Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor(ka) |
Zpráva |
Ríša Macků
Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
|
Zaslal(a): 15. 12. 2015 22:08:58 Předmět: 2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE-ZS_Specialni_Susice_Kotalova_M |
|
|
Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:
- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.
Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.
Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.
V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2015/2016 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.
PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Michaela Kotalová
Založen(a): 18.12.2015 Příspěvky: 20 Město: Sušice
|
Zaslal(a): 30. 12. 2015 20:36:03 Předmět: Filozofie pro děti |
|
|
18.12.2015
Základní škola speciální - Sušice
Setkání: 1.
Téma: Co je Myšlenka?
Cíl: Seznámení dětí s Myšlenkou.
Skupina: 4 děti ve věku od 11 - 18let.
Časová dotace: 45 min.
Plánovaná struktura:
10 min. Povídání o Myšlence.
20 min. Rozhovor s dětmi. Jak mezi sebou diskutujeme? Vždy hovoří jen jeden, pokud má druhý Myšlenku, přihlásí se o slovo. Jak jednáme s druhými lidmi? Jsou nějaká pravidla, podle kterých se řídíme během rozhovoru s druhým člověkem? Co nás ovlivňuje při tom, když na něco myslíme?
10 min. Scénky. Dvě dvojice si připravili scénku, jak mezi sebou hovoří dítě - rodič, ředitel - rodič.
5 min. Zklidněni a zhodnocení průběhu. Co se dětem líbilo, nelíbilo.
Uskutečněná struktura:
10 min. Příběh.
15 min. Rozhovor s dětmi.
15 min. Scénky.
5 min. Zklidněni a zhodnocení.
Co se podařilo: Děti se naučily samostatně diskutovat bez toho, aby si skákaly do řeči.
Co se nepodařilo: Málo času na provedení scének. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Michaela Kotalová
Založen(a): 18.12.2015 Příspěvky: 20 Město: Sušice
|
Zaslal(a): 30. 12. 2015 20:56:01 Předmět: Filozofie pro děti |
|
|
21.12.2015
Základní škola speciální - Sušice
Setkání: 2.
Téma: Co jsou pro nás Vánoce?
Cíl: Připomenutí dětem tradic a zvyků a vzpomínky na naše nejbližší.
Skupina: 5 dětí ve věku od 10 - 21 let.
Časová dotace: 45 min.
Plánovaná struktura:
15 min. Společné povídání o Vánocích. Jak každý Vánoce prožíváme. Na co se těšíme? Jak u nás doma probíhá Štědrý den.
20 min. Interaktivní tabule - ČT Déčko: Adventní kalendář. Čtení tradic a zvyků. Rozřezávání jablíčka, házení pantoflem,..
10 min. Vzpomínka na naše nejbližší. Zapálení svíčky. Na koho vzpomínáme a proč?
Uskutečněná struktura:
20 min. Společné povídání.
20 min. IT, zvyky a tradice.
5 min. Vzpomínka na blízké.
Co se podařilo: Děti se aktivně zapojovaly do diskuzí, každý chtěl vyprávět o tom, co dělají o Vánocích a co si přejí dostat od Ježíška. Velký zájem dětí o tradice - každý si to chtěl vyzkoušet.
Co se nepodařilo: Děti si občas skákaly do řeči. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Michaela Kotalová
Založen(a): 18.12.2015 Příspěvky: 20 Město: Sušice
|
Zaslal(a): 06. 01. 2016 18:52:59 Předmět: Filozofie pro děti |
|
|
5.1.2016
Základní škola speciální - Sušice
Setkání: 3.
Téma: Co je štěstí?
Cíl: Pochopení, proč si přejeme hodně štěstí nebo šťastný Nový rok.
Skupina: 6 dětí ve věku od 11 - 21 let.
Časová dotace: 45 min.
Plánovaná struktura:
10 min. Zahájení - Co si představím, když se řekne slovo štěstí.
15 min. Zpívání písní o štěstí - My tři králové..., Štěstí zdraví pokoj svatý..., Narozeninová píseň - Někdo má narozeniny...
10 min. Oslava narozenin - sedíme v kruhu a oslavenec uprostřed, všichni mu podávají ruku a přejí mu, oslavenec dostává malý dárek.
5 min. - Diskuze. Proč si navzájem přejeme?
5 min. Závěr - Co je pro mě největším štěstím? Každý se zamyslí.
Uskutečněná struktura:
10 min. - Zahájení
10 min. - Zpívání
15 min. - Oslava.
5 min. - Diskuze.
5 min. - Závěrečné zamyšlení.
Co se podařilo: Děti se dobře zapojovaly do diskuze a všichni přáli oslavenci.
Co se nepodařilo: |
|
Návrat nahoru |
|
|
Michaela Kotalová
Založen(a): 18.12.2015 Příspěvky: 20 Město: Sušice
|
Zaslal(a): 13. 01. 2016 15:29:36 Předmět: Filozofie pro děti |
|
|
8.1.2016
Základní škola speciální - Sušice
Setkání: 4.
Téma: Co znamená slovo děkuji?
Cíl: Uvědomení si tohoto slova a nezapomínat na něj.
Skupina: 4 děti ve věku od 10 - 18 let.
Časová dotace: 45 min.
Plánovaná struktura:
5 min. Zahájení - Za co nejčastěji děkujeme?
10 min. Rozebrání slova - děkuji. Co nám toto slovo vyjadřuje a proč ho říkáme?
15 min. Hra - sedíme v kruhu a posíláme si míč. Při tom říkáme - Děkuji za kamarádku Janu, ... až jsou vyjmenovány úplně všechny děti.
5 min. - Individuální činnost - Za co bych chtěl dnes poděkovat. Každý si promyslí, za co by dnes chtěl poděkovat.
10 min. Závěr - Každý sdělí svou odpověď a zdůvodní jí.
Uskutečněná struktura:
10 min. - Zahájení.
10 min. - Rozebrání slova.
15 min. - Hra v kruhu.
5 min. - Individuální činnost.
5 min. - Odpovědi.
Co se podařilo: Děti si vzájemně pomáhaly a hledaly správnou odpověď.
Co se nepodařilo: Některé děti nevěděli za co mají poděkovat. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Michaela Kotalová
Založen(a): 18.12.2015 Příspěvky: 20 Město: Sušice
|
Zaslal(a): 13. 01. 2016 15:40:09 Předmět: Filozofie pro děti |
|
|
12.1.2016
Základní škola speciální - Sušice
Setkání: 5.
Téma: Jsou důležitá pravidla?
Cíl: Uvědomení si důležitosti pravidel v našem životě.
Skupina: 6 dětí ve věku od 11 - 20 let.
Časová dotace: 45 min.
Plánovaná struktura:
10 min. Zahájení - Co jsou pravidla?
20 min. Diskuze - Kde jsou všude pravidla a co nám určují? Co znamenají? Proč je musíme dodržovat? Co by se stalo, kdybychom je nedodržovali?
5 min. Individuální činnost - Máme ve škole nějaká pravidla? Každý si napíše jaká.
10 min. Závěr - Přečtení odpovědí a společné vybrání nejdůležitějších pravidel.
Uskutečněná struktura:
10 min. - Zahájení
20 min. - Diskuze.
5 min. - Individuální činnost.
10 min. - Závěrečné čtení odpovědí a vyhodnocení pravidel.
Co se podařilo: Dodržet stanovený čas během našeho setkání.
Co se nepodařilo: |
|
Návrat nahoru |
|
|
Michaela Kotalová
Založen(a): 18.12.2015 Příspěvky: 20 Město: Sušice
|
Zaslal(a): 19. 01. 2016 15:31:54 Předmět: Filozofie pro děti |
|
|
15.1.2016
Základní škola speciální - Sušice
Setkání: 6.
Téma: Co je život?
Cíl: Umět si vážit svého života.
Skupina: 4 děti ve věku od 10 - 21 let.
Časová dotace: 45 min.
Plánovaná struktura:
5 min. Zahájení - Každý řekne své jméno, kde se narodil a kde bydlí.
15 min. Film - Byl jednou jeden život.
20 min. Diskuze - O životě, čeho bychom chtěli dosáhnout, jaký zážitek byl pro nás nejsilnější a kdo nás v životě nejvíce ovlivňuje. Co znamená slovo život?
5 min. Závěr - Vyhodnocení situace, uvědomění si svého života.
Uskutečněná struktura:
5 min. - Zahájení
15 min. - Film
15 min. - Diskuze
10 min. - Vyhodnocení
Co se podařilo: Děti se aktivně zapojovaly do diskuze, každý chtěl vyprávět o své rodině.
Co se nepodařilo: Dodržet přesný čas pro diskuzi a vyhodnocení, protože diskuze sklouzávala k vyhodnocení a tím pádem se nám zkrátil čas. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Michaela Kotalová
Založen(a): 18.12.2015 Příspěvky: 20 Město: Sušice
|
Zaslal(a): 21. 01. 2016 19:04:27 Předmět: Filozofie pro děti |
|
|
19.1.2016
Základní škola speciální - Sušice
Setkání: 7.
Téma: Má každý svou panenku?
Cíl: Uvědomení si toho, co pro nás znamenala v dětství panenka a zda něco ,,jako panenku" máme i dnes.
Skupina: 6 dětí ve věku od 11 - 21 let.
Časová dotace: 45 min.
Plánovaná struktura:
5 min. Zahájení - Kdo si hrál v dětství s panenkou? Jak vypadala?
10 min. Text - Nemocnice pro panenky 1 kapitola. Převyprávění přečteného textu.
15 min. Diskuze - Co pro nás panenka znamenala a máme něco, co nám jí postupem času nahradilo? Jak jsme s ní zacházeli a co jsme jí říkali?
10 min. Kruh - Společné posezení v kruhu u stolečku a každý si namaluje svou panenku na papír.
5 min. Závěr - Prohlédnutí všech panenek a uvědomení si toho, co pro nás v dětství znamenala.
Uskutečněná struktura:
10 min. - Zahájení
5 min. - Text
10 min. - Diskuze
15 min. - Malování
5 min. - Závěr
Co se podařilo: Každý měl v dětství něco, čemu se dá říkat panenka.
Co se nepodařilo: Dodržet správně stanovený čas na jednotlivé aktivity. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Michaela Kotalová
Založen(a): 18.12.2015 Příspěvky: 20 Město: Sušice
|
Zaslal(a): 27. 01. 2016 18:13:21 Předmět: Filozofie pro děti |
|
|
22.1.2016
Základní škola speciální - Sušice
Setkání: 8.
Téma: Jak moc záleží na pravdě?
Cíl: Vysvětlit dětem, jak a proč je důležité říkat pravdu.
Skupina: 5 dětí ve věku od 11 - 18 let.
Časová dotace: 45 min.
Plánovaná struktura:
5 min. Zahájení - Co je to pravda?
10 min. Text - Nemocnice pro panenky 3 kapitola + vysvětlení textu.
15 min. Hra - Pravda nebo lež?
10 min. Zdůvodnění pravdy. Proč je důležité říkat pravdu. Diskuse.
5 min. Závěr - Co nám z toho plyne.
Uskutečněná struktura:
5 min. - Zahájení
10 min. - Text
15 min. - Hra
10 min. - Zdůvodnění, diskuse.
5 min. - Závěr, ponaučení.
Co se podařilo: Každého z dětí zaujala hra - Pravda nebo lež.
Co se nepodařilo: |
|
Návrat nahoru |
|
|
Michaela Kotalová
Založen(a): 18.12.2015 Příspěvky: 20 Město: Sušice
|
Zaslal(a): 27. 01. 2016 18:31:43 Předmět: Filozofie pro děti |
|
|
25.1.2016
Základní škola speciální - Sušice
Setkání: 9.
Téma: Jak prožíváme špatné (negativní) emoce?
Cíl: Umět se ovládat i v těžkých a náročných situacích.
Skupina: 5 dětí ve věku od 11 - 18 let.
Časová dotace: 45 min.
Plánovaná struktura:
5 min. Zahájení - Každý uvede, kdy a co ho naštvalo a jak reagoval.
10 min. Text - Saša a Markétka - kapitola 7.
15 min. Diskuze - Jak ze sebe dostat špatné emoce, co nám v tu chvíli pomáhá?
10 min. Kruh - Společné bubnování na bubínky, vybití špatné energie.
5 min. Závěr - Jak se cítíme?
Uskutečněná struktura:
5 min. - Zahájení
10 min. - Text
15 min. - Diskuze
10 min. - Bubnování
5 min. - Závěr
Co se podařilo: Dětem se moc líbilo bubnování.
Co se nepodařilo: Text byl pro děti trochu náročný na pochopení. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Michaela Kotalová
Založen(a): 18.12.2015 Příspěvky: 20 Město: Sušice
|
Zaslal(a): 30. 01. 2016 10:28:37 Předmět: Filozofie pro děti |
|
|
28.1.2016
Základní škola speciální - Sušice
Setkání: 10.
Téma: Jak se nám filozofovalo?
Cíl: Uvědomení si filozofie v našem běžném životě.
Skupina: 6 dětí ve věku od 11 - 21 let.
Časová dotace: 45 min.
Plánovaná struktura:
5 min. Zahájení - Každý sdělí, jaká hodina se mu nejvíce líbila a proč.
10 min. Text - Saša a Markétka - 9. kapitola.
15 min. Diskuze - Shrnutí všech našich setkání, co bylo dobré, co naopak obtížné. Jak se nám diskutovalo s druhými.
10 min. Závěrečná shrnutí filozofie.
5 min. Závěr - Jak se cítíme, co nám filozofie dala, přinesla?
Uskutečněná struktura:
5 min. - Zahájení
10 min. - Text
15 min. - Diskuze
10 min. - Shrnutí
5 min. - Závěr - hodnocení filozofie.
Co se podařilo: Dětem se nejvíce líbily aktivity, které jsme hráli v našich setkáních, více se při nich spřátelily a začaly spolu na základě filozofie více komunikovat.
Co se nepodařilo: Některé věci nebo texty byly pro děti náročné a někdy bylo málo času na vysvětlení nebo se děti už nedokázaly soustředit. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Michaela Kotalová
Založen(a): 18.12.2015 Příspěvky: 20 Město: Sušice
|
Zaslal(a): 14. 04. 2016 20:03:10 Předmět: Filozofie pro děti LS |
|
|
8.4.2016
Základní škola speciální - Sušice
Setkání: 1.
Téma: Proč jsme někdy zlí?
Cíl: Uvědomení si zlých činů, jednání a snažit se o zlepšení.
Skupina: 3 děti ve věku od 13 - 18 let.
Časová dotace: 45 min.
Plánovaná struktura:
10 min. Povídání o tom, co je zlé.
10 min. Rozhovor s dětmi. Byl jsem někdy na někoho zlý? Jak mi bylo v té chvíli? Jak asi bylo tomu druhému? Co bych udělal jinak? Jak bych danou situaci řešil příště?
20 min. Scénka. Vytvoření situace, kdy jsme na někoho zlí a ubližujeme mu. Následně provedeme, jak by se dala situace řešit jinak, lépe.
5 min. Zhodnocení průběhu. Jak jsem se cítil v první situaci, jak v druhé. Co mi bylo příjemnější? Jak budu jednat příště?
Uskutečněná struktura:
10 min. Úvod.
15 min. Rozhovor s dětmi.
15 min. Scénka.
5 min. Zklidněni a zhodnocení.
Co se podařilo: Děti si uvědomily, jak je možné řešit zlé, nepříjemné situace.
Co se nepodařilo: |
|
Návrat nahoru |
|
|
Michaela Kotalová
Založen(a): 18.12.2015 Příspěvky: 20 Město: Sušice
|
Zaslal(a): 14. 04. 2016 20:19:11 Předmět: Filozofie pro děti LS |
|
|
11.4.2016
Základní škola speciální - Sušice
Setkání: 2.
Téma: Co pro nás znamenají zvířata?
Cíl: Uvědomení si, jak se chováme ke zvířatům, jak s nimi zacházíme, apod.
Skupina: 5 dětí ve věku od 11 - 21 let.
Časová dotace: 45 min.
Plánovaná struktura:
15 min. Společné povídání o zvířatech. Proč chováme domácí zvířata a co nám ta daná zvířata dávají, a jak se k nim na oplátku chováme my. Jak se staráme o domácí mazlíčky. O jaké a jak se doma staráme.
15 min. Malujeme obrázek svého domácího mazlíčka.
10 min. Společná hra na zvířata. Každý předvádí zvíře a ostatní hádají.
5 min. Společné zhodnocení hodiny a uvědomení si důležitosti zvířat v našem životě.
Uskutečněná struktura:
15 min. Společné povídání.
10 min. Malování.
15 min. Hra na zvířata.
5 min. Shrnutí hodiny.
Co se podařilo: Všechny děti se zapojovaly během hodiny, nejvíce je bavilo předvádění zvířat.
Co se nepodařilo: Děti se občas překřikovaly. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Michaela Kotalová
Založen(a): 18.12.2015 Příspěvky: 20 Město: Sušice
|
Zaslal(a): 24. 04. 2016 17:05:19 Předmět: Filozofie pro děti LS |
|
|
15.4.2016
Základní škola speciální - Sušice
Setkání: 3.
Téma: Co jsou vlastně narozeniny?
Cíl: Seznámení dětí se skutečností narozenin.
Skupina: 4 děti ve věku od 11 - 18let.
Časová dotace: 45 min.
Plánovaná struktura:
5 min. Povídání o narozeninách.
10 min. Diskuze. Jak doma slavíme narozeniny? Jsou pro nás důležitější dárky nebo návštěva blízkých přátel? Co pro nás znamená ten den? Je nějak odlišný od jiných dnů? Slavím raději své narozeniny nebo přátel, blízkých?
20 min. Oslava ve škole. Přání oslavenci.
10 min. Shrnutí oslavy. Diskuze. Jak oslavu prožíval oslavenec a jak druzí spolužáci? Je lepší dárek nebo ta chvíle, kterou jsme prožili společně?
Uskutečněná struktura:
10 min. Společné povídání.
10 min. Diskuze.
20 min. Oslava narozenin.
5 min. Zhodnocení oslavy, diskuze.
Co se podařilo: Děti si připomněly důležitost narozenin.
Co se nepodařilo: Každé z dětí chtělo vyprávět o svých narozeninách, co dostalo za dárky a na závěr už nezbylo moc času. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Michaela Kotalová
Založen(a): 18.12.2015 Příspěvky: 20 Město: Sušice
|
Zaslal(a): 24. 04. 2016 17:23:01 Předmět: Filozofie pro děti LS |
|
|
18.4.2016
Základní škola speciální - Sušice
Setkání: 4.
Téma: Jak se cítíme v našem těle?
Cíl: Povzbudit děti, aby se měly rádi takoví jací jsou.
Skupina: 5 dětí ve věku od 13 - 21 let.
Časová dotace: 45 min.
Plánovaná struktura:
5 min. Zahájení. Pohled do zrcadla, jak si připadám? Jak se cítím?
10 min. Diskuze. Jak se cítím ve svém těle? Jsem ze sebou spokojen/á? Kdybych mohl/a, změnila bych na sobě něco?
15 min. Kresba vlastní postavy. Jak se zrovna cítím? Jakou mám náladu? Jak bych se barevně vyjádřila?
10 min. Shrnutí kladů a záporů na mé osobě. Co se mi na sobě líbí a co naopak ne?
5 min. Závěr. Přijmout osobu takovou jaká je. Každý je individuální osobnost, ať už se cítí lépe či hůře.
Uskutečněná struktura:
5 min. Zahájení.
10 min. Diskuze.
15 min. Kresba.
10 min. Shrnutí.
5 min. Závěr.
Co se podařilo: Děti si uvědomily důležitost své osoby.
Co se nepodařilo: |
|
Návrat nahoru |
|
|
Michaela Kotalová
Založen(a): 18.12.2015 Příspěvky: 20 Město: Sušice
|
Zaslal(a): 24. 04. 2016 17:52:32 Předmět: Filozofie pro děti LS |
|
|
22.4.2016
Základní škola speciální - Sušice
Setkání: 5.
Téma: Jaký význam má komunikace, slovo v našem životě?
Cíl: Upřesnit dětem důležitost našeho projevu vůči druhým lidem.
Skupina: 5 dětí ve věku od 11 - 21 let.
Časová dotace: 45 min.
Plánovaná struktura:
5 min. Zahájení. Volná komunikace mezi dětmi. Co si sdělujeme a proč?
10 min. Diskuze. Co si většinou mezi sebou sdělujeme? Nejsou to někdy pomluvy nebo urážky? Co tím druhému způsobujeme? Jaké by to bylo bez komunikace?
5 min. Udržení ticha. Chvíle bez komunikace.
10 min. Diskuze. Jaký byl rozdíl mezi volnou chvílí komunikace a mezi tichem? Co pro nás znamenala chvíle ticha?
10 min. Přání. Jak komunikujeme s druhými lidmi? Jednáme vždy tak, jak bychom chtěli? A jak bychom si přáli, aby s námi druzí jednali?
5 min. Srovnání myšlenek v hlavě. Vyhodnocení komunikace každého jedince.
Uskutečněná struktura:
5 min. Zahájení.
10 min. Diskuze.
5 min. Chvíle ticha.
10 min. Diskuze.
10 min. Přání.
5 min. Srovnání myšlenek.
Co se podařilo: Děti si uvědomily, jakou sílu má komunikace ve vztahu k druhým lidem.
Co se nepodařilo: Chvílemi obtížné pro děti na pochopení.
Naposledy upravil Michaela Kotalová dne 29. 04. 2016 17:36:32, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Michaela Kotalová
Založen(a): 18.12.2015 Příspěvky: 20 Město: Sušice
|
Zaslal(a): 29. 04. 2016 17:35:27 Předmět: Filozofie pro děti LS |
|
|
25.4.2016
Základní škola speciální - Sušice
Setkání: 6.
Téma: Je pravda důležitá?
Cíl: Naučit děti, aby se nebály říkat pravdu.
Skupina: 4 dětí ve věku od 13 - 21 let.
Časová dotace: 45 min.
Plánovaná struktura:
5 min. Zahájení. Říkáme vždy pravdu?
10 min. Diskuze. Co vlastně znamená slovo pravda. Je důležité říkat pravdu? Proč někdy raději zalžeme?
10 min. Četba textu Nemocnice pro panenky - 3 kapitola.
10 min. Diskuze. Jak moc záleží na pravdě? Už jsme někomu zalhali, proč?
5 min. Kresba kruhu - převládá pravda nebo lež?
5 min. Závěr. Vyhodnocení diskuzí. Důležité je nebát se říkat pravdu.
Uskutečněná struktura:
5 min. Zahájení.
10 min. Diskuze.
10 min. Četba textu.
10 min. Diskuze.
5 min. Kresba.
5 min. Závěr.
Co se podařilo: Děti si uvědomily důležitost pravdivého jednání.
Co se nepodařilo: |
|
Návrat nahoru |
|
|
Michaela Kotalová
Založen(a): 18.12.2015 Příspěvky: 20 Město: Sušice
|
Zaslal(a): 29. 04. 2016 17:49:03 Předmět: Filozofie pro děti LS |
|
|
27.4.2016
Základní škola speciální - Sušice
Setkání: 7.
Téma: Co pro nás znamená prostředí?
Cíl: Naučit děti, aby se uměly chovat k životnímu prostředí, přírodě.
Skupina: 3 děti ve věku od 18 - 21 let.
Časová dotace: 45 min.
Plánovaná struktura:
5 min. Zahájení. Kde bydlíme, v jakém prostředí? Jaké prostředí je v místě našeho bydliště?
10 min. Diskuze. Co je zátěží pro přírodu? Jak se chováme k našemu prostředí? Co je třeba udělat pro zlepšení?
20 min. Vycházka do přírody - všímáme si pozitivních a negativních věcí kolem nás, v přírodě.
10 min. Zhodnocení našeho prostředí. Čím budu šetřit naše prostředí, co budu dělat pro to, aby se prostředí kolem nás zlepšilo?
Uskutečněná struktura:
5 min. Zahájení.
10 min. Diskuze.
20 min. Vycházka do přírody.
10 min. Zhodnocení situace.
Co se podařilo: Děti si uvědomily, jak se chovat k našemu prostředí a jak k pomoci přispívat.
Co se nepodařilo: Krátký čas na vycházku. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Michaela Kotalová
Založen(a): 18.12.2015 Příspěvky: 20 Město: Sušice
|
Zaslal(a): 29. 04. 2016 18:11:56 Předmět: Filozofie pro děti LS |
|
|
29.4.2016
Základní škola speciální - Sušice
Setkání: 8.
Téma: Jaký vliv na nás mají média?
Cíl: Motivovat děti k lepšímu trávení jejich času.
Skupina: 5 děti ve věku od 13 - 21 let.
Časová dotace: 45 min.
Plánovaná struktura:
5 min. Zahájení. Náš režim dne, co děláme ve svém volnu?
10 min. Diskuze. Kde trávíme nejvíce času? Jaký máme vztah k televizi a počítači? Vlastníme také mobilní telefon? Je pro nás důležitý?
15 min. Porovnání skutečnosti. Hledáme pozitiva a negativa medií a trávení volného času v přírodě, zájmy.
10 min. Diskuze. Co bychom dělali, kdyby nebyla TV, PC, mobil?
5 min. Zhodnocení mého využití volného času. Co bych změnil/a nebo zlepšil/a.
Uskutečněná struktura:
5 min. Zahájení.
10 min. Diskuze.
15 min. Porovnání skutečnosti.
10 min. Diskuze.
5 min. Zhodnocení.
Co se podařilo: Děti si uvědomily, že je možné využívat volný čas i jiným způsobem než jen u PC, televize apod.
Co se nepodařilo: |
|
Návrat nahoru |
|
|
Michaela Kotalová
Založen(a): 18.12.2015 Příspěvky: 20 Město: Sušice
|
Zaslal(a): 06. 05. 2016 19:15:47 Předmět: Filozofie pro děti LS |
|
|
2.5.2016
Základní škola speciální - Sušice
Setkání: 9.
Téma: Co nás v životě nejvíce ovlivňuje?
Cíl: Uvědomení si smyslu našeho života a přátel.
Skupina: 4 děti ve věku od 13 - 20 let.
Časová dotace: 45 min.
Plánovaná struktura:
5 min. Zahájení. Co pro nás znamená rodina?
10 min. Diskuze. Co nás v životě nejvíce ovlivňuje, kdo má na nás největší vliv a proč?
15 min. Kresba. To, co je pro nás v životě nejdůležitější.
10 min. Závěrečná diskuze. Co jsem na obrázek nakreslil/a a proč? Co nás k tomu vede?
5 min. Závěr. Uvědomení si toho, co nebo kdo nás v životě nejvíce ovlivňuje a zda to člověku nějak dáváme najevo.
Uskutečněná struktura:
5 min. Zahájení.
10 min. Diskuze.
15 min. Kresba.
10 min. Závěrečná diskuze.
5 min. Závěr.
Co se podařilo: Děti si uvědomily, co pro ně má v životě největší význam.
Co se nepodařilo: Málo času k diskuzi. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Michaela Kotalová
Založen(a): 18.12.2015 Příspěvky: 20 Město: Sušice
|
Zaslal(a): 06. 05. 2016 19:28:55 Předmět: Filozofie pro děti LS |
|
|
6.5.2016
Základní škola speciální - Sušice
Setkání: 10.
Téma: Závěrečné shrnutí celkového filozofování.
Cíl: Co mi filozofická setkání dala, co pro mě bylo přínosem?
Skupina: 5 děti ve věku od 13 - 21 let.
Časová dotace: 40 min.
Plánovaná struktura:
15 min. Diskuze o jednotlivých setkání. Probírání a rekapitulace předchozích hodin.
10 min. Závěrečné kolokvium. Co se komu líbilo, co naopak ne, co si z toho odnesl do života.
15 min. Závěrečné shrnutí všech setkání. Čas pro otázky, dotazy k filozofickým setkáním. Hodnocení já - děti. Hodnocení děti - mě. Jak se jim setkání líbila.
Uskutečněná struktura:
20 min. Diskuze.
5 min. Kolokvium.
15 min. Závěrečné shrnutí a zhodnocení.
Co se podařilo: Děti dokázaly vyjádřit svůj názor k jednotlivým setkáním.
Co se nepodařilo: Dodržet stanovený čas. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|