Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor(ka) |
Zpráva |
Ríša Macků
Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
|
Zaslal(a): 02. 12. 2015 17:18:37 Předmět: 2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE- SD_Maj_Vrbova_Mala |
|
|
Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:
- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.
Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.
Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.
V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2015/2016 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.
PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Blanka Malá
Založen(a): 13.12.2015 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 05. 01. 2016 11:32:26 Předmět: |
|
|
1. Setkání: 19. 10. 2015
Počet dětí: 13
Věkové rozmezí: 7 – 11 let
Časová dotace: 45 min.
Cíl: Děti znají tvorbu filozofických otázek
PLÁNOVANÁ HODINA
1. Příprava textu a pomůcek 3 min.
2. Příchod dětí 2min.
3. Představení se dětem 3 min.
4. Stručné představení, co je filozofie pro děti 5min.
5. Vysvětlování, tvoření filozofických otázek 15 min.
6. Vybrání jedné filozofické otázky pomocí hlasování 5 min.
7. Krátká diskuze 7 min.
8. Rozloučení 5 min.
SKUTEČNÁ HODINA
1. Příprava textu a pomůcek 4 min.
2. Příchod dětí 5 min.
3. Představení se dětem 5 min.
4. Stručné představení, co je filozofie pro děti 10 min.
5. Vysvětlování, tvoření filozofických otázek, děti si vyzkoušely tvořit filozofickou otázku 10min
6. Vybrání jedné filozofické otázky pomocí hlasování 5 min.
7. Krátká diskuze 6 min.
8. Rozloučení 3 min.
Komentář
Na naší první hodinu jsme se velmi těšili. Po absolvovaní kurzu jsme byli tímto programem nadšeni, ale realita byla odlišná. Mysleli jsme si, že děti budou klidné a budou s námi rádi diskutovat. Ovšem děti naopak byly velmi nepozorní a energičtí. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Blanka Malá
Založen(a): 13.12.2015 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 05. 01. 2016 11:33:15 Předmět: |
|
|
2. Setkání: 26. 10. 2015
Počet dětí: 11
Věkové rozmezí: 7 – 11 let
Časová dotace: 45 min.
Cíl: Děti se snaží diskutovat
PLÁNOVANÁ HODINA
1. Příprava textu a pomůcek 3 min.
2. Příchod dětí 2 min.
3. Povídání si o tématech, které jsou pro děti samotné zajímavé 10 min.
4. Vytvoření filozofických otázek na vybrané téma (Rodina) 7 min.
5. Napsání otázek na tabuli 4 min.
6. Diskuze 13 min.
7. Rozloučení 1 min.
SKUTEČNÁ HODINA
1. Příprava textů a pomůcek 2 min.
2. Příchod dětí 1 min.
3. Povídání si o tématech, které jsou pro děti samotné zajímavé 8 min.
4. Vytváření filozofických otázek na vybrané téma (Rodina) 9 min.
5. Napsání otázek na tabuli 7 min.
6. Hlasování (výběr otázek) 4 min.
7. Diskuze 10 min.
8. Rozloučení 3 min.
Komentář
Dnes byly děti celkem klidné a dobře se s nimi diskutovalo. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Blanka Malá
Založen(a): 13.12.2015 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 05. 01. 2016 11:34:00 Předmět: |
|
|
3. Setkání: 4. 11. 2015
Počet dětí: 14
Věkové rozmezí: 7-11
Časová dotace: 45 min
Cíl: děti dokáží říci, jak se chová opravdový přítel
PLÁNOVANÁ HODINA
1. Přivítání 1 min.
2. Posazení do kruhu 2 min.
3. Malá reflexe předchozí hodiny 3min.
4. Navázání na téma násilí 5 min.
5. Hra z příručky: SOCHY 10 min.
6. Diskuze, kdo je násilník, jak se pozná apod. 5 min.
7. Diskuze o tom, jaký člověk nás může před násilím bránit 10 min.
8. Kdo je a jak se pozná, opravdový přítel a proč 5 min.
9. Ukončení 3 min.
10. Rozloučení 1min.
SKUTEČNÁ HODINA
1. Přivítání 1 min.
2. Posazení do kruhu 2 min.
3. Menší reflexe 5 min.
4. Hra: SOCHY 10 min.
5. Diskuze o násilí 5 min.
6. Diskuze: kdo je náš opravdový přítel a jak se pozná 15 min.
7. Ukončení + reflexe 5 min.
8. Rozloučení 2 min.
Komentář
Dnes byly děti velice nepozorné a neukázněné, proto s nimi byla celkem špatná spolupráce. Ke spoustě věcem jsme se ani nedostali, protože děti nejevily vůbec zájem o diskuzi na toto téma. Nejprve jsme zkoušeli reflektovat předchozí hodinu, ale jelikož v této skupině bylo spoustu dětí, které na minulé hodině nebyly, bylo to celkem obtížné. Poté jsme začaly hrát hru: SOCHY, kde měly znázornit zadaný typ násilí. Tato aktivita děti moc nebavila a spíše si hrály po svém než, aby se připravovaly na to, co budou dělat. Z těží jsme tuto aktivitu zvládly a jelikož bylo vidět, že to děti nebaví, načaly jsme téma jiné a to: Jak se pozná opravdový přítel a zda někoho takového mají. Děti se zklidnily a začaly celkem dobře diskutovat. Moc se nám líbily jejich názory a připomínky. Po této kratší diskuzi jsme udělaly na závěr menší reflexi, dnešní hodiny a rozloučily jsme se s nimi. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Blanka Malá
Založen(a): 13.12.2015 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 05. 01. 2016 11:34:54 Předmět: |
|
|
4. Setkání 11. 11. 2015
Počet dětí: 13
Věkové rozmezí: 7 – 11 let
Časová dotace: 45 min.
Cíl: děti dokáží rozeznat, co je dobré a co zlé
PLÁNOVANÁ HODINA
1. Přivítání 1 min.
2. Posazení do kruhu 3 min.
3. Hra: Kdo jsem? 15 min.
4. Jaké jsou dobré/ zlé pohádkové postavy 5 min.
5. Co je dobré a co zlé, a proč 15 min.
6. Reflexe 5 min
7. Ukončení 1 min.
SKUTEČNÁ HODINA
1. Přivítání 1 min.
2. Posazení do kruhu 1 min.
3. Vysvětlení pravidel hry 5 min
4. Rozdělení do skupinek 3min.
5. Hra: Kdo jsem? 35 min.
6. Ukončení 1 min.
7. Rozloučení 1 min.
Komentář
Začaly jsme hrát hru: Kdo jsem? Každé dítě dostalo na čelo papírek s nějakou pohádkovou postavou a měly hádat, která to je a skupina jim radila. Po této hře jsme chtěly navázat na pohádkové postavy a skrze ně si ukázat dobro a zlo. Bohužel jsme dohrály hru a tím jsme vyčerpaly čas, tudíž jsme musely končit s tím, že na tuto hru navážeme příště. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Blanka Malá
Založen(a): 13.12.2015 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 05. 01. 2016 11:35:19 Předmět: |
|
|
5. Setkání: 18.11 2015
Počet dětí: 13
Věkové rozmezí: 7 – 11 let
Časová dotace: 45 min.
Cíl: děti umí rozeznat, co je dobré a co zlé, jak se dobro a zlo pozná
PLÁNOVANÁ HODINA
1. Příchod dětí 2 min.
2. Přivítání 1 min.
3. Posazení do kruhu 2 min.
4. Reflexe: co si pamatují z minule 5 min.
5. Pohádkové bytosti a jejich vlastnosti 10 min.
6. dobro a zlo (které bytosti jsou dobré, které zlé) proč to tak je 10 min
7. Jak se pozná zlí/ dobrý člověk – existuje někdo, kdo je jen zlí/ dobrý? 10 min.
8. Ukončení 3 min.
9. Rozloučení 2 min.
SKUTEČNÁ HODINA
1. Příchod dětí 1 min.
2. Přivítání 1 min.
3. Posazení do kruhu 3 min.
4. Reflexe: co si pamatují z minule 10 min.
5. Pohádkové bytosti a jejich vlastnosti 15 min.
6. Co je dobro/zlo, jak se pozná dobrý/zlý člověk 15 min.
7. Ukončení 2 min.
8. Rozloučení 1 min.
Komentář
Děti byly dnes velice hodné a pozorné. Reflexe byla sice slabší, ale pár věcí dohromady daly. Poté jsme navázaly na předchozí hodinu a začaly jsme se bavit o pohádkových postavách (které jsou dobré a zlé). Na dětech bylo vidět, že je to celkem zajímá, spousta z nich hlásila. Poté jsme se dostaly k tématu: jak se pozná hodný nebo zlý člověk. Také jsme zjišťovaly, zda může být člověk jen dobrý nebo, jen zlý. Děti byly docela akční a stále měly co povídat. Do příště bychom se chtěly zaměřit na to, aby v určitých myšlenkách vydržely a více rozvíjely. Bylo dobré, že někteří dokonce začaly navazovat na předešlé argumenty. Ovšem většina dětí vymýšlela spoustu dalších věcí, které nenavazovaly. Jinak dnes byla hodina, dle našeho názoru, celkem zdařilá a úspěšná. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Blanka Malá
Založen(a): 13.12.2015 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 07. 01. 2016 13:26:43 Předmět: |
|
|
6. Setkání 25.11 2015
Počet dětí: 12
Věkové rozmezí: 7 – 11 let
Časová dotace: 45 min.
Cíl: Děti ví, jaká otázka je lepší pro filozofování a která pro empirický výzkum
PLÁNOVANÁ HODINA
1. Příchod dětí 2 min.
2. Přivítání 1 min.
3. Posazení ke stolu 2 min.
4. Vysvětlení nadcházející aktivity: Otázkomat 5 min.
5. První kolo otázkomatu 10 min.
6. Druhé kolo otázkomatu 10 min
7. Rozbor otázek 10 min.
8. Ukončení 3 min.
9. Rozloučení 1 min.
SKUTEČNÁ HODINA
1. Příchod dětí 1 min.
2. Přivítání 1 min.
3. Posazení ke stolu 2 min.
4. Vysvětlení aktivity: Otázkomat 10 min.
5. První kolo otázkomatu 15 min.
6. Druhý kolo otázkomatu 10 min.
7. Rozbor otázek 5. min
8. Ukončení 1 min.
9. Rozloučení 1 min.
Komentář
Děti již od začátku nechtěly dnes filozofovat. Podle toho i vypadaly jejich otázky. Bylo těžké s nimi diskutovat na nějaké téma, protože byly velmi nepozorní. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Blanka Malá
Založen(a): 13.12.2015 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 07. 01. 2016 13:27:09 Předmět: |
|
|
7. Setkání 2.12. 2015
Počet dětí: 12
Věkové rozmezí: 7 – 11 let
Časová dotace: 45 min.
Cíl: Děti umí lépe formulovat filozofické otázky
PLÁNOVANÁ HODINA
1. Příchod dětí 2 min.
2. Přivítání 1 min.
3. Posazení ke stolu 2 min.
4. Vysvětlení nadcházející aktivity: Otázkomat 5 min.
5. První kolo otázkomatu 10 min.
6. Druhé kolo otázkomatu 10 min
7. Rozbor otázek 10 min.
8. Ukončení 3 min.
9. Rozloučení 1 min.
SKUTEČNÁ HODINA
1. Příchod dětí 1 min.
2. Přivítání 1 min.
3. Posazení ke stolu 2 min.
4. Vysvětlení aktivity: Otázkomat 2 min.
5. První kolo otázkomatu 10 min.
6. Druhý kolo otázkomatu 5 min.
7. Rozbor otázek 17 min
8. Ukončení 1 min.
9. Rozloučení 1 min.
Komentář
Jelikož se nám předchozí hodina s otázkomatem moc nevyvedla, zkusily jsme to znovu. Tentokrát otázkomat děti bavil a i otázky byly velice zajímavé. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Blanka Malá
Založen(a): 13.12.2015 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 07. 01. 2016 13:27:31 Předmět: |
|
|
8. Setkání 9.12. 2015
Počet dětí: 12
Věkové rozmezí: 7 – 11 let
Časová dotace: 45 min.
Cíl: Účastnici se procvičí ve zdůvodňování svých tvrzeni.
PLÁNOVANÁ HODINA
1. Příchod dětí 2 min
2. Posazení ke stolku 1 min.
3. hra: jednou větou musí vystihnout slovo, které budou mít napsané na kartičce (slova se budou týkat Vánoc) 10 min.
4. Popis dobrého a špatného dárku 15 min.
5. Diskuze: co je na Vánocích důležité a proč? 10 min
6. Reflexe 5 min
7. Rozloučení 2 min.
SKUTEČNÁ HODINA
1. Příchod dětí 2 min
2. Posazení ke stolku 1 min.
3. hra: jednou větou musí vystihnout slovo, které budou mít napsané na kartičce (slova se budou týkat Vánoc) 15 min.
4. Popis dobrého a špatného dárku 10 min.
5. Diskuze: co je na Vánocích důležité a proč? 10 min
6. Reflexe 5 min
7. Rozloučení 2 min.
Komentář
Dnes bylo filozofování zdařilé. Odpovědi dětí byly ze začátku velmi obecné, ale po pár minutách, kdy musely vysvětlovat proč to tak je začaly odpovědi být promyšlené. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Blanka Malá
Založen(a): 13.12.2015 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 07. 01. 2016 13:28:00 Předmět: |
|
|
9. Setkání 16. 12. 2015
Počet dětí: 12
Věkové rozmezí: 7 – 11 let
Časová dotace: 45 min.
Cíl: Děti dokáží představit svojí hračku a říct proč je nejlepší
PLÁNOVANÁ HODINA
1. Příchod dětí 2 min.
2. Přivítání dětí 3 min.
3. Pantomima: předvedení své hračky 12 min.
4. Diskuze: Oblíbená hračka 15 min.
5. Reflexe 10 min.
6. Rozloučení 1 min.
7. Odchod dětí 2 min.
SKUTEČNÁ HODINA
1. Příchod dětí 2 min.
2. Přivítání dětí 3 min.
3. Pantomima: předvedení své hračky 15 min.
4. Diskuze: Oblíbená hračka 17 min.
5. Reflexe 8 min.
6. Rozloučení 2 min
7. Odchod dětí 3 min.
Komentář
Dnes byla hodina celkem rušná. Děti ovšem dokázaly dobře napodobit svoji hračku a následně o ni diskutovat. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Blanka Malá
Založen(a): 13.12.2015 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 13. 01. 2016 22:02:25 Předmět: |
|
|
10. Setkání 6.1 2016
Počet dětí: 12
Věkové rozmezí: 7 – 11 let
Časová dotace: 45 min.
Cíl: Zpětná vazba pro nás
PLÁNOVANÁ HODINA
1. Příchod dětí 1 min.
2. Přivítání 2 min.
3. Posezení na koberec 2 min.
4. Diskuze: co se dětem líbilo/ nelíbilo a proč 10 min.
5. Reflexe co si z hodin odnášejí 15 min.
6. Výběr hry ve skupinkách a následná realizace 12 min.
7. Rozloučení 2 min.
8. Odchod dětí 1 min.
SKUTEČNÁ HODINA
1. Příchod dětí 1 min.
2. Přivítání 2 min.
3. Posezení na koberec 2 min.
4. Diskuze: co se dětem líbilo/ nelíbilo a proč 10 min.
5. Reflexe co si z hodin odnášejí 15 min.
6. Výběr hry ve skupinkách a následná realizace 12 min.
7. Rozloučení 2 min.
8. Odchod dětí 1 min.
Komentář
Poslední hodinu jsme ukončili větší reflexí,kde děti nám říkaly co se jim líbilo s čím byly spokojené, s čím naopak ne a proč. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|