Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE- SD_Dukelska_Vrbova_Mala

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 23. 03. 2016 00:51:42    Předmět: 2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE- SD_Dukelska_Vrbova_Mala Citovat

predchozi praxe studentek v ak. r. 2015/2016 - viz - 2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE- SD_Maj_Vrbova_Mala
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Blanka Malá



Založen(a): 13.12.2015
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 04. 05. 2016 19:31:41    Předmět: Citovat

1. Setkání
Den: 23.3 2016
Počet dětí: 10
Věkové rozmezí: 9 -10 let
Časová dotace: 45 min
Cíl: Děti, reprodukují pravidla pro „naši filozofii“

Plánovaná hodina:
1. Přivítání dětí 2 min
2. Posazení do kruhu 1 min
3. Představení sebe a účel našeho setkání 3 min
4. Domluvení se na vlastních pravidlech pro naši filozofii 10 min
5. Představení se v kroužku pomocí aktivity 10 min
6. Diskuze: Existuje na světě člověk, který má něco, co nemá nikdo jiný 15 min
7. Reflexe hodiny 3 min
8. Rozloučení 1 min

Skutečná hodina:
1. Přivítání dětí 1 min
2. Posazení do kruhu 1 min
3. Představení sebe a účel našeho setkání 3 min
4. Domluvení se na vlastních pravidlech pro naši filozofii 5 min
5. Představení se v kroužku pomocí aktivity 15 min
6. Diskuze: Existuje na světě člověk, který má něco, co nemá nikdo jiný 15 min
7. Reflexe hodiny 5 min
8. Rozloučení 1 min

Komentář: První hodina byla celkem úspěšná. Bály jsme se, jak na nás děti budou reagovat, ale mile nás překvapily. Spolupráce s nimi byla celkem bezproblémová. Vymyslely jsme pro ně seznamovací hru, která pro ně byla velice zábavná a bavila je. Také jsme s nimi sestavily pravidla, kterými by se měly v našem kroužku řídit. Na konci sezení, během reflexe jsme chtěly, aby nám každý řekl jedno pravidlo. Chtěly jsme, aby si pravidla aspoň částečně zapamatovaly, pro další, lepší spolupráci s nimi.
[/b]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Blanka Malá



Založen(a): 13.12.2015
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 04. 05. 2016 19:32:35    Předmět: Citovat

2. Setkání
Den: 30.3 2016
Počet dětí: 8
Věkové rozmezí: 9 -10 let
Časová dotace: 45 min
Cíl: Děti zdůvodňují své odpovědi

Plánovaná hodina
1. Přivítaní dětí 1 min
2. Reflexe předchozího sezení 3 min
3. Mohou dva lidé sdílet stejný ….. 10 min
4. Hra: Hu – protiklady 10 min
5. Diskuze co je to protiklad 10 min
6. Stanovení naší „definice“ protikladu 5 min
7. Reflexe 5 min
8. Rozloučení 1 min

Skutečná hodina
1. Přivítaní dětí 1 min
2. Reflexe předchozího sezení 3 min
3. Mohou dva lidé sdílet stejný ….. 5 min
4. Hra: Hu – protiklady 10 min
5. Diskuze co je to protiklad 10 min
6. Stanovení naší „definice“ protikladu 5 min
7. Reflexe 5 min
8. Rozloučení 1 min

Komentář: Jelikož jsme z minulé hodiny zjistily, že děti nedokážou vůbec zdůvodňovat své odpovědi, pokusily jsme se na to tuto hodinu zaměřit. Bylo to celkem složité, děti sice odpovídaly, jen nedokázaly své odpovědi zdůvodnit. Zjistily jsme, že jen tak děti naučit zdůvodňovat není snadné. Poté jsme s nimi hrály hru na protiklady a následně jsme zkusily, aby děti, na základě té hry, zkusily říci, co to vlastně protiklady jsou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Blanka Malá



Založen(a): 13.12.2015
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 04. 05. 2016 19:33:43    Předmět: Citovat

3. setkání
Den: 6.4 2016
Počet dětí: 8
Věkové rozmezí: 9 -10 let
Časová dotace: 45 min
Cíl: Děti vyjádří vlastními slovy rozdíl mezi filozofickou a „empirickou“ otázkou.

Plánovaná hodina
1. Přivítání dětí 1 min
2. Reflexe předchozího sezení 2 min
3. Vysvětlení rozdílu mezi filozofickou otázkou a „empirickou“ otázkou (jak se pozná filozofická otázka) 5 min
4. Cvičení rozlišování filozofický otázek a ostatních otázek (zdůvodňování) 15 min
5. Následná diskuze o správnosti rozdělení a případné přehodnocení 10 min
6. Reflexe 5 min
7. Hra 6 min
8. Rozloučení 1 min

Skutečná hodina
1. Přivítání dětí 1 min
2. Reflexe předchozího sezení 3 min
3. Vysvětlení rozdílu mezi filozofickou otázkou a „empirickou“ otázkou (jak se pozná filozofická otázka) 5 min
4. Cvičení rozlišování filozofický otázek a ostatních otázek (zdůvodňování) 30 min
5. Reflexe 5 min
6. Rozloučení 1 min

Komentář: Na dnešní hodině jsme chtěly, aby děti pochopily, jaký je rozdíl, mezi filosofickou a jinou otázkou. Nejprve jsme jim rozdíl vysvětlily, vlastně jsme jim vysvětlily, co filosofická otázka je, jak vypadá apod. Poté jsme pro ně měly připravené kartičky s otázkami, které třídily podle toho, zda si myslí, že je to filosofická otázka nebo ne. Nakonec jsme si povídaly o tom, zda jsou kartičky roztříděné správně. Děti sice věty roztřídily vcelku správně, jen nedokázaly zdůvodnit, proč si to myslí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Blanka Malá



Založen(a): 13.12.2015
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 04. 05. 2016 19:36:02    Předmět: Citovat

4. setkání
Den: 13.4 2016
Počet dětí: 8
Věkové rozmezí: 9 -10 let
Časová dotace: 45 min
Cíl: Děti zdůvodní vlastními slovy rozdíl mezi filozofickou otázkou a „empirickou“ otázkou.

Plánovaná hodina
1. Přivítání dětí 1 min
2. Reflexe předchozí hodiny 3 min
3. Diskuze a zdůvodňování proč je a proč není otázka filozofická 15 min
4. Diskuze zda lze z „empirické“ otázky udělat filozofickou a jak by to tedy udělaly 15 min
5. Reflexe 5 min
6. Hra 5 min
7. Rozloučení 1 min

Skutečná hodina
1. Přivítání dětí 1 min
2. Reflexe předchozí hodiny 5 min
3. Diskuze a zdůvodňování proč je a proč není otázka filozofická 20 min
4. Diskuze zda lze z „empirické“ otázky udělat filozofickou a jak by to tedy udělaly 3 min
5. Rozloučení 1 min

Komentář: Jelikož jsme vše v minulé hodině nestihly a nechtěly jsme to mít nedodělané, dodělaly jsme to dnes. Děti se trochu snažily zdůvodňovat, ale některým to stále nešlo. Jelikož byly děti velmi nepozorné (po filozofii měly péct dort), rozhodly jsme se aktivitu ukončit. Chtěli jsme s nimi stihnout ještě pár věcí, ale díky nepozornosti by to stejně nemělo velký smysl, tak jsme si s nimi zahrály hru a setkání jsme ukončily.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Blanka Malá



Založen(a): 13.12.2015
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 04. 05. 2016 19:38:28    Předmět: Citovat

5. Setkání
Den: 20.4 2016
Počet dětí: 7
Věkové rozmezí: 9 -10 let
Časová dotace: 45 min
Cíl: Děti diskutují na téma: kdo je kamarád

Plánovaná hodina
1. Přivítání dětí 1 min
2. Reflexe předchozí hodiny 3 min
3. Diskuze na téma kamarád 20 min
4. Aktivita: Spojovačka 15 min
5. Reflexe hodiny 5 min
6. Rozloučení 1 min

Skutečná hodina
1. Přivítání dětí 1 min
2. Reflexe předchozí hodiny 7 min
3. Diskuze na téma kamarád 25 min
4. Reflexe hodiny 10 min
5. Rozloučení 2 min

Komentář: Na této hodině jsme si vyzkoušely vlastní plán diskuze. Snažily jsme se přijít na to, kdo je kamarád, jak by měl vypadat apod. K tomu jsme se dostaly pomocí reflexe naší diskuze. Povedlo se nám, že děti vlastně pochopily, že na některých věcech tolik nezáleží. Na toto přišly bez toho, abychom jim k tomu něco říkaly, ale pochopily to z naší diskuze.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Blanka Malá



Založen(a): 13.12.2015
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 04. 05. 2016 19:39:45    Předmět: Citovat

6. Setkání
Den: 27.4 2016
Počet dětí: 10
Věkové rozmezí: 9 -10 let
Časová dotace: 45 min
Cíl: Děti navrhují kategorie pro výběr kamaráda a správně argumentují

Plánovaná hodina
1. Přivítání dětí 1 min
2. Reflexe předchozí hodiny 5 min
3. Vymýšlení podle jakých kritérií můžeme kamarády vybírat 15 min
4. Aktivita: Spojovačka 5 min
5. Reflexe aktivity 8 min
6. Reflexe hodiny 10 min
7. Rozloučení 1 min

Skutečná hodina
1. Přivítání dětí 1 min
2. Reflexe předchozí hodiny 5 min
3. Vymýšlení podle jakých kritérií můžeme kamarády vybírat 20 min
4. Aktivita: Spojovačka 5 min
5. Reflexe aktivity 5 min
6. Reflexe hodiny 5 min
7. Rozloučení 1 min

Komentář: Dnes byly děti od začátku velice nepozorní, a tak byla práce s nimi velice náročná. Chtěly jsme, aby se děti zamyslely nad tím, podle čeho poznají kamaráda (jaké jsou kritéria). Děti se chytly pouze jednoho kritéria a toho se držely. Tudíž jsme s nimi nic nového neobjevily. Poté dostaly předtištěný papír, kde byla spojovačka a oni měly spojit pouze čísla dobrých vlastností. Jeden chlapec ovšem spojil úplně všechna čísla. Vypadalo to hrozně. Byl to strašný zmatek. Tak jsme to využily k ukázce, jak by to vypadalo, kdyby měl kamarád všechny vlastnosti, co jsou napsané na papíře. Že by pak vznikl stejný zmatek jako na tomto obrázku a to by nebylo dobré.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Blanka Malá



Založen(a): 13.12.2015
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 22. 06. 2016 13:40:15    Předmět: Citovat

7. Setkání

Dne:4.5.
Počet dětí:
Věkové rozmezí: 9 -10 let
Časová dotace: 45 min
Cíl: Děti sami vymýšlí (popíší svými slovy)co je dobro a zlo

Plánovaná hodina
1. Přivítání 1 min
2. Reflexe předchozí hodiny 3 min
3. Aktivita: Hádání pohádkových postav 20 min
4. Diskuze na základě aktivity – dobro, zlo 15 min
5. Reflexe hodiny 5 min
6. Rozloučení 1 min

Skutečná hodina
1. Přivítání 1min
2. Reflexe předchozí hodiny 5 min
3. Aktivita: Hádání pohádkových postav 30 min
4. Diskuze na základě aktivity – dobro, zlo 5 min
5. Reflexe hodiny 3 min
6. Rozloučení 1 min

Komentář:Dnes nám přišly pouze čtyři děti, takže jsme celou dobu hrály aktivitu s papírky. Děti to však neměly tak jednoduché. Pokaždé, když uhádli pohádkovou postavu, museli lísteček správně zařadit, zda je to pohádková postava zlá nebo hodná a proč? Jelikož bylo málo dětí, hráli jsme několik kol a hlavně to děti bavilo. I zdůvodňování jim zas nedělalo takový problém. Ale jelikož jsme s dětmi nechtěli dělat jen zařazování lístečků a už nám nezbyl čas, doděláme proto tuto aktivitu při dalším setkání.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Blanka Malá



Založen(a): 13.12.2015
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 22. 06. 2016 13:42:14    Předmět: Citovat

8. Setkání

Den:11.5 2016
Počet dětí: 8
Věkové rozmezí: 9 -10 let
Časová dotace: 45 min
Cíl: Děti sami popíší svými slovy co je dobro a zlo

Plánovaná hodina
1. Přivítání 1 min
2. Reflexe předchozí hodiny 3 min
3. Aktivita: Hádání pohádkových postav 20 min
4. Diskuze na základě aktivity – dobro, zlo 15 min
5. Reflexe hodiny 5 min
6. Rozloučení 1 min

Skutečná hodina
1. Přivítání 1 min
2. Reflexe předchozí hodiny 5 min
3. Aktivita: Hádání pohádkových postav 25 min
4. Diskuze na základě aktivity – dobro, zlo 10 min
5. Reflexe hodiny 3 min
6. Rozloučení 1 min

Komentář: Dnešní hodina byla velice příjemná a zábavná. Děti se u hádání pohádkových postav pobavily a navíc v průběhu hry, sem tam nastala diskuze, když se nemohly společně shodnout. Každý pak, po uhádnutí, měl za úkol rozhodnout se, zda pohádkovou postavu zařadí mezi dobré postavy či zlé. Zde většinou nastal problém, že se děti nemohly jednoznačně rozhodnout. Bylo to pro některé celkem těžké, ale nakonec to všichni zvládli. Poté jsme navázaly kratší diskuzí o dobru a zlu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Blanka Malá



Založen(a): 13.12.2015
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 22. 06. 2016 13:43:25    Předmět: Citovat

9. Setkání

Dne: 18.5 2016
Počet dětí:7
Věkové rozmezí: 9 -10 let
Časová dotace: 45 min
Cíl:děti po přečtení textu navrhují otázky a o vybrané otázce diskutují

Plánovaná hodina
1. Přivítání 1 min
2. Předčtení textu 10 min
3. Vymýšlení otázek 10 min
4. Představení otázek autory 5 min
5. Výběr otázek 5 min
6. Diskuze 10 min
7. Reflexe hodiny 3 min
8. Rozloučení 1 min

Skutečná hodina
1. Přivítání 1 min
2. Předčtení textu 10 min
3. Vymýšlení otázek 15 min
4. Představení otázek autory 7 min
5. Výběr otázek 5 min
6. Reflexe hodiny 5 min
7. Rozloučení 1 min

Komentář: Dnes jsme si s dětmi přečetli krátký příběh, podle kterého následné měly vytvořit otázky. Měly jsme z toho celkem obavy, ale výsledek nás mile překvapil. Děti sice vymýšlely otázky dlouho, ale nakonec jich vymyslely spoustu a skoro všechny otázky byly opravdu zajímavé. Kvůli dlouhému vymýšlení otázek jsme se sice nedostaly, k diskuzi o jedné z nich, ale ke konci hodiny jsme otázky přečetly a autor otázky nám aspoň vysvětlil, co otázkou myslel. Znovu jsme byly překvapeny, co děti dokáží vymyslet. Na některé věci bychom ani nepřišly nebo se nad nimi nepozastavily. Proto nám tato hodina přišla velice zajímavá a odnesli jsme si z ní spoustu námětů k vlastnímu přemýšlení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Blanka Malá



Založen(a): 13.12.2015
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 22. 06. 2016 13:44:29    Předmět: Citovat

10. Setkání

Den: 25.5 2016
Počet dětí:
Věkové rozmezí: 9 -10 let
Časová dotace: 45 min
Cíl: Děti zhodnotí předešlé hodiny filozofie.

Plánovaná hodina
1. Přivítání 1 min
2. Reflexe předchozí hodiny 5 min
3. Diskuze na minulou otázku 10 min
4. Diskuze: co se dětem líbilo/ nelíbilo a proč 10 min.
5. Reflexe co si z hodin odnášejí 15 min.
6. Rozloučení 4 min

Skutečná hodina
1. Přivítání 1 min
2. Reflexe předchozí hodiny 3 min
3. Diskuze na minulou otázku 10 min
4. Diskuze: co se dětem líbilo/ nelíbilo a proč 10 min.
5. Reflexe co si z hodin odnášejí 15 min.
6. Rozloučení 5 min

Komentář: Na poslední hodině jsme chtěly od dětí nějakou zpětnou vazbu, co se jim líbilo/ nelíbilo a proč. Byly jsme mile překvapený, když nám říkaly, že je mrzí, že už to končí. Myslely jsme si totiž, že je to s námi moc nebaví, ale oni prý většinou byly jen unavený ze školy. Říkaly tedy, že je to s námi bavilo a hlavně, že byla s námi i legrace, že jsme vše nebraly úplně vážně a dokázaly jsme se s nimi i zasmát. Největším úspěchem však pro ně byla hra, kdy musely hádat pohádkové postavy, to je prý bavilo ze všeho nejvíce. Když jsme se jich ptaly, co jim nelíbilo, říkaly, že nic, jen občas jim vadilo, když tam někdo vyrušoval apod., ale že jinak bylo všechno dobrý. Nakonec jsme jim i my, řekly vlastní názor a pochválily je.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign