Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE-MŠ_Hluboka_n_V_Keplingerova_I

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> Mateřská škola
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 02. 02. 2016 14:59:58    Předmět: 2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE-MŠ_Hluboka_n_V_Keplingerova_I Citovat

Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2015/2016 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ilona Keplingerova



Založen(a): 13.3.2015
Příspěvky: 10
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 18. 03. 2016 12:30:09    Předmět: Citovat

1. Setkání se uskutečnilo v pondělí 8.2 2016

Počet dětí: 22 dětí z toho 4 chlapci věk 5-7let
..........................................................................................................

Cíl setkání: Děti znají mé jméno a já jejich jména, vím kolik je jim let. Děti vědí proč se budeme setkávat, a co budeme na schůzkách dělat, společně nakreslí myš Lenku.
..........................................................................................................

Plánovaná struktura setkání a časová dotace: 45 minut
1. Shromáždění dětí a usazení se do komunitního kruhu 3 minuty
2. Vzájemné představení se 10 minut
3. Vysvětlení proč se budeme setkávat, a co budeme dělat 10 minut
4. Společná práce: výkres myš Lenky 20 minut
5. Shrnutí, reflexe 2 minuty

Skutečná struktura setkání a časová dotace: 50 minut
1. Shromáždění dětí a usazení se do komunitního kruhu 3 minuty
2. Vzájemné představení se 5 minut
3. Vysvětlení proč se budeme setkávat, a co budeme dělat 15 minut
4. Společná práce: výkres myš Lenky 25 minut
5. Shrnutí, reflexe 2 minuty

Co se podařilo:
S dětmi jsme se rychle spřátelily a rychle jsme navázaly dobrý kontakt.
Děti pohotově zareagovaly na myš Lenku - myšlenku, a hádaly, co budeme spolu dělat. Společně jsme namalovaly myš Lenku.
Co se nepodařilo:
Nejdříve si děti skákaly do řeči, měly tendenci se překřikovat a hádaly se o to, kdo půjde s myš Lenkou po obědě spát.


Naposledy upravil Ilona Keplingerova dne 23. 03. 2016 13:41:40, celkově upraveno 3 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ilona Keplingerova



Založen(a): 13.3.2015
Příspěvky: 10
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 18. 03. 2016 13:07:22    Předmět: Citovat

2. Setkání se uskutečnilo v pondělí 15.2 2016

Počet dětí: 21 dětí z toho 4 chlapci věk 5-7let
..........................................................................................................

Cíl setkání: Děti vědí o čem je filosofie pro děti, znají pravidla diskuse a knihu Nemocnice pro panenky

..........................................................................................................

Plánovaná struktura setkání a časová dotace: 40 minut
1. Shromáždění dětí a usazení se do komunitního kruhu 1 minuta
2. Připomenutí toho, kdo je myš Lenka a proč tu s námi je a vysvětlení pravidel diskuse 5 minut
3. Čtení první části textu z knihy Nemocnice pro panenky 7 minut
4. Pokusy dětí o formulace otázek k textu 5 minut
5. Hledání odpovědí, argumentace 20
6. Shrnutí, reflexe 2 minuty


Skutečná struktura setkání a časová dotace: 40 minut
1. Shromáždění dětí a usazení se do komunitního kruhu 1 minuta
2. Připomenutí toho, kdo je myš Lenka a proč tu s námi je a vysvětlení pravidel diskuse 5 minut
3. Čtení první části textu z knihy Nemocnice pro panenky 7 minut
4. Pokusy dětí o formulace otázek k textu 5 minut
5. Hledání odpovědí, argumentace 20
6. Shrnutí, reflexe 2 minuty


Co se podařilo:
Děti činnost bavila a byly velmi aktivní, nepřekřikovaly se a když někdo chtěl mluvit hlásil se. Motivace otázkami, co děti v příběhu zaujalo.
Co se nepodařilo:
Děti zatím samy neformulovaly otázky. Pro udržení pozornosti bylo nutné vložit písničku, příště zvolit kratší časovou dotaci.


Naposledy upravil Ilona Keplingerova dne 22. 03. 2016 16:27:15, celkově upraveno 3 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ilona Keplingerova



Založen(a): 13.3.2015
Příspěvky: 10
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 18. 03. 2016 13:36:27    Předmět: Citovat

3. Setkání se uskutečnilo v pondělí 22.2 2016

Počet dětí: 22 dětí z toho 4 chlapci věk 5-7let
..........................................................................................................

Cíl setkání: Děti se pokusí o formulaci otázek na základě přečteného textu z knihy Nemocnice pro panenky

..........................................................................................................

Plánovaná struktura setkání a časová dotace: 30 minut
1. Shromáždění dětí a usazení se do komunitního kruhu 1 minuta
2. Připomenutí toho, kdo je myš Lenka a proč tu s námi je a zopakování pravidel diskuse 3 minuty
3. Čtení druhé části textu z knihy Nemocnice pro panenky 5 minut
4. Motivace dětí k formulaci otázky 2 minuty
5. Pokusy dětí o formulace otázek k textu 5 minut
6. Hledání odpovědí, argumentace, diskuse 12 minut
7. Shrnutí, reflexe 2 minuty


Skutečná struktura setkání a časová dotace: 35 minut
1. Shromáždění dětí a usazení se do komunitního kruhu 1 minuta
2. Připomenutí toho, kdo je myš Lenka a proč tu s námi je a zopakování pravidel diskuse 3 minuty
3. Čtení druhé části textu z knihy Nemocnice pro panenky 5 minut
4. Motivace dětí k formulaci otázky 2 minuty
5. Pokusy dětí o formulace otázek k textu 7 minut
6. Hledání odpovědí, argumentace, diskuse 15 minut
7. Shrnutí, reflexe 2 minuty


Co se podařilo:
Všechny děti se do činnosti zapojily a během čtení příběhu byly velmi pozorné.
Co se nepodařilo:
S tvorbou i formulací otázek jsem musela dětem pomoci. Ke konci sezení začala Jasmína, kterou to již nebavilo pošťuchovat Láďu a musela zasáhnout paní učitelka. Jde o velký kolektiv dětí a udržet v pozornosti všechny současně je velký problém, příště posadit Jasmínu blíž ke mně.


Naposledy upravil Ilona Keplingerova dne 22. 03. 2016 16:26:20, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ilona Keplingerova



Založen(a): 13.3.2015
Příspěvky: 10
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 21. 03. 2016 11:29:26    Předmět: Citovat

4. Setkání se uskutečnilo v pondělí 29.2 2016

Počet dětí: 19 dětí z toho 3 chlapci věk 5-7let
..........................................................................................................

Cíl setkání: Děti se pokusí o formulaci otázek na základě přečteného textu (2) z knihy Nemocnice pro panenky, plán diskuse - pravidla

..........................................................................................................

Plánovaná struktura setkání a časová dotace: 40 minut
1. Shromáždění dětí a usazení se do komunitního kruhu 1 minuta
2. Přivítání se s myš Lenkou a krátké zopakování pravidel diskuse 3 minuty
3. Čtení druhé části textu z knihy Nemocnice pro panenky 5 minut
4. Motivace dětí k formulaci otázky 4 minuty
5. Pokusy dětí o formulace otázek k textu 5 minut
6. Hledání odpovědí, argumentace, diskuse 15 minut
7. Hraní hry u které my děti vysvětlí pravidla, tak abych je pochopila
5 minut
8. Shrnutí, reflexe 2 minuty


Skutečná struktura setkání a časová dotace: 45 minut
1. Shromáždění dětí a usazení se do komunitního kruhu 1 minuta
2. Přivítání se s myš Lenkou a krátké zopakování pravidel diskuse 3 minuty
3. Čtení druhé části textu z knihy Nemocnice pro panenky 5 minut
4. Motivace dětí k formulaci otázky 4 minuty
5. Pokusy dětí o formulace otázek k textu 5 minut
6. Hledání odpovědí, argumentace, diskuse 15 minut
7. Hraní hry, kterou děti vyberou a u které my vysvětlí pravidla, tak abych je pochopila 10 minut
8. Shrnutí, reflexe 2 minuty


Co se podařilo:
Děti byly během čtení příběhu velmi pozorné, byly aktivní i při hledání odpovědí a argumentů na otázku: "Kdo je dobrý člověk?" a"Proč potřebujeme pravidla?" Dětem se podařilo shrnout pravidla hry, kterou jsem neznala, vysvětlit mi je (Hra "Na Mrazíka") a hru jsme si společně zahrály.
Co se nepodařilo:
S tvorbou i formulací otázek jsem musela dětem pomáhat. Neodhadla jsem prostory k závěrečnému uskutečnění hry (jednalo se o honěnou).


Naposledy upravil Ilona Keplingerova dne 23. 03. 2016 15:23:18, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ilona Keplingerova



Založen(a): 13.3.2015
Příspěvky: 10
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 21. 03. 2016 17:26:28    Předmět: Citovat

5. Setkání se uskutečnilo ve středu 2.3.2016

Počet dětí: 19 dětí z toho 3 chlapci věk 5-7let
..........................................................................................................

Cíl setkání: Děti se pokusí o formulaci otázek na základě přečteného textu (3) z knihy Nemocnice pro panenky, plán diskuse - pravda, lež, porušení pravidel

..........................................................................................................

Plánovaná struktura setkání a časová dotace: 40 minut
1. Shromáždění dětí a usazení se do komunitního kruhu 1 minuty
2. Přivítání se s myš Lenkou a krátké zopakování pravidel diskuse 1 minuta
3. Čtení třetí části textu z knihy Nemocnice pro panenky 4 minut
4. Motivace dětí k formulaci otázky 2 minuty
5. Pokusy dětí o formulace otázek k textu 5 minut
6. Hledání odpovědí, argumentace, diskuse 15 minut
7. Hraní hry kterou děti vymyslí, určí pravidla hry a zvolí zda jsou potřeba, nejlepší hru si společně zahrajeme 10 minut
8. Shrnutí, reflexe 2 minuty

Plánovaná struktura setkání a časová dotace: 48 minut
1. Shromáždění dětí a usazení se do komunitního kruhu 1 minuty
2. Přivítání se s myš Lenkou a krátké zopakování pravidel diskuse 1 minuta
3. Čtení třetí části textu z knihy Nemocnice pro panenky 4 minut
4. Motivace dětí k formulaci otázky 5 minuty
5. Pokusy dětí o formulace otázek k textu 5 minut
6. Hledání odpovědí, argumentace, diskuse 15 minut
7. Hraní hry kterou děti vymyslí, určí pravidla hry a zvolí zda jsou potřeba, nejlepší hru si společně zahrajeme 15 minut
8. Shrnutí, reflexe 2 minuty


Co se podařilo:
Děti jsou již během předčítání příběhu pozorné a aktivní při následné diskusi, při hledání odpovědí a argumentů na otázky. Dnes jsme zvolily otázku: "Proč Stela lhala?"(Je to přímá reakce na situaci, kdy Mareček žaloval, že Stela řekla, že včera byl školní program "Kasiopea" pěkná nuda, ale Stela tvrdila, že nic takového neřekla - nakonec se však ukázalo, že přece jen ano). Diskuse: Děti odpovídaly, protože to Stelu včera nebavilo, (to, ale nebyla odpověď na otázku), některé pak odpovídaly, protože se Stela bála paní učitelky, některé protože lže často, některé nechtěla, aby paní učitelka věděla, co si myslí. Další otázka: "Je dobré říkat svůj názor, co si myslím?" Diskuse: Děti odpovídaly, někdy jo, ale taky někdy ne, a , že by mohl být ten druhý smutný, bylo by mu to líto, nemusel by se se mnou kamarádit, urazil by se, začal by se se mnou hádat, křičel by ...Položila jsem otázku: "Co se stane, když porušíme pravidlo stanovené paní učitelkou?" Diskuse: Děti odpovídaly, když se to paní učitelka nedoví tak asi nic, dostanu trest, paní učitelka bude smutná, bude mi to líto, že zlobím, nedostanu nic pod stromeček, maminka bude smutná až jí to paní učitelka řekne. Děti jsem rozdělila do 4 skupin po 5, aby se pokusily vymyslet hru s pastelkami, 2 skupiny hru vymyslely.
Co se nepodařilo:
Nepodařilo se mi dodržet časový harmonogram, velkým pomocníkem je myš Lenka, pokud ji děti drží a pohrávají si s ní, mají tendenci odpovídat rychleji a méně se bojí. Aktivita vymýšlení hry byla špatně zvolená na závěr, děti byly již unavené a chtěly si spíš již jen hrát a ne zdržovat se s vymýšlením hry.


Naposledy upravil Ilona Keplingerova dne 22. 03. 2016 16:23:54, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ilona Keplingerova



Založen(a): 13.3.2015
Příspěvky: 10
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 22. 03. 2016 13:27:21    Předmět: Citovat

6. Setkání se uskutečnilo v pondělí 7.3.2016

Počet dětí: 22 dětí z toho 4 chlapci věk 5-7let
..........................................................................................................

Cíl setkání: Děti budou umět vnímat (respektovat) jeden druhého a popřejí si pěkný den, děti se zdokonalí ve formulaci otázek na základě přečteného textu (4 část - str.24-25) z knihy Nemocnice pro panenky, plán diskuse - snění
..........................................................................................................

Plánovaná struktura setkání a časová dotace: 45 minut
1. Shromáždění dětí a usazení se do komunitního kruhu 1 minuty
2. Každý svému sousedovi popřeje pěkný den a osloví ho jménem, přivítání se s myš Lenkou a krátké zopakování pravidel diskuse 5 minut
3. Čtení čtvrté části textu z knihy Nemocnice pro panenky 5 minut
4. Motivace dětí k formulaci otázky 2 minuty
5. Pokusy dětí o formulace otázek, výběr otázky 15 minut
6. Hledání odpovědí, argumentace, diskuse 15 minut
7. Shrnutí, reflexe 2 minuty

Skutečná struktura setkání a časová dotace: 45 minut
1. Shromáždění dětí a usazení se do komunitního kruhu 1 minuty
2. Každý svému sousedovi popřeje pěkný den a osloví ho jménem, přivítání se s myš Lenkou a krátké zopakování pravidel diskuse 5 minut
3. Čtení čtvrté části textu z knihy Nemocnice pro panenky 5 minut
4. Motivace dětí k formulaci otázky 2 minuty
5. Pokusy dětí o formulace otázek, výběr otázky 15 minut
6. Hledání odpovědí, argumentace, diskuse 15 minut
7. Shrnutí, reflexe 2 minuty

Co se podařilo:
Děti se velmi přátelsky pozdravily, př. Beatko přeji ti pěkný, duhový den následovalo obětí, líbil se mi vstřícný i fyzický kontakt mezi dětmi. Děti jsou již během předčítání příběhu pozorné a během následné diskuse uvolněné a bez zábran, při hledání odpovědí a argumentů na otázky se nepřekřikují a nesnaží se soutěžit. Dnes jsme zvolily otázku: "Kde se berou sny?" a "Můžeme snít i ve dne?
Co se nepodařilo:
Neměla jsem pocit, že by se dnes něco nepodařilo.


Naposledy upravil Ilona Keplingerova dne 22. 03. 2016 16:22:28, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ilona Keplingerova



Založen(a): 13.3.2015
Příspěvky: 10
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 22. 03. 2016 14:36:49    Předmět: Citovat

7. Setkání se uskutečnilo ve středu 9.3.2016

Počet dětí: 22 dětí z toho 4 chlapci věk 5-7let
..........................................................................................................

Cíl setkání: Děti se zdokonalí ve formulaci otázek na základě přečteného textu (4 část - str.26-31) z knihy Nemocnice pro panenky, plán diskuse - vnímání rozdílů, barva kůže
..........................................................................................................

Plánovaná struktura setkání a časová dotace: 60 minut
1. Shromáždění dětí a usazení se do komunitního kruhu 1 minuta
2. Každý svému sousedovi popřeje pěkný den a osloví ho jménem, přivítání se s myš Lenkou a krátké zopakování pravidel diskuse 4 minuty
3. Čtení čtvrté části textu z knihy Nemocnice pro panenky 5 minut
4. Hledání rozdílů na velikonočních slepičkách, které děti tvořily s paní učitelkou. 5 minut
5. Pokusy dětí o formulace otázek, výběr otázky 15 minut
6. Hledání odpovědí, argumentace, diskuse 15 minut
7. Aktivita: Kresba nejkrásnějšího člověka na světě 13 minut
8. Shrnutí, reflexe 2 minuty

Skutečná struktura setkání a časová dotace: 60 minut
1. Shromáždění dětí a usazení se do komunitního kruhu 1 minuta
2. Každý svému sousedovi popřeje pěkný den a osloví ho jménem, přivítání se s myš Lenkou a krátké zopakování pravidel diskuse 4 minuty
3. Čtení čtvrté části textu z knihy Nemocnice pro panenky 5 minut
4. Hledání rozdílů na velikonočních slepičkách, které děti tvořily s paní učitelkou. 5 minut
5. Pokusy dětí o formulace otázek, výběr otázky 15 minut
6. Hledání odpovědí, argumentace, diskuse 15 minut
7. Aktivita: Kresba nejkrásnějšího člověka na světě 13 minut
8. Shrnutí, reflexe 2 minuty

Co se podařilo:
Děti jsou již během předčítání příběhu pozorné a během následné diskuse uvolněné a bez zábran, při hledání odpovědí a argumentů na otázky se nepřekřikují a nesnaží se soutěžit.
Dnes jsme zvolily otázku: "Proč nejsme všichni stejní?"
Další otázky: "Je důležité pěkné, značkové oblečení?", "Může být kluk krásný?", "Je Mareček jiný než já?" (Mareček je černošský chlapeček.)
Děti se pokusily namalovat nejkrásnějšího člověka, většina namalovala maminku nebo tatínka
Co se nepodařilo:
Při hledání rozdílů na vytvořených slepičkách, se děti snažily o hodnocení samotných slepiček, ne o hledání rozdílů. Snažily se o to, aby vybraly slepičku hezčí, povedenější, většinou tu jejich. Nakonec jsem se však dobraly k jádru věci.


Naposledy upravil Ilona Keplingerova dne 22. 03. 2016 16:21:13, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ilona Keplingerova



Založen(a): 13.3.2015
Příspěvky: 10
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 22. 03. 2016 16:19:34    Předmět: Citovat

8. Setkání se uskutečnilo v pondělí 14.3.2016

Počet dětí: 15 dětí z toho 2 chlapci věk 5-7let
..........................................................................................................

Cíl setkání: Děti budou umět na příkladech uvést rozdíl mezi etikou a estetikou, zdokonalí se ve formulaci otázek na základě přečteného textu (4 část - str.26-31) z knihy Nemocnice pro panenky, plán diskuse - pomáháme si, vnitřní a vnější krása
..........................................................................................................

Plánovaná struktura setkání a časová dotace: 55 minut
1. Shromáždění dětí a usazení se do komunitního kruhu 1 minuta
2. Každý svému sousedovi popřeje pěkný den a osloví ho jménem, přivítání se s myš Lenkou a krátké zopakování pravidel diskuse 4 minuty
3. Připomenutí čtvrté části textu z knihy Nemocnice pro panenky 3 minut
4. Vysvětlení slova "krásný uvnitř" a "krásný z venku", 5 minut
5. Aktivita: Cvičení: Uvnitř, nebo vně str. MP 87, 5 minut
6. Hledání otázek a výběr otázky 15 minut
7. Hledání odpovědí, argumentace, diskuse 15 minut
8. Aktivita: Cvičení: Jak můžeme pomoci?, MP str. 81, 5 minut
9. Shrnutí, reflexe 2 minuty

Skutečná struktura setkání a časová dotace: 60 minut
1. Shromáždění dětí a usazení se do komunitního kruhu 1 minuta
2. Každý svému sousedovi popřeje pěkný den a osloví ho jménem, přivítání se s myš Lenkou a krátké zopakování pravidel diskuse 4 minuty
3. Připomenutí čtvrté části textu z knihy Nemocnice pro panenky 3 minut
4. Vysvětlení slova "krásný uvnitř" a "krásný z venku" 5 minut
5. Aktivita: Cvičení: Uvnitř, nebo vně str. MP 87, 5 minut
6. Hledání otázek a výběr otázky 15 minut
7. Hledání odpovědí, argumentace, diskuse 25 minut
9. Shrnutí, reflexe 2 minuty


Co se podařilo:
Děti rychle pochopily význam uvnitř a z venku, velmi ochotně hledaly a vysvětlovaly rozdíl mezi slovem skvělý, hezký, krásný tj. skvělý vysvětlovaly, protože je hodný, hezký protože mu to sluší, u slova krásný jsme hlasovaly zda někdo může být krásný i když mu to zrovna nesluší, pouze Adélka, Jasmína a Melissa si myslely, že krásný je pouze ten na kterém to můžeme hned vidět (má pěkné šaty a vlasy), Mareček řekl, že paní učitelka je krásná protože je hodná a spravedlivá. Dnes jsme zvolily otázku: "Je hezký člověk také hodný?"
Další otázky: Proč mají učitele?, Proč Klára málo mluví?, Proč je špatné mít hezké šaty?

Co se nepodařilo:
Dnes byly děti unavené a nechtělo se jim povídat, velká část těch aktivnějších dětí byla nemocná. Aktivní zůstal především Mareček, kterému ale chyběl Láďa a Stela, zbytek se snažil dnes opakovat postřehy jiných. Přineslo to zdržení takže jsem vynechala poslední plánovanou aktivitu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ilona Keplingerova



Založen(a): 13.3.2015
Příspěvky: 10
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 23. 03. 2016 13:31:36    Předmět: Citovat

9. Setkání se uskutečnilo ve středu 16.3.2016

Počet dětí: 12 dětí z toho 2 chlapci věk 5-7let
..........................................................................................................

Cíl setkání: Děti se zdokonalí ve formulaci otázek na základě přečteného textu (4 část - str.26-31) z knihy Nemocnice pro panenky, plán diskuse - pomáháme si, spolupráce
..........................................................................................................

Plánovaná struktura setkání a časová dotace: 55 minut
1. Shromáždění dětí a usazení se do komunitního kruhu 1 minuta
2. Každý svému sousedovi popřeje pěkný den a osloví ho jménem, přivítání se s myš Lenkou a krátké zopakování pravidel diskuse 4 minuty
3. Připomenutí čtvrté části textu z knihy Nemocnice pro panenky 3 minut
4. Připomenutí si slova "krásný uvnitř" a "krásný z venku", 5 minut
5. Vymýšlení rozpočítadla a rozdělení se do dvou skupin. 5 minut
6. Aktivita: Cvičení: Jak můžeme pomoci?, MP str. 81,
Jedna skupina převede situaci a druhá skupina vymyslí druh pomoci a předvede ho. Obě skupiny navzájem hádají, co ta druhá předvádí, 10 minut
6. Hledání otázek a výběr otázky 10 minut
7. Hledání odpovědí, argumentace, diskuse 15 minut
8. Shrnutí, reflexe 2 minuty

Skutečná struktura setkání a časová dotace: 55 minut
2. Každý svému sousedovi popřeje pěkný den a osloví ho jménem, přivítání se s myš Lenkou a krátké zopakování pravidel diskuse 4 minuty
3. Připomenutí čtvrté části textu z knihy Nemocnice pro panenky 3 minut
4. Připomenutí si slova "krásný uvnitř" a "krásný z venku", 5 minut
5. Vymýšlení rozpočítadla a rozdělení se do dvou skupin. 5 minut
6. Aktivita: Cvičení: Jak můžeme pomoci?, MP str. 81,
Jedna skupina převede situaci a druhá skupina vymyslí druh pomoci a předvede ho. Obě skupiny navzájem hádají, co ta druhá předvádí, 15 minut
6. Hledání otázek a výběr otázky 5 minut
7. Hledání odpovědí, argumentace, diskuse 15 minut
8. Shrnutí, reflexe 2 minuty

Co se podařilo:
Dnes nás bylo ještě méně než v pondělí, proto jsme se rozdělily jen do dvou skupin. Děti rychle vymyslely rozpočítadlo, kterým jsme se potom rozpočítaly. Zvolená aktivita děti zaujala, a protože tentokrát nebyly samy, ale pracovaly společně ve skupinách ani se moc nestyděly a nápaditě vyjadřovaly pantomimou situace. Dařilo se jim i předvedené scénky rozpoznat a pohotově na ně reagovat. Musím ocenit, že všechny děti ve skupině spolu spolupracovaly a aktivně se podílely na vymýšlení předvedení situace. Na otázku, zda se jim hra více líbila, když byly rozdělené do skupin nebo zda by to bylo lepší v jednotlivcích a proč. Odpovídaly všechny děti, že je práce ve skupině více bavila, protože si mohly pomáhat, protože to byla větší legrace, že by se jinak víc styděly, že by nevěděly, co mají dělat, že by to ani všechno nešlo předvést... Otázka se tentokrát nabízela sama a tak jsme hledaly odpovědi na: "Proč si pomáháme?"

Co se nepodařilo:
Nepodařilo se mi dodržet časový harmonogram. Děti zaujala hra a tak zbylo méně času na vymýšlení otázek.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ilona Keplingerova



Založen(a): 13.3.2015
Příspěvky: 10
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 23. 03. 2016 15:20:37    Předmět: Citovat

10. Setkání se uskutečnilo v pondělí 21.3.2016

Počet dětí: 17 dětí z toho 3 chlapci věk 5-7let
..........................................................................................................

Cíl setkání: Děti znají základní vztahy v rodině a dokáží je vysvětlit na příkladech, zdokonalí se ve formulaci otázek na základě přečteného textu (5 část - str. 32-34) z knihy Nemocnice pro panenky, plán diskuse - narozeniny, příbuzní

..........................................................................................................

Plánovaná struktura setkání a časová dotace: 60 minut
1. Shromáždění dětí a usazení se do komunitního kruhu 1 minuta
2. Každý svému sousedovi popřeje pěkný den a osloví ho jménem, přivítání se s myš Lenkou a krátké zopakování pravidel diskuse 4 minuty
3. Čtení páté části textu z knihy Nemocnice pro panenky 5 minut
4. Aktivita: Kreslení narozenin, MP str. 91, 15 minut
5. Hledání otázek a výběr otázky 13 minut
6. Hledání odpovědí, argumentace, diskuse, 15 minut
7. Popřejeme narozeniny Adélce, které je 6 let, 5 minut
8. Shrnutí, reflexe, 2 minuty

Skutečná struktura setkání a časová dotace: 60 minut
1. Shromáždění dětí a usazení se do komunitního kruhu 1 minuta
2. Každý svému sousedovi popřeje pěkný den a osloví ho jménem, přivítání se s myš Lenkou a krátké zopakování pravidel diskuse 4 minuty
3. Čtení páté části textu z knihy Nemocnice pro panenky 5 minut
4. Aktivita: Kreslení narozenin, MP str. 91, 15 minut
5. Hledání otázek a výběr otázky 13 minut
6. Hledání odpovědí, argumentace, diskuse, 15 minut
7. Popřejeme narozeniny Adélce, které je 6 let, 5 minut
8. Shrnutí, reflexe, 2 minuty

Co se podařilo:
Děti dnešní téma nadchlo již od samého začátku, každý namaloval obrázek a chtěl vyprávět jak slaví narozeniny, úkolem bylo namalovat i všechny příbuzné, kteří jezdí na oslavu narozenin a pojmenovat je, většinou uváděly jen křestní jména. Děti přistoupily aktivně i k vymýšlení a volbě otázky. Dnes jsme zvolily otázku: "Proč jsou dárky důležité?"
Další otázky: Slaví všichni narozeniny?, Proč přijede babička a dědeček na narozeniny?, Proč jsou lepší drahé dárky?, Proč slavíme narozeniny?
Při diskusi jsme se dostaly na téma zda je možné měřit to, jak nás má někdo rád, podle toho jak drahý nám daruje dárek. Většina dětí se shodla , že na tom nezáleží, Melissa a Adélka si myslely, že když od někoho dostanou velmi drahý dárek, má je velmi rád. Na otázku a proč si to myslí, odpověděly, že ten kdo jim to koupil, musel moc šetřit a nekupoval si nic pro sebe, aby jim to mohl koupit a proto je má rád.
Adélka měla dnes 6té narozeniny, tak jsme jí každý jednotlivě popřál a na konec každý dostal kremroli, kterou poslala na oslavu Adélky maminka.

Co se nepodařilo:
Dětem se nedařilo porozumět vztahu v rodině a to za rámec nejbližších příbuzných, to zn. bylo pro ně velmi náročné pochopit vztahy švagr, švagrová, prateta atd. většinou odpovídaly, že nikoho takového nemají.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> Mateřská škola Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign