Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor(ka) |
Zpráva |
Ríša Macků
Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
|
Zaslal(a): 25. 02. 2015 11:05:30 Předmět: 2014/2015 - ZPRÁVY Z PRAXE-MŠ_Hradešín_Sahulková_E |
|
|
Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:
- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.
Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.
Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.
V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2014/2015 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.
PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Eva Sahulková
Založen(a): 23.2.2015 Příspěvky: 20 Město: Bylany110
|
Zaslal(a): 22. 03. 2015 21:48:45 Předmět: |
|
|
2.2. 2015- první setkání - 8 dětí
Cílová skupina: děti ve věku 3-5 let
Cíl: tvorba otázek na základě čteného příběhu
Struktura setkání(plán): 20 minut
1. čtení příběhu z knihy "Nemocníce pro panenky" - 5 minut
2. otázky dětí k textu - 3 minuty
3. rozhovor(diskuse) - 12 minut
Struktura setkání(skutečnost): 20 minut
1. čtení příběhu - 8 minut
2. tvorba otázek - jen tři děti a to ty nejstarší ze skupiny - 5 minut
- Kde se berou panenky?
- Jak se k panenkám chováme?
- Mají panenky jen holčičky?
3. rozhovor- nejvíce děti zajímalo kde se panenky berou - 10 minut
Co se podařilo:
Dětem se připravená činnost podle jejich reakcí líbila. Nejvíce zaujala hlavně starší děti ze skupiny. Myslím si, že plánovaná časová dotace byla celkem splněna.
Co se nepodařilo:
Starší děti při čtení pozorně poslouchaly, ale malé děti si začaly lehat a vyrušovat. Děti si velice často skákaly do řeči a navzájem se překřikovaly Některé děti začaly s velkou vervou mluvit, ale bohužel to často nebylo vůbec k tématu. _________________ Sahulková Eva |
|
Návrat nahoru |
|
|
Eva Sahulková
Založen(a): 23.2.2015 Příspěvky: 20 Město: Bylany110
|
Zaslal(a): 22. 03. 2015 22:15:05 Předmět: |
|
|
3.2. 2015- druhé setkání - 12 dětí
Cílová skupina: děti ve věku 3-5 let
Cíl: rozhovor s dětmi nad otázkou- Je panenka živá?
Struktura setkání(plán): 20 minut
1. navození atmosféry, oživení příběhu- 5 minut
2. ukázka a představení panenky (každé dítě si přineslo vlastní panenku) - 5 minut
3. rozhovor(diskuse) - 10 minut
Struktura setkání(skutečnost): 31 minut
1. navázání atmosféry, oživení příběhu - 8 minut
2. představení panenky - 20 minut
3. rozhovor o živosti panenky - 3 minuty
Co se podařilo:
Dětem se líbilo, že si každý mohl do školky přinést svou oblíbenou panenku. Děti, které si svou panenku zapomněly byly smutné a nebo naštvané.
Co se nepodařilo:
Děti, které si svou panenku zapomněly byly smutné a nebo naštvané.
Dětem se nelíbilo říkat všem hračkám, které si přinesly, jedním názvem panenky. Představování jednotlivých panenek se protáhlo. Některé děti nerady předávaly slovo dál.
Při rozhovoru o živosti panenky odpovídaly většinou jen - ano. _________________ Sahulková Eva |
|
Návrat nahoru |
|
|
Eva Sahulková
Založen(a): 23.2.2015 Příspěvky: 20 Město: Bylany110
|
Zaslal(a): 22. 03. 2015 22:31:58 Předmět: |
|
|
4.2. 2015- třetí setkání - 10 dětí
Cílová skupina: děti ve věku 3-5 let
Cíl: samostatná kresba vlastní panenky, rozhovor o panence
Struktura setkání(plán): 30 minut
1. navození atmosféry - 5 minut
2. kresba panenky - 20 minuty
3. rozhovor(diskuse) - 5 minut
Struktura setkání(skutečnost): 25 minut
1. navození atmosféry - 5 minut
2. kresba panenky- děti samostatně nakreslily pastelkami vlastní panenku
- 15 minut
3. rozhovor- děti v kroužku ukazovaly vlastní kresbu panenky, říkaly jaká panenka je - 5 minut
Co se podařilo:
Dětem se líbilo kreslení obrázků. Když o panence v kroužku mluvily, nejvíce se snažily popsat vzhled panenky.
Co se nepodařilo:
Když jsem se zeptala na to jaká je panenka. Většinou odpověděly buď hodná nebo zlobivá. Odpovědi byly téměř totožné. _________________ Sahulková Eva |
|
Návrat nahoru |
|
|
Eva Sahulková
Založen(a): 23.2.2015 Příspěvky: 20 Město: Bylany110
|
Zaslal(a): 22. 03. 2015 22:58:01 Předmět: |
|
|
11.2. 2015- čtvrté setkání - 15 dětí
Cílová skupina: děti ve věku 3-5 let
Cíl: čtení z knihy- Povídání o pejskovi a kočičce, tvorba otázek
Struktura setkání(plán): 20 minut
1. čtení příběhu z knihy "Povídání o pejskovi a kočičce" - 10 minut
2. otázky dětí k textu - 5 minuty
3. rozhovor(diskuse) - 5 minut
Struktura setkání(skutečnost): 26 minut
1. čtení příběhu - 8 minut
2. tvorba otázek - 3 minut
- Jak se chováme k hračkám?
3. rozhovor- Děti mluvily o tom jak by jsme se měly správně starat o hračky. Často říkaly, že pokud bude někdo k hračkám ošklivý, tak hračky odejdou jinam k jiným dětem. Děti říkaly, tak se hračky uklízí.
Dětí jsem se ptala jestli by i kočičky a pejskové měli mít své vlastní hračky. Děti často odpovídaly, že ano. Potom spontánně vyprávěly o svých domácích mazlíčcích a jejich hračkách a pamlscích. - 15 minut
Co se podařilo:
Rozhovor s dětmi o příběhu byl příjemný. Na některých dětech bylo poznat, že příběh o ztracené panence neslyší poprvé. Do rozhovoru se připojily všechny děti.
Co se nepodařilo:
Děti se při rozhovoru překřikovaly. Musela jsem do diskuse často vstupovat kvůli usměrňování dětí. _________________ Sahulková Eva |
|
Návrat nahoru |
|
|
Eva Sahulková
Založen(a): 23.2.2015 Příspěvky: 20 Město: Bylany110
|
Zaslal(a): 22. 03. 2015 23:23:15 Předmět: |
|
|
12.2. 2015- páté setkání - 18 dětí
Cílová skupina: děti ve věku 3-5 let
Cíl: kresba panenky z knihy "Povídání o pejskovi a kočičce", rozhovor o panence
Struktura setkání(plán): 35 minut
1. navození atmosféry, připomenutí příběhu o ztracené panence, ukázka obrázků z knihy - 10 minut
2. kresba panenky z příběhu - 15 minuty
3. rozhovor(diskuse) - 10 minut
Struktura setkání(skutečnost): 37 minut
1. navození atmosféry, připomenutí příběhu o ztracené panence, ukázka obrázků z knihy - 7 minut
2. kresba panenky z příběhu - 15 minuty
3. rozhovor(diskuse) -S dětmi jsem rozvinula diskusi, o tom co taková panenka potřebuje. Děti říkaly bez jakých věcí se panenka neobejde. Nejčastěji mluvily o postýlce a o tom, že panenka musí taky něco jíst a pít jako oni.
Dětí jsem se ptala jestli by i panenka měla mít opravdové jídlo. Děti hned vysvětlovaly, že opravdové jídlo panenky jedí jenom "jako". -15 minut
Co se podařilo:
Myslím si, že se podařilo rozplánování časové dotace na jednotlivé činnosti.
Co se nepodařilo:
- _________________ Sahulková Eva |
|
Návrat nahoru |
|
|
Eva Sahulková
Založen(a): 23.2.2015 Příspěvky: 20 Město: Bylany110
|
Zaslal(a): 22. 03. 2015 23:45:48 Předmět: |
|
|
17.2. 2015- šesté setkání - 16 dětí
Cílová skupina: děti ve věku 3-5 let
Cíl: myšlenkový experiment - Co by se stalo, kdyby jsme v zimě chodily v plavkách?
Struktura setkání(plán): 15 minut
1. prohlížení obrázků- počasí v zimě - 2 minuty
2. třídění obrázků s oblečením- letní/zimní - 3 minuty
3. rozhovor(diskuse) - Co by se stalo, kdyby jsme v zimě chodily v plavkách? - 10 minut
Struktura setkání(skutečnost): 20 minut
1. prohlížení obrázků- počasí v zimě - (děti popisovaly obrázky) - 5 minut
2. třídění obrázků s oblečením- letní/zimní - 3 minuty
3. rozhovor(diskuse) - Co by se stalo, kdyby jsme v zimě chodily v plavkách?
Děti předvídaly různé scénáře možných situací. (nemoc, zmrzlé části těla...) - 12 minut
Co se podařilo:
Do rozhovoru o vhodném a nevhodném oblečení se zapojila většina dětí ze skupiny. Jeden chlapec ze skupiny mě příjemně překvapil, když nám všem sdělil, že on i jeho sestřička plavky i zimě nosí a to když jdou do bazénu.
Co se nepodařilo:
Příště bych si pro děti připravila více obrázkového materiálu s různými druhy oblečení. _________________ Sahulková Eva |
|
Návrat nahoru |
|
|
Eva Sahulková
Založen(a): 23.2.2015 Příspěvky: 20 Město: Bylany110
|
Zaslal(a): 24. 03. 2015 21:05:09 Předmět: |
|
|
23.2. 2015- sedmé setkání - 19 dětí
Cílová skupina: děti ve věku 3-5 let
Cíl: zamyšlení nad příběhem, tvorba otázek
Struktura setkání(plán): 25 minut
1. seznámení s knihou, čtení pohádky " O nenasytném vrabci" - 10 minut
2. prohlížení obrázků, které doprovázejí text - 5 minut
tvorba otázek, na které by jsme chtěli znát odpověď
3. rozhovor(diskuse) - 10 minut
Struktura setkání(skutečnost): 40 minut
1. seznámení s knihou, čtení pohádky " O nenasytném vrabci" - 10 minut
2. prohlížení obrázků, které doprovázejí text - 5 minut
tvorba otázek, na které by jsme chtěli znát odpověď
- Co znamená být kamarád?
- Jak se kamarádi k sobě chovají?
- Zachovaly se děti v pohádce správně? 10 minut
3. rozhovor(diskuse)- Po čtení pohádky jsme nejvíce diskutovali o tom jestli se děti v pohádce zachovaly správně. Dětí jsem se ptala jak by se v jejich situaci zachovaly. (V pohádce děti vyhodily vrabce z krmítka.) Jejich reakce mě překvapila, děti odpověděly velice rychle a jednoznačně ano. Na jejich odpověď jsem se dále doptávala, ale už mi nebyly schopny odpovědět. Dalšími otázkami jsem se snažila děti dovést k empatickému postoji vůči vrabci. - 15 minut
Co se podařilo:
Čtení pohádky jsem obohatila o různé zvuky, to se dětem velice líbilo.
Myslím si, že i přes to, že jsme se sešli v tak velkém počtu, tak se nám naše povídání podařilo. Děti činnost zaujala a to se odrazilo v jejich pozornosti a spolupráci.
Co se nepodařilo:
-
_________________ _________________ Sahulková Eva |
|
Návrat nahoru |
|
|
Eva Sahulková
Založen(a): 23.2.2015 Příspěvky: 20 Město: Bylany110
|
Zaslal(a): 24. 03. 2015 21:26:27 Předmět: |
|
|
24.2. 2015- osmé setkání - 18 dětí
Cílová skupina: děti ve věku 3-5 let
Cíl: zamyšlení nad příběhem, tvorba otázek
Struktura setkání(plán): 15 minut
1. připomenutí čtené pohádky, společné převyprávění- 5 minut
2. prohlížení obrázků, které doprovázejí text - 2 minut
tvorba otázek, na které by jsme chtěli znát odpověď
-nejbohatší vrabec světa a štěstí
3. rozhovor(diskuse) - 8 minut
Struktura setkání(skutečnost): 17 minut
1. připomenutí čtené pohádky, společné převyprávění- 5 minut
2. prohlížení obrázků, které doprovázejí text - 2 minut
tvorba otázek, na které by jsme chtěli znát odpověď
-nejbohatší vrabec světa a štěstí
3. rozhovor(diskuse) - Společně s dětmi jsme mluvili o tom jestli si myslí, že když se vrabec stal tím nejbohatším vrabcem na světě, jestli se tím stal i tím nejšťastnějším vrabcem na světě. Děti začaly přirovnávat semínka k bonbónům a nebo hračkám. Povětšinou se dětem představa toho, že by měly sami pro sebe vagón sladkostí či bonbónů líbila. Během povídání jsme se, ale dostali k tomu, že by nám bez kamarádů bylo smutno. - 10 minut
Co se podařilo:
Myslím si, že se nám osvědčilo pravidlo, že mluvit může pouze ten kdo drží v rukou papírového vrabce (alespoň ze začátku ).
Co se nepodařilo:
Na konci diskuse bylo znát, že na malé děti byl rozhovor dlouhý. _________________ Sahulková Eva |
|
Návrat nahoru |
|
|
Eva Sahulková
Založen(a): 23.2.2015 Příspěvky: 20 Město: Bylany110
|
Zaslal(a): 24. 03. 2015 22:14:27 Předmět: |
|
|
25.2. 2015- deváté setkání - 17 dětí
Cílová skupina: děti ve věku 3-5 let
Cíl: zamyšlení nad příběhem, tvorba otázek
Struktura setkání(plán): 42 minut
1. připomenutí čtené pohádky - 2 minuty
2. výroba papírového vrabce za pomoci lepení barevných papírků - 30 minut
3. semínka a krmítko - 2 minuty
4. rozhovor(diskuse) - 8 minut
Struktura setkání(skutečnost): 45 minut
1. připomenutí čtené pohádky - 3 minuty
2. výroba papírového vrabce za pomoci lepení barevných papírků - 35 minut
3. semínka a krmítko - do krmítka jsme společně nasypali směs semínek pro všechny ptáčky - 2 minuty
4. rozhovor(diskuse) - Během vyrábění a potom při ukázce jednotlivých vrabců jsme si s dětmi povídali o tom jak se vrabec zachoval a o tom jak by se nám líbilo, aby se zachoval. - 5 minut
Co se podařilo:
Myslím si, že vyprávění o vrabci se dětem líbilo. Při volné hře si některé děti hrály na vrabce. Děti s velkým nadšením vyprávěly pohádku o vrabci i kolegyni, která přišla na odpoledne.
Co se nepodařilo:
Jeden chlapec neustále narušoval činnost. Vše vykřikoval a pošťuchoval ostatní děti. _________________ Sahulková Eva |
|
Návrat nahoru |
|
|
Eva Sahulková
Založen(a): 23.2.2015 Příspěvky: 20 Město: Bylany110
|
Zaslal(a): 24. 03. 2015 22:39:40 Předmět: |
|
|
1.3. 2015- desáté setkání - 14 dětí
Cílová skupina: děti ve věku 3-5 let
Cíl: zamyšlení nad tím, jak se chová kamarád
Je dobré se rozdělit?
Struktura setkání(plán): 15 minut
1. čtení pohádky "O kohoutkovi a slepičce"- 5 minut
2. společné převyprávění pohádky vlastními slovy - 5 minuty
4. rozhovor(diskuse) -Jak se zachovat kohoutek? Bylo to správné? Jak by mu bylo, kdyby se slepička nechtěla rozdělit? - 5 minut
Struktura setkání(skutečnost): 15 minut
1. čtení pohádky - 5 minut
2. ukázka obrázků a společné převyprávění pohádky - 5 minut
3. rozhovor(diskuse)- Společně jsme komentovali chování kohoutka a i slepičky. Snažili jsme se jejich jednání popsat přídavným jménem.
slepička: hodná, milá, kamarádská, spravedlivá
Mluvili jsme o tom jestli je správné se rozdělit. Děti vzpomínaly na situace, ve kterých se uměly rozdělit.
Co se podařilo:
Při převyprávění pohádky jsme se snažili děj pohádky znázornit pohybem.
nožky má nahoře: ležíme na zádech a nohy máme nahoře
slepička běžela ke studánce: běh na místě atd.
Děti se s pohádkou seznámily už dříve. Pohádku znaly a tak v některých úsecích i předříkávaly. Měly velkou radost, že vědí jak bude pohádka pokračovat.
Co se nepodařilo:
- _________________ Sahulková Eva |
|
Návrat nahoru |
|
|
Eva Sahulková
Založen(a): 23.2.2015 Příspěvky: 20 Město: Bylany110
|
Zaslal(a): 08. 07. 2015 22:12:19 Předmět: |
|
|
26.3. 2015- jedenácté setkání - 16 dětí
Cílová skupina: děti ve věku 3-5 let
Cíl: zamyšlení nad chování pyšných lidí
Co znamená být pyšný? Je páv pyšný?
Struktura setkání(plán): 25 minut
1. čtení pohádky "O pejskovi a kočičce- O pyšné noční košilce"- 10 minut
2. společné převyprávění pohádky vlastními slovy - 5 minuty
4. rozhovor(diskuse) -Co to znamená, když někdo o někom řekne, že je pyšný? Jak se k sobě chovaly košilky? Bylo to správné? Jak by nám bylo, kdyby se tak někdo choval k nám? - 10 minut
Struktura setkání(skutečnost): 30 minut
1. čtení pohádky - 10 minut
2. ukázka obrázků a společné převyprávění pohádky - 5 minut
3. rozhovor(diskuse)- Společně jsme komentovali chování obou košilek. Snažili jsme se popsat pyšné chování a ukázat ho na příkladu.
Je páv pyšný. Děti vymýšlely různé teorie o pávově pyšnosti. - 15 minut
Co se podařilo:
Myslím si, že se podařilo plánování časové dotace. Musela jsem však děti někdy nasměrovat zpět k tématu. Některé děti začaly vypravovat své vlastní příběhy o věcech, které s textem a rozhovorem vůbec nesouvisely.
Co se nepodařilo:
Pro děti jsem připravila ke čtení pohádky polštářky, na které si posedaly a nebo polehaly. Polštářky nebyly stejné a tak se děti na začátku dohadovaly, který si vezmou. Příště bych na různost polštářů upozornila předem. _________________ Sahulková Eva |
|
Návrat nahoru |
|
|
Eva Sahulková
Založen(a): 23.2.2015 Příspěvky: 20 Město: Bylany110
|
Zaslal(a): 09. 07. 2015 17:26:11 Předmět: |
|
|
1.4. 2015- dvanácté setkání - 18 dětí
Cílová skupina: děti ve věku 3-5 let
Cíl: zamyšlení nad pocity druhých lidí
Struktura setkání(plán): 15 minut
1. připomenutí příběhu "O pyšné noční košilce"- 5 minut
2. ukázka vlastních nočních košilek a pyžam - 5 minuty
3. rozhovor(diskuse) -Jak se zachovala pyšná noční košilka? Jak by muselo být naší košilce, kdyby se setkala s nějakou pyšnou noční košilkou. - 5 minut
Struktura setkání(skutečnost): 15 minut
1. společné převyprávění příběhu - 5 minut
2. ukázka obrázků z knihy a ukázka vlastních nočních košilek a pyžam - 5 minut (každé dítě popíše celou větou co má na své noční košilce)
3. rozhovor(diskuse)- Rozhovor s dětmi začal různými druhy pocitů, které máme nebo můžeme mít. Děti je často u popisování i dramaticky ukazovaly. Nejčastěji chtěly ukazovat hněv, rozčílení a nebo lítost-pláč. Děti se v názorech sjednotily. Nebyl ve stupině nikdo k do by se odklonil od názoru skupiny.
Co se podařilo:
Myslím si, že děti téma zaujalo. Někteří se i během dne k tématu vracely.
Co se nepodařilo:
- _________________ Sahulková Eva |
|
Návrat nahoru |
|
|
Eva Sahulková
Založen(a): 23.2.2015 Příspěvky: 20 Město: Bylany110
|
Zaslal(a): 09. 07. 2015 22:20:02 Předmět: |
|
|
2.4. 2015- třinácté setkání - 17 dětí
Cílová skupina: děti ve věku 3-5 let
Cíl: rozvoj fantazie při kresbě
Struktura setkání(plán): 50 minut
1. připomenutí příběhu "O pyšné noční košilce"- 5 minut
2. kresba noční košilky z příběhu - 40 minuty
3. rozhovor(diskuze) -5 min
Struktura setkání(skutečnost): 60 minut
1. společné převyprávění příběhu - 5 minut
2. Každé dítě si vyzdobilo předkreslenou noční košilku podle své fantazie. (práce v menších skupinách)-45 minut
3. rozhovor(diskuse)- Diskuze nad výrobky. Děti ukazovaly svůj vlastní obrázek a komentovaly ho. Posléze ukazovaly, který kamarádův obrázek je zaujal a proč.
Děti svoje noční košilky hodně zdobily. Dětí jsem se ptala proč. Jedna ze starších holčiček mi odpověděla, aby se jí nikdo nesmál. - 10 minut
Co se podařilo:
-
Co se nepodařilo:
- _________________ Sahulková Eva |
|
Návrat nahoru |
|
|
Eva Sahulková
Založen(a): 23.2.2015 Příspěvky: 20 Město: Bylany110
|
Zaslal(a): 30. 07. 2015 09:25:31 Předmět: |
|
|
15. 4. 2015- čtrnácté setkání - 17 dětí
Cílová skupina: děti ve věku 3-5 let
Cíl: zamyšlení nad příběhem
Struktura setkání(plán): 15 minut
1. čtení příběhu "Kůzlátka" - 5 minut
2. otázky dětí k textu - 5 minuty
3. rozhovor(diskuse) - 5 minut
Struktura setkání(skutečnost): 16 minut
1. čtení příběhu - 8 minut
2. tvorba otázek - prohlížení obrázků v knize - 3 minuty
3. rozhovor- Nejprve jsme mluvili o chování kůzlátek. Děti se jednoznačně shodly při hodnocení jejich chování. Vlka hodnotily velice záporně. Hlavního slova se ujala jedna pětiletá holčička. 5 minut
Co se podařilo: Na dětech bylo vidět, že příběh dobře znaly a tak se více dětí pouštělo do rozhovoru.
Co se nepodařilo: Děti se navzájem často překřikovaly. Všichni chtěly mluvit první. _________________ Sahulková Eva |
|
Návrat nahoru |
|
|
Eva Sahulková
Založen(a): 23.2.2015 Příspěvky: 20 Město: Bylany110
|
Zaslal(a): 30. 07. 2015 09:45:33 Předmět: |
|
|
29. 4. 2015- patnácté setkání - 15 dětí
Cílová skupina: děti ve věku 3-5 let
Cíl: zamyšlení nad čteným příběhem
Struktura setkání(plán): 20 minut
1. čtení příběhu z knihy Pohádky z pařezové chaloupky Křemílka a Vochomůrky. "Jak měli hodiny s jednou ručičkou": 10 minut
2. prohlížení obrázků z knihy: 5 minuty
3. rozhovor(diskuse) - Jak to vypadá, když je někdo mrzutý? Jak se stane mrzutost? Co dělat proti mrzutosti? 5 minut
Struktura setkání(skutečnost): 15 minut
1. čtení příběhu z knihy Pohádky z pařezové chaloupky Křemílka a Vochomůrky. "Jak měli hodiny s jednou ručičkou": 8 minut
2. prohlížení obrázků z knihy: 2 minuty
3. rozhovor(diskuse) - Děti mluvily nejprve o tom, jak se hlavní hrdinové zachovali. Co bylo hezké chování a co nikoliv. Potom jsme se dostali k samotné mrzutosti. Děti hned odhalily, který z mužíčků byl mrzuty. Potom už vyprávěly vlastní příběhy o vstávání. 5 minut
Co se podařilo:
Myslím si, že toto sezení bylo velice zdařilé. Děti se do jisté míry nechávaly domluvit a navazovaly tématicky na kamaráda, který mluvil před nimi.
Co se nepodařilo:
- _________________ Sahulková Eva |
|
Návrat nahoru |
|
|
Eva Sahulková
Založen(a): 23.2.2015 Příspěvky: 20 Město: Bylany110
|
Zaslal(a): 10. 08. 2015 08:21:23 Předmět: |
|
|
30. 4. 2015- šestnácté setkání - 14 dětí
Cílová skupina: děti ve věku 3-5 let
Cíl: rozvoj fantazie
Struktura setkání(plán): 50 minut
1. převyprávění pohádky "Jak měli hodiny s jednou ručičkou": 5 minut
2. prohlížení obrázků z knihy: 2 minuty
3. rozhovor(diskuse) -výroba vlastních hodin s jednou ručičkou, diskuze o možnosti existence skutečných hodin- 43 minut
Struktura setkání(skutečnost): 1 hodina
1. společné vyprávění pohádky "Jak měli hodiny s jednou ručičkou": 8 minut
2. prohlížení obrázků z knihy: 2 minuty
3. rozhovor(diskuse) - Děti si nakreslily vlastní hodiny s jednou ručičkou. Mohly vymyslet do hodin motiv podle své fantazie. Práce probíhala u stolků po čtyřech dětech. Každé dítě pracovalo samostatně. U samotné výroby děti mluvili o významu jejich hodin. Často měly hodiny nějakou spojitost s počasím. Děti při výrobě mluvily o tom jestli i ve skutečnosti a nejenom v pohádce existují nějaké velké hodiny, které nám řídí počasí a jednotlivé roční období. 50 mnut
Co se podařilo:
Myslím si, že diskuze nad výrobou vlastních hodin s jednou ručičkou byla u některých dětí velice zajímavá. Bylo vidět, hlavně u starších dětí, že je rozhovor nějakým způsobem imponuje. Do dětské diskuze jsem nevstupovala.
Co se nepodařilo: _________________ Sahulková Eva |
|
Návrat nahoru |
|
|
Eva Sahulková
Založen(a): 23.2.2015 Příspěvky: 20 Město: Bylany110
|
Zaslal(a): 10. 08. 2015 09:36:01 Předmět: |
|
|
1. 6. 2015- sedmnácté setkání - 18 dětí
Cílová skupina: děti ve věku 3-5 let
Cíl: zamýšlení nad chováním kůzlátek v pohádce
Struktura setkání(plán): 15 minut
1. čtení pohádky " O neposlušných kůzlátkách ": 5 minut
2. prohlížení obrázků z knihy: 2 minuty
3. rozhovor- rozhovor u knihy o vhodném či nevhodném chování kůzlátek 5 minut
Struktura setkání(skutečnost): 10 minut
1. čtení pohádky "O neposlušných kůzlátkách" 5 minut
2. prohlížení obrázků z knihy: 2 minuty
3. rozhovor- Nejprve děti mluvily o nevhodném chování kůzlátek v pohádce a potom se v rozhovoru řešilo naše chování v případě, že k nám domů přijde neznámá návštěva. 3 minuty
Co se podařilo:
Dětem se příběh líbil. V odpoledních hodinách si pohádku přehrávaly.
Co se nepodařilo:
Děti se při rozhovoru nenechávaly domluvit. _________________ Sahulková Eva |
|
Návrat nahoru |
|
|
Eva Sahulková
Založen(a): 23.2.2015 Příspěvky: 20 Město: Bylany110
|
Zaslal(a): 10. 08. 2015 09:50:36 Předmět: |
|
|
2. 6. 2015- osmnácté setkání - 19 dětí
Cílová skupina: děti ve věku 3-5 let
Cíl: zamýšlení nad chováním kůzlátek v pohádce
Struktura setkání(plán): 20 minut
1. připomenutí pohádky " O neposlušných kůzlátkách ": 5 minut
2. prohlížení obrázků z knihy: 1 minuty
3. dramatizace pohádky: rozdělení rolí, dramatizace: 10 minut
4. rozhovor- porovnání obou situací : 3 minuty
Struktura setkání(skutečnost): 30 minut
1. čtení pohádky "O neposlušných kůzlátkách" 5 minut
2. prohlížení obrázků z knihy: 2 minuty
3. dramatizace pohádky: Společně jsme se rozdělili do pohádkových rolí. Děti si mohly zkusit více postav. Pohádku jsme nejprve přehráli v původní podobě a potom jsme chování kůzlátek upravili na základě rozhovoru s předchozího dne. 20 minut
3. rozhovor- Po ukončení dramatizace jsme s dětmi hodnotili chování kůzlátek. 3 minuty
Co se podařilo:
-
Co se nepodařilo:
- _________________ Sahulková Eva |
|
Návrat nahoru |
|
|
Eva Sahulková
Založen(a): 23.2.2015 Příspěvky: 20 Město: Bylany110
|
Zaslal(a): 10. 08. 2015 11:39:30 Předmět: |
|
|
11. 6. 2015- devatenácté setkání - 13 dětí
Cílová skupina: děti ve věku 3-5 let
Cíl: myšlenkový experiment- slon jako domácí mazlíček
Struktura setkání(plán): 10 minut
1. seznámení s novou písničkou "Halí belí, halí belí, já mám slona pod postelí"- 5 minut
2. prohlížení obrázků k písničce- 2 minuty
3. rozhovor- Rozhovor s dětmi o písničce a možnosti vlastnění slona. 3 minut
Struktura setkání(skutečnost): 15 minut
1. seznámení s novou písničkou "Halí belí, halí belí, já mám slona pod postelí"- 5 minut
2. prohlížení obrázků z knihy: 2 minuty
3. rozhovor-Rozhovor s dětmi o písničce.
Může mít někdo slona jako svého mazlíčka? Nejdříve jsem se dětí ptala, kdo by chtěl mít doma slona nebo malé slůně. Děti byly otázkou nadšené. Každé dítě by slůně hrozně potřebovalo. Společně jsme se v rozhovoru dostávaly k problémům, jako místo, mnoho potravy nebo vody. Děti, ale měli na všechno odpověď. 8 minut
Co se podařilo:
-
Co se nepodařilo:
- _________________ Sahulková Eva |
|
Návrat nahoru |
|
|
Eva Sahulková
Založen(a): 23.2.2015 Příspěvky: 20 Město: Bylany110
|
Zaslal(a): 10. 08. 2015 12:26:36 Předmět: |
|
|
12. 6. 2015- dvacáté setkání - 15 dětí
Cílová skupina: děti ve věku 3-5 let
Cíl: myšlenkový experiment- slon jako domácí mazlíček
Struktura setkání(plán): 50 minut
1. připomenutí písně "Halí belí, halí belí, já mám slona pod postelí"- 2 minuty
2. skupinový zpěv písně- 3 minuty
3. výroba papírového slona - 40 minut
4. rozhovor s dětmi:
Jak by asi vypadal svět kdyby měl každý svého slona. 5 minut
Struktura setkání(skutečnost): 1 hodina
1. připomenutí písničky "Halí belí, halí belí, já mám slona pod postelí"- 2 minut
2. sólový a skupinový zpěv písně: 4 minuty
3. výroba papírového slona: Každé dítě má vlastního slona. 45 minut
4. rozhovor- S dětmi si představujeme jaké by to bylo, kdyby každý měl svého slona. Děti se v rozhovoru dostaly k představám, jak jezdí na slonu do školky a školy. Dětem jsem ukázala obrázky slona a indické rodiny, které slona chovají.
Hovořili jsme o tom v čem jim slon pomáhá a jaké podmínky potřebuje. 10 minut
Co se podařilo:
Děti si uvědomily, že každá domácnost nemůže mít slona. Ale ve světě fantazie ho může mít každý.
Co se nepodařilo:
- _________________ Sahulková Eva |
|
Návrat nahoru |
|
|
|