Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor(ka) |
Zpráva |
Ríša Macků
Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
|
Zaslal(a): 23. 04. 2015 20:49:08 Předmět: 2014/2015 - ZPRÁVY Z PRAXE- SD_Dukelska_Bradáčová,Černá |
|
|
Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:
- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.
Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.
Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.
V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2014/2015 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.
PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hana Černá
Založen(a): 5.5.2015 Příspěvky: 10 Město: Černovice
|
Zaslal(a): 07. 05. 2015 11:04:47 Předmět: |
|
|
1. setkání
Datum: 30.4. 2015
Časová dotace: 45 minut
Počet: 12 dětí
Cíl setkání:
- seznámení se
- představení programu Filozofie pro děti
- stanovení pravidel
Plánovaná struktura s časovou dotací:
- vzájemné představení pomocí her (15 min.)
- seznámení s průběhem našich návštěv v ŠD + stanovení pravidel
(10 min.)
- téma k diskuzi: "Naše jména." (20 min.)
Skutečná struktura s časovou dotací:
- hry na seznámení proběhly dle plánu, děti spolupracovaly (15 min.)
- v kruhu jsme dětem sdělily základní informace a společně jsme si
stanovily pravidla našich setkání (15 min.)
- otázka k diskuzi: "Záleží na tom, jak nám lidé říkají?" - děti řešily téma přezdívek, zda se jim líbí nebo by je změnily, dále proběhla diskuze o tom, zda by se děti chtěly jmenovat jinak a proč (20 min.)
Co se podařilo:
- cíle se nám podařili naplnit
- seznámení s dětmi proběhlo bez konfliktů, hry se dětem líbily, všechny děti se s radostí zapojily
- děti zaujalo vymýšlení pravidel
- diskuze proběhla aktivně
Co se nepodařilo:
- nepodařilo se zapojit všechny děti do diskuze
- vytváření pravidel jsme dělaly déle než bylo v plánu, přetáhly jsme časovou dotaci cca o 5 min.
Hana Černá, Kateřina Bradáčová |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hana Černá
Založen(a): 5.5.2015 Příspěvky: 10 Město: Černovice
|
Zaslal(a): 19. 05. 2015 13:46:55 Předmět: |
|
|
2. setkání
Datum: 5.5. 2015
Časová dotace: 45 minut
Počet: 10 dětí
Cíl setkání:
- uskutečnit diskuzi, tak aby se zapojila alespoň polovina dětí
- zamyslet se nad tím, jak se člověk chová a tváří v různých náladách
Plánovaná struktura s časovou dotací:
- otázky na úvod: Jak se dnes máte? Jakou máte náladu a proč? (5 min.)
- hra: výrazy tváří - děti si vylosují náladu, kterou následně musí předvést, ostatní hádají, o jakou náladu se jedná (10 min.)
- přečtení textu (úryvek s knihy) (10 min.)
- téma k diskuzi: "Dobrá a špatná nálada" (15 min.)
Skutečná struktura s časovou dotací:
- otázky na úvod proběhly a při nich jsme si i zopakovaly pravidla pro diskuzi, které jsme si předchozí setkání stanovily (5-7 min.)
- následovala hra, které se zúčastnilo 8 dětí, 2 děvčata předvádět nálady nechtěla, tak jsme je nenutily a mohly náladu nakreslit a poté ostatním obrázek ukázat (15 min.)
- přečtení textu (7 min.) pozn. Úryvek dětem předčítala Katka.
- otázka k diskuzi: Proč máme někdy dobrou náladu a někdy špatnou? S naší pomocí děti vytvořily tuto otázku a poté jsme se snažily diskutovat. (15. min.)
Co se podařilo:
- první cíl se nám podařil naplnit, aktivně se zapojilo 6 dětí
- hrou jsme se snažily naplnit druhý cíl, což se podařilo - všechny děti přemýšlely, jak se tváří/ chovají, když mají radost, když jsou zklamaní apod. i děvčata, která obrázek kreslila se musela zamyslet, co nakreslí
- hra posloužila i jako motivace pro následující diskuzi
Co se nepodařilo:
- nedařilo se dětem vymyslet otázky, spíše měly tendenci nám vyprávět jakou mají náladu oni, kdy naposledy měly špatnou náladu apod. -> směřovalo to k "vyprávění si zážitků"
- řetězové čtení se nepodařilo ( Jonáš stále nevěděl, kde se v textu nacházíme, Daneček četl potichu a ostatní ho neslyšely,... proto jsme zvolily variantu, že text přečte Katka.)
Hana Černá, Kateřina Bradáčová |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kateřina Bradáčová
Založen(a): 5.5.2015 Příspěvky: 10 Město: Veselí nad Lužnicí
|
Zaslal(a): 20. 05. 2015 11:51:16 Předmět: |
|
|
3. setkání
Datum: 7.5. 2015
Časová dotace: 45 minut
Počet: 13 dětí
Cíl setkání:
- rozvinutí diskuze na téma: Dárek
- pomocí kresby vyjádřit myšlenku a okomentovat obrázek
Plánovaná struktura s časovou dotací:
- motivace: vyřešení tajenky, ve které vyjde téma: Den matek, kterým se budeme zabývat (10 min.)
- stručné povídání si o tématu (5 min.)
- kreslení obrázku: Dárek pro maminku (10-15 min.)
- následující diskuze na téma: dárek + okomentování obrázků (15 min.)
Skutečná struktura s časovou dotací:
- tajenka (10 min.)
- kresba obrázku (15 min.)
- diskuze: řešení témata darů- děti komentovaly obrázky, které nakreslily, řešily jsme přísloví: Darovanému koni na zuby nekoukej. (15. min.)
Co se podařilo:
- tajenka se dětem moc líbila, povedená motivace
- obrázky kreslily s nadšením
- Maruška přišla s nápadem přísloví, které znala od babičky. (Darovanému koni na zuby nekoukej.)
Co se nepodařilo:
- děti si skákaly do řeči, nedodržování pravidel, které jsme si stanovily na prvním setkání
Kateřina Bradáčová, Hana Černá |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hana Černá
Založen(a): 5.5.2015 Příspěvky: 10 Město: Černovice
|
Zaslal(a): 04. 06. 2015 16:34:43 Předmět: |
|
|
4. setkání
Datum: 12.5. 2015
Časová dotace: 45 minut
Počet: 12 dětí
Cíl setkání:
- rozvoj slovní zásoby
- zamyšlení nad tématem tajemství
Plánovaná struktura s časovou dotací:
- rekapitulace minulého setkání (3 min.)
- asociace ke slovu tajemství (7 min.)
- přečtení příběhu (10 min.)
- tvorba otázek (5 min.) ->diskuze (10 min.)
- daná otázka: Komu by svěřily děti tajemství a proč? (7 min.)
- rozloučení (2 min.)
Skutečná struktura s časovou dotací:
- rekapitulace minulého setkání (3 min.)
- asociace ke slovu tajemství (7 min.)
- přečtení příběhu (10 min.)
- tvorba otázek (5 min.) ->diskuze (13 min.)
- otázky: Mohu někomu říct tajemství?
Co je tajemství?
- daná otázka: Komu by svěřily děti tajemství a proč? (5 min.)
- rozloučení (2 min.)
Co se podařilo:
- děti zaujal příběh
- řetězové čtení
- asociace - aktivní účast všech dětí
Co se nepodařilo:
- diskuze byla rušena příchody a odchody dětí na kroužky |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hana Černá
Založen(a): 5.5.2015 Příspěvky: 10 Město: Černovice
|
Zaslal(a): 04. 06. 2015 16:50:49 Předmět: |
|
|
5. setkání
Datum: 14.5. 2015
Časová dotace: 50 minut
Počet: 12 dětí
Cíl setkání:
- zamyšlení nad tématem vesmír
- naučit se odůvodnit svůj názor
Plánovaná struktura s časovou dotací:
- motivace: video ukázka (5 min.)
- kreslení obrázku na téma: Jak vypadá vesmír. (10 min.)
- diskuze nad obrázky (15 min.)
- hra: UFO (5 min.)
- aktivita: společné vymýšlení příběhu o vesmírném putování (15 min.)
Skutečná struktura s časovou dotací:
- motivace: video ukázka (5 min.)
- kreslení obrázku na téma: Jak vypadá vesmír. (10 min.)
- diskuze nad obrázky (10 min.)
- hra: UFO (5 min.) -> vyplynula otázka: Jestli existují jiní lidé než jsme my. (7 min.)
- aktivita: společné vymýšlení příběhu o vesmírném putování (15 min.)
- příběh nedokončený, úkol pro děti do příště: vymyslet závěr příběhu
Co se podařilo:
- diskuze nad obrázky
- hra: UFO
Co se nepodařilo:
- nestihly jsme dokončit příběh -> dokončení - úkol do příštího setkání |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hana Černá
Založen(a): 5.5.2015 Příspěvky: 10 Město: Černovice
|
Zaslal(a): 31. 08. 2015 18:45:03 Předmět: |
|
|
6. setkání
Datum: 20.5. 2015
Časová dotace: 45 minut
Počet: 11 dětí
Cíl setkání:
- rozvoj logického myšlení
- uvědomění si, jak se chovat k cizím lidem
Plánovaná struktura s časovou dotací:
- asociace na téma cizí lidé- kolečko, kdy každý řekne, co ho napadne při tématu cizí lidé (5-10 min.)
- aktivita:ve skupinkách vymyšlení krátké scénky (15 min.)
- předvedení scének a následná diskuze (15 min.)
- shrnutí a zhodnocení (5-7 min.)
Skutečná struktura s časovou dotací:
- asociace (5-7 min.) Nejvíce se objevily odpovědi: strach, s cizími lidmi nemluvím.
- vymyšlení scének (15 min.) Trvalo rozdělení do skupinek, ve kterých scénky měli předvádět.
- předvedení a diskuze, po scénce byl čas na vyjádření myšlenky a prodiskutování ( 15-18 min.)
- zhodnocení (5 min.)
Co se podařilo:
- děti bavilo vymýšlet scénky - plně se vžily do situací, které by mohly nastat
- dostatečně jsme probrali téma cizí lidé
Co se nepodařilo:
- dětem trvalo než se domluvily, kdo s kým bude hrát scénky - pro příště bychom si připravily nějakou aktivitu, jak je rozdělit
- zhodnocení proběhlo velmi stručně, polovina dětí odcházela na zájmové kroužky
Hana Černá, Kateřina Bradáčová |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kateřina Bradáčová
Založen(a): 5.5.2015 Příspěvky: 10 Město: Veselí nad Lužnicí
|
Zaslal(a): 31. 08. 2015 19:24:28 Předmět: |
|
|
7. setkání
Datum: 21.5. 2015
Časová dotace: 45 minut
Počet: 11 dětí
Cíl setkání:
- rozvoj slovní zásoby
Plánovaná struktura s časovou dotací:
- asociace na téma Hra + odůvodnění, proč je napadlo zrovna to, co řekli (10 min.)
- diskuze o tom, jaké hry mají nejraději a proč (7-10 min.)
- aktivita: vylosování slova a 1 min. o slově povídat ( slova: hra, hračka, podvod, spravedlnost, fotbal, počítačová hra, pravidla, zákaz,...) (15 min.)
- diskuze na téma: podvádění ve hře (10 min.)
Skutečná struktura s časovou dotací:
- asociace + odůvodnění (10 min.)
- diskuze o hrách (10 min.) Všechny děti se zapojily. Vyšlo najevo, že nejraději mají sportovní hry.
- aktivita (15. min.)Aktivitu děti znaly a měly obavy, že si vytáhnou slovo, které nebudou znát. Ukázalo se, že obavy byly zbytečné, volili jsme známá slova.
- diskuze, otázky: Mohou si hrát i dospělí? A jak si hrají? Jsou všechny hry správné?
Co se podařilo:
- cíl se nám podařilo naplnit
- rozvinutá diskuze o počítačových hrách ( vhodné, nebezpečné, zbytečné), téma vyplynulo z otázky, zda jsou všechny hry správné
Co se nepodařilo:
- předpokládaly jsme, že diskuze bude na téma podvádění ve hře, ale když děti vymyslely otázky, netlačily jsme je do tématu, které jsme měly naplánované
Kateřina Bradáčová, Hana Černá |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kateřina Bradáčová
Založen(a): 5.5.2015 Příspěvky: 10 Město: Veselí nad Lužnicí
|
Zaslal(a): 01. 09. 2015 18:14:24 Předmět: |
|
|
8. setkání
Datum: 26.5. 2015
Časová dotace: 45 minut
Počet: 12 dětí
Cíl setkání:
- naučit se odůvodnit svůj názor
- rozvinout diskuzi
Plánovaná struktura s časovou dotací:
- aktivita: Je podle tebe spravedlivé, když.... A proč? různé možnosti, pro každé dítě (15 min.)
- přečtení textu (10 min.)
- následná diskuze (15-20 min.)
- na závěr zazpívání písničky (5 min.)
Skutečná struktura s časovou dotací:
- aktivita: co je a není spravedlivé (15 min.) Některým dětem dělalo problém odpovědět na otázku proč.
- přečtení textu (10 min.)
- diskuze, děti vymýšlely otázky ve dvojicích a hlasováním jsme vybrali otázku: Zda je spravedlivé, že někteří jsou bohatí a jiní chudí. Objevovaly se otázky podobného typu - zdravý/nemocný, chytrý/hloupý. Ke konci diskuze jsme narazily na otázku, kdo rozhoduje o tom, co je spravedlivé. (20 min.)
- písnička (5 min.)
Co se podařilo:
- děti aktivně vymýšlely otázky
- byl zvolen správný text, který děti zaujal
Co se nepodařilo:
- nestihly jsme v diskuzi dořešit otázku: Kdo rozhoduje o tom, co je spravedlivé.
Kateřina Bradáčová, Hana Černá |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kateřina Bradáčová
Založen(a): 5.5.2015 Příspěvky: 10 Město: Veselí nad Lužnicí
|
Zaslal(a): 03. 09. 2015 17:49:34 Předmět: |
|
|
9. setkání
Datum: 22.6. 2015
Časová dotace: 45 minut
Počet: 12 dětí
Cíl setkání:
- rozvoj komunikačních dovedností
- zamyšlení nad tématem přátelství
Plánovaná struktura s časovou dotací:
- asociace na téma přátelství (5 min.)
- aktivita: Je kamarád/Není kamarád - přiřadit kartičky (10 min.)
- přečtení textu (10 min.)
- následující diskuze + doplňující otázky (10 min.)
- hra: Lidský uzel (8-10 min.)
Skutečná struktura s časovou dotací:
- asociace ke slovu přátelství (5 min.)
- aktivita: losování kartiček, přiřazení, společné zhodnocení, kontrola a možné změny v zařazení (10 min.)
- přečtení textu- děti byli roztěkané, někteří nedávaly pozor a nevěděly, kde právě čteme. K urychlení jsme zvolily zdatnější jedince a text jsme společně dočetly.
- diskuze- děti otázky nenapadly, tak jsme použily doplňující otázky k tématu, které jsme měly připravené (10 min.)
- hra ( 10 min.) Hru jsme třikrát zopakovaly.
Co se podařilo:
- vydařila se aktivita s přiřazováním kartiček
- děti reagovaly na doplňující otázky
Co se nepodařilo:
- pár dětí v průběhu muselo odejít
- komplikované čtení ( tiché čtení, nepozornost)
Kateřina Bradáčová, Hana Černá |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kateřina Bradáčová
Založen(a): 5.5.2015 Příspěvky: 10 Město: Veselí nad Lužnicí
|
Zaslal(a): 03. 09. 2015 18:05:26 Předmět: |
|
|
10. setkání
Datum: 23.6. 2015
Časová dotace: 30 minut
Počet: 12 dětí
Cíl setkání:
- zhodnocení našich setkání
- shrnutí témat, které jsme probíraly
Plánovaná struktura s časovou dotací:
- aktivita: děti měly společně napsat všechno, na co si vzpomněly z našich setkání (o čem všem jsme si povídaly, jaké hry jsme hrály a podobně). (10-15 min.)
- diskuze- co se jim líbilo nejvíce, co se jim nelíbilo a proč (10 min.)
- hra na pobavení (10 min.)
Skutečná struktura s časovou dotací:
- aktivita (10 min.)
- diskuze (10 min.)
- hra (10 min.)
Co se podařilo:
- děti si ve třídě na nástěnku pověsily velký papír s tématy, který společně vytvořily
- živá diskuze, nejvíce se líbily aktivity herního typu, kreslení
Co se nepodařilo:
- od dětí jsme se dozvěděly, že by byly raději, když by mohla být naše setkání v jiné místnosti než ostatní děti, co čekaly na rodiče nebo zájmové kroužky, z důvodu velkého hluku (což nebylo možné z kapacitních důvodů budovy- všechny třídy byly v době našich návštěv obsazeny)
Kateřina Bradáčová, Hana Černá |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hana Černá
Založen(a): 5.5.2015 Příspěvky: 10 Město: Černovice
|
Zaslal(a): 09. 02. 2016 19:15:10 Předmět: |
|
|
1. setkání
Datum: 8.1. 2016
Časová dotace: 45 minut
Počet: 11 dětí
Cíl setkání:
- seznámení se
- představení programu Filozofie pro děti
- diskuze: Jména a pojmenování
Plánovaná struktura s časovou dotací:
- vzájemné představení pomocí her (15 min.)
- seznámení s průběhem našich setkání (10 min.)
- téma k diskuzi: "Jména a pojmenování" (20 min.)
Skutečná struktura s časovou dotací:
- seznamovací hry (15 min.)
- představení programu Filozofie pro děti (15 min.)
- otázka k diskuzi: "Myslíte si, že je fér, že děti si nemohou svá jména vybírat?", následovala debata o tom, jestli jsou spokojeni se svými jmény a jaké jméno by se jim líbilo více (15 min.)
Co se podařilo:
- cíle se nám podařili naplnit
- seznámení proběhlo zábavnou formou a všichni se zapojili
- živá diskuze
Co se nepodařilo:
- do diskuze se nám nepodařilo zapojit jednoho chlapce, vypadal, že ho téma zajímá, poslouchal a pokud nás nevyrušoval, do ničeho jsme ho nenutily
Hana Černá, Kateřina Bradáčová |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hana Černá
Založen(a): 5.5.2015 Příspěvky: 10 Město: Černovice
|
Zaslal(a): 09. 02. 2016 19:36:09 Předmět: |
|
|
2. setkání
Datum: 13.1. 2016
Časová dotace: 45 minut
Počet: 12 dětí
Cíl setkání:
- kresba sebe a kamaráda a vysvětlení, v čem se liší a v čem se podobají
Plánovaná struktura s časovou dotací:
- aktivita: přátelství - děti měly za úkol nakreslit sebe a kamaráda a popsat, jaké jsou mezi nimi rozdíly a v čem se podobají (20 min.)
- cvičení: kdo je přítelem a kdo přítelem není - každý si vylosoval kartičku a měl ji zařadit do kategorie "je kamarád" nebo "není kamarád" a odůvodnit to (15 min.)
- diskuze: Jestli je možné mít špatné přátelé... (10 min.)
Skutečná struktura s časovou dotací:
- kresba kamaráda děti bavila a rozdíly, které mezi sebou uváděly byli zpočátku jen vzhledové, ale 4 děti uvedly i rozdíly v povaze, charakteru (25 min.)
- cvičení se nám osvědčilo v minulém roce a všechny děti se zapojily (15. min.)
- otázka k diskuzi: Jestli je možné mít špatné přátelé? (5-7 min.)
Co se podařilo:
- aktivita a cvičení
Co se nepodařilo:
- na diskuzi už nezbylo moc času, tak se téma moc nerozvinulo
Hana Černá, Kateřina Bradáčová |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hana Černá
Založen(a): 5.5.2015 Příspěvky: 10 Město: Černovice
|
Zaslal(a): 10. 02. 2016 18:39:18 Předmět: |
|
|
3. setkání
Datum: 15. 1. 2016
Časová dotace: 45 minut
Počet: 12 dětí
Cíl setkání:
- rozvoj logického myšlení
- uvědomění si, významu slova spolu
Plánovaná struktura s časovou dotací:
- asociace na téma spolu (5 min.)
- aktivita: vymyslet a vyjmenovat, co nejvíce slov začínajících na "spolu" a vysvětlení významu slov (15 min.)
- rozdělení do dvou skupin - úkol: vymyslet věty (popřípadě příběh), ve kterých používaly slova, které vymyslely (15 min.)
- diskuze: Podle čeho se rozhodujete, že budete dělat něco sami, nebo s někým jiným?
Skutečná struktura s časovou dotací:
- asociace (5 min.)
- vymyšlení slov a vysvětlení významu (15 min.)
- po skupinách vymyslet věty (příběh), kde používaly vymyšlená slova začínající na "spolu" (10-15 min.)
- sdělení vět (příběhu) ostatním (5 min.)
- diskuze (10 min.)
Co se podařilo:
- jedna skupina dětí vymyslela věty, druhá se snažila o příběh, který se docela povedl
- děti se aktivně zapojily do diskuze
Co se nepodařilo:
- nezbyl čas na zhodnocení hodiny, nepočítaly jsme s tím že příběh budou číst druhé skupině
Hana Černá, Kateřina Bradáčová |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hana Černá
Založen(a): 5.5.2015 Příspěvky: 10 Město: Černovice
|
Zaslal(a): 10. 02. 2016 19:24:44 Předmět: |
|
|
4. setkání
Datum: 20. 1. 2016
Časová dotace: 40 minut
Počet: 9 dětí
Cíl setkání:
- zamyslet se nad tím, jak se člověk chová a tváří v různých náladách
- zapojit všechny do diskuze
Plánovaná struktura s časovou dotací:
- otázky na úvod: Jak se dnes máte? Jakou máte náladu a proč? (5 min.)
- hra: výrazy tváří - děti si vylosují náladu, kterou následně musí předvést, ostatní hádají, o jakou náladu se jedná (10 min.)
- přečtení textu (úryvek s knihy) (10 min.)
- téma k diskuzi: "Dobrá a špatná nálada" (15 min.)
Skutečná struktura s časovou dotací:
- toto téma a stejnou strukturu hodiny jsme použily už v minulém roce a zvolily jsme to znovu, protože se nám skupina dětí zdála aktivnější a chtěly jsme mít nějaké porovnání
- otázky na úvod proběhly, děti vyprávěly, co zažily ve škole a co budou dělat až přijdou domů a podobně (5-7 min.)
- následovala hra, které se všichni zúčastnili a děti se snažily vymýšlet i nálady, které jsme na lístečkách neměly napsané ( 10 min.)
- přečtení úryvku - děti se střídaly po odstavcích ( 10 min.)
- otázka k diskuzi: Souvisí nálada s tím, jak se chováme? (15. min.)
Co se podařilo:
- přečtení úryvku proběhlo bez problému
- všichni se do diskuze zapojily ( oproti skupině, kterou jsme měly minulý rok, možná je to také tím, že jsme téma zařadily až na 4. setkání)
Co se nepodařilo:
- při úvodních otázkách se děti překřikovaly, ale každý dostal prostor sdělit ostatním svojí náladu
- úryvek mohl být kratší ( ke konci už děti neudržely pozornost a začínaly si povídat mezi sebou)
Hana Černá, Kateřina Bradáčová |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hana Černá
Založen(a): 5.5.2015 Příspěvky: 10 Město: Černovice
|
Zaslal(a): 10. 02. 2016 19:58:29 Předmět: |
|
|
5. setkání
Datum: 22.1. 2016
Časová dotace: 45 minut
Počet: 10 dětí
Cíl setkání:
- rozvoj slovní zásoby
- zamyšlení nad tématem hodnocení
Plánovaná struktura s časovou dotací:
- asociace na téma hodnocení, hodnoty (5 min.)
- cvičení: ze seznamu položek vybrat 5, které jsou pro mě nejdůležitější a proč
+ průběžná diskuze: proč někdo považuje za důležité to a ne ono (30 min.)
- aktivita: Co by se (ne)mělo hodnotit? - sdílení názorů (10 min.)
Skutečná struktura s časovou dotací:
- asociace (5 min.)
- cvičení: každý měl možnost sdělit ostatním, co považuje za nejdůležitější a proč tam třeba nezařadil to, co měl kamarád před ním, mezitím se živě diskutovalo ( 30 min.)
- aktivita- narazili jsme na otázku hodnocení ve škole (klasifikace) (10 min.)
Co se podařilo:
- cíle se nám podařilo naplnit
- rozvinutá diskuze o hodnotách
- děti zaujalo téma hodnocení ve škole
Co se nepodařilo:
- neuzavřeli jsme téma hodnocení ve škole- přesunutí do příštího setkání
Hana Černá, Kateřina Bradáčová |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kateřina Bradáčová
Založen(a): 5.5.2015 Příspěvky: 10 Město: Veselí nad Lužnicí
|
Zaslal(a): 10. 02. 2016 20:11:13 Předmět: |
|
|
6. setkání
Datum: 27.1. 2016
Časová dotace: 40 minut
Počet: 13 dětí
Cíl setkání:
- dodiskutovat téma hodnocení ve škole
- vymyslet návrh, jak by se mohlo hodnotit ve škole jinak ( např. spravedlivěji)
Plánovaná struktura s časovou dotací:
- připomenutí, co jsme dělali předchozí setkání ( 5 min.)
- diskuze: hodnocení ve škole (20 min.)
- aktivita: společně vymyslet návrh, jak jinak by se dalo ve škole hodnotit (15 min.)
Skutečná struktura s časovou dotací:
- připomenutí (5 min.)
- diskuze (20 min.)
- aktivita- děti měly názory rozdílné, někomu známky vyhovují, jiným by vyhovovalo jen princip splnil/nesplnil, některým by se líbily obrázky... na konkrétním návrhu jsme se neshodly (10 min.)
Co se podařilo:
- rozvinutí diskuze na téma hodnocení ve škole
Co se nepodařilo:
- zbyl nám čas, tak jsme si zahrály hru na detektiva
- zdálo se nám, že při diskuzi některé myšlenky dětí zapadly, nestihly jsme je poznamenat a pokračovalo se dál
Kateřina Bradáčová, Hana Černá |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kateřina Bradáčová
Založen(a): 5.5.2015 Příspěvky: 10 Město: Veselí nad Lužnicí
|
Zaslal(a): 10. 02. 2016 21:49:55 Předmět: |
|
|
7. setkání
Datum: 28.1. 2016
Časová dotace: 45 minut
Počet: 10 dětí
Cíl setkání:
- rozvoj kritického myšlení
Plánovaná struktura s časovou dotací:
- hra: Na detektiva (odhalení - pochvala/ neodhalení- trest) (10 min.)
- cvičení: Myslíte si, že lidé v těchto situacích zaslouží nějaký trest? Jak byste je případně potrestali? seznam situací, kdy si děti mohli vybrat situaci a okomentovat ji (20 min.)
- následná diskuze (10 min.)
Skutečná struktura s časovou dotací:
- hra posloužila jako motivace k probíranému tématu (10 min.)
- cvičení (20 min.)
- v diskuzi děti řešily konkrétní problém z vyučování a vyprávěly nám, jak to paní učitelka vyřešila (7 min.)
- ještě nám zbyl čas, tak jsme si na rozloučení zazpívaly písničku
Co se podařilo:
- vhodně zvolená hra
- probrat konkrétní problém, který děti trápil
Co se nepodařilo:
- moc jsme si nevěděly rady, jak reagovat na konkrétní problém... dětem jsme řekly příklad, jak bychom situaci vyřešily my a nehodnotily jsme jestli učitelka byla spravedlivá a podobně
Kateřina Bradáčová, Hana Černá |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kateřina Bradáčová
Založen(a): 5.5.2015 Příspěvky: 10 Město: Veselí nad Lužnicí
|
Zaslal(a): 11. 02. 2016 10:49:42 Předmět: |
|
|
8. setkání
Datum: 3.2. 2016
Časová dotace: 45-50 minut
Počet: 10 dětí
Cíl setkání:
- vymyslet a předvést scénku na dané téma
- zamyšlení nad tématem: Zvířata a lidé
Plánovaná struktura s časovou dotací:
- motivace: hra evoluce ( 10 min.)
- rozdělení do dvou skupin (2 min.)
- aktivita: jedna skupina vymyslí příběh, ve kterém se zvířata chovají jako lidé a druhá skupina vymyslí příběh, ve kterém se zvířata chovají jako zvířata -> předvedení scének a následná diskuze ( celkem 25 min.)
- shrnutí, jak rozumí výrazu: "chovat se jako zvíře" a " chovat se jako člověk" (5-7 min.)
- na závěr 2 písničky: Krávy, krávy
Není nutno
Skutečná struktura s časovou dotací:
- hra- zahráli jsme si ji dvakrát (10 min.)
- rozdělení do skupin (2 min.)
- vymýšlení příběhu a scének (15 min.), předvedení (7 min.)
- diskuze: hledali jsme podobnosti a rozdíly mezi příběhy (10 min.)
- shrnutí a písničky (10 min.)
Co se podařilo:
- hrou a písničkami jsme setkání oživili
Co se nepodařilo:
- v diskuzi děti hodnotily "herecké výkony" spolužáků více, než aby hledaly rozdíly
Kateřina Bradáčová, Hana Černá |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kateřina Bradáčová
Založen(a): 5.5.2015 Příspěvky: 10 Město: Veselí nad Lužnicí
|
Zaslal(a): 11. 02. 2016 11:07:52 Předmět: |
|
|
9. setkání
Datum: 5.2. 2016
Časová dotace: 45 minut
Počet: 8 dětí
Cíl setkání:
- umět odůvodnit svůj názor
- vyjádřit myšlenku, nápad kresbou
Plánovaná struktura s časovou dotací:
- videoukázka, kde je vyobrazen "cestovatel" (chlapec, který se vydává do světa) ( 10 min.)
- otázka: Proč se učíte anglický jazyk? (5-7 min.)
- cvičení: Kdo je odvážnější? - děti dostaly kartičky s obrázky, na kterých měly různé postavy a činnost, kterou dělají ( hokejista,cestovatel, dítě, které jí zeleninu, princ bojující s drakem,...) jejich úkolem bylo společně seřadit kartičky od nejodvážnější postavy po kartičku, na které je odvaha nejméně potřebná ( 15 min.)
- aktivita: nakreslit, jak by mohl vypadat stroj proti strachu (+ ukázka našeho nápadu) (15-20 min.)
Skutečná struktura s časovou dotací:
- úryvek z pohádky (10 min.)
- otázka (5 min.)
- cvičení, při kterém děti diskutovaly, jak by obrázky seřadily (15 min.)
- kresba (15-20 min.)
Co se podařilo:
- všechny děti se zapojily do seřazování obrázků, každý měl trochu odlišný názor na obrázek s hokejistou, manuálně pracujícím člověkem
- děti se nebály projevit, pokud měly jiný názor
Co se nepodařilo:
- někteří nestihly dokončit kresbu
Kateřina Bradáčová, Hana Černá |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kateřina Bradáčová
Založen(a): 5.5.2015 Příspěvky: 10 Město: Veselí nad Lužnicí
|
Zaslal(a): 11. 02. 2016 20:34:14 Předmět: |
|
|
10. setkání
Datum: 10.2. 2015
Časová dotace: 40 minut
Počet: 10 dětí
Cíl setkání:
- celkové zhodnocení
Plánovaná struktura s časovou dotací:
- zopakování her, které jsme během setkání hrály a připomenutí témat, o kterých jsme diskutovaly (hry: evoluce, na detektiva,...) (20 min.)
- diskuze- co se jim líbilo nejvíce, co se jim nelíbilo a proč (10 min.)
- písničky (10 min.)
- rozloučení
Skutečná struktura s časovou dotací:
- hry (20 min.)
- diskuze (10 min.)
- písničky (10 min.)
- rozloučení - rozdání obrázku myšLenky, který si děti mohly vybarvit
Co se podařilo:
- živá diskuze, nejvíce se líbily hry, kreslení a vymýšlení scének
Kateřina Bradáčová, Hana Černá |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|