Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2014/2015 - ZPRÁVY Z PRAXE- DM_J. Hradec_Vondraskova

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 15. 05. 2015 15:30:26    Předmět: 2014/2015 - ZPRÁVY Z PRAXE- DM_J. Hradec_Vondraskova Citovat

Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2014/2015 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Vondrášková



Založen(a): 21.6.2015
Příspěvky: 10
Město: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal(a): 27. 06. 2015 18:43:56    Předmět: Citovat

5.2.2015, 1 schůzka, 6 studentů z internátu ( 5 děvčat, 1 chlapec, všichni 2. ročník)
Cíl: vzájemné seznámení, dohodnutí organizačních záležitostí, první diskusní pokusy
Plán: 10 minut seznámení, organizační informace
30 m. diskuze
10 m. rozloučení, úklid, rozchod
Skutečnost: 15 m. vzájemné představení, domluvení si organizaci setkávání, vzájemná očekávání.., dnešní téma: kyberšikana
25. m diskuse na dané téma, všichni alespoň z doslechu znali nějaký případ, nicméně nikdo z nich nezažil na vlastní kůži. Jedna studentka měla zkušenost ze základní školy, přímo ve třídě, byla ovlivněna natolik, že několik měsíců nešla na Facebook a i zrušila účet. Všichni si uvědomují riziko a snaží se o jistou bezpečnost, ovšem všichni svým přátelům důvěřují.
10. m. rozloučení, úklid místnosti, odchod
Reflexe: nemohu říci, že by šlo o nějaké velké filozofování, spíš šlo o oťukávání se navzájem, vzájemné povídání. Trochu jsem diskusi korigovala, tak aby se mi podařilo zapojit do hovoru všechny zúčastnění, mou výhodou je, že se mezi sebou dobře znají
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Vondrášková



Založen(a): 21.6.2015
Příspěvky: 10
Město: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal(a): 27. 06. 2015 19:13:25    Předmět: Citovat

12.2.2015, 2 schůzka, 4 studentky
Cíl: zlepšení vzájemné komunikace
Plán: 5. m. příchody, přivítání se, 40. m. diskuse, 5 m. rozloučení, odchod
Skutečnost: 10. m. příchody a přivítání se
10. m. navázali jsme na předchozí diskusi, všechny mluvily o tom, že o kyberšikaně přemýšlely, prý budou více přemýšlet, jaké fotky zveřejní, komu umožní přístup, jak komentují příspěvky ostatních
30. m. téma:přátelství
odpovídaly jsme si na takové otázky, jako, Musí mi kamarádky říci pravdu, za každou cenu? Jak se pozná, že je to kamarádka a ne jen známá, kdy už je to kamarádka, a kdy ještě jen známá. Vztahy mezi kamarádkami a jejich partnery ovlivňují vzájemná přátelství? Můžu se dál vídat s bývalými partnery své kamarádky bez toho, aby to ovlivnilo vzájemné přátelství?
5. m. rozloučení, úklid a odchod
Reflexe: Tato schůzka má uvolněnější atmosféru, protože jsme samé ženy, tak jsme si odhlasovaly ženské téma. Tuto schůzku jsem zapisovala mnohem více postřehů a také jsem musela více usměrňovat diskusi, aby se z ní nestalo jen povídání mezi děvčaty.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Vondrášková



Založen(a): 21.6.2015
Příspěvky: 10
Město: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal(a): 27. 06. 2015 19:36:05    Předmět: Citovat

19.2.2015, 3 schůzka, 3 studentky
Cíl: snažit se dát při diskutování prostor všem a zlepšit argumentaci
Plán: 5. m. příchod+ přivítání, 40. m. diskuse, 5.m. rozloučení, odchod
Skutečnost: 10. m. příchod a přivítání. Trochu jsme se vrátily k minulé diskusi o přátelství a díky tomu jsme si zadaly nové téma: Závist. Také jsme si daly další pravidla:1/ neskákat si do řeči, 2/ nebrat si osobně, pokud se mnou někdo nesouhlasí- může mít v podstatě stejný názor, jen ho jinak podá
40. m. Jak ji rozpoznat a jak na ní reagovat, jde vždycky o negativní emoci? trochu jsme diskutovaly, co vlastně závidíme nejvíc a jak nás to ovlivňuje dál. Jestli závidíme, vzhled, pěkné oblečení, nebo vlastnosti, schopnosti, vztahy? Jestli, když o své závisti víme, může nás to posunout a může nás to nutit pracovat na sobě. Dobraly jsme se k tomu, že ne vždycky je závist špatná a je jen na nás, jak nás ovlivní, kam nás posune. Každá jsme přiznaly, že jsme v životě někomu něco záviděly.
Reflexe: Diskuse byla zajímavá, už i pro to, že jsme se snažily o lepší argumentaci. Toto téma bylo nakonec mnohem zajímavější, než se mi na začátku zdálo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Vondrášková



Založen(a): 21.6.2015
Příspěvky: 10
Město: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal(a): 27. 06. 2015 20:12:33    Předmět: Citovat

26.2.2015, 4 schůzka, 5 studentů ( 1 chlapec, 4 dívky)
Cíl: Zlepšení v argumentaci
Plán: 10. m. příchod, 35. m. diskuse, 5. odchod
Skutečnost: 10. m. příchody, přivítání a opět navázání na minulou diskusi. Shodly jsme se (ty, které jsme minule diskutovaly), že se nám minulá diskuse líbila a že se nám lépe diskutuje, pokud má diskuse nějaká pravidla.
Dnešní téma: škola, známkování, objektivita známek
Všichni se shodli na jisté neobjektivnosti známkování, s tím spojený stres, strach. Ovšem, také všichni připustili, že sami od sebe by se nedonutili učit. Dál jsme diskutovali, jestli je objektivnější test, ústní zkoušení, jestli je správné pokud učitel dopředu hlásí písemné práce. Trochu jsme se dotkli i tématu učitel, jaký má být a jaký naopak ne. Jestli je osobnost učitele to, co nás může zastavit od podvádění a opisování.
Reflexe: Toto téma nebylo úplně vhodné k diskutování, protože mělo emotivní náboj a nedařilo se mi dostatečně korigovat diskusi, takže často se řešili jen jednotlivé případy. Nakonec jsme se shodli, že lepší řešení neznáme.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Vondrášková



Založen(a): 21.6.2015
Příspěvky: 10
Město: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal(a): 27. 06. 2015 20:39:29    Předmět: Citovat

12.3.2015, 5 schůzka, 6 studentů ( 2 chlapci, 4 děvčata)
Cíl: argumentace- srozumitelnost
Plán: 10. m. příchod, 35. m. diskuse, 5. m. odchod
Skutečnost: 10. m příchody, přivítání a debata nad výběrem dnešního tématu
Téma dne: prezident, může být odvolán?
40. m. Prezident, musí být ten nejlepší z nejlepších? Jak to určit? Jak vybrat? Která kritéria má člověk uplatňovat při výběru, a jak nakonec volí? Existuje nějaká možnost, pokud se neosvědčí, na odvolání? Diskutovali jsme jaké vlastnosti by měl prezident mít, co je jeho prací.
10. m. dohodli jsme se, že příště si zkusíme volby. Studenti se rozdělí na 2 skupiny- volební strany, vytvoří si program a zkusí přetáhnout ostatní kandidáty do své strany a vyhrát volby. Rozloučení, úklid, odchod
Reflexe: Téma všechny bavilo, všichni se aktivně zapojili, což pro mě bylo překvapivé, nečekala jsem takový zájem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Vondrášková



Založen(a): 21.6.2015
Příspěvky: 10
Město: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal(a): 27. 06. 2015 21:17:44    Předmět: Citovat

19.3.2015, 6 schůzka, 7 studentů (2 chlapci+ 5 děvčat)
Cíl: Vyzkoušet si přesvědčit ostatní
Plán: 10 m příchod, 35 m diskuse, 5 m odchod
Skutečnost: 5 m příchod, přivítání a příprava na volby
Téma: Volby
40 m jsme rozdělili na 5 m pro představení každé strany ( 2 strany: modří a žlutí = 10 m), 15 m na argumentaci, přesvědčování + tajné volby, 5 m diskuse o volbách. Každá strana dodržela limit, představila své kandidáty a svůj volební program. Po představení obou stran, vždy jeden z jedné strany dal otázku kandidátovi z opačné strany, ten odpověděl. Takže každý pokládal nějakou otázku a každý také na jednu odpovídal. Poté jsem rozdala lístky, každý volil buď celou stranu, nebo jen jednoho kandidáta a nesměl zvolit sám sebe. V diskusi po volbách jsme mluvili o tom, jak se každý cítil ve své roli. 5 m úklid, rozloučení a odchod
Reflexe: Překvapilo mě, jak dobře přišli všichni připravení, jak je to bavilo a jak netrpělivě čekali na výsledky voleb. Při otázkách a odpovědích se většina snažila dobře působit na ostatní. Nakonec se ale všichni shodli na tom, že tohle povolání by nechtěli v budoucnu dělat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Vondrášková



Založen(a): 21.6.2015
Příspěvky: 10
Město: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal(a): 27. 06. 2015 21:43:11    Předmět: Citovat

26.3. 2015, 7 schůzka, 5 studentů ( 1 chlapec+ 4 dívky)
Cíl: zkusit si diskutovat jeden po druhém
Plán: 10 m příchod, 35 m diskuse, 5 m odchod
Skutečnost: 15 m příchody, přivítání a debata o minulé schůzce o volbách a o důležitosti zapojování se do aktivního života, o lhostejnosti. Z této úvodní diskuse vyplynulo nové téma: úcta
30 m Diskutovali jsme o tom, jestli si každý úctu zaslouží. Jestli vnímáme každého stejně, ke každému přistupujeme stejně. Shodli jsme se, že při vnímání jiného člověka hrají roli první dojem, sympatie a také postavení, zaměstnání, věk.
5 m rozloučení, úklid místnosti a odchod
Reflexe: Tento způsob diskuse nám moc nešel, byl pomalejší, protože ne vždy ten, který byl na řadě, měl připravený vhodný příspěvek.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Vondrášková



Založen(a): 21.6.2015
Příspěvky: 10
Město: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal(a): 27. 06. 2015 22:11:23    Předmět: Citovat

2.4.2015, 8 schůzka, 4 studentky
Cíl: cvičit se v komunikaci
Plán: 10 m příchod, 35 m diskuse, 5 m odchod
Skutečnost: 5 m příchod, přivítání a určení dnešního téma: volný čas
30 m diskuze: Volný čas, čím vším ho kdo vyplňuje. Co se změnilo příchodem na internát. Přibylo, nebo ubylo možností, jsou stejné možnosti na internátě a doma. Také mě zajímalo, jestli volný čas a jeho způsob trávení měl vliv na výběr školy a města. Mezi studentkami nebyla ani jedna aktivní sportovkyně, takže výběr školy byl podle zájmu o školu. Taky jsme se dostaly k tématu, jestli představa, kterou o internátu měly před nástupem je totožná s realitou. 10 m určily jsme si téma další schůzky: brigády. Rozloučení se, úklid místnosti a odchod
Reflexe: Napadlo mě, že pokud bychom měly dopředu určené téma, asi bych se snažila udělat si malý dotazník, abych si udělala jasnější představu o jejich volném čase a porovnala bych si, jen tak pro sebe, rozdíl mezi nimi a mými dětmi, které jsou přibližně ve stejném věku, ale studují v místě. Toto téma je také bavilo, musela jsem opět korigovat diskusi, tak aby moc často nesklouzla jen k vyprávění si zážitků.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Vondrášková



Založen(a): 21.6.2015
Příspěvky: 10
Město: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal(a): 27. 06. 2015 22:31:09    Předmět: Citovat

9.4.2015, 9 schůzka, 5 studentů ( 1 chlapec, 4 dívky)
Cíl: procvičovat argumentaci
Plán: 10 m příchod, 35 m diskuse, 5 m odchod
Skutečnost: 10 m příchod, přivítání se, diskuse nad minulým tématem a tématem souvisejícím, dnešním: brigády
30 m diskuse. Pár studentů má nějakou brigádu doma i na internátě, někteří buď jen doma nebo na internátě a většina chodí na brigádu jen o prázdninách. Všech pět studentů se shodlo na tom, že upřednostňují brigádu před volným časem. Shodli jsme se na tom, že ti co brigádu mají, lépe s volným časem hospodaří a snaží se o organizaci svého volného času.
10 m výběr tématu poslední schůzky, rozloučení, úklid místnosti a odchod
Reflexe: Přišlo mi hodně dobré, že přínos brigády neviděli jen v penězích, to se mi líbilo moc. Stále řídím diskusi doptáváním se a musím je brzdit, aby diskuze nesklouzla k povídání si .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Vondrášková



Založen(a): 21.6.2015
Příspěvky: 10
Město: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal(a): 27. 06. 2015 22:50:32    Předmět: Citovat

16.4.2015, 10 schůzka, 6 studentů (2 kluci, 4 dívky)
Cíl: rozloučení s filosofováním
Plán: 10 m příchod, 30 m diskuse, 10 m rozloučení a poděkování
Skutečnost : 5 m příchod, přivítání
30 m diskuse na téma nezávislost. Ptali jsme se co vlastně nezávislost znamená, jestli ji získáme věkem, prvním zaměstnáním. Jestli člověk, který má svůj byt, má zaměstnání, ale maminka se mu stará o prádlo, je nezávislý. Může být člověk úplně nezávislý?
15 m rozloučení, každému jsem přinesla čokoládu, jako poděkování. Mluvili jsme o tom co mě čeká tento rok ve škole a co čeká je, úklid místnosti a odchod
Reflexe: I toto poslední téma bylo velmi zajímavé a všichni jsme byli překvapeni, kam nás téma zavedlo. Zjistili jsme, že úplnou nezávislost ani neznáme. Všech 10 schůzek byl moc příjemně strávený čas. Ne vždycky se mi podařilo udržet diskusi v diskuzní rovině, ale říkala jsem si, že se aspoň lépe poznáme a pak se nám bude lépe diskutovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign