Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE-ZS_O_Nedbala_Paleckova_Smejkalova

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 18. 11. 2015 23:58:48    Předmět: 2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE-ZS_O_Nedbala_Paleckova_Smejkalova Citovat

Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2015/2016 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Smejkalova



Založen(a): 26.1.2016
Příspěvky: 11
Město: Ceske budejovice

PříspěvekZaslal(a): 05. 02. 2016 15:30:20    Předmět: 1.setkání Citovat

1. SETKÁNÍ
Datum: 6.11.2015
Časová dotace: 45 minut
Počet dětí: 16
Cíl setkání:
• Děti rozumí tomu, co je to filozofování
• Děti si navzájem nevstupují do řeči
Plánovaná struktura setkání:
• Přivítání, představení filozofování – 5 min,
Saša a Markétka - čtení příběhu
• seznámení: formou kolečka - jmenuji se ... a právě ted' se cítím ...
• proč se v každé situaci jinak cítím? (ve škole při testu, doma, u babičky, na kroužku)10 min
• proč se mám nějak cítit? 5 min
• musím mít pocit? ano - ne (řešíme, zda to lze bez pocitu, protiklady)
• diskuze – 20 min.,
• shrnutí - 5 min., rozloučení 1 min
Skutečná struktura jednání:
• Přivítání, představení filozofování – 3 min.,
• seznámení kolečko - 8 min
Saša a Markétka, 3.kap. - učíme se filozofovat - čtení příběhu - 5min
Musím mít pocit ano - ne, diskuze – 3 min. - Děti se shodly na tom, že vždy máme nějaký pocit. Každý se nějak cítí),napadla je otázka, že i jejich domácí mazlíčci mají pocity, děti se shodly na tom, že nikdy nebyla situace, kdy by neměly žádný pocit.
• diskuze – 20 min.,
• ,,Cítí se nějak i můj playstation nebo pc, mobil,...? 7 min
• shrnutí, rozloučení – 2 min.
Co se podařilo:
Děti nejvíce bavila část, kdy jsme se dostali k tomu, zda mají city zvířata nebo věci jim blízké, třeba i elektronika. Diskutovaly se zájmem.

Co se nepodařilo:
Zezačátku se děti měly tendenci překřikovat a tišší žáci se těžko dostávaly ke slovu, proto se pro příště budeme snažit udržet kolečko po celou dobu diskuze, aby měly šanci se zapojovat i tišší jedinci.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Smejkalova



Založen(a): 26.1.2016
Příspěvky: 11
Město: Ceske budejovice

PříspěvekZaslal(a): 05. 02. 2016 15:49:09    Předmět: 2.setkání Citovat

2. SETKÁNÍ
Datum: 13.11.2015
Časová dotace: 45 minut.
Počet: 15
Cíl setkání:
• Děti si dokáží uvědomit důležitost toho nebýt sám – mít rodinu.
Plánovaná struktura setkání:
• Přivítání – 3 min.
• Kolečko – jmenuji se a kde se cítím nejbezpečněji 10 min
• Téma: Rodina
• Co pro Vás znamená rodina? 10 min
• Záleží na tom, jak je rodina velká? 10 min
• Je můj nejlepší kamarád součást rodiny 10 min
• Shrnutí, rozloučení – 2 min.
Skutečná struktura jednání:
• Přivítání – 3 min.
• Kolečko – jmenuji se a kde se cítím nejbezpečněji 12 min
• Téma: Rodina
• Co pro Vás znamená rodina? 10 min
• Mají všichni rodinu? 10 min
• Musí být rodina ‘‘opravdová‘‘? Děti se snažily vysvětlit, že ten, kdo rodinu nemá, tak má vlastně přátele, kteří jsou mu blízké jako rodina.
• Můj nejlepší kamarád součást mojí rodiny. 10 min
• Shrnutí, rozloučení – 2 min.
Co se podařilo:
Tentokrát jsme si lépe pohlídali udržení kruhu, aby měly možnost zapojit se do diskuze všechny děti.
Co se nepodařilo:
Některé myšlenky dětí byly tak rychlé, že se těžko zaznamenávaly na tabuli, mělo rychlý spád a děti už si pak nemohly vzpomenout, protože už myšlenku zapomněly.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Smejkalova



Založen(a): 26.1.2016
Příspěvky: 11
Město: Ceske budejovice

PříspěvekZaslal(a): 05. 02. 2016 16:12:23    Předmět: 3.setkání Citovat

3. SETKÁNÍ
Datum: 18. 11. 2015
Časová dotace: 45 min
Počet: 16
Cíl setkání:
• Děti se koncentrují, jsou naprosto soustředění, chápou dění přírody na podzim. Seznámení s druhy nálad.
¨téma: podzim
Plánovaná struktura setkání:
• Přivítání – 2 min.,
• Kolečko – jmenuji se … a moje nejoblíbenější roční období je …. 10 min
• Cvičení: Jsem lísteček na stromě… fouká lehký vánek, začíná vichřice, … padám k zemi. Děti se vžijí do lístečku, já udávám pokyn – vánek, větřík, vichřice, bouřka, padám,… Cvičení na lepší představu o podzimu ne jen o tom, jak to vnímáme my lidé, ale jak to vnímá příroda. Pro lepší koncentraci, pozornost, soustředěnost. 10min
• Cvičení: Podzim jako jedno z ročních období, co pro Vás znamená? S čím máte toto roční období spojené? Jaká je nálada podzimu? 25min
• shrnutí, rozloučení – 2 min.
Skutečná struktura jednání:
• Přivítání – 2 min.,
• Kolečko s představením a oblíbeným ročním obdobím 10 min
• Hra na lístečky 10 min
• Chtěl bych být listem! Jeden chlapeček řekla, že by byl rád listem, že by nemusel chodit do školy a mohl by lítat, většina dětí se k jeho názoru přiklonila, ale ostatní argumentovali tím, že mají doma maminku a tatínka a že by se jim stýskalo po hračkách a po kamarádech a že by listem být nechtěli.
• Je podzim. Jakou máte náladu? A jakou má náladu podzim? Jakou mají náladu lístečky, které padají ze stromu? 17 min diskuze
• shrnutí, rozloučení – 2 min.
Co se podařilo:
Děti se soustředily jen na téma podzimu. Byli koncentrovaní, hra s lístky je moc bavila a probudila je k aktivitě.
Co se nepodařilo:
Nezvládly jsme se dostat k otázkám jako například proč jdou některé aktivity dělat jen na podzim, ale i tak byla diskuze velmi plodná a nakonec jsme místo toho dokonale probraly nálady.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Smejkalova



Založen(a): 26.1.2016
Příspěvky: 11
Město: Ceske budejovice

PříspěvekZaslal(a): 05. 02. 2016 16:32:53    Předmět: 4.setkání Citovat

4. SETKÁNÍ
Datum: 20.11. 2015
Časová dotace: 40 min
Počet: 14

Cíl setkání:
• Děti se nebojí říct, když je jim něco nepříjemné. Děti ví, co je strach.
Plánovaná struktura setkání:
• Přivítání – 2 min.,
• Kolečko: jmenuji se 10 min
• Téma: Saša a Markétka, 9.kap.
• Co nemám rád? 10 min
• Co je mi nepříjemné? 5 min
• Musím to dělat, i když to nemám rád? 10 min
• Z čeho mám strach? Jak poznáte, že máte strach? 12 min
• shrnutí, rozloučení – 3 min.
Skutečná struktura setkání:
• Přivítání – 2 min.,
• Kolečko: jmenuji se 10 min
• Téma: Saša a Markétka, 9.kap.
• Co nemám rád? 10 min
• Musím něco dělat, i když to dělat nechci? 10 min
• Z čeho mám strach? Jak poznáte, že máte strach? Proč existuje strach? Je k něčemu dobrý? Potřebujeme v našem životě strach? 12 min
• Co je dobré proti strachu, porad’me si navzájem.
• shrnutí, rozloučení – 3 min.

Co se podařilo:
Podařilo se nám otázku strachu vylepšit radama, které si děti dávaly navzájem. Př. Vem si do postele kulíška, prohlížej si hezkou knížku, poslouchej CD Hurvínka.
Co se nepodařilo:
Děti byly zamlklé, některé si vzpomněly na špatné sny, které se jim zdály předešlou noc. Téma se jim moc nelíbilo, myslím, že na ně bylo moc vážné a o strachu se bavit nechtěli. Vypadaly smutně a unaveně.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Smejkalova



Založen(a): 26.1.2016
Příspěvky: 11
Město: Ceske budejovice

PříspěvekZaslal(a): 07. 02. 2016 13:50:44    Předmět: 5.setkání Citovat

5. SETKÁNÍ
Datum: 25. 11. 2015
Časová dotace: 45 min.
Počet: 15
Cíl setkání:
• Děti dokáží společně spolupracovat - živější jedinci dávají prostor tišším dětem k vyjádření. Uvědomění si důležitosti mít kamaráda.
Plánovaná struktura setkání:
• Přivítání – 2 min.,
• jmenuji se…………. a cítím se jako………….. (doplnit nějaké zvíře) 10 min
• Mám kamaráda a ten mi připomíná ….. (doplní zvíře) 10 min
• Proč mi připomíná právě toto zvíře?
• Je důležité mít kamaráda? Proč?
• shrnutí, rozloučení
Skutečná struktura setkání:
• Přivítání – 2 min.
• Jmenuji se……………..a cítím se jako …... 8 min.
• Mám kamaráda a ten mi připomíná ………. 10 min
• Je mu podobný, protože má stejné …………. 6 min
• Diskuze: Každý máte kamaráda, jak jme právě zjistili. Myslíte si, že jsou kamarádi důležití? Proč jsou důležití? 16 min
• Shrnutí, rozloučení 3 min.
Co se podařilo: Dnes už více spolupracovali i tišší jedinci, protože si všimli, že i živější jedince zajímá jejich názor. Viděli, že máme zájem na tom, aby spolupracovali, a zbytečně se nebáli, nestyděli. Podle zvířat se podařilo nenápadnou formou zjistit, kdo je jaký typ člověka – př. Cítím se jako lev- Lev je král zvířat, vůdce smečky. Je dominantní jako lev.

Co se nepodařilo:
Měli jsme ještě připravenou otázku, zda může být kamarádem pes nebo jakékoliv zvíře místo člověka. K té už jsme se nedostali, protože děti bavilo přirovnávat sebe i své kamarády ke zvířátkům. Ale nepovažuji to za nepodařené, věnovali jsme se tomu, co je bavilo a diskuze byla plodná.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Smejkalova



Založen(a): 26.1.2016
Příspěvky: 11
Město: Ceske budejovice

PříspěvekZaslal(a): 07. 02. 2016 19:31:37    Předmět: Citovat

6. SETKÁNÍ
Datum: 27. 11. 2015
Časová dotace: 60 min.
Počet: 15
Cíl setkání:
Děti si dokáží společně zodpovědět, co je škola a k čemu je důležitá.
Plánovaná struktura setkání:
Přivítání – 2 min.,
Povídání o škole, proč je důležítá, co se zde učíme.
Tvoření + výběr otázek
Diskuze
Shrnutí, rozloučení
Skutečná struktura setkání:
Přivítání – 2 min.
Povídání si o škole. 10 minut
Tvoření + výběř otázek. 15minut
Diskuze: Co je písmo? 25 min
Shrnutí, rozloučení. 5 min.
Co se podařilo: Děti velice dobře spolupracovali, je vidět posun každou náštvěu. Děti se hodně začali zapojovat, jelikož toto téma se jich opravdu hodně týká + tato diskuze byla samozřejmě ve škole, tak je napadalo opravdu hodně věcí stím spojené.

Co se nepodařilo:
Příjde mi, že v tomto setkání se podařilo opravdu naplnit co jsme chtěli, jen by bylo dobré kdybychom měli ještě více času, ale děti bohužel šli s pani vychovatelkou ven, tak jsme nemohli ještě více rozvéct otázky,které děti zajímali.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Smejkalova



Založen(a): 26.1.2016
Příspěvky: 11
Město: Ceske budejovice

PříspěvekZaslal(a): 07. 02. 2016 19:32:08    Předmět: Citovat

7. SETKÁNÍ
Datum: 4. 12. 2015
Časová dotace: 60 min
Počet: 18
Cíl setkání:
Děti společně spolupracují, a doplňují se, rozvíjí myšlěnku kamaráda.
Plánovaná struktura setkání:
Přivítání – 2 min.
Kolečko – jmenuji se … Co nás napadne na téma-čert,mikuláš, anděl …. 10 min
Výber otázky pro diskuzi - 10minut
Diskuze – 30 - 35minut
Shrnutí, rozloučení – 2 min.
Skutečná struktura jednání:
Přivítání – 2 min.,
Kolečko s představením a s tím co nás napadne, když se řekne čert,mikuláš a anděl. 10 min
Výběr otázky pro diskuzi - 10minut
Diskuze: Jak poznáme čerta. - 35 minut
Shrnutí, rozloučení – 2 min.
Co se podařilo:
Děti byly dnes velice aktivní, hodně na sebe navazovaly, a snažily se doplnovat druhého
Co se nepodařilo:
Zvládnout děti, protože se do tohoto tématu tak ponořily, že sice na sebe navazovaly, ale hodně přes sebe křičely, a chtěly pořád mluvit oni.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Smejkalova



Založen(a): 26.1.2016
Příspěvky: 11
Město: Ceske budejovice

PříspěvekZaslal(a): 07. 02. 2016 19:32:26    Předmět: Citovat

8. SETKÁNÍ
Datum: 11.12. 2015
Časová dotace: 60 min
Počet: 18
Cíl setkání:
Zapojí se do dizkuze všechny děti. Dokážeme je dostatečně motivovat k diskuzi.
Plánovaná struktura setkání:
Přivítání – 2 min.,
Navození atmosféry k dnešnímu setkání - 5 minut
Co vše nás napsadne, když se řekne ZIMA? - 10 minut
Výběr otázek pro diskuzi - 10minut
Diskuze – 20 minut
Shrnutí, rozloučení – 3 min.
Skutečná struktura setkání:
Přivítání – 2 min.,
Navození atmosféry k setkání - 5minut
Co nás vše napadne, když se řekne ZIMA? - 15minut
Výbeř otázek – 10min
Diskuze: Proč je sníh bílej? 30min
Shrnutí, rozloučení – 3 min.

Co se podařilo:
Podařilo se nám aby se děti soustředily na dané téma.
Co se nepodařilo:
Ze začátku se děti měly tendenci hodně překřikovat a někteří se těžko dostávaly ke slovu. Musíme se snažit tomuto hodně zamezit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Smejkalova



Založen(a): 26.1.2016
Příspěvky: 11
Město: Ceske budejovice

PříspěvekZaslal(a): 07. 02. 2016 19:32:55    Předmět: Citovat

9. SETKÁNÍ
Datum: 18. 12. 2015
Časová dotace: 60 min
Počet: 19
Cíl setkání:

Plánovaná struktura setkání:
Přivítání – 2 min.
Seznámení s dnešním tématem - Téma: Vánoce – 5minut
Připravené otázky: Co jsou Vánoce? Proč zdobíme stromeček? Co je ozdoba? Vánoční cukroví je.......? - 5minut
Výběr otázky k diskuzi – 10minut
Dizkuze: Co je ozdoba? 30 minut
Shrnutí, rozloučení – 3 min.
Skutečná struktura jednání:
Přivítání – 2 min.
Seznámení s dnešním tématem - Téma: Vánoce – 5minut
Předložená připravených otázek: Co jsou Vánoce? Proč zdobíme stromeček? Co je ozdoba? Vánoční cukroví je.......? - 5minut
Výběr otázky – 10 minut
Diskuze: Co je to ozdoba? - 30minut
Shrnutí, rozloučení – 3 min.
Co se podařilo:
Dětem se strašně líbilo téma, takže i když jsme měli otázky připravené a nemohly tentrokrát žádné vymyšlet byli nadšený. Vzhledem k tomu, že bylo před Vánocemi, tak se děti těšily a diskuze byla opravdu povedená.
Co se nepodařilo:
Udržet děti v klidu. Tak se jim toto téma líbilo, že byli nadšený, a pořád a pořád chtěly mluvit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Smejkalova



Založen(a): 26.1.2016
Příspěvky: 11
Město: Ceske budejovice

PříspěvekZaslal(a): 07. 02. 2016 19:33:22    Předmět: Citovat

10. SETKÁNÍ
Datum: 8. 1. 2016
Časová dotace: 60 min
Počet: 21
Cíl setkání:
Vybrat otázku k textu, který přečteme. Aktivizovat děti k aktivitě, s probudit k zapojení.
Plánovaná struktura setkání:
Přivítání – 2 min.
Téma: Nemocnice pro panenky. Kapitola 1 - Čtení z knihy - 5minut
Psaní vymyšlených otázek + výběr – 15minut
Diskuze: - 30minut
Shrnutí, rozloučení – 2 min.
Skutečná struktura jednání:
Přivítání – 2 min.
Téma: Nemocnice pro panenky. Kapitola 1 – čtení z knihy – 5minut
Psaní + výběr vymyšlených otázek – 15minut
Diskuze – Proč se dá lego skládat? - 25minut
Shrnutí, rozloučení – 2 min.
Co se podařilo:
Udržet náplanovanou strukturu. ,,Vyřešit,, vybranou otázku. Moc je tato otázka bavila a probudili se opravdu hodně k aktivitě.
Co se nepodařilo:
Nezvládly jsme se zapojit uplně všechny děti. Bylo tam pár jedinců, kteří pořád povídali, i když jsme se snažili je nějak ,,krotit,,
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Smejkalova



Založen(a): 26.1.2016
Příspěvky: 11
Město: Ceske budejovice

PříspěvekZaslal(a): 07. 02. 2016 19:37:54    Předmět: Citovat

NAHRÁVKA http://ulozto.cz/xp7HSXxL/paleckovasmejkalova-amr
+ HESLO: praxe[/url]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign