Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE-PorCeTa_Tabor_Tereza_Svecova

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 21. 02. 2016 16:30:08    Předmět: 2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE-PorCeTa_Tabor_Tereza_Svecova Citovat

Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2015/2016 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Tereza Svecova



Založen(a): 31.3.2015
Příspěvky: 10
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 07. 03. 2016 08:13:33    Předmět: Zprava z praxe Citovat

14. 2. 2016, 1. setkání (Saša a Markétka)

- seznámení dětí s novou aktivitou
- plán: 15-20 min, přečtení 1.kapitoly (čtou děti, která umí již číst), zopakování o čem jsme se dočetli, vymýšlení a psaní otázek které děti k danému textu napadnou, diskuze k jedné z otázek
- skutečný průběh: 13min, děti (3 děti) přečetly první kapitolu, na moje vyzvání popisovali o čem se v kapitole dočetli, potom měli chvíli na zamyšlení a následně na tabuli napsaly otázky, které je napadli: Jak mu vyměnili hlavu? Kdo byl ten doktor? Saša je kluk nebo holka?. Děti si znovu přečetli text na jehož základě zjistili, že Saša je kluk.
- Nepodařil se časový plán, je nutné pro jistotu začít dřív, dále jsme se nedostali, protože pro děti přišli rodiče. Podařilo se seznámení dětí s novou činností, čtení i následné povídání je bavilo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Tereza Svecova



Založen(a): 31.3.2015
Příspěvky: 10
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 07. 03. 2016 08:23:15    Předmět: Citovat

2. 3. 2016, 2. setkání (Saša a Markétka)

- vytvoření pravidel při čtení a povídání
- plán: 20min, přečtení 2.kapitoly a poloviny 3.kapitoly, zopakování co jsme se při čtení dozvěděli, dizkuse k čemu děti potřebují ve školce při povídání pravidla, vytvoření naších pravidel
- průběh: 20min, přečtení 2. kapitoly a poloviny 3.kapitoly, zopakování přečteného textu, dizkuse proč děti potřebují pravidla- potřebujeme je i my?, Vytvoření vlastních pravidel, děti své nápady chodily psán na tabuli- Nevyrušujeme. Při mluvení držíme v ruce nějaký předmět. Pomáháme. Neděláme kraviny. Zdůvodňujeme. Dáváme pozor. Nezlobíme. V řeči se střídáme. Kdo bude ostatní rušit, půjde se uklidnit do vedlejší místnosti.
- Plán vyšel, stihli jsme vše. Tentokrát dětí bylo 8, některé děti měly potřebu se předvádět a vyrušovat, ostatní děti je ale sami usměrňovaly a napomínaly.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Tereza Svecova



Založen(a): 31.3.2015
Příspěvky: 10
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 21. 03. 2016 11:13:22    Předmět: Citovat

16. 3. 2016, 3. setkání (Saša a Markétka)

- plán: 20 min, přečtení 3. kapitoly 3. odstavec, vytvoření otázek a dizkuse k jedné z nich
- průběh: 25 min, přečtení 3tího odstavce 3.kapitoly, vymyšlení otázek:Co je lež? Co je dobré/špatné? Co je pravda?.
Vybrána otázka Co je lež?
- změněná pravda, opak pravdy
- lež působí ztrátu důvěry
- je nevědomé říkání nepravdy lží?- děti po diskuzi usoudily, že nevím-li že říkám nepravdu tak nelžu= lež je úmyslná
- je lež vždycky špatná?- děti usoudili, že lež je dobrá pokud nás ochrání např. před smrtí
- můželi být dobrá/správná lež, existuje pak špatná pravda? dle dětí, je špatná pravda např. když vyzradíme tajemství= pravdu
- Plán vyšel. Děti se rozpovídaly až jsme přetáhli čas a stejně nestihli vše co by říct chtěly. Dětí bylo 5.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Tereza Svecova



Založen(a): 31.3.2015
Příspěvky: 10
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 29. 03. 2016 18:39:15    Předmět: Citovat

23. 3. 2016, 4. setkání (Saša a Markétka)

-plán:20 min, přečtení 3.kapitoly 4.odstavec, aktivity na téma pocity a emoce
-průběh: 20min, přečtení 3.kapitoly 4.odstavec, aktivity: děti sepisovaly seznam známých pocitů a emocí, každý pocit nebo emoci měly popsat (co u ní cítí, jak se projevuje atd.), potom dostaly za úkol postupně každou emoci/pocit tak jak jsem je četla obličejem předvést, nazávěr hráli pantomimu a ostatní děti hádaly o kterou emoci/pocit se jedná.
- ze začátku děti nechtěli moc spolupracovat, byli unavené po předchozí aktivitě, předvádění a pantomima je ale aktivovala a moc je to bavilo. Dětí bylo 5. Ve skupině jsou děti od 6 let, mám ale jednoho chlapečka kterému jsou 4 roky, jediný neumí číst a psát a diskuzi ostatních dětí nestíhá, tak na sebe strhává pozornost vykřikováním mimo probíhající téma a předváděním se. Chce se ale jen zapojit tak musím vymyslet jak mu věnovat během aktivit více prostoru vhodného pro jeho schopnosti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Tereza Svecova



Založen(a): 31.3.2015
Příspěvky: 10
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 30. 03. 2016 16:26:14    Předmět: Citovat

30. 3. 2016, 5. setkáni (Saša a Markétka)

-plán:20 min, dočtení třetí kapitoly, aktivity a diskuze
- průběh: 15 min, dočtení třetí kapitoly, aktivita: co nám vadí- ostatní děti hledali něco dobrého na věci které jiným vadí, hlavní otázky diskuze: Co vadilo dětem v knížce?Proč jim to vadí? Proč děti měli strach? Čeho se bojíme mi? Je dobré se ničeho nebát? Je někdy strach dobrý? A je někdy špatný?
- dětí bylo 7; diskuze se účastnili 3 děti, aktivit všechny ale při povídání nedávaly ostatní pozor- příště zkusím čtením a povídáním začínat náš kroužek a ne nechávat to na konci- děti jsou po společném hraní rozjívené a nechtějí v klidu sedět a povídat si; otázky dnes děti nevymýšleli ale průběžně vyplývaly s diskuze
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Tereza Svecova



Založen(a): 31.3.2015
Příspěvky: 10
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 05. 05. 2016 17:14:13    Předmět: Citovat

27. 4. 2016, 6 setkání (Saša a Markétka)

-plán: 15 min, čtení, aktivita k tématu, výběr otázky a diskuze
-průběh: 10 min, čtení, aktivita: kdy jsem rád sám a kdy naopak rád sám nejsem, vztvořrní otázek: Co je to osamělost? Co je to být s kamarády? Proč máme být spolu? Kdy je lepší být sám? Proč máme kamarády? K čemu je rodina?
- dětí bylo 8, nestihli jsme diskuzi takže ta proběhne příště, do povídání se zapojují děti čím dál víc; dvě z dětí ale neudrží dlouho pozornost, po chvíli začnou vyrušovat, předvádět se a strhnou sebou i ostatní děti- dále se pak nedá v povídání pokračovat
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Tereza Svecova



Založen(a): 31.3.2015
Příspěvky: 10
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 05. 05. 2016 17:22:25    Předmět: Citovat

4. 5. 2016, 7. setkání (Saša a Markétka)

- plán: 15 min, vybrání otázky z předchozího setkání a diskuze
- průběh: 15min, vybraní otázky (Proč máme být spolu?), diskuze
- dvě "problematičtější" děti o kterých jsem psala v předchozím příspěvku, opět udrželi pozornost cca 5 min a začali strhávat pozornost na sebe (děti jsou sourozenci,9 a 6 let, starší je ADHD), kolega si starší z dětí vzal k samostatné aktivitě, následně se celá skupina dětí uklidnila a proběhla dizkuse do které se zapojily téměř všechny děti (kromě jedné holčičky, které se ve skupině nechce projevovat nahlas)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Tereza Svecova



Založen(a): 31.3.2015
Příspěvky: 10
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 17. 05. 2016 18:54:53    Předmět: Citovat

11. 5. 2016, 8. setkání (Saša a Markétka)

- plán: 15 min, pokračování ve čtení, diskuze
- průběh: 15min, pokračování ve čtení, potom děti zopakovaly co se dočetly, následně řekly na mé vyzvání jaké jsou jejich oblíbené hry a diskutovali jsme na mnou položenou otázku Co a kdo je to kamarád. Děti také na svůj papír napsaly kdo jsou jejich kamarádi, jací jsou a jací by měli být.
- poprvé jsem nahrávala zvukový záznam našeho povídání a zjistila jsem dvě věci. Za prvé, já mluvím hrozně potichu a jsem špatně slyšet i když děti nemluví, musím přidat na síle a intenzitě hlasu, když nejsem slyšet na záznamu tak mě pak asi nevnímaji dostatečně ani děti. Za druhé, děti se neustále překřikují a vstupují si do řeči, takže příště zkusím použít plyšáka aby mohl mluvit jen ten kdo ho bude držet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Tereza Svecova



Založen(a): 31.3.2015
Příspěvky: 10
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 15. 06. 2016 11:13:12    Předmět: Citovat

8. 6. 2016, 9. setkání (Saša a Markétka)
- plán: 15 min, pokračování ve čtení, diskuze
- průběh: 15 min, pokračování ve čtení, diskuze k větám ze cvičení, které jsem dětem předčítala (téma bylo "ubližování")
- většina dětí byla nových a styděla se zapojit do diskuze, všechny děti ale téma zaujalo a ty které nemluvily, se zájmem poslouchaly ostatní.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Tereza Svecova



Založen(a): 31.3.2015
Příspěvky: 10
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 09. 08. 2016 16:02:39    Předmět: Citovat

29. 6. 2016, 10. setkání (Saša a Markétka)
- plán: 15 min, pokračování ve čtení, diskuze ke cvičení
- průběh: 15 min, čtení, pak cvičení Dotyky (str.107) a diskuze k jednotlivým bodům cvičení
- dětí byly 4, téma ve cvičení je zaujalo a všechny se do diskuze zapojili
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign