl setkání:
Diskuze na téma ticho, hra: tichá pošta.
Rčení: "Ticho je lék na duši."

Časová dotace:
60 minut

Plánovaná struktura setkání:
- 5min: přivítání s dětmi.
- 10min: hra: malý, velký, tlustý, tenky
- 10min: tichá pošta
- 20 min: diskuze na téma ticho a o rčení, že ticho je lék na duši.
- 10min: tichá pošta
- 5 min: zpívání

Skutečná struktura setkání:
- 3min: přivítání s dětmi.
- 10min: hra: malý, velký, tlustý, tenky
- 5min: tichá pošta
- 25 min: diskuze na téma ticho a o rčení, že ticho je lék na duši.
- 7min: tichá pošta
- 10 min: zpívání

Co se nám podařilo a naopak:
Diskuze se nám velmi povedla, děti toto téma upoutalo a zajímalo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Magdaléna Jarošová



Založen(a): 10.12.2015
Příspěvky: 17
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 27. 01. 2016 15:54:36    Předmět: Praxe - 5.hodina Citovat

13.1.2016, 5.setkání

Cíl setkání:
Tématen páté hodiny bylo přátelství.

Časová dotace: 60 minut

Plánovaná struktura setkání:
- 5min:přivítání s dětmi
- 5min: hra "Čáp ztratil čepičku"
- 10min: diskuze o tom, co je to přátelství
- 20min: Hra: ve vytvořených dvojicích měly děti říci, co by vzaly kamarádovi na pustý ostrov, kdyby měly na výběr 3 věci.
- 15min: pokračování v diskuzi na téma přátelství (proč je důležité, co je a co není přátelství,...)
- 5min: rozloučení

Skutečná struktura setkání:
- 5min:přivítání s dětmi
- 5min: hra "Čáp ztratil čepičku"
- 8min: diskuze o tom, co je to přátelství
- 15min: Hra: ve vytvořených dvojicích měly děti říci, co by vzaly kamarádovi na pustý ostrov, kdyby měly na výběr 3 věci.
- 20min: pokračování v diskuzi na téma přátelství (proč je důležité, co je a co není přátelství,...)
- 5min: rozloučení

Co se nám povedlo a naopak:

Čekaly jsme že první část diskuze bude živější, ale nebyla, tak jsme musely nejdříve zahrát hru a pak teprve děti začaly diskutovat více.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Magdaléna Jarošová



Založen(a): 10.12.2015
Příspěvky: 17
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 27. 01. 2016 16:06:57    Předmět: Praxe - 6. hodina Citovat

20.1.2016, 6. setkání

Cíl setkání:
Téma omluva, co to znamená se omluvit, kdy je to dobré a kdy naopak špatné. Je nucená omluva omluva? ...

Časová dotace: 60 minut

Plánovaná struktura setkání:
- 5min: přivítání s dětmi
- 10 min: hra: co se ve třídě změnilo
- 15 min: diskuze na téma co by děti změnily ve škole
- 20 min: diskuze na téma omluva
- 5min: rozcvička na uvolnění
- 5min: rozloučení

Skutečná struktura setkání:
- 5min: přivítání s dětmi
- 12 min: hra: co se ve třídě změnilo
- 10 min: diskuze na téma co by děti změnily ve škole
- 15 min: diskuze na téma omluva
- 10min: rozcvička na uvolnění
- 3min: rozloučení

Co se nám povedlo a naopak:
Na počátku hodiny se nám nepovedlo zaujmout děti, tak jsme začaly hrát hru co se změnilo ve třídě a poté jsme na to navázaly diskuzí na téma co by děti ve škole změnily. Až potom jsme se dostaly k tématu omluva.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Magdaléna Jarošová



Založen(a): 10.12.2015
Příspěvky: 17
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 27. 01. 2016 16:15:56    Předmět: Praxe - 7. hodina Citovat

27.1.2016, 7. setkání

Cíl setkání:
Téma stud a pocit viny

Časová dotace: 60 minut

Plánovaná struktura setkání:
- 5min: přivítání se s dětmi
- 5min: představení hry a pravidel
- 15min: rozdání kartiček s různými situacemi, děti měly říci, zda by se styděly nebo cítily viny.
- 20min: hraní scének podle jednotlivých situací na kartičkách, vyjádření studu pomocí grimas,..
- 10min: diskuze na téma stud a pocit viny
- 5min: rozloučení

Skurtečná struktura setkání:
- 5min: přivítání se s dětmi
- 8min: představení hry a pravidel
- 15min: rozdání kartiček s různými situacemi, děti měly říci, zda by se styděly nebo cítily viny.
- 25min: hraní scének podle jednotlivých situací na kartičkách, vyjádření studu pomocí grimas,..
- 7min: diskuze na téma stud a pocit viny
- 2min: rozloučení

Co se nám povedlo a naopak:
Děti scénky hrozně bavily, kdyby byla možnost, hrály by ještě déle. Z tohoto důvodu nezbylo moc času na diskuzi, ale děti to opravdu bavilo a děti měly dobré nápady, jak scénky ztvárnit a bylo to i poučné.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Magdaléna Jarošová



Založen(a): 10.12.2015
Příspěvky: 17
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 17. 03. 2016 13:20:46    Předmět: Praxe-8.hodina Citovat

3.2.2016, 8.setkání
Cíl setkání:
Téma podobnost.

Časová dotace
: 60 minut

Plánovaná struktura setkání:
- 5min: přivítání se s dětmi
- 10min: diskuze s dětmi na téma podobnost
- 30min: představení dvou předmětů (dřevěné kočičky), posouzení podobností a odlišností mezi nimi.
- 10min: hra, kdy každý našel nějaké dvě věci, představil nám je a řekl v čem si jsou podobné a v čem liší od té druhé.
- 5min: rozloučení

Skurtečná struktura setkání:

- 5min: přivítání se s dětmi
- 18min: diskuze s dětmi na téma podobnost
- 13min: představení dvou předmětů (dřevěné kočičky), posouzení podobností a odlišností mezi nimi.
- 24min: hra, kdy každý našel nějaké dvě věci, představil nám je a řekl v čem si jsou podobné a v čem liší od té druhé
- 2min: rozloučení

Co se nám povedlo a naopak:

Povedlo se nám děti zaujmout pomocí předmětů (kočiček). Děti nejvíce bavila hra.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Magdaléna Jarošová



Založen(a): 10.12.2015
Příspěvky: 17
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 17. 03. 2016 13:32:53    Předmět: Praxe-9.hodina Citovat

10.2.2016, 9.setkání

Cíl setkání:
Téma zodpovědnost

Časová dotace: 60 minut

Plánovaná struktura setkání:

- 5min: přivítání se s dětmi
-10min: vysvětlení pojmu zodpovědnost
- 25min: diskuze na téma zodpovědnost
- 15 min: hra, jednomu se zavázaly oči a druhý ho navigoval, musel projít mezi spolužáky aniž by do nich vrazil.
- 5min: rozloučení

Skurtečná struktura setkání:
- 3min: přivítání se s dětmi
-14min: vysvětlení pojmu zodpovědnost
- 20min: diskuze na téma zodpovědnost
- 21 min: hra, jednomu se zavázaly oči a druhý ho navigoval, musel projít mezi spolužáky aniž by do nich vrazil.
- 5min: rozloučení

Co se nám povedlo a naopak:
Hra děto velmi bavila. Také velká většina věděla, co to zodpovědost je a tak si vysvětlovaly pojem spíše mezi sebou, než abychom ho musely vysvětlovat my.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Magdaléna Jarošová



Založen(a): 10.12.2015
Příspěvky: 17
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 17. 03. 2016 13:40:55    Předmět: Praxe-10.hodina Citovat

17.2 2016, 10.setkání

Cíl setkání:
Téma emoce

Časová dotace:
60 minut

Plánovaná struktura setkání:
- 5min: přivítání se s dětmi
- 10 min: diskuze na téma emoce
- 35 min: hra, děti si an kartičkách vylosovaly určitou emoci, kterou následně předvedly ostatním.
- 8: diskuze o emocích, jaké emoce pociťujeme ve škole, doma, s kamarády,...
- 2min: rozloučení

Skurtečná struktura setkání:
- 2min: přivítání se s dětmi
8 min: diskuze na téma emoce
- 28 min: hra, děti si an kartičkách vylosovaly určitou emoci, kterou následně předvedly ostatním.
- 23: diskuze o emocích, jaké emoce pociťujeme ve škole, doma, s kamarády,...
- 3min: rozloučení

Co se nám povedlo a naopak:

Hra děti velmi bavila, nechtěly přestat. Musely jsme se hodně snažit vést s nimi diskuzi po hře.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Magdaléna Jarošová



Založen(a): 10.12.2015
Příspěvky: 17
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 31. 03. 2016 11:57:10    Předmět: Praxe - 11.hodins Citovat

3.3. 2016, 11.setkání

Cíl setkání:
Téma jaro

Časová dotace:
60 minut

Plánovaná struktura setkání:
- 5min: přivítání se s dětmi
- 20 min: diskuze na téma jaro, jako roční období.
- 15min: hra, poznávání jarních květin, podle obrázků.
- 8 min: pokračování diskuze, co nám jaro ,,dává" (nálada, pocity)
- 10min: kreslení pojmu jaro a co to vlastně jaro je?
- 2 min: rozloučení

Skurtečná struktura setkání:

- 5 min: přivítání se s dětmi
- 23 min: diskuze na téma jaro, jako roční období.
- 12min: hra, poznávání jarních květin, podle obrázků.
- 14 min: pokračování diskuze, co nám jaro ,,dává" (nálada, pocity)
- 17min: kreslení pojmu jaro a co to vlastně jaro je?
- 3 min: rozloučení

Co se nám povedlo a naopak:
Děti byly nabuzené, bavilo je rozpoznávat květiny a kreslit abstraktní pojem jako je jaro.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Magdaléna Jarošová



Založen(a): 10.12.2015
Příspěvky: 17
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 31. 03. 2016 12:07:37    Předmět: Praxe- 12.hodina Citovat

10.3. 2016, 12.setkání

Cíl setkání:

Téma násilí a bezpečí

Časová dotace: 60 minut

Plánovaná struktura setkání:
- 5min: přivítání se s dětmi
- 25 min: diskuze o tom, co je to násilí a co je bezpečí
- 15 min: Hra: Pepíček dělá... Je to bezpečné???
- 10min: pokračování diskuze, co je náslí a co už ne, jsou situace, kdy může násilí být dobré?
- 5 min: rozloučení

Skutečná struktura setkání:
... protože jsme se při příchodu do družiny dozvěděly o úrazu dítěte ve vedlejší třídě, které se odehrálo ráno, byly jsme požádány o to, abychom s dětmi probraly, jak se bezpečně chovat ve škole... Diskuze spolu s vychovatelkou, která byla povinna děti poučit.
- 5min: přivítání se s dětmi
40 min: diskuze na téma, jak se chovat bezpečně a co je to chovat se bezpečně.
- 5 min: rozloučení

Co se nám povedlo a naopak:
Děti vypadaly, že rozumí situaci a občas byly i jejich nápady velmi přínosné.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Magdaléna Jarošová



Založen(a): 10.12.2015
Příspěvky: 17
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 31. 03. 2016 12:15:55    Předmět: Praxe- 13.hodina Citovat

17.3. 2016, 13.setkání

Cíl setkání:
Téma tradice Velikonoc

Časová dotace: 60 minut

Plánovaná struktura setkání:
- 5min: přivítání se s dětmi
- 30 min: co si představujeme pod pojmem tradice a zvyky, jak a čím jsou pro nás důležité a jak dokáží ovlivňovat společnost.
- 5 min: hra, hledání velikonočních vajíček po chodbě (každý musel najít vajíčko se svým jménem).
- 15 min: pokračování diskuze, co se o Velikonocích dodržuje za zvyky a proč.
- 5 min: rozloučení s dětmi

Skurtečná struktura setkání:
- 3 min: přivítání se s dětmi
- 32 min: co si představujeme pod pojmem tradice a zvyky, jak a čím jsou pro nás důležité a jak dokáží ovlivňovat společnost.
- 7 min: hra, hledání velikonočních vajíček po chodbě (každý musel najít vajíčko se svým jménem).
- 23 min: pokračování diskuze, co se o Velikonocích dodržuje za zvyky a proč.
- 2 min: rozloučení s dětmi

Co se nám povedlo a naopak:

Děti téma tradic velmi zaujalo i když jsme předpokládaly, že téma Velikonoc je probíráno, jak v rodinách, ve škole i v družině. Hra děti také velmi bavila, nejzajímavější bylo je pozorovat jak se někteří snaží zamlčovat, že našly cizí vajíčko a jiným nedělalo problém za dotyčným jít a říci mu, kde má své vajíčko hledat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Magdaléna Jarošová



Založen(a): 10.12.2015
Příspěvky: 17
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 20. 04. 2016 11:53:07    Předmět: Praxe - 14. hodina Citovat

31.3. 2016, 14.setkání

Cíl setkání:

Touhy a přání

Časová dotace:
60 minut

Plánovaná struktura setkání:

- 3 min: přivítání se s dětmi
- 15 min: četba pohádky O zlaté rybce a její rozbor.
- 10 min: diskuze na téma jaká měl rybář přání, dobrá nebo špatná a co jsou to vůbec správná a špatná přání?
- 20 min: kresba zlaté rybky
- 10 min: diskuze na téma jaké mají přání ony.
- 2 min: rozloučení s dětmi

Skutečná struktura setkání:
- 2 min: přivítání se s dětmi
- 10 min: četba pohádky O zlaté rybce a její rozbor.
- 13 min: diskuze na téma jaká měl rybář přání, dobrá nebo špatná a co jsou to vůbec správná a špatná přání?
- 24 min: kresba zlaté rybky
- 16 min: diskuze na téma jaké mají přání ony.
- 1 min: rozloučení s dětmi

Co se nám povedlo a naopak:

Děti bavila diskuze na téma přání, aktivně se zapojily. Radost měly i z kreslení zlatých rybek, které si poté ve třídě vystavily.
Nepovedlo se nám udržet naprostý klid při četbě pohádky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Magdaléna Jarošová



Založen(a): 10.12.2015
Příspěvky: 17
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 20. 04. 2016 12:04:14    Předmět: Praxe - 15.hodina Citovat

7.4. 2016, 15.setkání

Cíl setkání:
Tématem bylo rčení: ,,Zdání klame"

Časová dotace: 60 minut

Plánovaná struktura setkání:

- 5 min: přivítání se s dětmi
- 20 min: diskuze o tom, co je to vlastně zdání.
- 15 min: diskuze dětí o tom, kdy je zdání klamalo.
- 10 min: hra ,,Kde jsem?"
- 5 min: pohybová aktivita na venkovní prolézačce.
- 5 min: rozloučení

Skutečná struktura setkání:

- 3 min: přivítání se s dětmi
- 13 min: rozestavování židliček ve venkovním altánu.
- 7 min: diskuze o tom, co je to vlastně zdání.
- 20 min: diskuze dětí o tom, kdy je zdání klamalo.
- 12 min: uklízení židliček ve venkovním altánu.
- 8 min: pohybová aktivita na venkovní prolézačce.
- 2 min: rozloučení

Co se nám povedlo a naopak:

Nečekaly jsme, že dětem bude trvat tak dlouho příprava židliček v altánu. Byly hodně aktivní a hlučné, protože čekaly, že bude nějaká pohybová aktivita a ne pouze filozofie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Magdaléna Jarošová



Založen(a): 10.12.2015
Příspěvky: 17
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 20. 04. 2016 12:14:16    Předmět: Praxe - 16.hodina Citovat

14.4. 2016, 16.setkání

Cíl setkání:
ANO a NE (kartičky), jací jsme

Časová dotace: 60 minut

Plánovaná struktura setkání:
- 5 min: přivítání se s dětmi
- 15 min: první polovina otázek
- 10 min: pohybová aktivita
- 15 min: druhá polovina otázek
- 10 min: Hra :Hádej kdo jsem?"
- 5 min: rozloučení s dětmi

Skutečná struktura setkání:

- 3 min: přivítání se s dětmi
- 10 dokončení předešlé (plánované - družinou) aktivity
- 12 min: první polovina otázek
- 7 min: pohybová aktivita
- 15 min: druhá polovina otázek
- 4 min: rozloučení s dětmi

Co se nám povedlo a naopak:
Zarazilo nás, že děti musely dokončit plánovanou činnost i v čase určeném pro nás. I když děti měly kartičky, dělalo jim potíže nevykřikovat své odpovědi nahlas a nekomentovat odpovědi svých spolužáků.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Magdaléna Jarošová



Založen(a): 10.12.2015
Příspěvky: 17
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 05. 05. 2016 14:45:24    Předmět: Praxe - 17.hodina Citovat

28.4. 2016, 17.setkání

Cíl setkání: Co je to člověk?


Časová dotace: 60 minut

Plánovaná struktura setkání:
- 5 min: přivítání se s dětmi
- 15 min: vyprávění příběhu (mimozemšťan se objeví na Zemi)
- 20 min: diskuze na téma, co důležitého potřebuje mimozemšťan pro své přežití na Zemi? Co dělá člověka člověkem?
- 15 min: pokračování diskuze.
- 5 min: rozloučení s dětmi

Skutečná struktura setkání:
- 3 min: přivítání se s dětmi
- 17 min: vyprávění příběhu (mimozemšťan se objeví na Zemi)
- 23 min: diskuze na téma, co důležitého potřebuje mimozemšťan pro své přežití na Zemi? Co dělá člověka člověkem?
- 8 min: pohybová aktivita
- 6 min: pokračování diskuze.
- 2 min: rozloučení s dětmi

Co se nám povedlo a naopak:
Povedlo se nám zaujmout děti pomocí mimozemšťana, ale byly velmi roztěkané, tak jsme zařadily malou rozcvičku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Magdaléna Jarošová



Založen(a): 10.12.2015
Příspěvky: 17
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 05. 05. 2016 14:53:18    Předmět: Praxe - 18.hodina Citovat

5.5. 2016, 18.setkání

Cíl setkání: Strach a odvaha


Časová dotace: 60 minut

Plánovaná struktura setkání:
- 5 min: přivítání se s dětmi
- 20 min: diskuze na téma strachu ( z čeho máme strach a kdy máme strach)
- 20 min: jak překonáváme strach, co je to odvaha a kdo jí má (hasiči, policisté,...)
- 10 min: hra ,,Šly tři opice..."
- 5 min: rozloučení s dětmi

Skutečná struktura setkání:
- 3 min: přivítání se s dětmi
- 15 min: děti vyrábí přáníčko ke dni matek
- 27 min: diskuze na téma strach a odvaha
- 15 min: hra ,,Šly tři opice..."
- 2 min: rozloučení s dětmi

Co se nám povedlo a naopak:
Děti byly dnes velmi hodné, poslouchaly a moc nevyrušovaly. Téma strach je velmi zaujalo, myslíme, že z důvodu, že se s ním každý již setkal. Hra na konci je velmi bavila.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Magdaléna Jarošová



Založen(a): 10.12.2015
Příspěvky: 17
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 26. 05. 2016 09:22:30    Předmět: Praxe 19.hodina Citovat

12.5. 2016, 19.setkání

Cíl setkání
: Být malý


Časová dotace: 60 minut

Plánovaná struktura setkání:
- 5 min: přivítání se s dětmi
- 20 min: diskuze na téma jaké to je být malý, na co jsme malý a na co velký.
- 10 min: hra: malý, velký, tlustý, tenky,...
- 20 min: kdo je velký? Může být i malý člověk velký?
- 5 min: rozloučení.

Skutečná struktura setkání:
- 8 min: přivítání se s dětmi
- 17 min: diskuze na téma jaké to je být malý, na co jsme malý a na co velký.
- 12 min: hra: malý, velký, tlustý, tenky,...
- 15 min: kdo je velký? Může být i malý člověk velký?
- 8 min: rozloučení.

Co se nám povedlo a naopak:
Děti diskuze bavila. Byly velmi aktivní v diskuzi i ve hře.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Magdaléna Jarošová



Založen(a): 10.12.2015
Příspěvky: 17
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 26. 05. 2016 09:29:16    Předmět: Praxe - 20.hodina Citovat

19.5. 2016, 20.setkání

Cíl setkání: Rozlučková hodina


Časová dotace:
60 minut

Plánovaná struktura setkání:
- 5 min: přivítání s dětmi
- 40 min: hry venku
- 15 min: přání dětem, rozdání bonbónů, předání dárku vychovatelce, rozloučení a odchod.

Skutečná struktura setkání:
- celou hodinu jsme s dětmi hrály hry, které chtěly. Na konci hodiny jsme jim předaly bonbóny.

Co se nám povedlo a naopak:

Děti nechtěly abychom odešly byly smutné ale pro nás to bylo náročné.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign