Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE-SD_Nerudova_Kosobud_Svec

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 12. 01. 2016 01:25:38    Předmět: 2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE-SD_Nerudova_Kosobud_Svec Citovat

Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2015/2016 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)


Naposledy upravil Ríša Macků dne 03. 04. 2016 15:14:02, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
MartinSvec



Založen(a): 5.1.2016
Příspěvky: 14
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 17. 01. 2016 15:27:29    Předmět: Citovat

Datum: 4. 1. 2016 – 1. setkání

Cíl setkání: seznámit se se skupinou, vedoucím praxe a se způsobem jakým je kroužek veden

Ještě před tím, než začala hodina, jsme se setkali s Bc. Vladislavou Jozovou, která kroužek filozofie na ZŠ Nerudova vede. Vzájemně jsme se představili a předali si informace o tom, co od praxe očekáváme my a ona. Paní Jozová, vede filozofii na tomto pracovišti už delší dobu a je v této činnosti opravdu zkušená. Jelikož jsme s Vojtou naskočili do rozjetého vlaku, přibrzděného Vánocemi, domluvili jsme se, že první setkání budeme skupinu pozorovat a pokusíme se získat co nejvíce z chodu kroužku.

Struktura setkání:

1. Uspořádání třídy – 4 minuty
2. Představení se skupině – 5 minut
• kdo jsme, proč tu jsme
3. Diskuze nad tím jak souvisí teorie a praxe s pojmy subjektivní a objektivní (téma z předešlé hodiny) – 5 minut
4. Asociace- Příběh o kamínku Veronice – 10 minut, navazování slov (2 kola) – 10 minut
5. Dárek a Vánoce – Jaký dárek udělal největší radost?
• Je nehmotný dárek také dárek? – Jedna z holčiček odpověděla, že pro ní byl největší dárek, že byli všichni pohromadě – diskuze – 15 minut
6. Kostky – na základě vrhnutí kostky ze hry - Příběhy z kostek: Výpravy – se utvořil příběh podle toho, co komu na kostce spadlo – 5 minut
7. Úklid – 2 minuty

Úvodní hodina po Vánocích byla vedena tak, aby se děti opět pozvolna dostali do rytmu, jakým kroužek běžně funguje. Děti nás přijali velice dobře a jsou rády, že s nimi teď budeme v kroužku. Tento fakt, který hraje v náš prospěch, musíme v nadcházejících hodinách co nejvíce využít.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
MartinSvec



Založen(a): 5.1.2016
Příspěvky: 14
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 19. 01. 2016 12:42:38    Předmět: Citovat

Datum: 11. 1. 2016 – 2. setkání

Cíl setkání: pozorování skupiny, získat první zkušenost s vedením aktivity

Po vzájemné domluvě s vedoucím kroužku jsme si ustanovili, že první dvě setkání budou tzv. seznamovací. Nicméně už v tomto druhém setkání jsme se měli seznámit jaké to je vést aktivitu u dětí mladšího školního věku.

Struktura setkání:
1. Uspořádání třídy – 4 minuty
2. Debata nad kostýmy (karnevalový den) – 5 minut
3. Hra Šibenice – slovo ROZVOJ – K čemu slouží filozofie? Rozvoj myšlení – cíl: snaha o rozvoj spolupráce skupiny – 5 minut
4. Asociace – slovo MYŠLENKA – co koho první napadne – Co je to myšlenka? – 10 minut
5. Představení nás dětem, které chyběly – Jak je možné, že se mi jdeme něco přiučit od nich? Cíl: rozvoj spolupráce – ti co byli, vysvětlili – 5 minut
6. Rčení – Oko za oko, zub za zub – co to znamená? Je to dobré nebo špatné? Příklad na konkrétní věci – skupině Vojta ukradl MyšLenku – Jde ukrást myšlenka? – 20 minut
7. Úklid – 3 minuty

Musím říct, že jsem mou první příležitost nevyužil tak, jak jsem si sám představoval. Na příští, třetí setkání jsme domluveni, že začneme už používat knížku. Tento model známe ze školy a vyzkoušíme si ho poprvé v akci. Rozhodně jsem přišel na to, že pokládat otázky, upravit styl své řeči a snažit se takto staré děti nějak vést k diskuzi a přemýšlení není úkol nikterak lehký. Další hodina už bude z velké části v režii nás dvou a modelu filozofování, který známe ze školy.

Jsme rádi, že nám vítr do plachet vnáší paní Jozová, která nám pomáhá, pokud se dostaneme do hluchého místa. Obě setkání jsme s ní konzultovali po skončení kroužku a předává nám důležité informace z praxe.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
MartinSvec



Založen(a): 5.1.2016
Příspěvky: 14
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 19. 01. 2016 12:44:12    Předmět: Citovat

Datum: 18. 1. 2016 – 3. setkání

Cíl setkání: vedení diskuze podle příběhu z knížky, poznávat vztahy ve skupině, dynamika aktivit

Struktura setkání plánovaná:
1. Úkol z posledního setkání – myšlenka jako obrázek – 10 minut

2. Symbol

a. Aktivita – šibenice (slovo SYMBOL) – 5 minut
b. Aktivita – spojení pojmů (3) s věcmi (např. MyšLenka a filozofie) – 5 minut

3. Čtení příběhu z knížky Blanka a Jirka – 5 minut

a. Diskuze – 8 minut
b. Aktivita – V čem jsme stejní a v čem se lišíme – 10 minut

Struktura setkání uskutečněná:
1. Úkol z posledního setkání – 2 děti dostaly za úkol namalovat na tuto hodinu 4 obrázky, které se vyvodily v asociacích na slovo myšlenka – tečka, hlava, rohlík, obrázek
a. Diskuze nad tím co dělá hlavu hlavou, aby to nebyl jen obličej (na tabuli smajlík) – chyběli uši a vlasy - 15 minut

2. Symbol

a. Šibenice – 3 minuty – děti přišly na slovo hned, možná i díky předešlé aktivitě
b. Spojení pojmů s věcmi- děti diskutovali převážně o figurkách chlapce a dívky, na kterých byli jména dvou z nich. Přiřadili k figurkám pojem děti. – Diskuze proč děti? Proč to nemůžou být dospělí. – Zaznělo upozornění: vycházet z toho co je, co vidíme.
Otázka- Ztratí dospělý své jméno?
Úkol – děti bylo potřeba dovést k tomu, co je to symbol – MyšLenka je pro nás symbolem filozofie. – Povedlo se – 7 minut

3. Čtení příběhu z knížky

a. Děti samy na nějakou otázku nepřišly, takže jsme jim je pokládali my s Vojtou?
i. Je dobré mít dvojče? V čem a proč? – Diskuze se poté velice dobře rozjela
ii. V čem všem si jsou dvojčata podobní? – Děti reagovaly opět výborně

b. V čem jsme stejní- Martin spolu s jednou holčička si sedli doprostřed kroužku a Vojta vyzval, aby každý řekl jednu věc, v které se lišíme, nebo jsme stejní
i. Většina řekla, něco v čem se lišíme, proto následovalo jedno kolečko s tím, v čem jsme stejní a zároveň říci, jestli jsme stejní nebo podobní – chvíli jsme o těchto dvou pojmech diskutovali 15 minut

Na tomto třetím setkání jsme se domluvili s vedoucí kroužku, že nám děti „nastartuje“ a my si s Vojtou vyzkoušíme jaké to jé vest diskuzi tak jak jsme zvyklí ze školy. Musíme říci, že se s Vojtou dostáváme do toho, jak s dětmi komunikovat. Z tohoto setkání máme velice dobré pocity a domluvili jsme se s paní Jozovou, že příští setkání bude zcela v naší režii. Také jsme přišli na to, že čas je neúprosný a musíme si ho lépe hlídat, neboť jsme přetáhli časový limit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
MartinSvec



Založen(a): 5.1.2016
Příspěvky: 14
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 01. 02. 2016 21:21:13    Předmět: Citovat

Datum: 25. 1. 2016 - 4. setkání

Cíl setkání: děti pochopí rozdíl mezi pojmy podobný a stejný, pochopí co je to kritérium a vyzkouší si rozhodování na základě kritérií, děti budou přemýšlet nad pojmem zvědavost, pochopí jeho význam

Struktura setkání plánovaná:

1. Přivítání 3 min
2. Příběh z kostek 5 min
3. Stejný X podobný – navázaní z poslední hodiny, tužka 6ti hraná, tužka 3 hraná a pastelka 6ti hraná – vyřadit jednu a proč – kritéria - následuje diskuze 8 min
4. Čtení z knížky 8 min
5. Šibenice na slovo zvědavost 4 min
6. Diskuze – zvědavost 10 min
7. Souhlasím s výroky – pokud děti souhlasí s výroky, stoupnou si na jednu stranu třídy, pokud ne, stoupnou si na druhou (příklad – Zvědavost je dobrá vlastnost) 8 min
8. Rozloučení a úklid 3 min

Struktura setkání uskutečněná:

1. Přivítání 2 min
2. Příběh podle gumových bonbónů 5 min
3. Stejný X Podobný 8 min
4. Čtení knížky 10 minut
5. Šibenice 3 min
6. Diskuze 10 min
7. Souhlas s výroky 8 min
8. Rozloučení a úklid 3 min

Naše první setkání, které jsme celé s Vojtou měli pod svojí „taktovkou“. Musíme říci, že jsme po setkání byli plni optimizmu i přes to, že se našlo i pár věcí, na kterých musíme zapracovat. Konkrétně to bylo to, že jsme se nedokázali příliš dobře vypořádat s občasnou nekázní. Po této stránce se musíme opravdu zlepšit a najít způsoby jak skupinu lépe korigovat. Druhým bylo to, že jsme zvolili až příliš velký úsek pro čtení a třetí to, že jsme přehlédli, když se hlásil nejmladší člen skupiny, kterému jsme měli dát prostor.

Bod číslo dvě se změnil, jelikož nám chtěla paní Jozová ukázat, jak se dá vystavět aktivita na bonbónech (bylo pololetí - odměna). I přes tyto 3 chybičky jsme byli s naší „premiérou“ spokojení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
MartinSvec



Založen(a): 5.1.2016
Příspěvky: 14
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 11. 02. 2016 12:21:13    Předmět: Citovat

Datum: 1. 2. 2016 – 5. setkání
Cíl setkání: děti budou diskutovat nad pojmem strach, zjistí co to strach je a jestli je dobrý nebo špatný, rozvoj myšlení a diskuze

Plánovaná struktura setkání:

1. Přivítání 3 min
2. Příběh podle kostek 5 min
3. Křížovka – tajenka byla slovo zvědavost – návrat k minulé hodině 5 min
4. Čtení knížky – kapitola 2, 3. blok – STRACH 5 min
5. Diskuze – Co je to strach? Je strach k něčemu dobrý? 10 min
6. Aktivita: Strach z neznámého – předmět do dlaní Kiwi – diskuze kdo co cítil 8 min
7. Aktivita: Vyděšený mimozemšťan 8 min
8. Úklid a rozloučení 3 min

Uskutečněná struktura setkání:

1. Přivítání 2 min
2. Příběh podle kostek 8 min
3. Křížovka 4 min
4. Čtení knížky 5 min
5. Diskuze 10 min – Chlapec, který chodí na filosofii čtvrtým rokem, přišel na to, že strach je dobrý k tomu, pokud uvidíme třeba tygra tak utečeme a tím si zachráníme život – důvod proč strach máme
6. Strach z neznámého 8 min – Některé děti měli strach už jen díky tomu, že jsme jim řekli, že něco dostanou do ruky. Aktivity se zúčastnili všechny děti, v následné diskuzi se jsme si řekli, z čeho měli strach a proč.
7. Vyděšený mimozemšťan 7 min – Aktivita se přespříliš nepovedla z pedagogického hlediska, jelikož jsem (Martin) hru dětem nevysvětlil do detailů. Následné posuzování dobrého a špatného důvod proč by se mohl něčeho bát, se změnilo ve velké fantazírování a hru jsme nedokázali ukočírovat.
8. Úklid 3 min

Tak, jak jsme z minulé praxe odcházeli plni optimismu, dnešní setkání se nám přespříliš nepodařilo. U příběhu z kostek jsme děti nedokázali držet v příběhu podle daných kritérií, jelikož jsme si stanovili, že to bude příběh o opičce. Pro čtení jsme vybrali kapitolu 2. 3 blok a postavili na něm aktivity, i když jsme nedokončili blok 2., což některé děti těžce nesly. Rozhodli, že příště budeme číst druhou kapitolu od začátku a vrátíme se k věcem, které jsou v příběhu použitelné. Dalším problémem byla neukázněnost dětí, kterou jsme nezvládali ukočírovat, je to pro nás opravdu oříšek, ale pevně věřím, že jsme od minule určitý pokrok udělali. V diskuzi jsme opět těžko děti drželi v určitých mezích, neboť nám stále někam utíkaly.

Jsme velice rádi za postřehy paní Jozové a do příště si dáváme za úkol zlepšení v následujících krocích:
1. Důkladně a jasně dětem říci co od nich požadujeme
2. Udržení kázně
3. Udržení dětí v určitém směru kam potřebujeme jako pedagogové dojít
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
MartinSvec



Založen(a): 5.1.2016
Příspěvky: 14
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 11. 02. 2016 12:34:04    Předmět: Citovat

Datum: 8. 2. 2016 – 6. setkání

Cíl setkání: Děti pochopí, že na některé situace a věci je potřeba koukat z více úhlů pohledu, že to co se jeví jako špatné, může být dobré a naopak. Rozvoj kreativního myšlení.

Plánovaná struktura setkání:

1. Jedno slovo – asociace
2. Zařazení pojmů – kategorie – symbol, přísloví a pocit
3. Čtení příběhu Blanka a Jirka
4. Diskuze
5. Puzzle – rub a líc / vegetariánství
6. Úhel pohledu – dobrá a špatná věc
7. Rozloučení a úklid

Uskutečněná struktura setkání:

1. Jedno slovo – asociace
2. Zařazení pojmů – kategorie – symbol, přísloví a pocit
3. Čtení příběhu Blanka a Jirka
4. Diskuze
5. Puzzle – rub a líc / vegetariánství
6. Úhel pohledu – dobrá a špatná věc
7. Rozloučení a úklid

Jelikož se v minulé hodině dětem nelíbilo, že jsme v příběhu přeskočili, rozhodli jsme se, že budeme číst druhou kapitolu od začátku. Během setkání byly děti poměrně ukázněné a otázku kázně jsme toto setkání s Vojtou zvládli. Snažili jsme se co nejvíce poučit z předešlé hodiny, která nebyla zrovna ideální. S naší prací jsme byli spokojeni a pořídili jsme při tomto setkání také audionahrávku. Zhodnotili jsme, že puzzle byly až příliš složité, ale nápad to byl dobrý. Také jsme se rozhodli, že po čtení příběhu necháme na dětech, jakým směrem se chtějí vydat, ale dopředu jsme byli připravení na dvě varianty, viz 5. aktivita. Jendo s děvčat za námi přišlo s námětem, který by na další hodině rádo řešilo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
MartinSvec



Založen(a): 5.1.2016
Příspěvky: 14
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 09. 03. 2016 21:41:47    Předmět: Citovat

Datum: 15. 2. 2016 – 7. setkání

Vojta toto setkání zrealizoval sám, neboť Martin byl v Norsku. S vedoucí praxe jsme byli předem domluveni a vše bylo bez problému.

Cíl setkání: Seznámení účastníků s pojmem rub a líc, úhel pohledu a aplikaci v praxi

Setkání probíhalo podle připraveného programu. Za celou dobu trvání schůzky se však stihly pouze dvě aktivity. Setkání navazovalo na předešlé téma a dále ho rozvíjelo

Struktura setkání:
1. Konverzace ve skupině na téma: Proč někteří lidé nechápou věci, které už byly vysvětleny- 2 minuty
2. Navázání na minulou schůzku na téma rub a líc 40 minut
- Děti se rozhodovaly v různých situacích a přecházely na strany podle jejich přesvědčení
- Následovalo zhodnocení na jakém předpokladu se rozhodovaly
- Pro pochopení a proniknutí do hloubky byla řečena část příběhu o námořnících, kteří objevili ostrov, museli se však kvůli počasí rozhodnou zda odplout nebo zůstat
- Na závěr se zhodnotila kritéria pro výběr
3. Úklid – 3 minuty

Důležité je zaujmout děti, pokud vycítí dobrou náladu, klid a pohodu, začnou spolupracovat naprosto jinak. Jednalo se o čistou improvizaci, protože šlo o reagování na přímou konfrontaci. Věřím, že to šlo v skutku dobře. Podle mého názoru je to celkově přijatelnější a prospěšnější než se držet stroze konceptu. Každou další schůzku se pokoušíme obměňovat aktivity, aby měly účastníci pocit pestrosti. Rozhodně je o čem diskutovat a k čemu se vrátit. Celkově hodnotím hodinu jako zatím nejzdařilejší a těším se na další.

Paní Jozová nám po každé hodině předává své poznatky, ty se postupem s každou další schůzkou zmenšují neboť je potřeba vytýkat méně věcí než na začátku. Doufám, že i pro ni je naše přítomnost přínosná. Získá tak nový pohled na věci, které zažívá v praxi každý den.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
MartinSvec



Založen(a): 5.1.2016
Příspěvky: 14
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 09. 03. 2016 22:15:27    Předmět: Citovat

Datum: 29. 2. 2016 – 8. setkání

Cíl setkání: rozvoj schopnosti dívat se na situaci z více úhlů pohledu a podle toho zvážit své rozhodnutí

Jelikož Vojta věděl, že bude končit, chtěl si své poslední setkání s dětmi co nejvíce užít a vyzkoušet si naposledy vedení hodiny. Plně jsem ho v tom podpořil, připravil osu hodiny sám a se mnou ji konzultoval. Chtěl jsem, aby hodinu vedl spíše on, jelikož jsme se na tom domluvili.

Plánovaná struktura setkání:

1. Přečtení vlastního příběhu - návaznost na minule rub a líc - budou se rozhodovat co by udělali
2. Rozhodování na základě více úhlů pohledu
3. Čtení - kapitola 2: str. 16
4. Převyprávění příběhu – každý jedna věta
5. Trpělivý/netrpělivý
6. Dobré a špatné důvody netrpělivosti
Děti na minulé hodině Vojtu poprosily, jestli by jsme si vzali ponožky a dali jim čas, udělat ponožkový příběh. Jelikož jsme nevěděli, o co se jedná, počítali jsme s ním ale kdy a kam ho zařadit jsme netušili.

Uskutečněná struktura setkání:
1. Ponožkový příběh – děti vedli ponožkový dialog
2. Přečtení vlastního příběhu – děti spolupracovali a klidně poslouchali
3. Rozhodování na základě více úhlů pohledu
4. Čtení příběhu
5. Převyprávění příběhu – vznikl malý problém v tom, že jsme byli požádáni o to, aby se v příběhu objevil tygr. Aktivita se pojala volněji, děti bavila a jako konečná splnila svůj účel.

Podstatné bylo, že jsme naplnili cíl, který jsme si stanovili. Děti tato aktivita nesmírně baví a rozhodování ve chvíli, kdy se dostávají do konfrontace s jiným úhlem pohledu, nám přijde jako věc, na které se dá stavět. Opět zabrala převážnou část hodiny. Jako kladné považujeme to, že jsme zapojili nejmladšího člena skupiny tak, že se opravdu snažil a myslíme, že byl se sebou spokojený. Snažili jsme se dětem prezentovat i náš úhel pohledu na danou situaci, za což byly rády. Jedna holčička to celé moc nechápala, tak jsme ji řekli, aby se pokusila najít situaci, kdy měla možnost volby a nevěděla, jak se rozhodnout. Řekla nám, že to bylo u babičky, když nevěděla, co si dá k obědu. Řekla, jak se rozhodla a proč. Hodina se nesla v příjemném duchu. Se svou prací jsme byli s Vojtou spokojeni.
[/b]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
MartinSvec



Založen(a): 5.1.2016
Příspěvky: 14
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 27. 03. 2016 21:58:57    Předmět: Citovat

Datum: 14.3.2016 10. setkání

Cíl setkání: rozvoj schopnosti dívat se na situaci z více úhlů pohledu a podle toho zvážit své rozhodnutí

Jelikož se jednalo o moje poslední setkání se skupinou, rozhodl jsem se, že dětem dám vybrat aktivity, které je nejvíce bavily. Děti mi na devátém setkání sdělily, že by chtěly dělat aktivitu, při které se musí rozhodovat (Vojta 8. setkání).

Plánovaná struktura setkání:

1. Přivítání
2. Ponožkový příběh
3. Příběh na rozhodování
4. Rozloučení

Uskutečněná struktura setkání:

1. Přivítání
2. Ponožkový příběh
3. Příběh na rozhodování
4. Rozloučení

Pro děti jsem připravil příběh v němž se museli vzájemně domlouvat ale i každý individuálně rozhodovat. Příběh pokračoval tak, podle toho pro jakou variantu rozhodnutí byla většina. Děti spolu o rozhodnutích diskutovaly a kladly argumenty.

V půlce příběhu jsem jim dal mapu, kde měly vyznačený poklad, který v příběhu hledaly. Mapa byla utvořena podle třídy, ve které jsme se potkávali. Děti nakonec poklad opravdu našly a o to víc jsem na aktivitu pyšný, jelikož mi posloužila k tomu, že jsem se s dětmi patřičně rozloučil.

Mockrát bych chtěl poděkovat paní Bc. Vlaďce Jozové, která nám byla s Vojtou dobrým poradcem a předala nám spoustu zkušeností a vždy dala zpětné hodnocení jak kladné, tak negativní. Této praxe si opravdu vážím, jelikož posloužila k našemu osobnímu rozvoji.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign