Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE-SD_Rudolfovska_Barth_Vit

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 12. 02. 2016 14:46:02    Předmět: 2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE-SD_Rudolfovska_Barth_Vit Citovat

Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2015/2016 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
VítekBarth



Založen(a): 12.2.2016
Příspěvky: 20
Město: Praha

PříspěvekZaslal(a): 12. 02. 2016 22:24:58    Předmět: Citovat

1. setkání – Školní družina Rudolfovská
Datum: 26. 11. 2015
Věkové rozmezí: 7 – 10 let
Časová dotace: 45 minut
Cíl: Pravděpodobně z aktivit z minulých hodin; děti jsou schopny projevit svůj názor
Plánovaná hodina (včetně časové dotace)
- Příprava na hodinu – 1 minuta
- Příchod dětí – 1 minuta
- Probírání aktivity z minulé hodiny – 10 minut
- Otázky ano-ne – projevování názorů – 18 minut
- Výběr otázky z předešlé aktivity – 2 minuty
- Následná diskuze – 10 minut
- Rozloučení – 1 minuta
Skutečná hodina (včetně časové dotace)
- Příprava na hodinu – 1 minuta
- Příchod dětí – 1 minuta
- Probírání aktivity z minulé hodiny – 10 minut
- Otázky ano-ne – projevování názorů – 18 minut
- Výběr otázky z předešlé aktivity – 2 minuty
- Následná diskuze – 10 minut
- Rozloučení – 1 minuta
Komentář:
Aktivita „otázky ano-ne“ probíhala na chodbě tím způsobem, že byl vytvořen pomocí uzlovaček prostor (dva kruhy), kde se děti sdružovaly podle toho, jestli s otázkou souhlasí nebo ne
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
VítekBarth



Založen(a): 12.2.2016
Příspěvky: 20
Město: Praha

PříspěvekZaslal(a): 12. 02. 2016 22:26:29    Předmět: Citovat

2. setkání – Školní družina Rudolfovská
Datum: 3. 12. 2015
Věkové rozmezí: 7 – 10 let
Časová dotace: 45 minut
Cíl: Děti diskutují na téma „sny“
Plánovaná hodina (včetně časové dotace)
- Příprava na hodinu – 3 minuty
- Příchod dětí – 1 minuta
- Diskuze o snech – 12 minut
- Děti si rozmýšlejí slovo, které je součástí jejich snu – 5 minut
- Děti se seskupují podle toho, jestli někdo měl slovo, které bylo součástí jejich snu – 18 minut
- Rozloučení – 1 minuta
Skutečná hodina (včetně časové dotace)
- Příprava na hodinu – 2 minuty
- Příchod dětí – 1 minuta
- Diskuze o snech – 10 minut
- Děti si rozmýšlejí slovo, které je součástí jejich snu – 7 minut
- Děti se seskupují podle toho, jestli měl někdo slovo, které bylo součástí jejich snu – 20 minut
- Rozloučení – 1 minuta
Komentář:
Byly zde i děti, kterým se buď nic nezdálo, nebo nevěděly, jaké slovo mají použít pro aktivitu, ale potěšilo mne, jak se i tyto děti zapojily – děti, které měly rozmyšlené slovo, je tak navedly k tomu, aby se zapojily
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
VítekBarth



Založen(a): 12.2.2016
Příspěvky: 20
Město: Praha

PříspěvekZaslal(a): 12. 02. 2016 22:29:34    Předmět: Citovat

3. setkání – Školní družina Rudolfovská
Datum: 10. 12. 2015
Věkové rozmezí: 7 – 10 let
Časová dotace: 45 minut
Cíl: Hledání pokladu

Plánovaná hodina (včetně časové dotace)
- Příprava na hodinu – 1 minuta
- Příchod dětí – 3 minuty
- Příprava rozehřívací hry – 3 minuty
- Rozehřívací hra (potichu vytvořit řadu od největšího po nejmenšího) – 10 minut
- Získání indicie k pokladu – 7 minut
- Hledání pokladu – 15 minut
- Rozloučení – 1 minuta
Skutečná hodina (včetně časové dotace)
- Příprava na hodinu – 3 minuty
- Příchod dětí – 2 minuty
- Příprava rozehřívací hry – 2 minuty
- Rozehřívací hra (potichu vytvořit řadu od největšího po nejmenšího) – 12 minut
- Získání indicie k pokladu – 6 minut
- Hledání pokladu – 15 minut
- Rozloučení – 1 minuta
Komentář:
Cíl – hledání pokladu se objevoval i v dalších hodinách. Šlo totiž o získávání diamantů v různých aktivitách. Z konečného počtu diamantů se měla sestavit věta – otázka (co diamant, to písmeno)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
VítekBarth



Založen(a): 12.2.2016
Příspěvky: 20
Město: Praha

PříspěvekZaslal(a): 12. 02. 2016 22:33:01    Předmět: Citovat

4. setkání – Školní družina Rudolfovská
Datum: 17. 12. 2015
Věkové rozmezí: 7 – 10 let
Časová dotace: 45 minut
Cíl: Děti se seznámí s pojmem „hodnota“

Plánovaná hodina (včetně časové dotace)
- Příprava na hodinu – 1 minuta
- Příchod dětí – 1 minuta
- Počítání diamantů – 2 minuty
- Příběh o pastýři – 15 minut
- Děti se dohadují na umístění obrázků příběhu na hodnotové škále – 15 minut
- Následná diskuze – 10 minut
- Rozloučení – 1 minuta
Skutečná hodina (včetně časové dotace)
- Příprava na hodinu – 1 minuta
- Příchod dětí – 2 minuty
- Počítání diamantů – 2 minuty
- Příběh o pastýři – 15 minut
- Děti se dohadují na umístění obrázků z příběhu na hodnotové škále – 10 minut
- Následná diskuze – 12 minut
- Rozloučení – 1 minuta
Komentář:
Otázka hodnot a následná diskuze byla zajímavá – např.: u obrázku, který znázorňoval rodinu, oponoval jeden kluk těm, kteří si mysleli, že rodina patří téměř úplně nahoru na pomyslném žebříčku hodnot. Oponoval argumentem, že přece existují lidé, kteří žijí bez rodiny, a tak zdůvodnil své rozhodnutí dát tento obrázek trochu níž.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
VítekBarth



Založen(a): 12.2.2016
Příspěvky: 20
Město: Praha

PříspěvekZaslal(a): 13. 02. 2016 09:23:27    Předmět: Citovat

5. setkání – Školní družina Rudolfovská
Datum: 7. 1. 2016
Věkové rozmezí: 7 – 10 let
Časová dotace: 45 minut
Cíl: Děti se seznámí s pojmem „potřeba“ ve smyslu „co kdo potřebuje“

Plánovaná hodina (včetně časové dotace)
- Příprava na hodinu – 2 minuty
- Příchod dětí – 1 minuta
- Výklad pravidel zahřívací aktivity (pravé a falešné diamanty) – 1 minuta
- Zahřívací aktivita – 5 minut
- Příběh o bláznovi – 20 minut
- Děti kreslí dárečky na papír – 5 minut
- Následná diskuze – 10 minut
- Rozloučení – 1 minuta
Skutečná hodina (včetně časové dotace)
- Příprava na hodinu – 2 minuty
- Příchod dětí – 1 minuta
- Výklad pravidel zahřívací aktivity (živé dárečky) – 1 minuta
- Zahřívací aktivita – 4 minuty
- Příběh o bláznovi – 18 minut
- Děti kreslí dárečky na papír – 7 minut
- Následná diskuze – 10 minut
- Rozloučení – 1 minuta
Komentář:
Obrázky schované na další hodinu. Příběh o bláznovi zahrnoval nejen text, ale i několik rekvizit. Byla to moje první zkušenost v průběhu této praxe, kdy jsem si pro tyto děti něco připravil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
VítekBarth



Založen(a): 12.2.2016
Příspěvky: 20
Město: Praha

PříspěvekZaslal(a): 13. 02. 2016 09:27:14    Předmět: Citovat

6. setkání – Školní družina Rudolfovská
Datum: 14. 1. 2016
Věkové rozmezí: 7 – 10 let
Časová dotace: 45 minut
Cíl: Děti ví, proč se dávají dárky k Vánocům

Plánovaná hodina (včetně časové dotace)
- Příprava na hodinu – 1 minuta
- Příchod dětí – 1 minuta
- Výklad pravidel zahřívací aktivity (živé dárečky) – 4 minuty
- Zahřívací aktivita – 15 minut
- Diskuze (proč se dávají dárky?) – 20 minut
- Rozloučení – 1 minuta
Skutečná hodina (včetně časové dotace)
- Příprava na hodinu – 3 minuty
- Příchod dětí – 1 minuta
- Výklad pravidel zahřívací aktivity (živé dárečky) – 3 minuty
- Zahřívací aktivita – 12 minut
- Diskuze – 20 minut
- Rozloučení – 1 minuta
Komentář:
Navazující diskuze z minulé hodiny. U dětí, které byly minulou hodinu, bylo patrné, že se jejich účel dávání dárků neměnil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
VítekBarth



Založen(a): 12.2.2016
Příspěvky: 20
Město: Praha

PříspěvekZaslal(a): 13. 02. 2016 09:32:10    Předmět: Citovat

7. setkání – Školní družina Rudolfovská
Datum: 21. 1. 2016
Věkové rozmezí: 7 – 10 let
Časová dotace: 45 minut
Cíl: Děti ví, co je maska (jako opak k realitě)

Plánovaná hodina (včetně časové dotace)
- Příprava na hodinu – 1 minuta
- Příchod dětí – 1 minuta
- Výklad pravidel zahřívací aktivity (hra na kočku a myš) – 2 minuty
- Zahřívací aktivita – 10 minut
- Četba příběhu – 15 minut
- Kresba masek – 12 minut
- Rozloučení – 1 minuta
Skutečná hodina (včetně časové dotace)
- Příprava na hodinu – 2 minuty
- Příchod dětí – 1 minuta
- Výklad pravidel zahřívací aktivity (hra na kočku a myš) – 2 minuty
- Zahřívací aktivita – 10 minut
- Četba příběhu – 15 minut
- Kresba masek – 12 minut
- Rozloučení – 1 minuta
Komentář:
Příběh vyprávěn z pozice myšLenky – myšlenka šla na karneval a měla masku kočky. Děti potom, co nakreslily masky, tak k nim přiřadily vlastnosti (napsaly vedle masky)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
VítekBarth



Založen(a): 12.2.2016
Příspěvky: 20
Město: Praha

PříspěvekZaslal(a): 13. 02. 2016 09:35:21    Předmět: Citovat

8. setkání – Školní družina Rudolfovská
Datum: 28. 1. 2016
Věkové rozmezí: 7 – 10 let
Časová dotace: 45 minut
Cíl: Děti pracují s grimasami, rozpoznají je; rozpoznají pocity

Plánovaná hodina (včetně časové dotace)
- Příprava na hodinu – 1 minuta
- Příchod dětí – 1 minuta
- Výklad pravidel zahřívací aktivity (masky a grimasy) – 2 minuty
- Zahřívací aktivita – 12 minut
- Četba příběhu – 15 minut
- Otázky z příběhu k diskuzi – 10 minut
- Rozloučení – 1 minuta
Skutečná hodina (včetně časové dotace)
- Příprava na hodinu – 2 minuty
- Příchod dětí – 1 minuta
- Výklad pravidel zahřívací aktivity (masky a grimasy) – 1 minuta
- Zahřívací aktivita – 11 minut
- Četba příběhu – 15 minut
- Otázky z příběhu k diskuzi – 12 minut
- Rozloučení – 1 minuta
Komentář:
Příběh byl vytvořen na základě nápadů dětí z minulé hodiny
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
VítekBarth



Založen(a): 12.2.2016
Příspěvky: 20
Město: Praha

PříspěvekZaslal(a): 13. 02. 2016 09:38:43    Předmět: Citovat

9. setkání – Školní družina Rudolfovská
Datum: 4. 2. 2016
Věkové rozmezí: 7 – 10 let
Časová dotace: 45 minut
Cíl: Děti přečtou úryvek z knížky, předkládají náměty k diskuzi

Plánovaná hodina (včetně časové dotace)
- Příprava na hodinu – 1 minuta
- Příchod dětí – 1 minuta
- Výklad pravidel zahřívací aktivity (sedánek) – 1 minuta
- Zahřívací aktivita – 10 minut
- Četba textu – 13 minut
- Tvorba otázek k diskuzi – 8 minut
- Hlasování (neomezený počet hlasů) – 8 minut
- Rekapitulace otázek (na další hodinu) – 2 minuty
- Rozloučení – 1 minuta
Skutečná hodina (včetně časové dotace)
- Příprava na hodinu – 4 minuty
- Příchod dětí – 3 minuty
- Výklad pravidel zahřívací aktivity (sedánek) – 1 minuta
- Zahřívací aktivita – 7 minut
- Četba textu – 15 minut
- Tvorba otázek k diskuzi – 5 minuta
- Hlasování (neomezený počet hlasů) – 10 minut
- Rekapitulace otázek (na další hodinu) – 2 minuty
- Rozloučení – 1 minuta
Komentář:
Děti byly ukázněné a s chutí se zapojovaly do všech dnešních aktivit. Už jen proto, že když jsem děti rozděloval do skupin na „sedánka“, dělal jsem to tak, že každému jsem řekl buď že je banán, čokoláda nebo bonbon. A kromě toho dostaly děti na konci aktivity kousek toho, co samy byly – „banáni“ dostaly kus banánu atd.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
VítekBarth



Založen(a): 12.2.2016
Příspěvky: 20
Město: Praha

PříspěvekZaslal(a): 13. 02. 2016 09:43:46    Předmět: Citovat

10. setkání – Školní družina Rudolfovská
Datum: 11. 2. 2016
Věkové rozmezí: 7 – 10 let
Časová dotace: 45 minut
Cíl: Děti diskutují nad předem vybranou otázku z knihy Eliška – 2. kapitola; děti znají pojem „vychování“

Plánovaná hodina (včetně časové dotace)
- Příprava na hodinu – 2 minuty
- Příchod dětí – 1 minuta
- Výklad pravidel zahřívací aktivity (kimovka) – 1 minuta
- Zahřívací aktivita – 14 minut
- Diskuze nad předem vybranou otázkou – 10 minut
- Výklad pravidel pohybové hry – 1 minuta
- Pohybová hra k tématu – 15 minut
- Rozloučení – 1 minuta
Skutečná hodina (včetně časové dotace)
- Příprava na hodinu – 5 minut
- Příchod dětí – 2 minuty
- Výklad pravidel zahřívací aktivity (kimovka) – 1 minuta
- Zahřívací aktivita – 10 minut
- Diskuze nad předem vybranou otázkou – 15 minut
- Výklad pravidel pohybové hry – 1 minuta
- Pohybová hra k tématu – 8 minut
- Rozloučení – 1 minuta
Komentář:
Dnešní praxe se vcelku povedla – i když tam byla skupinka dětí, kteří místo toho, aby se zapojily, tak hrály karty, potěšilo mě, že byly potichu a dokonce poslouchaly, co s ostatními děláme. Otázku k diskuzi jsme vybírali podle toho, která otázka z minulé hodiny dostala nejvíce hlasů (podpisů dětí na flipchart). Dnešní praxe byla pro mě poslední, a tak nejen, že „téměř“ celá hodina byla v mé režii, ale také jsem pozval pana Macků na hospitaci
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign