Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE- SD_Maj_Vrbova_Mala

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 02. 12. 2015 17:18:37    Předmět: 2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE- SD_Maj_Vrbova_Mala Citovat

Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2015/2016 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Blanka Malá



Založen(a): 13.12.2015
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 05. 01. 2016 11:32:26    Předmět: Citovat

1. Setkání: 19. 10. 2015
Počet dětí: 13
Věkové rozmezí: 7 – 11 let
Časová dotace: 45 min.
Cíl: Děti znají tvorbu filozofických otázek

PLÁNOVANÁ HODINA
1. Příprava textu a pomůcek 3 min.
2. Příchod dětí 2min.
3. Představení se dětem 3 min.
4. Stručné představení, co je filozofie pro děti 5min.
5. Vysvětlování, tvoření filozofických otázek 15 min.
6. Vybrání jedné filozofické otázky pomocí hlasování 5 min.
7. Krátká diskuze 7 min.
8. Rozloučení 5 min.

SKUTEČNÁ HODINA
1. Příprava textu a pomůcek 4 min.
2. Příchod dětí 5 min.
3. Představení se dětem 5 min.
4. Stručné představení, co je filozofie pro děti 10 min.
5. Vysvětlování, tvoření filozofických otázek, děti si vyzkoušely tvořit filozofickou otázku 10min
6. Vybrání jedné filozofické otázky pomocí hlasování 5 min.
7. Krátká diskuze 6 min.
8. Rozloučení 3 min.

Komentář
Na naší první hodinu jsme se velmi těšili. Po absolvovaní kurzu jsme byli tímto programem nadšeni, ale realita byla odlišná. Mysleli jsme si, že děti budou klidné a budou s námi rádi diskutovat. Ovšem děti naopak byly velmi nepozorní a energičtí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Blanka Malá



Založen(a): 13.12.2015
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 05. 01. 2016 11:33:15    Předmět: Citovat

2. Setkání: 26. 10. 2015
Počet dětí: 11
Věkové rozmezí: 7 – 11 let
Časová dotace: 45 min.
Cíl: Děti se snaží diskutovat

PLÁNOVANÁ HODINA
1. Příprava textu a pomůcek 3 min.
2. Příchod dětí 2 min.
3. Povídání si o tématech, které jsou pro děti samotné zajímavé 10 min.
4. Vytvoření filozofických otázek na vybrané téma (Rodina) 7 min.
5. Napsání otázek na tabuli 4 min.
6. Diskuze 13 min.
7. Rozloučení 1 min.

SKUTEČNÁ HODINA
1. Příprava textů a pomůcek 2 min.
2. Příchod dětí 1 min.
3. Povídání si o tématech, které jsou pro děti samotné zajímavé 8 min.
4. Vytváření filozofických otázek na vybrané téma (Rodina) 9 min.
5. Napsání otázek na tabuli 7 min.
6. Hlasování (výběr otázek) 4 min.
7. Diskuze 10 min.
8. Rozloučení 3 min.

Komentář
Dnes byly děti celkem klidné a dobře se s nimi diskutovalo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Blanka Malá



Založen(a): 13.12.2015
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 05. 01. 2016 11:34:00    Předmět: Citovat

3. Setkání: 4. 11. 2015
Počet dětí: 14
Věkové rozmezí: 7-11
Časová dotace: 45 min
Cíl: děti dokáží říci, jak se chová opravdový přítel

PLÁNOVANÁ HODINA
1. Přivítání 1 min.
2. Posazení do kruhu 2 min.
3. Malá reflexe předchozí hodiny 3min.
4. Navázání na téma násilí 5 min.
5. Hra z příručky: SOCHY 10 min.
6. Diskuze, kdo je násilník, jak se pozná apod. 5 min.
7. Diskuze o tom, jaký člověk nás může před násilím bránit 10 min.
8. Kdo je a jak se pozná, opravdový přítel a proč 5 min.
9. Ukončení 3 min.
10. Rozloučení 1min.

SKUTEČNÁ HODINA
1. Přivítání 1 min.
2. Posazení do kruhu 2 min.
3. Menší reflexe 5 min.
4. Hra: SOCHY 10 min.
5. Diskuze o násilí 5 min.
6. Diskuze: kdo je náš opravdový přítel a jak se pozná 15 min.
7. Ukončení + reflexe 5 min.
8. Rozloučení 2 min.

Komentář
Dnes byly děti velice nepozorné a neukázněné, proto s nimi byla celkem špatná spolupráce. Ke spoustě věcem jsme se ani nedostali, protože děti nejevily vůbec zájem o diskuzi na toto téma. Nejprve jsme zkoušeli reflektovat předchozí hodinu, ale jelikož v této skupině bylo spoustu dětí, které na minulé hodině nebyly, bylo to celkem obtížné. Poté jsme začaly hrát hru: SOCHY, kde měly znázornit zadaný typ násilí. Tato aktivita děti moc nebavila a spíše si hrály po svém než, aby se připravovaly na to, co budou dělat. Z těží jsme tuto aktivitu zvládly a jelikož bylo vidět, že to děti nebaví, načaly jsme téma jiné a to: Jak se pozná opravdový přítel a zda někoho takového mají. Děti se zklidnily a začaly celkem dobře diskutovat. Moc se nám líbily jejich názory a připomínky. Po této kratší diskuzi jsme udělaly na závěr menší reflexi, dnešní hodiny a rozloučily jsme se s nimi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Blanka Malá



Založen(a): 13.12.2015
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 05. 01. 2016 11:34:54    Předmět: Citovat

4. Setkání 11. 11. 2015
Počet dětí: 13
Věkové rozmezí: 7 – 11 let
Časová dotace: 45 min.
Cíl: děti dokáží rozeznat, co je dobré a co zlé

PLÁNOVANÁ HODINA
1. Přivítání 1 min.
2. Posazení do kruhu 3 min.
3. Hra: Kdo jsem? 15 min.
4. Jaké jsou dobré/ zlé pohádkové postavy 5 min.
5. Co je dobré a co zlé, a proč 15 min.
6. Reflexe 5 min
7. Ukončení 1 min.

SKUTEČNÁ HODINA
1. Přivítání 1 min.
2. Posazení do kruhu 1 min.
3. Vysvětlení pravidel hry 5 min
4. Rozdělení do skupinek 3min.
5. Hra: Kdo jsem? 35 min.
6. Ukončení 1 min.
7. Rozloučení 1 min.

Komentář
Začaly jsme hrát hru: Kdo jsem? Každé dítě dostalo na čelo papírek s nějakou pohádkovou postavou a měly hádat, která to je a skupina jim radila. Po této hře jsme chtěly navázat na pohádkové postavy a skrze ně si ukázat dobro a zlo. Bohužel jsme dohrály hru a tím jsme vyčerpaly čas, tudíž jsme musely končit s tím, že na tuto hru navážeme příště.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Blanka Malá



Založen(a): 13.12.2015
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 05. 01. 2016 11:35:19    Předmět: Citovat

5. Setkání: 18.11 2015
Počet dětí: 13
Věkové rozmezí: 7 – 11 let
Časová dotace: 45 min.
Cíl: děti umí rozeznat, co je dobré a co zlé, jak se dobro a zlo pozná

PLÁNOVANÁ HODINA

1. Příchod dětí 2 min.
2. Přivítání 1 min.
3. Posazení do kruhu 2 min.
4. Reflexe: co si pamatují z minule 5 min.
5. Pohádkové bytosti a jejich vlastnosti 10 min.
6. dobro a zlo (které bytosti jsou dobré, které zlé) proč to tak je 10 min
7. Jak se pozná zlí/ dobrý člověk – existuje někdo, kdo je jen zlí/ dobrý? 10 min.
8. Ukončení 3 min.
9. Rozloučení 2 min.

SKUTEČNÁ HODINA
1. Příchod dětí 1 min.
2. Přivítání 1 min.
3. Posazení do kruhu 3 min.
4. Reflexe: co si pamatují z minule 10 min.
5. Pohádkové bytosti a jejich vlastnosti 15 min.
6. Co je dobro/zlo, jak se pozná dobrý/zlý člověk 15 min.
7. Ukončení 2 min.
8. Rozloučení 1 min.

Komentář
Děti byly dnes velice hodné a pozorné. Reflexe byla sice slabší, ale pár věcí dohromady daly. Poté jsme navázaly na předchozí hodinu a začaly jsme se bavit o pohádkových postavách (které jsou dobré a zlé). Na dětech bylo vidět, že je to celkem zajímá, spousta z nich hlásila. Poté jsme se dostaly k tématu: jak se pozná hodný nebo zlý člověk. Také jsme zjišťovaly, zda může být člověk jen dobrý nebo, jen zlý. Děti byly docela akční a stále měly co povídat. Do příště bychom se chtěly zaměřit na to, aby v určitých myšlenkách vydržely a více rozvíjely. Bylo dobré, že někteří dokonce začaly navazovat na předešlé argumenty. Ovšem většina dětí vymýšlela spoustu dalších věcí, které nenavazovaly. Jinak dnes byla hodina, dle našeho názoru, celkem zdařilá a úspěšná.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Blanka Malá



Založen(a): 13.12.2015
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 07. 01. 2016 13:26:43    Předmět: Citovat

6. Setkání 25.11 2015
Počet dětí: 12
Věkové rozmezí: 7 – 11 let
Časová dotace: 45 min.
Cíl: Děti ví, jaká otázka je lepší pro filozofování a která pro empirický výzkum

PLÁNOVANÁ HODINA

1. Příchod dětí 2 min.
2. Přivítání 1 min.
3. Posazení ke stolu 2 min.
4. Vysvětlení nadcházející aktivity: Otázkomat 5 min.
5. První kolo otázkomatu 10 min.
6. Druhé kolo otázkomatu 10 min
7. Rozbor otázek 10 min.
8. Ukončení 3 min.
9. Rozloučení 1 min.

SKUTEČNÁ HODINA
1. Příchod dětí 1 min.
2. Přivítání 1 min.
3. Posazení ke stolu 2 min.
4. Vysvětlení aktivity: Otázkomat 10 min.
5. První kolo otázkomatu 15 min.
6. Druhý kolo otázkomatu 10 min.
7. Rozbor otázek 5. min
8. Ukončení 1 min.
9. Rozloučení 1 min.

Komentář
Děti již od začátku nechtěly dnes filozofovat. Podle toho i vypadaly jejich otázky. Bylo těžké s nimi diskutovat na nějaké téma, protože byly velmi nepozorní.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Blanka Malá



Založen(a): 13.12.2015
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 07. 01. 2016 13:27:09    Předmět: Citovat

7. Setkání 2.12. 2015
Počet dětí: 12
Věkové rozmezí: 7 – 11 let
Časová dotace: 45 min.
Cíl: Děti umí lépe formulovat filozofické otázky

PLÁNOVANÁ HODINA

1. Příchod dětí 2 min.
2. Přivítání 1 min.
3. Posazení ke stolu 2 min.
4. Vysvětlení nadcházející aktivity: Otázkomat 5 min.
5. První kolo otázkomatu 10 min.
6. Druhé kolo otázkomatu 10 min
7. Rozbor otázek 10 min.
8. Ukončení 3 min.
9. Rozloučení 1 min.

SKUTEČNÁ HODINA
1. Příchod dětí 1 min.
2. Přivítání 1 min.
3. Posazení ke stolu 2 min.
4. Vysvětlení aktivity: Otázkomat 2 min.
5. První kolo otázkomatu 10 min.
6. Druhý kolo otázkomatu 5 min.
7. Rozbor otázek 17 min
8. Ukončení 1 min.
9. Rozloučení 1 min.

Komentář
Jelikož se nám předchozí hodina s otázkomatem moc nevyvedla, zkusily jsme to znovu. Tentokrát otázkomat děti bavil a i otázky byly velice zajímavé.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Blanka Malá



Založen(a): 13.12.2015
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 07. 01. 2016 13:27:31    Předmět: Citovat

8. Setkání 9.12. 2015
Počet dětí: 12
Věkové rozmezí: 7 – 11 let
Časová dotace: 45 min.
Cíl: Účastnici se procvičí ve zdůvodňování svých tvrzeni.

PLÁNOVANÁ HODINA

1. Příchod dětí 2 min
2. Posazení ke stolku 1 min.
3. hra: jednou větou musí vystihnout slovo, které budou mít napsané na kartičce (slova se budou týkat Vánoc) 10 min.
4. Popis dobrého a špatného dárku 15 min.
5. Diskuze: co je na Vánocích důležité a proč? 10 min
6. Reflexe 5 min
7. Rozloučení 2 min.


SKUTEČNÁ HODINA
1. Příchod dětí 2 min
2. Posazení ke stolku 1 min.
3. hra: jednou větou musí vystihnout slovo, které budou mít napsané na kartičce (slova se budou týkat Vánoc) 15 min.
4. Popis dobrého a špatného dárku 10 min.
5. Diskuze: co je na Vánocích důležité a proč? 10 min
6. Reflexe 5 min
7. Rozloučení 2 min.

Komentář
Dnes bylo filozofování zdařilé. Odpovědi dětí byly ze začátku velmi obecné, ale po pár minutách, kdy musely vysvětlovat proč to tak je začaly odpovědi být promyšlené.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Blanka Malá



Založen(a): 13.12.2015
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 07. 01. 2016 13:28:00    Předmět: Citovat

9. Setkání 16. 12. 2015
Počet dětí: 12
Věkové rozmezí: 7 – 11 let
Časová dotace: 45 min.
Cíl: Děti dokáží představit svojí hračku a říct proč je nejlepší

PLÁNOVANÁ HODINA

1. Příchod dětí 2 min.
2. Přivítání dětí 3 min.
3. Pantomima: předvedení své hračky 12 min.
4. Diskuze: Oblíbená hračka 15 min.
5. Reflexe 10 min.
6. Rozloučení 1 min.
7. Odchod dětí 2 min.

SKUTEČNÁ HODINA
1. Příchod dětí 2 min.
2. Přivítání dětí 3 min.
3. Pantomima: předvedení své hračky 15 min.
4. Diskuze: Oblíbená hračka 17 min.
5. Reflexe 8 min.
6. Rozloučení 2 min
7. Odchod dětí 3 min.

Komentář
Dnes byla hodina celkem rušná. Děti ovšem dokázaly dobře napodobit svoji hračku a následně o ni diskutovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Blanka Malá



Založen(a): 13.12.2015
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 01. 2016 22:02:25    Předmět: Citovat

10. Setkání 6.1 2016
Počet dětí: 12
Věkové rozmezí: 7 – 11 let
Časová dotace: 45 min.
Cíl: Zpětná vazba pro nás

PLÁNOVANÁ HODINA

1. Příchod dětí 1 min.
2. Přivítání 2 min.
3. Posezení na koberec 2 min.
4. Diskuze: co se dětem líbilo/ nelíbilo a proč 10 min.
5. Reflexe co si z hodin odnášejí 15 min.
6. Výběr hry ve skupinkách a následná realizace 12 min.
7. Rozloučení 2 min.
8. Odchod dětí 1 min.


SKUTEČNÁ HODINA
1. Příchod dětí 1 min.
2. Přivítání 2 min.
3. Posezení na koberec 2 min.
4. Diskuze: co se dětem líbilo/ nelíbilo a proč 10 min.
5. Reflexe co si z hodin odnášejí 15 min.
6. Výběr hry ve skupinkách a následná realizace 12 min.
7. Rozloučení 2 min.
8. Odchod dětí 1 min.

Komentář
Poslední hodinu jsme ukončili větší reflexí,kde děti nám říkaly co se jim líbilo s čím byly spokojené, s čím naopak ne a proč.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign