Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE- skupinka_Novotná_Štojdlová

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 31. 03. 2016 21:16:11    Předmět: 2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE- skupinka_Novotná_Štojdlová Citovat

L. NOVOTNÁ NAPSALA:

1. Setkání naší „skupinky“ se uskutečnilo 24.3.2016
Velikost a složení „skupinky“: 6 dětí, věk 5-7 let, jedná se o děti naše a našich kamarádek, scházíme se nepravidelně u někoho doma nebo v herně
Cíl setkání: Děti se s námi seznámí. Řekneme si, proč a o čem si budeme povídat.
Struktura setkání plánovaná:
• Časová dotace 40 minut
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 minut
• Posazení se, každý si vezme svůj „sedací“ polštářek 3 minuty
• Sdělení, co, proč a jak budeme dělat 10 minut
• Tvorba jmenovek pomocí prstíkových barev, při tom si budeme opakovat naše jména, aby nám i dětem zůstala v paměti 20 minut
• Prostor pro dotazy 2 minuty
Struktura setkání skutečná:
• Časová dotace 50 minut
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 minut
• Posazení se, každý si vezme svůj „sedací“ polštářek 3 minuty
• Sdělení, co, proč a jak budeme dělat 10 minut
• Tvorba jmenovek pomocí prstíkových barev, při tom si budeme opakovat naše jména, aby nám i dětem zůstala v paměti 30 minut
• Prostor pro dotazy 2 minuty
Podařilo se:
Děti se znají s mou kolegyní a mě rychle přijaly mezi sebe. Dechová hra nám rychle pomohla děti zklidnit. Použily jsme ji i během povídání o smyslu našeho setkávání. Během malování jmenovek jsme měly možnost děti pozorovat, jak se projevují.
Nepodařilo:
Nedodržely jsme časovou dotaci. Uvědomily jsme si, že si musíme dávat větší prostor (aspoň ze začátku). Děti rychle ztrácí soustředěnost. Některé se trochu předváděly.

2. Setkání naší „skupinky“ se uskutečnilo 29.3.2016
Velikost a složení „skupinky“: 6 dětí, věk 5-7 let, jedná se o děti našich kamarádek, scházíme se nepravidelně u někoho doma nebo v herně
Cíl setkání: Děti vědí, co je to diskuze a znají její pravidla. Povídání o Velikonocích.
Struktura setkání plánovaná:
• Časová dotace 50 minut
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 minut
• Posazení se, každý si vezme svůj „sedací“ polštářek 3 minuty
• Zopakování smyslu setkání a představení pravidel diskuze 10 minut
• Povídání si o Velikonocích a jejich tradicích 10 minut
• Společná tvorba otázek 5 minut
• Diskuze a argumentace 15 minut
• Prostor pro dotazy 2 minuty

Struktura setkání skutečná:
• Časová dotace 50 minut
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 minut
• Posazení se, každý si vezme svůj „sedací“ polštářek 3 minuty
• Zopakování smyslu setkání a představení pravidel diskuze 10 minut
• Povídání si o Velikonocích a jejich tradicích 10 minut
• Společná tvorba otázek 5 minut
• Diskuze a argumentace 15 minut
• Prostor pro dotazy 2 minuty
Podařilo se:
Podařilo se nám držet se časového harmonogramu. Děti se dobře bavily, byly aktivní. Bylo poznat, že je to nová aktivita, která je nutí cítit se „dospěleji“. Pozitivní zpětná vazba na konci sezení.
Nepodařilo:
Dětem dělalo potíže tvořit otázky. Skákaly si do řeči, chtěl mluvit každý hned.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lucie Novotná



Založen(a): 28.5.2015
Příspěvky: 3
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 07. 09. 2016 03:39:16    Předmět: Citovat

3.Setkání naší „skupinky“ se uskutečnilo 4. 4. 2016
Velikost a složení naší „skupinky“: 6 dětí, věk 5-7 let
Cíl setkání: Slušné chování
Struktura setkání plánovaná: 25 min
• Shromáždění dětí 3 min
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 min
• Vyprávění příběhu 5 min
• Diskuze 10 min
• Reflexe 2 min
Struktura setkání skutečná: 25 min
• Shromáždění dětí 5 min
• Zklidnění dětí dýchací hrou 4 min
• Vyprávění příběhu 4 min – vyprávění příběhu z dětské knížky, kdy chlapeček byl „nevychovaný“
• Diskuze 10 min – otázky: Víme, co je správné? Chováme se k sobě hezky? Pomáháme ostatním?
• Reflexe 2 min

Podařilo se: Dětem se setkání líbilo, byly velmi komunikativní. Natálka, která je velmi stydlivá, odpovídala na otázky.
Nepodařilo se: Děti si vyvodily, že za vše můžou rodiče a že by jim nevadilo, kdyby byly méně vychované, jen kdyby se mohly třeba dívat déle na televizi jako jiní kamarádi!
4.Setkání naší „skupinky“ se uskutečnilo 7. 4. 2016
Velikost a složení naší „skupinky“: 6 dětí, věk 5-7 let
Cíl setkání: Možné a nemožné?
Struktura setkání plánovaná: 25 min
• Shromáždění dětí 3 min
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 min
• Čtení příběhu 5 min
• Diskuze 10 min
• Reflexe 2 min
Struktura setkání skutečná: 30 min
• Shromáždění dětí 7 min
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 min
• Čtení příběhu 4 min – O pejskovi a kočičce-Jak pekli dort.
• Diskuze 12 min – otázky: Můžou zvířátka mluvit? Chutnal by nám takový dort? Proč se nám líbí pohádky?
• Reflexe 2 min
Podařilo se: Dnes se nám podařilo přežít, což byl nadlidský výkon! Když už jsme se dostali k diskuzi, děti mluvily a poslouchaly se vzájemně.
Nepodařilo se: Davídek dnes narušil celé setkání. Nedokázaly jsme s kolegyní zklidnit. Vytrhoval ze soustředění ostatní děti.

5.Setkání naší „skupinky“ se uskutečnilo 12. 4. 2016
Velikost a složení naší „skupinky“: 6 dětí, věk 5-7 let
Cíl setkání: Pomáháme mamince
Struktura setkání plánovaná: 25 min
• Shromáždění dětí 3 min
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 min
• Čtení příběhu 5 min
• Diskuze 10 min
• Reflexe 2 min
Struktura setkání skutečná: 20 min
• Shromáždění dětí 4 min
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 min
• Čtení příběhu 4 min – O pejskovi a kočičce – Jak myli podlahu.
• Diskuze 5 min – Jak doma pomáháme? Má uklízet jen maminka? Co má dělat tatínek?
• Reflexe 2 min
Podařilo se: Zaujaly jsme děti pohádkou. Poslouchaly. Vedly zajímavé úvahy, že tatínkové chodí do práce, tak nemusí doma nic dělat. Kačenka má doma skřítka, který uklidí, když spí, takže ona nemusí.
Nepodařilo se: Mluvily pořádně jen 2 děti. Ostatní jen odpovídaly, když jsme se cíleně zeptaly, ale bylo vidět, že se jim nechce mluvit.

6.Setkání naší „skupinky“ se uskutečnilo 14. 4. 2016
Velikost a složení naší „skupinky“: 6 dětí, věk 5-7 let
Cíl setkání: Povinnosti
Struktura setkání plánovaná: 25 min
• Shromáždění dětí 3 min
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 min
• Čtení příběhu 5 min
• Diskuze 10 min
• Reflexe 2 min
Struktura setkání skutečná: 30 min
• Shromáždění dětí 3 min
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 min
• Čtení příběhu 5 min – článek z dětského časopisu o holčičce, která začala chodit do školy
• Diskuze 15 min – otázky: Proč musíme chodit do školy? Jaké máme povinnosti? Proč nemá maminka pořád čas na hraní?
• Reflexe 2 min
Podařilo se: Dnešní hodina se nám velmi líbila. Děti byly komunikativní. Kromě Natálky jdou všichni do 1. třídy a bylo vidět, že se moc těší! Diskuzi jsme musely přerušit, což se dětem nelíbilo, ale rodiče byli nesmlouvaví.
Nepodařilo se: Možná jsme Natálku trochu odstrčily. Nebyla tak plná dojmů, ale hezky se zapojovala a my se snažily, aby měla svůj prostor. Ale to téma ji mohlo trochu „diskvalifikovat“.

7.Setkání naší „skupinky“ se uskutečnilo 18. 4. 2016
Velikost a složení naší „skupinky“: 6 dětí, věk 5-7 let
Cíl setkání: Zlozvyky
Struktura setkání plánovaná: 25 min
• Shromáždění dětí 3 min
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 min
• Scénky 5 min
• Diskuze 10 min
• Reflexe 2 min
Struktura setkání skutečná: 27 min
• Shromáždění dětí 3 min
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 min
• Scénky 5 min názorné ukázky, jak se děti chovají v rámci našich setkávání
• Diskuze 11 min – otázky: Můžu se „dloubat v nose“? Co najdu pod sukýnkou? Můžu skákat do řeči paní učitelce? Jak se můžu zlozvyk odnaučit?
• Reflexe 3 min
Podařilo se: Dnes nebyla Natálka, protože onemocněla, tak jsme toho využily a probraly jsme s dětmi některé jejich zlozvyky. Jsou to všichni budoucí školáci a měly by vědět, že jsou „věci“, které se na veřejnosti nedělají. Nemusely jsme nic číst, ale s kolegyní jsme je začaly předvádět. Dětem se změna líbila.
Nepodařilo se: Většinou nepřiznaly, že by měly nějaký zlozvyk.

8.Setkání naší „skupinky“ se uskutečnilo 21. 4. 2016
Velikost a složení naší „skupinky“: 6 dětí, věk 5-7 let
Cíl setkání: Vulgarismy
Struktura setkání plánovaná: 25 min
• Shromáždění dětí 3 min
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 min
• Vyprávění příběhu 5 min
• Diskuze 10 min
• Reflexe 2 min
Struktura setkání skutečná: 24 min
• Shromáždění dětí 3 min
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 min
• Vyprávění příběhu 2 min – vlastní příběh o holčičce, která říkala ošklivá slůvka a tak si s ní nikdo nechtěl hrát
• Diskuze 12 min – otázky: Známe nějaká ošklivá slova? Víme, proč se nesmí říkat? Kde jsme je slyšely? Jak řekneme kamarádovi, ať to neříká?
• Reflexe 2 min
Podařilo se: Diskuze byla vášnivá  Všechny někde něco slyšely. Děti si chvíli samy vedly diskuzi a nepostřehly, že jim do toho nezasahujeme.
Nepodařilo se: Nikdo se nepřiznal, že by použil „ošklivé“ slovo. Samí andílci 

9.Setkání naší „skupinky“ se uskutečnilo 25. 4. 2016
Velikost a složení naší „skupinky“: 6 dětí, věk 5-7 let
Cíl setkání: Kamarádi
Struktura setkání plánovaná: 25 min
• Shromáždění dětí 3 min
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 min
• Audiopohádka 5 min
• Diskuze 10 min
• Reflexe 2 min
Struktura setkání skutečná: 25 min
• Shromáždění dětí 3 min
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 min
• Audiopohádka 5 min poslech „Kamarád mě má rád“
• Diskuze 10 min – otázky: Kdo je můj kamarád? Kdo není? Kamarád a přítel – je mezitím rozdíl?
• Reflexe 2 min
Podařilo se: V diskuzi se děti poslouchaly. Snažily se i dokazovat si svá tvrzení!!! Poslech byl příjemnou změnou, pozorovaly při tom, jak se s kolegyní chováme my, když nemusíme číst.
Nepodařilo se: Neměly jsme dnes pocit, že by se něco nepodařilo.

10.Setkání naší „skupinky“ se uskutečnilo 26. 4. 2016
Velikost a složení naší „skupinky“: 6 dětí, věk 5-7 let
Cíl setkání: Čarodějnice
Struktura setkání plánovaná: 25 min
• Shromáždění dětí 3 min
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 min
• Vyprávění příběhu 5 min
• Diskuze 10 min
• Reflexe 2 min
Struktura setkání skutečná: 25 min
• Shromáždění dětí 3 min
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 min
• Vyprávění příběhu 5 min – čtení o tradicích a významu poslední dubnové noci, pálení čarodějnic
• Diskuze 10 min – otázky: Dodržujeme tradice? Jaké známe tradice? Co je to minulost?
• Reflexe 2 min
Podařilo se: Zaujalo je vyprávění. Dodržely jsme strukturu.
Nepodařilo se: Děti byly dnes roztržité, unavené a měly sklon opakovat jeden druhého. Nevíme, jestli to bylo únavou dětí nebo možná i složitostí otázek a tématu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lucie Novotná



Založen(a): 28.5.2015
Příspěvky: 3
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 07. 09. 2016 03:42:47    Předmět: Citovat

11.Setkání naší „skupinky“ se uskutečnilo 2. 5. 2016
Velikost a složení naší „skupinky“: 5 dětí, věk 5-7 let
Cíl setkání: Kulíšci
Struktura setkání plánovaná: 25 min
• Shromáždění dětí 3 min
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 min
• Čtení příběhu 5 min
• Diskuze 10 min
• Reflexe 2 min
Struktura setkání skutečná: 30 min
• Shromáždění dětí 1 min
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 min
• Čtení příběhu 3 min – čtení Nemocnice pro panenky – představení Kulíška
• Diskuze 15 min – Může být hračka kamarád? Povídáme si s plyšáky? Proč je jednodušší mluvit s panenkou?
• Reflexe 1 min
Podařilo se: Obměnila se nám skupina. Vypadl nám Davídek a zůstaly jenom holčičky, což je naše nové složení pro následující hodiny. Děvčata se zprvu překřikovala jakou panenku mají, ale když nám je popsala, tak už ukázkově diskutovala. Atmosféra byla velmi příjemná, cítily jsme se spíš jako „na kafíčku s holkama“. Renátka se hezky otevřela. Ke konci začala Kačka vyrušovat, tak jsme zrychlily závěr, aby se nám nerozpadla diskuze
Nepodařilo se: Byly jsme obě s kolegyní spokojené!

12.Setkání naší „skupinky“ se uskutečnilo 5. 5. 2016
Velikost a složení naší „skupinky“: 5 dětí, věk 5-7 let
Cíl setkání: Pravidla
Struktura setkání plánovaná: 25 min
• Shromáždění dětí 3 min
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 min
• Videoukázka 5 min
• Diskuze 10 min
• Reflexe 2 min
Struktura setkání skutečná: 30 min
• Shromáždění dětí 3 min
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 min
• Videoukázka 5 min – Káťa a Škubánek – Jak prohráli dům
• Diskuze 15 min – otázky: Co jsou pravidla? Proč je musíme dodržovat? Co dělat s těmi, kteří podvádějí?
• Reflexe 2 min
Podařilo se: Vytvořily si otázky samy.
Nepodařilo se: Děti se nemohly rozpovídat. Bylo to dost utahané. Opakovaly se. S kolegyní jsme se musely aktivně vyptávat.

13.Setkání naší „skupinky“ se uskutečnilo 9. 5. 2016
Velikost a složení naší „skupinky“: 5 dětí, věk 5-7 let
Cíl setkání: Autorita, vedoucí, učitel
Struktura setkání plánovaná: 25 min
• Shromáždění dětí 3 min
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 min
• Čtení příběhu 5 min
• Diskuze 10 min
• Reflexe 2 min
Struktura setkání skutečná: 25 min
• Shromáždění dětí 3 min
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 min
• Čtení příběhu 3 min - Nemocnice pro panenky (ve školce)
• Diskuze 12 min – otázky: Bojíme se paní učitelky? Měl pan učitel Sašu potrestat víc? Styděly jste se někdy?
• Reflexe 2 min
Podařilo se: Začátek byl slibný. Děti diskutovaly o školce, trestech za prohřešky, hodnotily Sašu.
Nepodařilo se: Nedokázaly jsme vysvětlit stud Saši tak, aby nám řekly, jestli něco podobného taky zažily. Závěrem bylo, že se žádná z nich vlastně nikdy nestyděla.

14.Setkání naší „skupinky“ se uskutečnilo 12. 5. 2016
Velikost a složení naší „skupinky“: 5 dětí, věk 5-7 let
Cíl setkání: Odlišnosti
Struktura setkání plánovaná:25 min
• Shromáždění dětí 3 min
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 min
• Čtení příběhu 5 min
• Diskuze 10 min
• Reflexe 2 min
Struktura setkání skutečná: 25 min
• Shromáždění dětí 3 min
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 min
• Čtení příběhu 5 min – Nemocnice pro panenky (Jak je Kulíšek pro Sašu hezký)
• Diskuze 10 min – Co je být hezký? Proč se posmíváme, když se nám něco nelíbí? Je nám příjemné, když se nám někdo posmívá?
• Reflexe 2 min
Podařilo se: Dodržely jsme sktrukturu a vše tak pěkně plynulo. Děti si samy vedly diskuzi (samozřejmě s malou pomocí – ale jen malou). Měly spoustu nápadů na otázky.
Nepodařilo se: Nepodařily jsme se ponořit do hloubky. Děti vědí, že se to nedělá, ale nikdy by nic takového neudělaly. Neznají nikoho, kdo se někomu smál.

15.Setkání naší „skupinky“ se uskutečnilo 16. 5. 2016
Velikost a složení naší „skupinky“: 5 dětí, věk 5-7 let
Cíl setkání: Šikana
Struktura setkání plánovaná: 25 min
• Shromáždění dětí 3 min
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 min
• Čtení příběhu 5 min
• Diskuze 10 min
• Reflexe 2 min
Struktura setkání skutečná: 25 min
• Shromáždění dětí 3 min
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 min
• Čtení příběhu 5 min – znovu ten samý příběh jako na minulé sezení
• Diskuze 10 min – volnější forma, spíš poučování z naší strany
• Reflexe 2 min
Podařilo se: V návaznosti na minulé sezení jsme chtěly děvčata trochu poučit o „posmívání se“ a odlišnostech, se kterými se ve škole setkají. Uváděly jsme, proč nemůžou mít všichni nové oblečení. Proč není špatný ten, kdo je jiný. Co dělat, když se mi někdo posmívá. Proč to vůbec dělá. Chtěly jsme děti trochu připravit na nástup do školy.
Nepodařilo se: Byly jsme spokojené.
16.Setkání naší „skupinky“ se uskutečnilo 17. 5. 2016
Velikost a složení naší „skupinky“: 5 dětí, věk 5-7 let
Cíl setkání: Rodina
Struktura setkání plánovaná: 25 min
• Shromáždění dětí 3 min
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 min
• Čtení příběhu 5 min
• Diskuze 10 min
• Reflexe 2 min
Struktura setkání skutečná: 30 min
• Shromáždění dětí 3 min
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 min
• Čtení příběhu 5 min - - Nemocnice pro panenky (oslava tatínkový narozenin)
• Diskuze 15 min - otázky: Kdo Jsou příbuzní? Jak často máme narozeniny?
• Reflexe 2 min
Podařilo se: Holčičky se předháněly ve formování otázek. Všechny chtěly povídat o narozeninách. Vyslechly jsme, co všechno dostaly. Byly k nezastavení. Minimum našich vstupů. Pěkná diskuze.
Nepodařilo se: Nešly jsme do hloubky tématu. Musely jsme diskuzi ukončit v plném proudu, domluvily jsme se, že budeme pokračovat příště.

17.Setkání naší „skupinky“ se uskutečnilo 19. 5. 2016
Velikost a složení naší „skupinky“: 5 dětí, věk 5-7 let
Cíl setkání: Rodina II.
Struktura setkání plánovaná: 25 min
• Shromáždění dětí 3 min
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 min
• Převyprávění příběhu 5 min
• Diskuze 10 min
• Reflexe 2 min
Struktura setkání skutečná: 20 min
• Shromáždění dětí 3 min
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 min
• Převyprávění příběhu 5 min - (z minule)
• Diskuze 10 min - Kdo jsou příbuzní? Máme je všichni?
• Reflexe 2 min
Podařilo se: Nevím. Možná představení větvení v rodině (strom života).
Nepodařilo se: Chyběl duch minulého setkání. Děvčata se nechtěla bavit. Řekly nejnutnější, ale jinak nespolupracovaly. Kačka nám řekla: „Tety, já dnes nechci přemýšlet.“ A tím strhla lavinu. Vlastně žádná nechtěla přemýšlet. – Ponaučení: Netrhat diskuze nebo se k nim pak nevracet!

18.Setkání naší „skupinky“ se uskutečnilo 20. 5. 2016
Velikost a složení naší „skupinky“: 5 dětí, věk 5-7 let
Cíl setkání: Maminka je hrdina
Struktura setkání plánovaná: 25 min
• Shromáždění dětí 3 min
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 min
• Čtení příběhu 5 min
• Diskuze 10 min
• Reflexe 2 min
Struktura setkání skutečná: 27 min
• Shromáždění dětí 3 min
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 min
• Čtení příběhu 3 min - Nemocnice pro panenky (maminka se vrací pro panenku)
• Diskuze 15 min – otázky: Je maminka hrdina? Vzpomněly jsme si na maminky svátek? Má nás maminka ráda, i když zlobíme?
• Reflexe 2 min
Podařilo se: Neee, nenííí, je to přece jen mamka! Snad jsme to dětem trochu vysvětlily  Sofinku spíš zajímalo, proč se maminka nechtěla vrátit pro Kulíška. Hodně otázek. Zajímavé úhly pohledu.
Nepodařilo se: Neudržely jsme linii diskuze, pořád se nám to rozpadalo. Spíš to bylo vyptávání než diskutování.

19.Setkání naší „skupinky“ se uskutečnilo 23. 5. 2016
Velikost a složení naší „skupinky“: 5 dětí, věk 5-7 let
Cíl setkání: Prázdniny
Struktura setkání plánovaná: 25 min
• Shromáždění dětí 3 min
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 min
• Vyprávění příběhu 5 min
• Diskuze 10 min
• Reflexe 2 min
Struktura setkání skutečná: 25 min
• Shromáždění dětí 3 min
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 min
• Vyprávění příběhu 5 min – Honzíkova cesta
• Diskuze 10 min – Proč se těšíme na prázdniny? Kam pojedeme?
• Reflexe 2 min
Podařilo se: Holčičky byly neposedné. Pískaly, vykřikovaly a nespolupracovaly, aspoň ze začátku, při diskuzi se to obrátilo.
Nepodařilo se: Vyčerpávající sezení, když už jsme uklidnily děvčata, padla únava na nás. Celé takové „rozteklé“.

20.Setkání naší „skupinky“ se uskutečnilo 30. 5. 2016
Velikost a složení naší „skupinky“: 5 dětí, věk 5-7 let
Cíl setkání: Loučení
Struktura setkání plánovaná: 25 min
• Shromáždění dětí 3 min
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 min
• Rekapitulace s diskuzí 17 min
Struktura setkání skutečná:20 min
• Shromáždění dětí 3 min
• Zklidnění dětí dýchací hrou 5 min
• Rekapitulace s diskuzí 12 min – probíraly jsme, hodnotily jsme a filozofovaly jsme
Otázky: Musí všechno někdy skončit? Existuje nekonečno?
Podařilo se: Dětem se kurz líbil. Byly spokojené, ale bylo na nic vidět, že se těší, až si budou hrát. Nechaly jsme je, aby nám kladly otázky, abychom si obrátily role. Říkaly, že je to těžké a samy pak už povídat nechtěly. Protože jsme byly venku, natrhaly nám kytičku pampelišek  To byla odměna!
Nepodařilo se: Neměly jsme říkat, že je to poslední setkání. Nedokázaly jsme je vtáhnout.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign